Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-28, 14:25   #1
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 719
Sharp$: 5947
Standard

Dagens fotboll 28 januari


Följande två singlar spelas i skotska Premier League:

Motherwell-St. Johnstone 2:a 3.40@Ladbrokes
Motherwell-St. Johnstone fler än 2.5 mål 2.44@Pinnacle Sports

Ligatrean Motherwell (23 11 5 7 28-27 38) är klara oddsfavoriter i den här matchen men jag är inte benägen att hålla med om det. Jag menar att det finns en del faktorer som talar för ligafemman St. Johnstone (23 10 5 8 30-24 35).

Motherwell spelade så sent som i veckan ligamatch. Den hemmamatchen vann man med 3-1 mot usla jumbon Dunfermline. Man ska nog inte överdriva värdet i den vinsten då Dunfermline är ett riktigt dåligt lag. Jag tror istället att det kan vara ett minus då dagens motståndare St. Johnstone kunnat förbereda sig på ett helt annat sätt under veckan. Jag vill också sätta ett frågetecken för lagets form och att de har dssutom inte imponerat på hemmaplan. Till den här matchen saknas dessutom lagkaptenen och rutinerade försvararen Stephen Craigan (24/0) och anfallaren och lagets främste målgörare Michael Higdon (23/8 ligamål) som båda är avstängda. Detta bör vara klara minus. Nye anfallaren Henrik Ojamaa (3/1 ligamål) gjorde ett av målen senast mot Dunfermline men jag tror att fysiske Higdon kommer att saknas hos hemmalaget.

St. Johnstone vann förra helgen borta mot Hibernian med 3-2. I den matchen gjorde nye anfallaren från Derby County, Lee Croft (1/1 ligamål), mål direkt. Lagets stora stjärna offensivt är emellertid spanjoren Francisco Sandaza (17/10 ligamål) och också han gjorde mål senast mot Hibs. Viktig för offensiven är också mittfältaren Liam Craig (22/6 ligamål). Tillbaka i laget är försvararen Frazer Wright (13/0), mittfältaren Chris Millar (18/0) samt anfallaren Cillian Sheridan (15/4 ligamål) och det innebär att laget nu i princip är skadefritt. Det bör poängteras att St. Johnstone är mycket starka på bortaplan (11 6 4 1 16-7 22) vilket givetvis också motiverar spelet. Laget är för övrigt nu uppe i tre raka bortavinster i ligaspelet. Lagen har mötts två gånger den här säsongen och då har bortalaget vid båda tillfällena vunnit med 3-0. Jag har inget emot om den trenden fortsätter även idag.

Lagen har i sina senaste matcher varit inblandade i ganska målrika matcher vilket gör att jag även spelar en singel på överspelet Det tillsammans med att lagens båda möten den här säsongen har gått över linan gör även det spelet berättigat.

Båda singlarna spelas med medelinsatser. Spelstopp 16.00.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+2), Iamthelegion (+2)

Senast redigerad av soulman den 2012-01-28 klockan 14:52.
soulman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 14:44   #2
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 78
Sharp$: 908
Standard

Väl beskriven rek, man tackar!
keffok är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 15:30   #3
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

20:45 spelstopp

Roda - AZ Alkmaar: 1 ML (3.10) @ BS

Roda mittenlag med 8-1-9 på 18-matcher. Okej form. 6-0-3 23-15 deras hemmafacit. AZ 14-poäng före Roda. Ligger tvåa efter PSV:s vinst igår kväll. 1-1 hemma mot Ajax i första ligamatchen efter juluppehållet. Tung avstängning i R. Elm (18-matcher och 9-mål). Sen har man ju såld P. Wernbloom till CSKA. Två bra spelare borta på mittfältet där. Är obesegrade hemma, medans bortaspelet är sämre. Har 4-2-3 13-13 på resande fot. Jag tror Roda kan störa här!


Insats: 5/10 Units
__________________
Varje dag är en ny speldag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Iamthelegion (+2)
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 21:32   #4
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
20:45 spelstopp

Roda - AZ Alkmaar: 1 ML (3.10) @ BS

Roda mittenlag med 8-1-9 på 18-matcher. Okej form. 6-0-3 23-15 deras hemmafacit. AZ 14-poäng före Roda. Ligger tvåa efter PSV:s vinst igår kväll. 1-1 hemma mot Ajax i första ligamatchen efter juluppehållet. Tung avstängning i R. Elm (18-matcher och 9-mål). Sen har man ju såld P. Wernbloom till CSKA. Två bra spelare borta på mittfältet där. Är obesegrade hemma, medans bortaspelet är sämre. Har 4-2-3 13-13 på resande fot. Jag tror Roda kan störa här!


Insats: 5/10 Units
Roda vinner med 2-0 och det rättvist med, dom delar jag såg av matchen. Hade bud på mer.

+10.5 Units
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td