![]() |
Kan man hitta någon statistik för hur många mål som görs i straffläggning? SvS hade mål 1.23, miss 3.65. Fem bom nyss gör 1.825 i odds om man bara spelar bom...
|
Citat:
Kan påpeka att jag satt med Brasilien -1 och därför inte heller gynnades av domslutet :) |
Efter alla repriser anser jag han drog in armen och anände armhålan för att ta med sig bollen
Armen fladdrar för balansens skull men används inte för att ta bollen Svårbedömt, visst, men då friar man Citat:
|
Citat:
|
La in två bet precis före matchstart på X mellan Brasilien Chile och ett att Brasilien vinner efter straffar.. Det slutade ganska bra med 4.7 i odds på Xet och 17 på andra oddset :)
|
Intresseklubben antecknar...
|
Citat:
|
Citat:
Totalt meningslöst inlägg med dessa efterspel. Jag spelade tex ribbträff i minut 93 i combo med att neymar skulle få kramp i förlängningen till oddset 666...men inte driver det denna tråd framåt. |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Tanken är inte att varje inlägg ska vara en rek, info om tex mkt regn är bra att veta för matchutgången. Att man även får upp ögonen för oddsändringar och vad det beror skapar bra diskussioner. |
Citat:
Finns en del som tycker att det är allmänviktig information att skriva ett inlägg som typ: Bjöööörn Goooop!!!!!! Jag citerar Sharp$ regel 1.01: Inga inlägg med endast spel eller oneliners. Tex "Jag kommer att spela på Barcelona idag." är inget inlägg som någon annan kan dra nytta utav. Utan den gör sig bäst i ditt spreadsheet. |
Ja jag får helt enkelt be om ursäkt, visste inte att tråden led av kraftig mensvärk och allmän tjurighet..
Woops antar att detta inte innehöll varken rek eller regn.. |
Citat:
|
Räknade just på målförväntningen i Costa Rica - Grekland. De har en sammalagd förväntning på strax under 2 mål. och det rimmar ju med både line och odds som finns ute. X:et är nere i runt 3,10 som bäst av den anledningen. 0-0 dessutom bara 6,00! I de här lägena kan man lira just X och u1,5 mål (~2,30) då det blir plus oavsett om inget av lagen gör 2 baljor. Passar ganska bra nu när det är Grekland på ena sidan, dvs laget med den låga målförväntningen.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Finjusteringen sedan kan handla om skadeläget, väderleken, statistiska värden (typ boogie team stats) och liknande. Vissa inkluderar procentandelar även för när olika spelsystem ställs mot varandra, eventuell motivationsfaktor och egentligen vilka faktorer som helst som kan spela in. Alla har sitt sätt och funkar det så är det ju bra. För Ö/U i fotboll är det ganska mycket färre faktorer. Det finns de som använder sig av lagens totala målsnitt men jag tycker inte det alltid ger en rättvis beräkning. De flesta lag gör färre mål borta än hemma. Det är inte alltid säkert att de släpper in fler borta än hemma så jag använder hemmalagets hemmasnitt samt bortalagets bortasnitt. Det finns de som tycker att totalsnittet funkar och att hemma/borta jämnar ut sig men det berättar inte mina böcker riktigt alltid (det är väsentligt oftare överodds på U-linen än Ö-linen). Andra parametrar att ta hänsyn är ex. inbördes möten i relativ närtid, 3-5 år kanske, skadelägen givetvis (bästa målskytten skadad? Den dominanta mittbacken?) När ett lag som Grekland spelar så gör de ju väsentligt fler mål statistiskt än de släpper in. De hade i 2013 exempelvis ett streak på 6 raka matcher (5 VM-Kval) utan att släppa in något mål. De gjorde sammanlagt 8 framåt och vann ändå samtliga matcher. Man kan lätt dra slutsatsen att när de gjort 1-0 så ställer de om till defensivläge och låter motståndarna få bollinnehavet. Den typen av information brukar jag använda i analyserna också. Resten är hemligt! :) |
Övertidsspel 1a halvlek är ju klockrena spel om det blir vätskepaus som i dagens match Hol-Mex. Pausen är på 3min och jag har bara kollat lite snabbt och hittat ö1,5min hos Comeon till 1,74.
Oddset är detsamma på alla matcher trots stora värmeskillnader i städerna. Det kommer alltså inte vara aktuellt i alla matcher utan i vissa städer. T.ex. Fra-Nig där det kommer vara 29c och matchen spelas kl.13 lokal tid. Då har vi solen som högst och det lär vara galet varmt. Även Bra-Col 32c och kommer spelas på samma arena som dagens match mellan Hol-Mex. Den här spelas däremot kl.17 lokal tid och solen går ner ca 17.30. Frågan är då hur man ställer sig till att ta en paus om solen ändå försvinner. Vätskenivån på spelarna lär ändå vara låg och en paus kan mycket väl tas i bruk. Spelet gäller ändå bara första halvlek så pausen då skulle kunna ske utan några protester. Någon som har bra koll på reglerna gällande det här med vätskepaus? Och finns det fler sidor som erbjuder denna typ av spel för Comeon verkar iaf inte rälknat med dessa pauser i sina odds? |
Citat:
|
Satt och laddade på samma sak, 4 minuter i första och 7 eller fler minuter i andra borde vara klockrena spel.
|
Odds från Gamebookers/ Bwin
Såg att dom la ut 4min stopptid på liven i 1:a och 6min i 2:a. Holland-Mexico Hur dom rättar har jag ingen koll på. France- Nigeria Official Added Time 1st HT 7.00 , 3 min. 11.00 , 4 min. 41.00 , 5 min. 51.00 , 6 min. or more Official Added Time 2nd HT 2.95 , 4 min. 5.00 , 5 min. 12.00 , 6 min. or more |
Citat:
Verkar vara bortplockat från bwin? finns dock kvar på argentina och tyskland matchen? Hur är vädret där argentina spelar? |
Argenina spelar i Sao Paolo. Där blir det inget cooling break.
|
Citat:
|
Kalla mig galen men jag måste testa överspelet i kvällens match Costa Rica - Grekland. Ja det är två lag som har sitt främsta fokus på defensiven. Mycket talar för en 0-0 match. Att det dessutom är en utslagningsmatch gör den risken än högre.
Men underspelet har pressats alldeles för mycket enligt min mening. Fakta är att kollar vi på lagens totalt 6 matcher så här långt, så har 3/6 alltså hälften gått över 2.5. Detta är visserligen inget stort statistiskt underlag, men det är alltid svårt att få i en VM turnering. Nej jag går emot stormen här och prövar överspelet. Över 2.5 ser ut att ligga som högst på 3 ggr pengarna på William Hill. Jag anser det vara värt en unit eller två för den delen. |
De matcher jag skrev kommer nog vara det enda som är berörda. Det är för "kallt" i de andra matcherna. Flera kvartar och semi kommer bli aktuellt men efterom inte lagen är där än är det bara att vänta.
Ser man till matchen idag så försvann solen nästan helt från planen i andra så det kommer kanske dessutom bara gälla de tidiga matcherna men ändå helt klart bra spel om spelbolagen ine inser vilka odds de erbjuder. |
Tittade på dessa övertidsspel idag, både för första & andra halvlek. Minns jag rätt var vi uppe på odds runt 5 med tre/fyra övertidsminuter. Någon som spelat och vet hur bolagen ställer sig till pauserna?
|
Nordicbet erbjuder "Will Luis Suarez ever play for Uruguay again : Yes" till 1.20. Känns som en riktig bjudning till den som orkar vänta på pengarna.
|
Citat:
Citat:
Eftersom det inte är säkert att det blir pauser så är det klart att man kan spela och utgå från 45min. Hade det vart något annat så står det. Igår var första gången man har använt regeln så det är inte jättevanligt. Nu när den har tagits i bruk så har ju också bolag reagerat t.ex. bwin som tog bort spelet från Frankrikematchen som kan vara aktuell. De andra bolagen har nog bara missat detta. |
Lite "bra" info i samband med Ramadan och Tyskland Algeriet matchen för den som vill
http://www.expressen.se/sport/fotbol...ker-han-fasta/ samt hur vädret kommer vara enligt YR http://www.yr.no/sted/Brasil/Rio_Gra..._for_time.html |
Hungriga vargar jagar bäst brukar man ju säga. Men jag har väldigt svart att föreställa mig att algererna kommer skippa vätskan när de tagit sig sa langt i ett vm, och dessutom star mot segertippade Tyskland. Pa sin höjd kanske de ber en bön och blir välsignade av en imam, men fan heller att 11 uttorkade mannar springer runt pa plan ikväll.
|
Håller med dig
Mitt inlägg var mer att om någon gick och trodde de skulle få problem då det var ramadan så skulle den länken ge lite mer info om hur det hela funkar :) |
2,80 @ Unibet på att Özil lirar hela matchen i afton. Tycker det känns som ett rätt högt odds. Några andra tankar kring detta spel?
|
...
|
Citat:
|
Lirar under i Tyskland-Algeriet, har varit gångbart i åttondelarna där alla lag är livrädda att förlora. 2.30 på under 2.5 känns högt.
|
Hittade ett spel på Argentina - Schweiz som jag tyckte lockade..
Oavgjort/Argentina som halvtid/fulltid för 3,75.. Jag tror Schweiz kommer göra vad dom kan och ligga på försvar vilket jag tror dom klarar i ungefär en halvlek.. Sen tror jag Messi och grabbarna får in en boll eller två i andra.. |
Alright. Har hittat ett i mina ögon helt felsatt odds. Eller flera egentligen, men värdet är nog högre här än någon annanstans.
Spelar U28.5 frisparkar @ 2.30 på Bwin. Schweiz har i sina tre matcher dragit på sig 9, 12 och 17 fouls. Sistnämnde var emot Honduras, som inte är några duvungar som också de fick 17 fouls i den matchen. Honduras fick med sig de Schweiziska spelarna i det hårda spelet, vilket är ett bevis på att det är lätt att bli indraget i hur motståndarna spelar, dvs spelar motståndarna fult så gör du också det, vilket är ett argument jag återkommer till. Argentina har i sina matcher dragit på sig 5, 7 och 10 fouls, och är alltså ett riktigt snällt gäng. Statistiken innebär att inte ens om man skulle kombinera lagens fulaste matcher så skulle man komma över linan, en lina som Bwin tycker har 57% chans att gå över. Nog för att det brukar kunna smälla lite hårdare när det kommer till slutspel, men som jag sa tidigare; Argentina är ett riktigt snällt gäng när det kommer till att begå regelbrott, något jag tror kommer att märkas på ostarna också. Alla Argentinas matcher har med marginal gått under linan, och jag ser ingen anledning till att den trenden skulle förändras idag. Lirar också "How many free kicks will Team 2 be awarded? U13.5" @ 2.00 också det på Bwin. Enligt ovanstående så anser jag att chansen till att Argentina delar ut fler än 13 frisparkar är långt under 50% |
Du är säker på att spelet gäller antal fouls då? För annars kommer offside räknas tex som en frispark. Finns två olika, antal frisparkar eller antal fouls. Unibet har 31,5 som sin lina och den gäller bara fouls alltså inte offside.
Linan är hög för att övertiden räknas på unibet. |
Ta reda på om spelet gäller fouls eller antal totala frisparkar som läggs samt om spelet gäller fulltid eller om även ev förlängning räknas in.
|