![]() |
Citat:
Sen spelar inte alla för 1000kr per spel heller, skulle säga att 9/10 får spela några hunkor på betsson och willhill tex. |
Ryssland med en defensiv elva, över 54,5% boll på Belgien 1,90 @ marathon är en no-brainer. Ryssarna vill kontra.
|
Citat:
Inga problem med att kontona stängs snabbare då man oftast lirar ifrån samma datorer mobiler mm? |
Belgien ser rätt starka ut.
Testar Belgien leda i HT (3.00) Bet365 1-Units |
Citat:
|
Sydkorea-Algeriet:
Över 2.5 mål (2.62) @ Unibet 3-Units Kryss (3.30) 2 Bet365 2-Units Kanske inte dom målgladaste lagen på pappret. Men när man får över 2.50 till och med 2.62 på tre mål ser jag värde i överspelet. Sydkorea 1-1 mot Ryssland senast och Algeriet 2-1 förlust mot Belgien senast. Båda lagen bör gå för seger här för att ha ett bra utgångs läge sen i sista matchen. Hoppas att inte Algeriet ställer ner bussen lika mycket som mot Belgien och det tror jag inte heller mot ett betydligt sämre lag. Tror på kryss med mellan två jämna lag och spelar krysset med. Har kryss på tipset med. Ska vi säga 2-2? |
Citat:
|
Unibet däremot, där är det fan inte lätt att få in några summor att prata om. En travhäst på 20 gånger får jag max spela 10-20kr på.
Sen vad har andras resultat med Patriks oneliners att göra? Patrik körde oneliners redan för 5-6 år sen när jag hängde på tipszonen. Det ger inte mycket och omöjligt att rygga om man inte får någon relevant information mer än hans känsla. |
vad är så speciellt med patriks inlägg?
om hans inlägg är spam, är 70-80 % av inläggen i den här tråden spam! |
Citat:
|
Citat:
För egen del är motiveringar ofta överflödigt för om jag ska rygga eller inte. Jag ryggar av princip inte spelare jag tycker är skarpa alt inte kan visa upp plusresultat över tid. Skulle inte rygga Tobbe Holms även om han hävdade med en hyfsad motivering att han har 50% värde på ett spel. Om däremot Ace Whale eller Gowi skriva ut Nigeria+ som en oneliner på twitter så kan jag med lätthet rygga det spelet "blint". Sedan tycker jag detta forum behöver mer aktivitet, och med en von oben-attityd tror jag man skrämmer bort många duktiga spelare som kanske inte har tron på sin egen förträfflighet. Nåväl, det är mina tankar. |
http://imgur.com/XVJwVdb
Nog om detta nu. Jag behöver inte reka ett enda spel mer om "ingen" kan spela på europabookies. |
Citat:
|
Citat:
|
Trött tråd nu, kan vi hålla oss till ämnet dvs fotbolls-VM i Brasilien?:innocent:
|
Citat:
|
Citat:
|
Nu såg jag inte USA's match mot Ghana men de ska ha haft en jäkla tur?
Jag tror stenhårt på Portugal i den här matchen, det är vinna eller försvinna. Visst har USA vind i seglen efter vinst i matchen men Portugal kommer styra detta. Att Pepe är borta kan gynna Portugal då alla hans uppspel går mot CR7.(och som motståndarna läst sönder) Jag sätter en röding på Portugal! Lycka till med era lir! |
Fortsätter Algeriet att spela som i första halvlek idag så kanske man även slår Ryssland?
Oddset har ju dock tokdroppat. |
USA-Portugal:
USA har ett bra läge i gruppen efter 2-1 segern mot Ghana i första matchen. Ska vara nöjd med den segern då man fick jaga mycket boll i andra halvleken mot Ghana. J. Altidore som gick av skadad senast startar inte idag. Portugal åkte på stor stryk mot Tyskland med 4-0 efter 3-0 i HT. Där Pepe ännu en gång skämde ut sig med en utvisning och saknas idag. Ett avbräck i defensiven. Fabio Coentrao och Hugo Almeida är skadade sedan tidigare. Ronaldo är med från start men hans knä är långt ifrån 100%. Jag tycker oddset på rak seger USA är alldeles för högt för att inte testas. Sen kommer jag lägga en högre insats på 1X som betalar bra med. USA rak seger (4.80) @ Unibet Insats: 2-Units USA 1X (2.10) @ Svs Insats: 5-Units Ett litet målskytt spel (tv-peng) måste med också Bradley målskytt (6.50) |
De fåtal jänkare jag mött i rio tror på torsk.
Samtidigt säger de att laget är det bästa någonsin Citat:
|
Ser man på saken med objektiva glasögon så går ju inte en enda spelare i USA (möjligtvis Dempsey en bra dag) in i Portugals elva inatt. Dessutom ett passande klimat för portugiserna.
|
Jag tar Belgien -0.5 redan idag. Finns just nu till 1.80 och jag tror oddset kommer spelas ner betydligt lägre.
Korea gjorde en bra match mot Ryssland. En match där man lät Ryssarna föra spelet vilket man i sanningens namn är väldigt dåliga på, man är betydligt bättre på att spela försvarsspel vilket vi såg mot Belgien idag. I dagens match mot Algeriet spelade man betydligt offensivare från start och man fick stora problem i försvarsspelet. Det var allmänt kaos plus att man hade väldigt jobbigt i det fysiska spelet. Speciellt fasta situationer. Målvakten verkar gilla att gå ut och flaxa medan försvararna inte är några jättar. Belgien tycker jag har spelat dåligt men stabilt. Spelet har varit allt annat än bra men man har vunnit matcherna till slut ändå vilket visar stark karaktär. Man spelad även väldigt bra försvarsspel och är tuffa att möta. Sydkorea har ingenting att spela för medan Belgien iaf behöver en poäng för att säkra gruppsegern. Man har väldigt tunga spelare på fasta situationer som Kompany, Fellaini och Lukaku. Och med rörliga spelare som Mertens och Hazard tror jag Sydkorea får det väldigt jobbigt. |
Det är vinter här nu, dvs svensk sommar
Många ställen i usa har samma klimat. Vädret kommer inte spela någon roll. Citat:
|
Från en annan betting forum
Citat:
Jag tror faktiskt USA gör en repris från VM 2002 idag, kanske inte en 3-2 vinst, och med Klinsmann och alla supportrarna, kommer tvåa efter Brasilien på antal köpta biljetter, på plats så tror jag USA kommer ha mer energi att hämta än Portugal och spelar därför en liten slant på rakt USA samt +1. |
Jag förstår inte Lukakus storhet, jag har bara hört folk snacka om människan men jag har inte sett honom prestera speciellt mycket även om det skall sägas att jag inte har följt så många matcher där han har varit inblandad. Jag är betydligt mycket mer imponerad av Origi som gjorde ett piggt inhopp mot Algeriet och som ju avgjorde idag mot Ryssland.
Sen jag tror mycke på Portugal ikväl och det blir en kul natt match att följa. Känslan säjer Portugal viner o Nani göra mål. Jag tycker odds är mycket hög men nu gjorde Portugal mål när jag skrev detta men räknas ändå för ja han spela inan jag skrev ut. |
Edit:
citaten blir fel. |
ag tror på högst 1 mål i andra med tanke på värmen och trötta spelare. Svs ger 1.90 på under 2.5 mål mot bet365 som har 1.83 på under 2.5 mål. Hoppas på 1-1 då jag har 1X på USA.
Under 2.5 mål (1.90) @ Svs 3-Units |
Nu får ni hjälpa mig, novis på fotboll .
Om jag förstått det rätt räknas INTE (?) inbördes möten utan bara målskillnad ? Trodde man alltid använde inbördes men hittar inte informationen om VM:s regler ? |
Tycker Portugal borde vara fortsatt intresserat av att ånga på OM målskillnad är vad som avgör , i händelse av att Tyskland ger bort en poäng eller mer till USA !?
Således finns en del Asian hcp handicapspel som kan vara intressanta... |
Citat:
1. Poäng i gruppen 2. Målskillnad 3. Antal gjorda mål 4. Inbördes möten 5. Målskillnad i inbördes möten 6. Gjorda mål i inbördes möten 7. Lottning |
Citat:
Citat:
Lite + marginellt, men FAN vad synd att Portugal pressa in 2-2 i 95-minuten. Ja, ja så är det i fotboll 90 minuter + övertid |
Seg-marathon har blivit riktigt snabba under VM, vilket kanske inte är så konstigt. Kom på att jag skulle lira oavgjort i USA - Tyskland till hela 5x någon minut efter slutsignalen i denna match, sänkt till 3.75 direkt.
|
To Win To Nil, Germany - NO 1.85 Marathon, maxspel. Helt uppenbart att de har missat att ändra.
Samt vad jag fick spela på 0-0 (eller no goals) till 15x. |
Nu börjar klassiska hypen om att bara för att X är guld för båda lagen kommer det automatiskt sluta X. Jag kan räkna upp mängdvis av matcher där detta förekommit men tro det eller ej det inte slutat X.
Självklart fick man X till oddsen som fanns innan denna match spela på men annars är de bara vänta tills public dunkat klart X och ta betalat på Tyskarna. |
Citat:
|
Oneliners är fortfarande inte tillåtna.
De rapporteringar som ni gjort har varit på inlägg som är oneliners och som ej hör hemma här. Fortsätt med det. Jag själv har haft och har fortfarande semester, befinner mig 9 timmar fel atm och med begränsad uppkoppling. Därför kan det dröja med 12-24h innan någon åtgärd görs. Om inget sker inom 4-5h så betyder inte det att inläggen ej bryter mot någon regel. Så, för att summera. Inga oneliners! Inget chattande under matchens gång. Den som vill veta vad resultatet är, kan göra det på flashscore.com lr slå på tvn. Det behövs ingen som skriver ett inlägg med "MÅÅÅÅÅÅÅL" för det. Det är tillåtet att kommentera/diskutera matchen EFTERÅT. /MOD |
Citat:
|
Citat:
Men "kliver in på ö2.5 nu" är inte det. Motivera spelförslagen är allt vi andra begär. :hattenav: |
Neymar under 4.5 skott på mål @ 2.05 på Unibet känns spontant intressant för mig. Någon som har statistik på hur han agerat i tidigare matcher? Visst, Kamerun kan vara ganska kass, men linan känns ändå hög i mina ögon
|