Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-09-17, 12:17   #1
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 53
Sharp$: 438
Standard

Fotboll 17 September


Hej,


Umeå FC - Degerfors 2:a till 2.02 på pinnacle

Spelar på Degerfors idag då Umeå med dålig form dras med väldiga skadebekymmer.
Från förra matchen mot BP fick man sin lagkapten skadad för resten av säsongen, nu saknas också är 3 av Umeås ordinarie backar mot Degerfors efter varningsavstängningar.

Umeå gav nyss bort vänsterbacken Kammanor till Djurgården så nu har Umeå back-kris, det innebär med största sannolikhet att nya forwarden från Östersund Brian Wake kommer få gå ned och spela mittback med antingen 3:e hands alternativet på mittbacken Sjöström eller AIK lånet Maripuu.

saxat från Umeå hemsida:

"Extrem situation för oss
Den stora frågan inför matchen mot Degerfors är förstås hur UFC:s backlinje ska se ut, efter tre av de fyra ordinarie är avstängda. Joel Burström, Karl Morten Eek och Marko Mihajlovic fick samtliga sin tredje varning mot BP."

Det kommer nog bli en grisig match då det är en riktig måste match för båda lagen. oddset på Degerfors håller på droppa men man kan fortfarande spela till 2.02 på pinnacle.

spelar 3/5 Units.

Senast redigerad av mewtzz den 2012-09-17 klockan 12:20.
mewtzz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 12:46   #2
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8346
Standard

Som du säger en grisig match att vänta. Hur påverkas spelet av att det spöregnar i Umeå just nu kan man också ta med i beräkningen. Med tanke på att Degersfors gått att spela till 2.25 igår förmiddags så tycker jag värdet droppat en hel del tyvärr och 2.02, nja...
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 13:11   #3
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8346
Standard

För alla som er som tänker göra en bomben idag så har:

- Gefle gjort 0 mål i 6 av de senaste 8 hemmamatcherna i Allsvenskan
- Kalmar - Örebro slutat med minst 4 mål i varje match de senaste 4 mötena på Kalmars hemmaplan
- Åtvidaberg snittar 3,2 mål/hemmamatch och Malmö 4,0 mål/bortamatch
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 14:38   #4
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mewtzz Visa inlägg
Spelar på Degerfors idag då Umeå med dålig form dras med väldiga skadebekymmer.
Visst, Umeå har avstängningar och skador och det kommer såklart underlätta för Degerfors. Men jag höjer ett varningens finger här. Innan tabellens näst bästa lag, BP, kom besök så hade Umeå tre raka hemmavinster och en oavgjord på Gammlia. Degerfors bortafacit de senaste fem visar tre kryss, en förlust och en vinst - denna kom mot nästjumbon Värnamo. Oddsen känns rätt korrekta om än något för låga på bortavinst. Men jag hade inte tippat på Degerfors ens om de stod i 2.25 som Cobran nämnde tidigare.

Allt talar för många mål vädret till trots och med Danny Persson ("den röda faran") i fronten så är Umeå alltid farliga mot lag på nedre halvan av tabellen!
__________________
"I must inform you that your betting account has now been closed and no further business may be executed on your behalf. We would like to take this opportunity to thank you for your past custom."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+3)

Senast redigerad av Soap den 2012-09-17 klockan 14:39.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 15:01   #5
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Som du säger en grisig match att vänta. Hur påverkas spelet av att det spöregnar i Umeå just nu kan man också ta med i beräkningen. Med tanke på att Degersfors gått att spela till 2.25 igår förmiddags så tycker jag värdet droppat en hel del tyvärr och 2.02, nja...
Då man spelar på en av Sveriges bästa konstgräsplaner tror jag inte spelet kommer vara direkt annorlunda.

Det som lockar mest i denna match är överspelet. Umeås backlinje var USEL redan innan alla dessa avstängningar. Dock skapar man på hemmaplan alltid en hel del målchanser. Umeå behöver verkligen 3 poäng här, då man har 6 poäng upp till kvalplats, 7 poäng om man tar med i beräkningen Umeås usla målskillnad. Kan det bara bli i varje fall ett mål i första kan matchen verkligen "balla ur". Degerfors har potential till att göra en hel del mål, det visar spelet på hemmaplan. Samtidigt har man ett försvar som läcker nästan lika mycket som Umeås.
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 15:13   #6
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Skåneland
Inlägg: 66
Sharp$: 848

Alla spel våren 2013
Stats: 238 - 210 - 39
ROI: 110.23%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Jag tycker mig ha hittat ett riktigt bra odds i veckans Champions League. Bayern Munchen går bra i ligan och brukar vara starka på hemmaplan i CL.

På onsdag möter de ett skadedrabbat Valencia som inte har imponerat i inledningen av La Liga.

Jag tror på klar seger för Bayern Munchen och spelar -1.5 hos Pinnacle till 2.30
thesaints är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 15:29   #7
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Älmhult
Inlägg: 46
Sharp$: 1213
Standard

Har ett spel som låg väldigt högt igår, finns fortfarande ett visst värde i det, även om det minskat.

Ö2.5 Angers- Le Havre @2.34 (Betfair igår), spelvärt ner till 2.10!

Angers ligamatcher i år:

Angers- Sedan 1-0
Clermont - Angers 1-2
Angers - EA Guingamp 1-2
Avignon - Angers 2-0
Angers - Istres 0-1
Lens - Angers 1-3

Le Havre ligamatcher i år:

Le Havre - Avignon 1-2
EA Guingamp - Le Havre 3-3
Lens - Le Havre 1-0
Le Havre - Ajaccio 2-1
Dijon - Le Havre 2-2
Le Havre - Monaco 2-1

Som ni kan se har Angers 3 av 6 matcher över och Le Havre har 5 av 6 matcher över.

Angers spelar 4-3-3 har i truppen till idag, endast med sig 4 backar, varav endast 2 har spelat alla matcher, Henin är backen som spelat minst då han har en match från start. Så vi har skador på Angers backlinje.

I Le Havre fall spelar de 4-4-2, även de har bara 4 backar med sig. De har dock hela sin backlinje med sig, dock har de ju släppt in 10 mål på 6 matcher.

Det som talar emot spelet är att Angers hemmamatcher har varit målsnåla, dock är Istres ett målsnålt lag och de har blivit 2 mål på 4 matcher för Istres. Det har även varit frågetecken för Angers målskytte, men de skulle (enligt tidningarna) varit riktigt bra offensivt borta mot Lens, där de hade chans på fler mål.

Jag tycker att värdet går så långt ner som 2.10, där enda frågetecknet är just Angers hemmaspel
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

/Twitter @befriamig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
linusiuz (+1), Vurpan (+5)
befriamig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 18:30   #8
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Underspelet i Everton - NUFC känns bra. Seg måndagsmatch och tycker inte att det finns något skäl för linan att ligga på 2.75. Linor på 2.25 har varit standard de senaste åren på Goodison. Newcastle har inte sprudlat framåt hittills, det var med flyt som premiärmatchen gick över 2.5, de två andra har gått under.

EDIT: Lirar själv 4u/5.

Senast redigerad av Donald den 2012-09-17 klockan 18:35.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 18:42   #9
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Ume - Degerfors böljar fram och åter i 1a med ungefär 50/50 i målchanser. Sudar i UFC storspelar ikväll och har gjort fenomenala räddningar. 2.62 på att Ume gör 2a målet i matchen är ett gött överodds hos Bet365. Liveas med 2u.
__________________
"I must inform you that your betting account has now been closed and no further business may be executed on your behalf. We would like to take this opportunity to thank you for your past custom."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+5), Oscar (+5), Dahlis8 (+5)
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 21:48   #10
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 195
Sharp$: 1169


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sitter underspelet på EVE-NEW så har vi spelgudarna på våran sida, borde ha vart minst fem mål i dagsläget

Edit: Minuten senare sitter 2-1

Senast redigerad av highwon den 2012-09-17 klockan 21:49.
highwon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 22:12   #11
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 070
Sharp$: 5274
Standard

Satt på resultatet 2-2 till 22ggr degen på Everton-Newcastle och var skapligt utan hopp i 86minuten. Vad händer sen, jo två sena mål och 2-2! Härligt avslut på den här måndagen iaf
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 22:15   #12
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Satt på resultatet 2-2 till 22ggr degen på Everton-Newcastle och var skapligt utan hopp i 86minuten. Vad händer sen, jo två sena mål och 2-2! Härligt avslut på den här måndagen iaf
Trevligt som vanligt när folk postar spel i efterhand. Vad tillför detta till tråden? Hade du postat samma även om spelet inte suttit? Inte troligt.

Finns en dedikerad tråd för sådant här i form av Den stora skryt- och ryggdunkartråden.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 22:21   #13
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Jag tycker det är så mycket gnäll på vissa inlägg sådana här trådar. Klockan är 23:15, om 45 minuter har tråden ingen funktion längre. Spela roll om linfres inlägg inte tillför så mycket. Med mer positiva tongångar får man igång mer snack från alla håll, tror jag.

EDIT: Eller, tja, 23:21 hann den visst bli.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 22:25   #14
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 070
Sharp$: 5274
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Trevligt som vanligt när folk postar spel i efterhand. Vad tillför detta till tråden? Hade du postat samma även om spelet inte suttit? Inte troligt.

Finns en dedikerad tråd för sådant här i form av Den stora skryt- och ryggdunkartråden.[/URL].
Jag vet inte hur du fungerar men jag blir glad av att läsa om andra som vinner och läser det gärna i tråden där matchen i fråga har diskuterats. Självklart finns det trådar där det är minde passande men då denna tråd handlar om dagens matcher och har gjort sitt så ser jag inget fel i att posta det här.

Edit: Klart jag inte hade skrivit om den inte gick in. Hur spännande är det att skriva att man satt på 2-2 när matchen slutar 1-1? Det händer inte ofta att man får två mål med sig sista 3 minuterna som genererar ett vunnet bet till 22ggr pengarna. Därav blev det lite extra kul.

Var dock i ett litet glädjerus när jag skrev det och tänkte inte på att det kan verka stötande. Har nu tagit kontroll över mina känslor och kan återgå till min gråa vardag igen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hampshizzle (+1), thesaints (+3)

Senast redigerad av linfre den 2012-09-17 klockan 22:34.
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 06:15   #15
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Efterhandssnack samt att diskutera resultat/matchbild/andras kommentarer efter matchens slut är TILLÅTET. Vill ni göra det under matchens gång så har vi en livechat för det. /MOD

https://www.sharps.se/forums/cmps_index.php?pageid=rules
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td