Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-03, 14:31   #1
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

2012-05-03 Besiktas - Fenerbahce (Turkish Superleague Play-off)



Datum: 2012-05-03
Tid: 19:00
Sport: Fotboll
Land: Turkiet
Liga: Turkish Superleague Play-off
Match: Besiktas - Fenerbahce
Period: ft

Spel: Fenerbahce Ö 1.5
Insats: 2.00
Odds: 2.100
Bolag: Sportingbet

Motivering:
Dags för det andra play-off derbyt på bara fem dagar mellan Besiktas och Fener. Senast slutade det med 2-1 till hemmalaget Fener efter ett olyckligt självmål av Besiktas mittback Egemen i 83e minuten. Hittills har Fener vunnit imponerande tre av tre derbyn mot i tur och ordning Trabzonspor, Galatasaray och sist Besiktas. Detta trots att laget dragits med skador på både kapten Alex de Souza, mf Emre Belözoglu och den offensiva förmågan från Senegal, Moussa Sow.

I söndagens drabbning skadade Feners ordinarie målvakt Volkan sig så allvarligt i en krock med anfallaren Edu att han fick sy 15 stygn i första halvlek (matchen bröts i 8 min). Trots detta fullföljde han matchen! Enligt uppgift från Svenska fans forum kommer han fortsätta stå ikväll. Annars har deras andre målis Mert Günok fått stå under play-off spelet och gjort bra ifrån sig. Man får enligt uppgift från Turkisk fotbollsmedia även tillbaka både kapten Alex (31/14) och Emre (23/5) till mittfältet, ett klart uppköp. Sow (12/7) saknas fortsatt.

De senaste fem derbyna lagen emellan har Fener nätat 11 mål, ett snitt på 2.2 mål per match. Senast man bara gjorde 1 var hösten 2010 då slutresultatet blev 1-1. I ligan och play-off spelet har man gått över 1.5 de senaste fyra matcherna.

För Besiktas går det sämre. Man slutade ligan på en fjärdeplats med 55p, endast en poäng bakom Trabzonspor. Laget har inte vunnit på åtta matcher, alla play-off matcher har slutat med förlust. Målskyttet går uselt, ynka två mål de senaste fem matcherna. Till råga på detta så lackade deras ordinarie målis Recber ur på domaren i förra matchen och måste stå över kvällens möte. I övrigt delades det ut 13 gula kort (hej derby!) under mötet, varav Besiktas stod för hela tio av dessa.

Om Volkan inte hade stått och Emre fortsatt saknas så hade jag lutat åt över 2.5 ikväll, men sett till Besiktas kassa offensiv och att Recber får sitta på läktaren så tror jag att målfarliga duon Stoch (30/12) - de Souza kommer skjuta hemmalaget i sank samtidigt som Emre & Co håller någorlunda tätt bakåt. Jag tror på en 0-2, 0-3 seger för gästerna förutsatt att ingen ballar ur och drar på sig onödiga kort. Därför spelas 2/5 U på över 1.5 mål för bortalaget, insatsen hålls ner något pga ett derby alltid är ett derby. Näst bäst odds finns i skrivande stund hos Bet365 som har 2.0 på samma alternativ om ni ser värde i det (har man inte ett Sportingbet konto kan man öppna ett och samtidigt stödja Sharps, *blink blink*).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Persa (+2), BlackCobra (+5), Markie (+1), Jinx (+5), kingofding (+1)

Senast redigerad av Soap den 2012-05-03 klockan 14:35.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 20:28   #2
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Jag får kort och gott konstatera att i derbyn kan allt hända, tyvärr var min analys inte ens i närheten av matchen idag.
__________________
"I must inform you that your betting account has now been closed and no further business may be executed on your behalf. We would like to take this opportunity to thank you for your past custom."
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td