Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-22, 00:12   #1
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Allsvenskan 22/3


19:00 Elfsborg-Halmstad
19:00 IFK Göteborg-BK Häcken
19:00 Åtvidabergs-Gefle


Åter ett stekhet derby mitt i mars, ok man ska inte fingra för mycket i lottningen när man fått fram den. Men varför inte göra vissa undantag när man ser att det ligger två potentiella publik magneter redan i andra omgången(BP-AIK o IFK-Häcken). Det kom 4000-nånting till Råsunda, all heder till er men om denna match legat i nån av omgångarna i sommar. Ojdå, ajdå glömde visst att det är cirka två månaders uppehåll i sommar, när väl svensk fotboll vaknar ur sommar idet igen är det snart höst och det hade kanske inte kommit mer än 4000 då heller.
Äh, ni fattar att jag retar mig på årets planering å det grövsta.

Måndagens matcher iallafall att spela på.
Varnar för Gefle, knappast nån målfest men 0-1 till Gefle räcker till 2,8-2,9 på det raka spelet. Finns till 2ggr också +0 asia.
1,70-1,73 på IFK lockar kanske inte vid första anblicken men om laget ska vara där så många tippar, kommer kanske inte oddsen senare under säsongen att erbjudas till så mycket bättre på hemmaplan. Svårvärderat mao.
Letar överspel i Borås men väntar in måndagen.

Vad tror ni?
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 11:39   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tycker att Elfsborg -1 till 2,40 är intressant.
skog89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 12:47   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 451
Sharp$: 87
Standard

Jag kör

IFK Göteborg
Elfsborg
Rosenborg
Leeds

6 odds

Det får bli bra

Senast redigerad av Babbe den 2010-03-22 klockan 14:45.
Babbe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 12:58   #4
 
ryggas avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 98
Sharp$: 9

Ryggas resultat
Stats: 16 - 20 - 2
ROI: 117.40%
Vinstprocent: 44.00%

Standard

Svårt nu i början av säsongen och dåliga planer. Starkt av Mjällby att göra 3-0 igår. Tror på IFK och Gefle ikväll men vet inte än om det blir något spel på dessa. Undermål?
rygga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 13:17   #5
 
Davids avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 152
Standard

Jag lirar att elfsborg gör över 1.5 mål till 1.9 på nordicbet
David är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 14:33   #6
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av David Visa inlägg
Jag lirar att elfsborg gör över 1.5 mål till 1.9 på nordicbet
den lockar, tror jag tar rygg där.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 14:37   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 120
Standard

Tankar inför dagens matcher:

Elfsborgs IF - Halmstad BK
De flesta matcher har slutat med underspel hittils i årets allsvenska, planerna är förmodligen en bidragande orsak men imorgon när Elfsborg tar emot Halmstad hemma så spelas matchen på Borås Arenas konstgräs. Efter att båda lagen misslyckats med att göra mål i första omgången så tror jag... att viljan är stor från båda håll till att spräcka nollan. Dessutom har Elfsborg utklassat Halmstad med 4-0 på försäsongen så att hemmalaget skulle förbli mållöst tvivlar jag på.
Elfsborg har trots allt ett par vassa målskyttar och jag såg själv hur James Keene högg på det mesta när vi tog emot dem på Malmö IP. Samtidigt har Halmstad spelare som Emir Kujovic som vet hur man hittar målet. Underspelet är kraftigt nedsänkt till runt 1.60 vilket det inte finns något spelvärde i. Istället lägger jag 1 unit på överspelet (ö.2,5 mål) till 2.20.

Åtvidaberg FF - Gefle IF
Åtvidaberg inledde väntat med en förlust mot ett för året spännande Örebro medan Gefle lyckades hålla nollan och kryssa mot Elfsborg hemma på Strömvallens plastgräsmatta. Inför måndagens drabbning blickar vi istället mot Kopparvallens usla gräsmatta som med största sannolikhet eliminerar chanserna till kvickt passningsspel och briljanta tekniska manövrer, inte för att vi hade förväntat oss det ändå men tja - det blir en grisig match. Kan tillägga att det under söndagen regnat och snöat i Åtvidaberg vilket inte direkt skapat bättre förutsättningar.

I Gefle finner vi bland annat nyförvärvet Mikael Dahlberg som varit en av de mest lovande anfallarna i allsvenskan de senaste åren men inte lyckats blomma ut. Bredvid sig får han den här matchen se sig utan varken Hasse Berggren som är en erkänt duktig anfallare eller Daniel Westlin, en annan rutinerad herre då de båda anfallarna står som icke tillgängliga. Man saknar även bland annat Daniel Theorin och Bernhard Nyström för att välja några.

Som tur är har man i kassen en av allsvenskans bästa målvakter, Mattias Hugosson, som gjorde flest räddningar förra året och spikade igen fullständigt i premiären. Utöver det har man två vassa kantspringare i Jonas Lantto och Jonatan Berg men med avbräcken på anfallssidan har man problem. Det ska också tilläggas att söndagens träning var tvungen att ställas in på grund av snöoväder, istället beger man sig till Norrköping för att tidigt imorgonbitti köra ett lättare träningspass innan vidareresa till Åtvidaberg och match.

Åtvidaberg föll som sagt väntat i premiären och man lyckades aldrig etablerat några riktigt farliga målchanser. Det dåliga underlaget är nog trots allt till lagets fördel då man förmodligen hade blivit utspelade av den taktiskt skicklige Pelle Olssons mannar. Vi kan hitta den gamle MFF-bekantingen Kristian Bergström hos hemmalaget samt Christoffer Karlsson som i alla fall brukar vara bra på Football Manager, hehe. Utöver det har man så klart det överlägset namnfattigaste laget i allsvenskan. Man har fått tillbaka Daniel Hallingström sedan premiären men han lär inte starta direkt och jag skulle tippa på i princip samma startelvan som i första matchen.

Nåväl, det är svårt att avgöra en vinnare, krysset ligger absolut nära till hands. Alternativt ett spel på Åtvidaberg+1 då jag tror det kommer bli väldigt målsnålt. Jag väljer dock att lägga 3 units på under 2.5 mål- det varierar från sida till sida men oddsen ligger runt 1.60 på det.
Svenssondy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 14:48   #8
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 198
Sharp$: 336
Standard

Elfsborg var riktigt skadedrabbat senast, har ni kollat läget inför idag? Hela mittfältet saknades förra gången + anfallare!
KONTUR är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 15:28   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 120
Standard

Elfsborgs trupp:
Ante Cović, Joakim Wulff, Mathias Florén, Johan Karlsson, Anders Svensson, Denni Avdić, Daniel Mobaeck, Amadou Jawo, Anders Wikström, Jesper Florén, Teddy Lučić, Daniel Nordmark, James Keene, Johan Larsson, Niklas Hult, Fredrik Berglund, Emir Bajrami. Martin Ericsson.

Ett lag jag absolut kan göra två mål. Samtidigt tror jag Halmstad lyckas få in ett.
Svenssondy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 16:57   #10
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Svenssondy Visa inlägg
Tankar inför dagens matcher:

Elfsborgs IF - Halmstad BK
De flesta matcher har slutat med underspel hittils i årets allsvenska, planerna är förmodligen en bidragande orsak men imorgon när Elfsborg tar emot Halmstad hemma så spelas matchen på Borås Arenas konstgräs. Efter att båda lagen misslyckats med att göra mål i första omgången så tror jag... att viljan är stor från båda håll till att spräcka nollan. Dessutom har Elfsborg utklassat Halmstad med 4-0 på försäsongen så att hemmalaget skulle förbli mållöst tvivlar jag på.
Elfsborg har trots allt ett par vassa målskyttar och jag såg själv hur James Keene högg på det mesta när vi tog emot dem på Malmö IP. Samtidigt har Halmstad spelare som Emir Kujovic som vet hur man hittar målet. Underspelet är kraftigt nedsänkt till runt 1.60 vilket det inte finns något spelvärde i. Istället lägger jag 1 unit på överspelet (ö.2,5 mål) till 2.20.

Åtvidaberg FF - Gefle IF
Åtvidaberg inledde väntat med en förlust mot ett för året spännande Örebro medan Gefle lyckades hålla nollan och kryssa mot Elfsborg hemma på Strömvallens plastgräsmatta. Inför måndagens drabbning blickar vi istället mot Kopparvallens usla gräsmatta som med största sannolikhet eliminerar chanserna till kvickt passningsspel och briljanta tekniska manövrer, inte för att vi hade förväntat oss det ändå men tja - det blir en grisig match. Kan tillägga att det under söndagen regnat och snöat i Åtvidaberg vilket inte direkt skapat bättre förutsättningar.

I Gefle finner vi bland annat nyförvärvet Mikael Dahlberg som varit en av de mest lovande anfallarna i allsvenskan de senaste åren men inte lyckats blomma ut. Bredvid sig får han den här matchen se sig utan varken Hasse Berggren som är en erkänt duktig anfallare eller Daniel Westlin, en annan rutinerad herre då de båda anfallarna står som icke tillgängliga. Man saknar även bland annat Daniel Theorin och Bernhard Nyström för att välja några.

Som tur är har man i kassen en av allsvenskans bästa målvakter, Mattias Hugosson, som gjorde flest räddningar förra året och spikade igen fullständigt i premiären. Utöver det har man två vassa kantspringare i Jonas Lantto och Jonatan Berg men med avbräcken på anfallssidan har man problem. Det ska också tilläggas att söndagens träning var tvungen att ställas in på grund av snöoväder, istället beger man sig till Norrköping för att tidigt imorgonbitti köra ett lättare träningspass innan vidareresa till Åtvidaberg och match.

Åtvidaberg föll som sagt väntat i premiären och man lyckades aldrig etablerat några riktigt farliga målchanser. Det dåliga underlaget är nog trots allt till lagets fördel då man förmodligen hade blivit utspelade av den taktiskt skicklige Pelle Olssons mannar. Vi kan hitta den gamle MFF-bekantingen Kristian Bergström hos hemmalaget samt Christoffer Karlsson som i alla fall brukar vara bra på Football Manager, hehe. Utöver det har man så klart det överlägset namnfattigaste laget i allsvenskan. Man har fått tillbaka Daniel Hallingström sedan premiären men han lär inte starta direkt och jag skulle tippa på i princip samma startelvan som i första matchen.

Nåväl, det är svårt att avgöra en vinnare, krysset ligger absolut nära till hands. Alternativt ett spel på Åtvidaberg+1 då jag tror det kommer bli väldigt målsnålt. Jag väljer dock att lägga 3 units på under 2.5 mål- det varierar från sida till sida men oddsen ligger runt 1.60 på det.
No offence, men Micke Dahlberg? Skulle han ha varit en av allsvenskans mest lovande anfallare de senaste åren? Give me a break! Killen är/var så dålig i DIF att han blev flyttat ned till mittförsvaret och mittfältet. När han plockades från Sundsvall hade han gjort vad? 4 mål i superettan?

Större FM-lirare får man leta efter!

I övrigt håller jag med om spelet
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 18:28   #11
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Tidig ledning för Elfsborg, och straffmiss av IFK.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 18:31   #12
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av comprende Visa inlägg
den lockar, tror jag tar rygg där.
klar efter 28 minuter...
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 18:53   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 120
Standard

RobinD, jag syftar givetvis på tiden mellan Sundsvall och DIF när han skrevs upp till skyarna. Att han har varit en underpresterande sopa i djyrgårn har jag mycket väl koll på.
Håller med om att han är en riktigt FM-lirare för övrigt.

Spelen ser för övrigt bra ut just nu. Spelet på Kopparvallen känns korpen och Elfsborg maler på utav bara fan.

EDIT: Där satt första spelet...

Senast redigerad av Svenssondy den 2010-03-22 klockan 19:14.
Svenssondy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 19:54   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 120
Standard

Någon som ryggade mina spel? Båda satt i alla fall... Kan vara kul att veta.

Imorgon avstår jag spel i alla fall då mitt högt älskade MFF entrar banan, svårt att hålla sig objektiv då.
Svenssondy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 19:58   #15
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Svenssondy Visa inlägg
Någon som ryggade mina spel? Båda satt i alla fall... Kan vara kul att veta.

Imorgon avstår jag spel i alla fall då mitt högt älskade MFF entrar banan, svårt att hålla sig objektiv då.
Ryggade inte rakt av men spelade Elfsborg ö1,5, och ledning i ht.
sedan åtvid-gefle u2 asien, och gefle +0
fick dock inte in ifk som återigen viker sig mot häcken.
man ser ju ungefär hur jag tänkt redan i det första inlägget.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td