Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-02-14, 21:12   #1
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Djurgården - Jönköping Södra


Inte lika soklart överodds som i matchen mot Union Berlin tidigare, men Djurgården ställer upp med ett lag med många ungdomar mot ett Jönköping Södra som väntas komma med starkaste lag. Djurgården spelade mot Rosenborg igår och inga startspelare från den matchen är med.

Har inte analyserat sönder denna match, och så bra koll har jag inte på J-Södra, men 1.90 på J-Södra hos Bet365 känns spontant värt en liten slant tycker jag. Du som funderar på att följa kollar såklart upp matchen mer än jag gjort.

Startelva för Djurgården:

Hampus Nilsson

Philip Sparrdal Mantilla – Daniel Amartey – Frej Engberg – Vytautas Andriuskevicius

Jakob Glasberg – Christian Rubio Sivodedov – Simon Tibbling – Mark Mayambela

Aleksandar Prijovic – Philip Hellquist

Bänk: Philip Eklund (mv), Marijan Cosic, Marco Nicolic, Mikael Jahn, Nikodemus Granberg


Amartey och Tibbling tillbaka efter skador och spelar bara en halvlek.

Tränare Pelle Olssons ord och lite inför matchen: http://dif.se/2014/02/14/infor-u21-dif-jonkoping-sodra/

Jönköping Södras inför matchen-artikel: http://www.j-sodra.com/nyheterna/ols...luften-direkt/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1)

Senast redigerad av Tomte den 2014-02-14 klockan 21:19.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 21:42   #2
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Nja det lag Djurgården ställer upp är inte så dåliga. 4-5 i startelvan håller hög allsvensk klass och resten håller nog superettan nivå ungefär. Va inte så säker på att Jönköping är så mycket bättre. Bänken håller ju dock ingen vidare klass och kanske är det så att man ger Amartey och Tibbling bara en halvlek med tanke på att de är precis tillbaka från skada.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-15, 09:41   #3
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Nja det lag Djurgården ställer upp är inte så dåliga. 4-5 i startelvan håller hög allsvensk klass och resten håller nog superettan nivå ungefär. Va inte så säker på att Jönköping är så mycket bättre. Bänken håller ju dock ingen vidare klass och kanske är det så att man ger Amartey och Tibbling bara en halvlek med tanke på att de är precis tillbaka från skada.
Amartey, Vytas, Tibbling och Prijovic är de som var någorlunda ordinarie förra året. Mayambela provspelare som enligt skriverierna är nära ett kontrakt, har bara sett honom mot Rosenborg så kan inte bedöma hur bra han är.

Med tanke på att Amartey och Tibbling bara ska spela en halvlek och rimligtvis inte är i toppform med tanke på att de kommer tillbaka från skador och att bänken inte innehåller några A-lagsspelare så tycker jag att det ser tunt ut, men som Djurgårdare har jag såklart gärna fel - kan ju räcka med att Hampus Nilsson gör en kanonmatch och att Prijovic stänker in ett par mål :-)


Edit: Oddset nere på 1,75 nu.

Senast redigerad av Tomte den 2014-02-15 klockan 09:42. Anledning: Oddset sänkt
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-15, 09:49   #4
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Jag tror du kan få problem här med ditt spel, Rubio och Glasberg är att se som allsvensk klass redan nu då de är riktigt bra bara de får tid att hålla i lite boll. Något som Jön S garanterat kommer ge dem då pressspelet inte är på topp, jag skulle hellre köra över 2.5 än spela Jön S men lycka till ändå!
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-15, 10:01   #5
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Jag tror du kan få problem här med ditt spel, Rubio och Glasberg är att se som allsvensk klass redan nu då de är riktigt bra bara de får tid att hålla i lite boll. Något som Jön S garanterat kommer ge dem då pressspelet inte är på topp, jag skulle hellre köra över 2.5 än spela Jön S men lycka till ändå!
Hoppas att du har rätt :-) Jag vill nog se mer av både Rubio och Glasberg i A-lagssammanhang innan jag ser dem som allsvenska spelare, även om de varit duktiga i U21.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-15, 23:44   #6
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Hoppas att du har rätt :-) Jag vill nog se mer av både Rubio och Glasberg i A-lagssammanhang innan jag ser dem som allsvenska spelare, även om de varit duktiga i U21.


Har varit och jobbat och kom hem precis, hoppas du inte blir avskräckt av detta utan fortsätter tugga på!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tomte (+2)
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td