Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-14, 02:54   #1
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

AIK-Mjällby & HIF-BP - u1,5 - 14 mars


Testar spel på u1,5 mellan AIK-Mjällby till 3,05, och även samma spel/bet mellan Helsingborg-BP till 3,40 hos Unibet. Det ända jag hittat till allsvenskan på söndagen än så länge. Som sagt svårt att leta på bra spel så här i början av en liga.
Unibet ger själva dessa spel ca. 2% övervärde om man jämför deras satta odds på resultaten 1-0, 0-0 & 0-1. Nu jämförde jag bara Unibets odds, finns ju andra bolag som ger bättre odds på resultaten men har inte hittat nåt annat bolag som ger mer för u1,5.
Låt mig förklara innan det kommer inlägg om hur jag menar/räknar. Tex AIK-Mjällby ger 3,05 för u1,5 vilket motsvarar 32,8% utfall för att gå even. 1-0 ger 5,50, 0-0 ger 9,75 och 0-1 ger 15,00, dessa tre utfall tillsammans ger en utfallslina på 35,1%. Om unibet gav u1,5 samma sannolikhet som de tre resultaten så borde oddset va på 2,85.
Låt säga att man vill spela så man vinner 5u så måste man på u1,5 spelet satsa 1,64u. Spel på resultat skulle innebära tre bet á 0,91u + 0,51u + 0,33u=1,75u.
Det kostar alltså 0,11u mer att spela resultaten föratt vinna 5u än på u1,5.

Men det ser ut som att de ger värde på alla matcherna men jag fastnade för dessa två där jag ser skapliga chanser att få in dem.

Känns som det är läge för de "svagare" lagen att kunna grisa till sig bra resultat så här i början på säsongen, speciellt denna säsong när det börjar mitt i vintern och gräsplanernas kondition troligen inte gynnar de på pappret bättre lagen.
AIK spelade förra säsongen 15 allsvenska matchen u1,5, alltså hälften. Ingen kommer dömma Mjällby hur det än går här, inget att förlora. För varje minut som Mjällby håller tätt kommer taggtråd att tuggas allt intensivare i deras försvarsarbete. Kan bli obehagligt för AIK men troligen en solid 1-0 seger till slut som så ofta annars.

Helsingborg spelade 8 matcher och BP 9 matcher u1,5 i allsvenskan -09. Jag har här på forumet läst mig till att Helsingborg inte sprutat in mål under försäsongen så jag antar att det kan bli några fler u1,5 matcher denna säsong, speciellt som Henrik Larsson slutat. BP kommer med glädje ta bussen hem med en pinne, luktar 0-0 lång väg. Skulle det bli ett mål åt något håll kommer det ledande laget att försvara ledningen med alla spelare på "rätt sida" resten av matchen. HIF som haft problem med målskyttet innan säsongen skulle sätta sig på ledningen och hoppas, liksom BP som vid ledning 0-1 skulle agera likadant. Jag gillar oddset 3,4ggr här.

Insats under medel, 2% eller units.

BOL
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-14, 05:46   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Angående Aik - Mjällby.
Då dessa lag knappt har mötts tidigare eftersom de tillhört olika delar av divisionerna kan därför inte heller oddssättare göra en korrekt bedömning av utgången. Utan det är här de drar fram sin oddsmall och anpassar den efter de gånger de mötts i superettan tidigare +svenska cupen (som iofs slutade 2-1). De vet att gemenespelare spelar efter historisk data speciellt i början av säsongen.

Din bedömning på värdeodds gör du enbart eftersom du antar att oddssättarna gjort ett 100% korrekt jobb, när de egentligen endast följt en mall och dragit av bolagets % oavsett utfall.

Nordicbet ger annars 3.10 i odds på under 1.5 och därmed skulle du ha ett ännu bättre värdeodds enligt din beräkning.


Det är två lag som spelar helt olika fotboll som dessutom inte har så stor erfaranhet utav varandra. En sådan match är därför inte att rekommendera underspel på, utan snarare avstå. Sedan rent generellt om man tar till alla tidigare år som fotbollssäsongerna startar så har "sämre" lag eller lag som precis kommit upp nästintill alltid haft bra flyt i början på säsongen. Sedan när säsongen börjar komma mot 10 spelade matcher så kommer alla lagens rätta sidor fram. Enstaka håller sig uppe men resten sjunker som en sten i vatten.
Då jag har rätt bra koll och kontakt med AIK annars så kan inte ens jag tippa utfallet av den här matchen.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-14, 07:39   #3
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 114
Sharp$: 1155
Standard

Väldigt ofta inleder nykomlingar seriespelet med att skrälla rejält pga att dom är så oerhört taggade samtidigt som det etablerade laget underskattar motståndet.
Windorf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-14, 12:57   #4
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Jo, Nordicbet ger 3,10 så spelet borde lagts där. Men det fanns inte med på tip-ex när jag jämförde igår. Synd att jag inte kollade upp det bättre.

AIK inledde förra säsongen med tre 1-0 matcher, två vinster o en torsk. Dock inte mot någon nykomling.
Är ju troligt att Mjällby kommer fokusera på försvar och det är ju en ganska stor framgång om de kommer undan med 0-0 här.

Undrar varför Unibet ger högre värde på alla de fyra matcherna idag på u1,5 jämfört med de tre resultaten. Jag menar, är man inne på att spela underspel så är ju valet lätt.
Sen finns det väl ingen som gör ett 100%-igt jobb, men man gör sitt bästa iaf.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-14, 14:34   #5
 
ryggas avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 98
Sharp$: 9

Ryggas resultat
Stats: 16 - 20 - 2
ROI: 117.40%
Vinstprocent: 44.00%

Standard

Känns som ett bra spel med u1,5 i Mjällby matchen. Han tyvärr inte rygga.
rygga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-14, 16:57   #6
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rygga.com Visa inlägg
Känns som ett bra spel med u1,5 i Mjällby matchen. Han tyvärr inte rygga.
jo, tack. skönt att ens resonemang kan stämma lite då o då...
måste ändå va ödmjuk och erkänna att man gav sig på okända marknader iom att det är ligastart. därav insatserna under medel.

grattis ni som tog rygg
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-14, 20:20   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Helsingborg
Inlägg: 2
Sharp$: 11
Standard

Snyggt spelat comprende!
Nittonnollsju är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-14, 20:33   #8
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td