Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-04-07, 00:01   #1
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

2012-04-07 Shakhtar Donetsk - Dynamo Kyiv (Ukraine P L)



Datum: 2012-04-07
Tid: 15:00
Sport: Fotboll
Land: Ukraina
Liga: Ukraine P L
Match: Shakhtar Donetsk - Dynamo Kyiv
Period: ft

Spel: Dynamo Kyiv +0.5
Insats: 2/5
Odds: 1.99
Bolag: 10bet

Motivering:
Årets match i Fotbollseuropa! Eller åtminstone i Ukraina och för mig...
De två inhemska giganterna möts i en match som troligen kommer att avgöra utgången av årets upplaga av ukrainska Premier League. Precis som brukligt så ligger en match lagen emellan i slutet av säsongen och när denna match är färdigspelad återstår det bara 4 omgångar innan vinnaren ska koras.

Dynamo Kiev är i skrivande stund serieledare med 67 poäng inspelade på 25 matcher. Resultatraden på 21-4-0 tyder på att gänget från huvudstaden är rejält sugna på att återta bucklan som har funnits i Donetsk i två säsonger på raken nu. För att lyckas med detta krävs det ett poäng i dagens bortamatch...

...mot Shakhtar från Donetsk. Resultatraden 20-4-1 är också den imponerande och laget ligger tre poäng efter Dynamo i tabellen men har en bättre målskillnad (+50 kontra +42).

Dynamo Kiev har i denna säsong 10-2-0 på bortaplan med målskillnaden 21-4. Säsongen har präglats av en otroligt stark defensiv och man har bara släppt in 9 mål totalt. Målvakten Oleg Shovkovskij (21/0) må ha kommit till åren (37 år) men han är fortfarande ruskigt stabil och är fortfarande förstavalet i landslaget.
På backsidan hittar vi brassarna Silva (22/0) och Betao (20/0) mest troligt flankerade av Popov (13/1) och Khacheridi (17/1). Inför förra omgångens match mot Chornomorets (3-1) hade laget en imponerande svit av åtta vinster utan insläppta mål.

Mittfältet styrs av den kroatiske landslagsmannen Vukojevic (22/2) och Gusev (19/3) och på topp finns det många alternativ: Yarmolenko (23/12), Brown (23/12), Milevskiy (16/4). Mest troligt blir det Yarmolenko och Brown på topp med inhopp av Milevskiy. För er som saknar Shevchenko får ni förlita er på ett inhopp skulle jag tro.

Shakhtar då? Med sin vassa offensiv har man i år 10-1-1 på hemmaplan där förlusten kom mot den "nya" uppstickaren Metalist. Laget är solida på hemmaplan och man har gjort 34 av 65 mål på nya Donbass Arena. Dock ska det tilläggas att målproduktionen varit som störst mot de något sämre lagen i ligan (5 mål mot Arsenal och Volyn, 4 mot Obolon, Zorya och Chornomorets).
I mål har man troligen efterträdaren till Shovkovskij i landslaget - unge Olexander Rybka (som kommer från Dynamo Kiev för övrigt).
15 insläppta på 25 matcher tyder också på ett helt okej försvar men det ska tilläggas att lagen i botten av Premier League inte håller någon vidare klass och att fotbollen i Ukraina i stort sett bara handlar om tre lag (man får lägga till Metalist till de två giganterna idag).
Tränaren Lucescu brukar variera sin försvarsuppställning men kroaten Dario Srna (20/2) kommer allra troligast stå på planen imorgon tillsammans med Kucher (16/0), Shevchuk (14/3) och Rakitskiy (23/0).
Från mittfältet och framåt är det nästan helt och hållet brasilianskt och det är det som varit klubbens framgångsvapen. Fernandinho (19/3), Willian (22/4) och Douglas Costa (24/6) bildar troligen mittlås tillsammans med armeniern Mkhitaryan (21/7) och på topp ställs Luiz Adriano (20/10) och Seleznev (18/11). Inhoppet på topp blir troligen Eduardo da Silva (15/5)

I Kiev saknas Yussuf (11/0) och Mykhalyk (7/0) och för Shakhtar Chygrynskiy (5/0).

Lagen har redan mötts två gånger denna säsong:
26/10-11 (Cupen) Dynamo Kyiv 2 - 3 Shakhtar Donetsk
24/09-11 (Ligan) Dynamo Kyiv 0 - 0 Shakhtar Donetsk
Även om det alltid är ett prestigemöte lagen emellan har det i år sagts att Dynamo Kiev satsar på att ta hem ligan.
Senast lagen möttes i Donetsk så vann Kiev med 3-1 (Supercupen).

Det är en väldigt öppen match och även om Shakhtar är ett starkt hemmalag så tror jag att Dynamo Kiev anno 2012 har potentialen att vinna i Donetsk. Matchen i sig är ju helt avgörande (mest troligt) för ligasegern så båda lagen kommer att kämpa hårt för poängen.

Statistiken i Donetsk talar inte för Dynamo Kievs del (4-2-9) men jag tror möjligheten till poäng finns i år då Shakhtar inte är lika starka som man varit de föregående åren och dessutom vill jag anse att Dynamo har höjt sig något snäpp denna säsong.

En sådan här kanonmatch är lite svår att tippa men jag tycker att 1.99 på Dynamo Kiev (+0.5) är i någon tiondel för högt. Möjligheten till poäng finns absolut där och seger till 4.50 är inte heller den omöjlig. Jag kör en ganska så liten insats och kommer främst att njuta av matchen imorgon via stream.

Nu är jag taggad!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+5), Donald (+3)

Senast redigerad av dellgren den 2012-04-07 klockan 12:59.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 08:14   #2
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Välskrivet dellan men denna rör jag inte då det känns för öppet, BOL hur som Har du varit ner och sett någon match på plats i Kiev än?
__________________
"I must inform you that your betting account has now been closed and no further business may be executed on your behalf. We would like to take this opportunity to thank you for your past custom."
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 08:31   #3
 
pojkrummets avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 39
Sharp$: 635


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Snygg analys, har också suttit och gnagt matchen ett tag.. Hittade X2 till 1.9@bet365.
EDIT: Dinamo [email protected].

Senast redigerad av pojkrummet den 2012-04-07 klockan 08:34.
pojkrummet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 11:12   #4
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
Välskrivet dellan men denna rör jag inte då det känns för öppet, BOL hur som Har du varit ner och sett någon match på plats i Kiev än?
Nej, tyvärr inte. Var i västra Ukraina (Uzhgorod) en gång och det skulle spelas ett derby mot Lviv såg jag på plats. Men matchen flyttades en dag och jag var tvungen att åka tillbaka till Slovakien då...
Men någon dag ska jag banne mig dit - och då inte till Donbass Arena...
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 12:03   #5
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1
Sharp$: 18
Standard

Tog +1 till 1.625 ist!
Men så är ja en liten rookielord med... Ser fram mot matchen dock!
williammartin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 13:57   #6
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Nu jävlar i havet kör vi!
Kom igen Dynamo!!!

Shakhtar:
Pyatov

Srna
Kucher
Raktiskiy
Shevchuk

Hübschmann
Fernandinho
Willian
Mkhitaryan
Teixeira

Adriano

Dynamo Kiev:
Shovkovskiy

Danilo Silva
Betao
Popov
Khacheridi

Vukojevic
Garmash
Gusev
Lukman

Yarmolenko
Brown

Senast redigerad av dellgren den 2012-04-07 klockan 14:11.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 15:55   #7
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Garmash filmar till sig ett onödigt rött kort för Kiev (och domaren var kanske inte helt konsekvent matchen igenom) vilket blev för tufft.

2-0 till Shakhtar och nu har dom mest troligt försvarat guldet igen...

Men fy fan vilken match det var! En portion med rejäl underhållning och det var en sann fröjd att skåda!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hardballs (+1)
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td