Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-15, 21:48   #1
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Allsvenskan 15-16 april


Ny omgång i Allsvenskan väntar, denna gången mitt i veckan.

Kan vi hitta något spelvärt?

Börjar med ett mycket bra utstick i matchen Norrköping-Mjällby hos Marathon:

2014-04-16 18:00AllsvenskanNorrkoping vs Mjallby UNDER U 2.5 FT 3 1.960


Övriga bolag ligger mellan 1,75-1,85.

Norrköping har gått mållösa från två av sina tre matcher hittills i år. Man spelade bra i senaste hemmamatchen mot Helsingborg, men senast borta mot Halmstad var det sämre. Särskilt framåt såg det mycket tamt ut, HBK dominerade matchen och borde ha vunnit.

Mjällbys anfallsspel är under all kritik och det känns som laget helt saknar självförtroende. En poäng på tre matcher är för dåligt, och fortsätter det så här så är det stor risk att laget åker ur! Historiskt sett har man också haft svårt borta i Norrköping och mycket talar för att man lämnar även denna match utan poäng.

Med tanke på lagens anfallsspel känns detta odds riktigt riktigt bra och jag spelar 3 units (brukar nästan uteslutande köra 1 unit).

Jag är också sugen på underspel i Örebro-Malmö. ÖSK brukar vara starka på hemmaplan och har förmågan att hålla i bollen. Jag förväntar mig ett försvarsinriktat hemmalag när man möter svenska mästarna, särskilt när man saknar några viktiga pjäser som t ex "Crespo".

Malmö har hittills inte släppt in något mål i Allsvenskan och går säkert för seger här också. Jag räknar med att Örebro stretar emot bra och att gästerna gör max två mål.

Pinnen är marknadshögsta med 1,88 men jag försöker nog mjölka ut några punkter till imorgon.

Avslutar med en liten peng i Stockholmsderbyt:

2014-04-16 18:05AllsvenskanDjurgardens vs AIK X X FT 0.4 3.500


Har ingen större analys än att derbyna brukar vara tuffa och jämna. Djurgården har bättre form, men AIK har i grunden ett bättre lag. Ska vi säga 1-1?

Senast redigerad av BroderH den 2014-04-16 klockan 20:58.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 10:29   #2
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2014-04-16 18:00AllsvenskanOrebro vs Malmo FF UNDER U 2.5 FT 1 1.940


Underspelet i Örebro-Malmö är uppe 1,94 hos Marathon, det plockar jag!

Senast redigerad av BroderH den 2014-04-16 klockan 20:58.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 10:34   #3
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Inget odds men Peking ö 1.5 mål känns bra om vi utgår från att Mjällby är lika kasst som tidigare.

Å andra sidan har IFK målskillnaden 2-2...

Senast redigerad av Staketkusken den 2014-04-16 klockan 10:40.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 10:50   #4
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Inget odds men Peking ö 1.5 mål känns bra om vi utgår från att Mjällby är lika kasst som tidigare.

Å andra sidan har IFK målskillnaden 2-2...
Unibet ligger på 1.78. Vilket känns ganska rimligt. Peking är klart bättre hemma och borde knoppa in 2 baljor. Hade några toklägen mot Halmstad med, även om de nästan borde förlorat den matchen
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 11:19   #5
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 852
Sharp$: 1499
Standard

har en fråga...vad är Marathon??
lars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 11:21   #6
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lars Visa inlägg
har en fråga...vad är Marathon??
Ett spelbolag!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 11:45   #7
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 852
Sharp$: 1499
Standard

var hittar jag det om jag ska registrera mig?
lars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 11:48   #8
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lars Visa inlägg
var hittar jag det om jag ska registrera mig?
http://www.marathonbet.com/en/
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 12:25   #9
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Bara några små supporterbet på Stockholmsderbyt idag. Alldeles för nervös för att göra en ordentlig analys och spontant tycker jag att spelbolagen har fel favorit - men att spela på AIK i ett Stockholmsderby - nej så mycket älskar jag inte pengar :-)

Oh well - några odds jag tycker ser intressanta ut med en mindre slant:

Under 40,5 varningspoäng (varning=10, utvisning=25), 1,90 Unibet. Myten om de stenhårda derbyna är överdriven, åtminstone vad gäller antalet kort som brukar utdelas, och dessutom dömer Jonas Eriksson som var en av de kortsnålaste domarna i förra årets Allsvenska. Inget av fjolårets derbyn gick över linan.

Andreas Johansson får gult kort, 3,50 Betsson. Adde kommer att vara taggad och har fått gult kort de två senaste derbyna. Inte alls otroligt att han hamnar efter i en duell idag också och träffar mer ben än boll :-) Större chans än en på tre? Absolut.
Egentligen skulle jag vilja spela att Alexander Faltsetas får gult kort men hittar det inte på något bolag - stenhård spelare, första derbyt... hittar bara att han får rött men det vill jag inte spela. Om någon hittar Faltsetas gult kort någonstans så tipsa gärna.

Känner att jag måste förklara mig lite - dels kortsnålt och dels två Djurgårdare som jag tror kan få kort? Japp, det är rätt uppfattat, senaste derbyt tre DIF-kort på mittfältare, derbyt innan det två, men inga på AIK. AIK spelar snabbare och det är där DIF drar på sig kort, inte för att det är ett världskrig på planen.

Slutligen ett odds jag bara inte kan motstå, och visst är det mycket hjärtat som talar, men 14,75 (!) på DIF, EH-2 hos Nordicbet... rykten om lite internt tjafs i AIK, målvaktstavla senast, enormt tryck på läktaren... det KAN rinna iväg, i alla fall men än en på 10, åtminstone i den positiva supporterhjärnan :-)

Ta det för vad det är, taskig analys, nervös DIF-supporter, eller för att säga det på ren svenska - egentligen borde nog den neutrale spela på att råttorna vinner och att finnen gör mål :-)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 13:22   #10
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg

Norrköping har gått mållösa från två av sina tre matcher hittills i år. Man spelade bra i senaste hemmamatchen mot Helsingborg, men senast borta mot Halmstad var det sämre. Särskilt framåt såg det mycket tamt ut, HBK dominerade matchen och borde ha vunnit.

Mjällbys anfallsspel är under all kritik och det känns som laget helt saknar självförtroende. En poäng på tre matcher är för dåligt, och fortsätter det så här så är det stor risk att laget åker ur! Historiskt sett har man också haft svårt borta i Norrköping och mycket talar för att man lämnar även denna match utan poäng.

Med tanke på lagens anfallsspel känns detta odds riktigt riktigt bra och jag spelar 3 units (brukar nästan uteslutande köra 1 unit).
Om man tittar på Home rate/Away rate så ser man raskt att Norrköping ligger på över 60% på "Home" över ett års rullande säsong.. De gör betydligt fler mål hemma än borta och de höll inte nollan en enda gång på hemmaplan förra säsongen....
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 14:34   #11
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Om man tittar på Home rate/Away rate så ser man raskt att Norrköping ligger på över 60% på "Home" över ett års rullande säsong.. De gör betydligt fler mål hemma än borta och de höll inte nollan en enda gång på hemmaplan förra säsongen....
Sant, men jag tycker det är mer relevant att se på dagsform och vilka de möter.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 14:50   #12
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Sant, men jag tycker det är mer relevant att se på dagsform och vilka de möter.
Form är ju färskvara, något som också hänt...för en kunnig oddssättare är "form" 2-3 % i en värdering, inte mer. Man kan ju aldrig veta om formen sitter kvar till nästa match! .

En annan faktor många oddssättare på fotboll använder vid ö/u är AVG-metoden. Dvs bortalagets gjorda resp. insläppta på bortaplan. Man lägger till hemmalagets gjorda/insläppta på hemmaplan och delar med 2. Både Mjällby och IFK snittar över 3 mål där förra säsongen.

Men jag är öppen för andra inputs, hur värderar du ö/u?
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 19:03   #13
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag värderar "form" och spelsätt i senaste matcherna ganska högt, särskilt när det gäller underspel. Ett lag som t ex Mjällby som skapat väldigt lite framåt och sett ängsliga ut i sitt anfallsspel tycker jag väger tyngre än hur de presterat tidigare i år rent statistiskt. Här måste man givetvis räkna in skador och ev. nyförvärv.

Ett lag kan ju förändras väldigt mycket från år till år, därför tycker jag historia bara är en liten del när man väger sitt spel, men därmed inte sagt att jag tycker den är helt oviktig

Det blev ett lagomt flummigt svar, och dessutom leder Mjällby med 1-0 i paus. Vi får väl se hur det går...
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 21:30   #14
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vi tar nya tag med matcherna imorgon torsdag:

2014-04-17 18:00AllsvenskanGefle vs Brommapojkarna 1 FT 1 2.000


Gefle har stretat mot bra mot topplagen AIK och MFF i de senaste matcherna. Nu får man tillbaka Dioh Williams som saknades senast, det är ett plus. BP har inte imponerat alls på mig hittills och är faktiskt lite av besvikelse. Man fick visserligen med sig en poäng senast mot Göteborg, men IFK gjorde där en riktigt dålig match. Vi kan nog inte vänta oss någon glimrande fotbollsmatch, men jag ser Gefle som det starkare laget. Jag vill ha 2 ggr på hemmaseger vilket är precis vad Marathon erbjuder som är marknadshögsta.

Funderar även på ett överspel i Elfsborg-Helsingborg, 1,92 är högst hos Pinnen. Försöker få några punkter till.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-17, 09:47   #15
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Klasskillnad i derbyt
__________________
# 27 Ivan Turina 1980-2013
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1), Melvin (+32)
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td