Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-20, 22:14   #1
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Allsvenskan 21/3


15:00 Djurgården-Helsingborg
15:00 Mjällby AIF-GAIS
15:00 Trelleborg-Kalmar FF


Vad sägs? Kom ihåg var ni läste detta först, Mjällby-GAIS, kan va så att när vi summerar tabellen i höst att det va denna match som blev en avlägsen tunga på vågen. Jag vet, tidigt för sånt snack men men...

Oj, så ovisst i alla tre matcherna. Behöver inputs för att komma vidare.

Vad tror ni?
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 22:58   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 120
Standard

Mjällby AIF - Gais

Hemmalaget är för mig hyperintressanta inför säsongen. Nykomlingar som har ett rätt bra spelarmaterial brukar ha en tendens att lira bra, särskilt under första halvan av året, inspiration brukar räcka långt och första hemmamatchen på Strandvallen kommer vara otroligt inspirerande för Bagarn, Mattias Asper och busen med det otroliga drivet i steget, Tobias Grahn. Grahn, som i premiären visade upp en fantastisk splitvision, en ruffig styrka som han utnyttjade för att reta upp motståndare och publik samt en otroligt användbar teknik som inte många mäter sig med i allsvenskan. Jag stämmer utan tvekan in i hyllningskören men vi får se hur hans sociala egenskaper uttrycker sig under säsongen.

GAIS såg vi i premiären mot mitt älskade MFF och de lyckades med Martin Hanssons hjälp försvara en pinne hemma i Göteborg. Jag ska inte gå djupare in på den matchen då en vidare analys förmodligen blir färgad. Jag kan i alla fall ge med mig att GAIS inte var ofarliga och stod upp bra i försvaret mot våra vettlösa långbollar.

Dock tror jag på en helt annan matchbild imorgon. Mjällby visade mot AIK att de är ett spelande lag, som inte kommer be om ursäkt för sig. De borde förvaltat någon av sina chanser på Råsunda och var i ärlighetens namn närmst tre poäng. De visade dessutom att de, trots en usel matta, kan få igång ett bra bolltempo och jag tror firma Grahn - Ekenberg - Johan Svensson kommer resultera i många poäng i år. Dessutom har de Moestafa El Kabir som en joker i gamet och som var nära att näta mot råttorna.

GAIS har tappat två viktiga spelare inför säsongen, Lindström och Pär.E men Wanderson är kvar, fram till sommaren i alla fall. Dock frågar jag mig hur motiverad han egentligen är och med en straffmiss i bagaget tror jag det tär på självförtroendet. Som gaisare ska man inte ha för stora förhoppningar på brassen då han med största sannolikhet är rätt rädd om benen.

Planen på Strandvallen kan knappast vara speciellt bra med tanke på att matchen riskerade en flytt ner hit i söder och spel på Nya Stadion. Dock kan matchen, efter hårt arbete av ideellt arbetande listerbor, genomföras i Blekinge.

Matchbilden tror jag återigen kommer bli tät, dock tror jag att Mjällby kommer dra längsta strået i och med hemmaplan, en inspirerande premiär samt att man fan inte vill förlora hemmapremiären i allsvenskan. Tobias Grahn avgör.

2 units på 1an till 2.10.

Senast redigerad av Svenssondy den 2010-03-21 klockan 12:51.
Svenssondy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 00:53   #3
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Denna tänkte jag själv på och Ryggar nu Mjällby med 2-Units.

Spelade bra mot AIK senast kunde vunnit med. Hemmapremiär och inspererade spelare mot ett GAIS som ser sämre ut denna säsong. Har man bara koll på Wanderson så ska detta gå bra.

1-0 Mjällby typ.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 09:11   #4
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mjällby redan lirad till fina 2.45

Även dif testas!
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 09:47   #5
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08 Visa inlägg
Mjällby redan lirad till fina 2.45

Även dif testas!
det oddset hade jag med tagit, satt och tvekade på 2,20 men avstod till slut. nu är Mjällby nere i 2,0-2,1 så jag avstår det raka spelet där.

ja, dif kan va värt en slant, finns till 2,86 hos pinnen. men den totala avsaknaden av inramning så väljer jag dnb hos samma bolag till 2ggr.
jag tar hellre det oddset här än det raka spelet på Mjällby. alltså jag anser att dif o mjällby har ungefär likvärda chanser att vinna.

Senast redigerad av comprende den 2010-03-21 klockan 09:59.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 10:04   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 61
Sharp$: 6
Standard

Tycker inte direkt HIF imponerade senast. Testar rak 1a samt 1x
Kylarn99 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 10:38   #7
 
chinaskis avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Gävle/Cebu City
Inlägg: 49
Sharp$: 452


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Testar tre X-dubblar, snittodds 10.23 funkar igen
__________________
"bukowski är min mentor"
chinaski är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 16:30   #8
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08 Visa inlägg
Mjällby redan lirad till fina 2.45

Även dif testas!

Mjällby vann enkelt med 3-0 efter ett Hattrick av skyttekungen Ekenberg

Dif gjorde en riktigt dålig match och losa med 0-1 :/
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 23:43   #9
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mjällby satt verkligen gött

Ekenberg kan även måla i högsta serien
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 23:44   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 120
Standard

Okej, rätt nöjd med Mjällby-reken.

Tankar inför morgondagen då:

Elfsborgs IF - Halmstad BK
De flesta matcher har slutat med underspel hittils i årets allsvenska, planerna är förmodligen en bidragande orsak men imorgon när Elfsborg tar emot Halmstad hemma så spelas matchen på Borås Arenas konstgräs. Efter att båda lagen misslyckats med att göra mål i första omgången så tror jag... att viljan är stor från båda håll till att spräcka nollan. Dessutom har Elfsborg utklassat Halmstad med 4-0 på försäsongen så att hemmalaget skulle förbli mållöst tvivlar jag på.
Elfsborg har trots allt ett par vassa målskyttar och jag såg själv hur James Keene högg på det mesta när vi tog emot dem på Malmö IP. Samtidigt har Halmstad spelare som Emir Kujovic som vet hur man hittar målet. Underspelet är kraftigt nedsänkt till runt 1.60 vilket det inte finns något spelvärde i. Istället lägger jag 1 unit på överspelet (ö.2,5 mål) till 2.20.

Åtvidaberg FF - Gefle IF

Åtvidaberg inledde väntat med en förlust mot ett för året spännande Örebro medan Gefle lyckades hålla nollan och kryssa mot Elfsborg hemma på Strömvallens plastgräsmatta. Inför måndagens drabbning blickar vi istället mot Kopparvallens usla gräsmatta som med största sannolikhet eliminerar chanserna till kvickt passningsspel och briljanta tekniska manövrer, inte för att vi hade förväntat oss det ändå men tja - det blir en grisig match. Kan tillägga att det under söndagen regnat och snöat i Åtvidaberg vilket inte direkt skapat bättre förutsättningar.

I Gefle finner vi bland annat nyförvärvet Mikael Dahlberg som varit en av de mest lovande anfallarna i allsvenskan de senaste åren men inte lyckats blomma ut. Bredvid sig får han den här matchen se sig utan varken Hasse Berggren som är en erkänt duktig anfallare eller Daniel Westlin, en annan rutinerad herre då de båda anfallarna står som icke tillgängliga. Man saknar även bland annat Daniel Theorin och Bernhard Nyström för att välja några.

Som tur är har man i kassen en av allsvenskans bästa målvakter, Mattias Hugosson, som gjorde flest räddningar förra året och spikade igen fullständigt i premiären. Utöver det har man två vassa kantspringare i Jonas Lantto och Jonatan Berg men med avbräcken på anfallssidan har man problem. Det ska också tilläggas att söndagens träning var tvungen att ställas in på grund av snöoväder, istället beger man sig till Norrköping för att tidigt imorgonbitti köra ett lättare träningspass innan vidareresa till Åtvidaberg och match.

Åtvidaberg föll som sagt väntat i premiären och man lyckades aldrig etablerat några riktigt farliga målchanser. Det dåliga underlaget är nog trots allt till lagets fördel då man förmodligen hade blivit utspelade av den taktiskt skicklige Pelle Olssons mannar. Vi kan hitta den gamle MFF-bekantingen Kristian Bergström hos hemmalaget samt Christoffer Karlsson som i alla fall brukar vara bra på Football Manager, hehe. Utöver det har man så klart det överlägset namnfattigaste laget i allsvenskan. Man har fått tillbaka Daniel Hallingström sedan premiären men han lär inte starta direkt och jag skulle tippa på i princip samma startelvan som i första matchen.

Nåväl, det är svårt att avgöra en vinnare, krysset ligger absolut nära till hands. Alternativt ett spel på Åtvidaberg+1 då jag tror det kommer bli väldigt målsnålt. Jag väljer dock att lägga 3 units på under 2.5 mål- det varierar från sida till sida men oddsen ligger runt 1.60 på det.
Svenssondy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 23:52   #11
 
onsongs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 96
Sharp$: 416

2-6
Stats: 76 - 62 - 12
ROI: 104.41%
Vinstprocent: 55.07%

Standard

Under 2.0 mål (push vid två mål) på Åtvidaberg-Gefle finns till 2.00 på bet365. Hur det skulle bli tre mål i den matchen övergår mitt förstånd.
onsong är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 00:18   #12
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Startade just en tråd ang. måndagens matcher. Orkar ni så kan ni väl klippa o klistra in era inlägg där så kör vi vidare där?
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td