Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-06-03, 10:09   #241
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Västerås kämpar tydligen med att ens få ihop en startelva, tyvärr är tvåan sänkt från 2,25 till 1,50.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 10:11   #242
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 2234
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matsnilsson Visa inlägg
Någon som har koll på Västerås vs Skiljebo idag? 4,50 på SVS för Västerås.
Hittar noll rek om detta möte.....
http://www.laget.se/VIKFOTBOLL_HERRA...ot-Skiljebo-SK
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
solum (+5)
daders är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 10:30   #243
 
Melvins avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 243
Sharp$: 1945


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av daders Visa inlägg
Haha, det verkar inte vara alltför stabilt ställt där. Synd att man inte var på hugget när infon började sippra ut igår kväll.
Citat:
Hade VIK´s 73årige matrialare Donald fått som han hade velat hade han suttit med på bänken han med redo för ett inhopp men hans elitlicens har inte kommit in ännu enligt SvFF.
Melvin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 10:45   #244
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

På torsdag möts Walldia-Trönninge BK i Div4 Halland. Trönninge är serieledare men har till denna match fem avstängningar efter bland annat fyra röda kort i senaste matchen. En av de avstängda är lagets stora stjärna, Labinot Syla som bara för två år sedan utsågs till bästa div2 spelare i Sverige. Han har gjort 11 av lagets totalt 20 mål. Stämningen kan vara sådär i laget då man även förlorade i reservlagsserien med 15-1 häromdagen.
Motståndet Walldia har jag inte järnkoll på, de har 10p efter 7 matcher. Har spelat mestadels jämna matcher när de förlorat, bortsett från 3-6 mot Leikin. På hemmaplan har man 2-1-1. De har inga avstängningar till matchen.
Med dessa avbräck hos Trönninge så är Walldia större favoriter än de 2ggr som Nordicbet erbjuder just nu.
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 11:32   #245
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Fantastiskt! Man är alltså verklighetsfrånvänd, besserwisser, total jubelidiot, old school och har salig översittarattityd och är överlägsen alla andra. Tillika jävligt bitter, cynisk, von-oben-aktig (insert valfritt passande ord). Och jag tillsammans med Wagner är gamla stofiler som inte är insatta i fotboll eller betting!

Detta konstaterar "Bettingamatören" medan han själv alltid talar sanning och besitter kombinationen av påläst, hög intelligens och otrolig kunskap om det han gör.


Jojo, det är skönt att det finns en sann människokännare på Sharps. Tur att någon har full koll på verkligheten liksom. Jag får väl retirera då och knalla ned till beachen och dränka mig här i Karon, Phuket där jag bor. Ledsamt att inte ha något 9-5 jobb att gå till som många andra utan måste trösta mig med lite Thaimat och ett par pilsner istället.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 11:58   #246
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pittaluga Visa inlägg
På torsdag möts Walldia-Trönninge BK i Div4 Halland. Trönninge är serieledare men har till denna match fem avstängningar efter bland annat fyra röda kort i senaste matchen. En av de avstängda är lagets stora stjärna, Labinot Syla som bara för två år sedan utsågs till bästa div2 spelare i Sverige. Han har gjort 11 av lagets totalt 20 mål. Stämningen kan vara sådär i laget då man även förlorade i reservlagsserien med 15-1 häromdagen.
Motståndet Walldia har jag inte järnkoll på, de har 10p efter 7 matcher. Har spelat mestadels jämna matcher när de förlorat, bortsett från 3-6 mot Leikin. På hemmaplan har man 2-1-1. De har inga avstängningar till matchen.
Med dessa avbräck hos Trönninge så är Walldia större favoriter än de 2ggr som Nordicbet erbjuder just nu.
1.80 nu på Walldia, skulle säga att de ligger rätt nu
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 12:37   #247
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Fantastiskt! Man är alltså verklighetsfrånvänd, besserwisser, total jubelidiot, old school och har salig översittarattityd och är överlägsen alla andra. Tillika jävligt bitter, cynisk, von-oben-aktig (insert valfritt passande ord).
Klart du är, ta det för den komplimang det är i internetsammanhang. Det är just när man fått en sådan där harang över sig som man vet att man träffat en jävligt öm punkt

Ha så kul på beachen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cc (+50)
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 13:04   #248
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

Själv hade jag inte sagt nånting, bara lagt ut en uggla, och fick detta över mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Härmed kan jag betrakta dig som en renrasig idiot. För du har så jävla fel. DU skämmer ut dig. Sitt en dag och ha asiater, eu-bolag och Svenska Spel uppe på datorn. Klicka på F5 varannan minut, jobb klart.

Fan vad du skämmer ut dig.

Denna helg stack HBK ut med 30-40 pkt, Umeå dam med 15-20 pkt, Öster med 10 pkt osv osv osv. Men sitt där som ett jävla stolpskott och lek skön bara för att du hade turen att kunna spel på det glada jävla 90-talet.

Han verkar ha fastnat på F5 i dag. Trodde han skulle ha droppat resterna av sitt smörgåsbord till oss vid det här laget. 30-40 punkters diff dyker ju upp varje timme enligt initierad källor så man tycker något skulle bli över till oss otrogna.

Har inte ens vågat lämna datorn för att äta lunch och det här är tacken.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 13:16   #249
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg

Han verkar ha fastnat på F5 i dag. Trodde han skulle ha droppat resterna av sitt smörgåsbord till oss vid det här laget. 30-40 punkters diff dyker ju upp varje timme enligt initierad källor så man tycker något skulle bli över till oss otrogna.

Har inte ens vågat lämna datorn för att äta lunch och det här är tacken.
Möjligen att han blandade ihop grejerna där, vi diskuterade ju Div.2 boll där och han kom farande med Halmstad, Öster och Assyriska som exempel. Sen kanske han snackat med Edberg och Elevant på Sv.Spel om "rätt odds", de brukar ju tydligen fråga honom om det med jämna mellanrum!

Du får nog luta dig tillbaka i stolen Wagge, din ignoranta besserwisser!!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 13:30   #250
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Själv hade jag inte sagt nånting, bara lagt ut en uggla, och fick detta över mig.

Han verkar ha fastnat på F5 i dag. Trodde han skulle ha droppat resterna av sitt smörgåsbord till oss vid det här laget. 30-40 punkters diff dyker ju upp varje timme enligt initierad källor så man tycker något skulle bli över till oss otrogna.

Har inte ens vågat lämna datorn för att äta lunch och det här är tacken.
Jag har redan gett dig en rad exempel på värdespel senaste dagarna men du viftar bort dem hela tiden. Och till personen som tydligen inte besitter läsförståelse så kunde jag inte spela tidigt på HBK då jag just ville få elvorna helt confirmed. Hur svårt är det att läsa ett inlägg och ta in de ord som står framför ens ögon?

Jag bryr mig inte ett skit om ni anser att konstant sitta på 15-20 pkt bättre än stängning på såväl allsvenskan och ner i seriesystemen är en produkt av tur istället för skicklighet. En viktig part i detta är SvS som ofta inte hänger med när det blir rörelser på marknaden.

HBK började runt 3.00. Då var förutsättningarna vitt skilda. HBK:s elva var inte satt och man oroade sig för att exempelvis Boman som har haft stora skadeproblem kanske ej skulle spela. Å andra sidan hade vi KFF där man inte visste hur deras backkonstellation skulle se ut. Min utgångspunkt var att:
1. om HBK kommer med ordinarie lag är de intressanta.
2. OM KFF spelar med ynglingen Ramhorn i försvarslinjen är det givet spel.

Nu inföll båda dessa önskningar och jag (många andra fick det säkert redan under dagen, därav rörelserna) valde att backa upp HBK på marknadshögst odds som i detta fall var ca 35pkt högre än vad Pinnen och SBO låg på. Till match höjdes HBK några pkt men jag satt fortfarande runt 25pkt bättre än closing line.

Då undrar jag Wagner om det vore bättre att chansa och spela HBK till 3.00~ vid öppning eller vänta in info, låta marknaden avgöra vidden av den infon, och backa upp laget som sharpsen tror på och få 25pkt bättre än stängningsoddset. Så här fortgår det helg efter helg.

Om ni tror SvS compilers har bättre koll på AS än marknaden har ni nog väldigt fel och överskattar grovt Elevant och gänget. Sedan undrar jag det sista om ni tror man kan gå minus i längden om man sitter med dessa 20-25pkt bättre än closing line? Nej, självklart inte.

Tröttmössor.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 13:36   #251
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Möjligen att han blandade ihop grejerna där, vi diskuterade ju Div.2 boll där och han kom farande med Halmstad, Öster och Assyriska som exempel. Sen kanske han snackat med Edberg och Elevant på Sv.Spel om "rätt odds", de brukar ju tydligen fråga honom om det med jämna mellanrum!

Du får nog luta dig tillbaka i stolen Wagge, din ignoranta besserwisser!!
Vad grundar du på att SV.Spel om de ligger marknadshögst i div-2 allt som oftast är rätt ute? Då måste väldigt många i min närhet haft tur som ligger på siffror runt 110% över tid på Statens div-2-boll.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 13:50   #252
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Möjligen att han blandade ihop grejerna där, vi diskuterade ju Div.2 boll där och han kom farande med Halmstad, Öster och Assyriska som exempel. Sen kanske han snackat med Edberg och Elevant på Sv.Spel om "rätt odds", de brukar ju tydligen fråga honom om det med jämna mellanrum!

Du får nog luta dig tillbaka i stolen Wagge, din ignoranta besserwisser!!
Jag gav exempel på denna helgs givna värdespel och det råkade inte vara något fantastiskt utstick på div-2 i helgen. Men visst, hela året har Svenska Spel fått för sig att man kan dra slutsatser av o/u efter två tre omgångar i div-2-serier och sätta flertalet matcher där o2.5 ligger runt 1.80 enbart baserat på två tre matcher i serien där lagen gått under. Är man insatt i div-2 vet man att det nog är rätt kamikaze att lägga den linan med det oddset enbart baserat på två-tre matcher.

Vad de andra bolagen låg på? 1.50~

I de flesta fall denna säsong där SvS legat marknadshögst på överspelen i div-2 har de haft väldigt fel sett till resultaten. Men SvS har ju alltid koll på grejerna i div-2 eller hur var det nu Cc?
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 15:04   #253
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

2 ggr på öster känns inte som något våldsamt utstick i min värld. http://www.oddsportal.com/soccer/swe...ters-lYbo4Ue2/

Lägger man på bolagens marginaler (vilket kan vara lämpligt) så hamnar nästan alla över dubbelt. Marathonbet öppnade på 2.25 dessutom. Ny info där med som gjorde att du kunde bjussa på 25 punkter?

Unibet som gnetar på hyggligt, som det verkar på börsen, öppnade med 2,00 och stängde på 1,88. Med 92,2% payout verkar dom aldrig ha insett värdet i ditt odds.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 15:18   #254
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
2 ggr på öster känns inte som något våldsamt utstick i min värld. http://www.oddsportal.com/soccer/swe...ters-lYbo4Ue2/

Lägger man på bolagens marginaler (vilket kan vara lämpligt) så hamnar nästan alla över dubbelt. Marathonbet öppnade på 2.25 dessutom. Ny info där med som gjorde att du kunde bjussa på 25 punkter?

Unibet som gnetar på hyggligt, som det verkar på börsen, öppnade med 2,00 och stängde på 1,88. Med 92,2% payout verkar dom aldrig ha insett värdet i ditt odds.
Sen när spelade jag 2.00 på Öster? 2.10 spelade jag och även där runt 20 pkt bättre än stängning. Alltså vad vill du ha sagt? Ni får tro att jag är en jubelidiot men det är knappt någon i hela Sverige som är bättre än mig på svensk fotboll, från AS och neråt. Försök få någon med en ROI på 107 på SE och AS med den volymen jag har så blir jag mkt förvånad.

Och varför tar du upp ett lallande EU-bolag som Unibet? Titta vad Pinnen stängde på, eller för den delen öppnade på. 2.10 var en gåva, inget annat. Vrf tar du ens upp Marathon som ett seriöst bolag? Två spel och man är rökt där.

Slutligen, det finstilta.

Du skämmer ut dig mer och mer Wagner i denna diskussion - men - jag fortsätter gärna.

Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 15:42   #255
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Så baserat på lagens grundstyrka, matchens HR och på vilka spelare som faktiskt var helt friska vid oddssläpp så var 3,05 inte tillräckligt bra för spel.
Plötsligt är det ett fint värde i 2,60 när det bekräftas att Boman ska spela för Halmstad och Ramhorn ersätter i Kalmar. Snacka om att de två hade en stor inverkan...

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
det är knappt någon i hela Sverige som är bättre än mig på svensk fotboll
Nu börjar jag undra om du ens är på riktigt?
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td