Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Fotbolls-VM Brasilien (https://www.sharps.se/forums/fotboll/20511-fotbolls-vm-brasilien/)

Oscar 2014-06-26 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av htsolna08 (Inlägg 352354)
överklagas säkert och sänks därmed.

Om jag inte minns helt fel kan väl straffet även höjas av överklagan?

Moffegrev 2014-06-26 16:32

Motivation, hemmaplan, taktik osv känns inte som det viktigaste för vm-betting. Det som gjort att jag förvandlat 600:- till 11k den här sommaren är hur public bettar ner stora favoriter till rena drömpriserna för underdogs. Visserligen lite tur med skrällar men, när det skrällt har man fatt rejält betalt.

Fade the public money = autovärde!

Cc 2014-06-26 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av Slurf (Inlägg 352357)
Motivation verkar inte ens vara en faktor att ta hänsyn till nu för tiden och jag har fan backat mest av allt på dessa förbannade motivationsvinnare trots att man tagit dem innan oddsen slashats. Ärligt talat, jag kommer inte ihåg senaste gången jag satte ett spel på en sådan, varken i fotboll, hockey eller handboll.

Bara i det här världsmästerskapet så ser vi ju flera exempel på högst motiverade lag mot omotiverade lag som ändå förlorar, t ex Japan och Iran. Tycker mig se en stor skillnad mellan utfallet i sådana matcher idag och hur det såg ut för bara fem-tio år sedan, även fast jag inte har någon statistik att backa upp min ståndpunkt med.

Ny grej borde vara att spela på det omotiverade laget när oddset har stigit, det verkar till och med vara en fördel att vara helt omotiverad och möta ett högst motiverat lag. Typexempel: http://www.oddsportal.com/hockey/wor...land-IVyOHdxQ/

Motivation är sällan värt mer än 2-3% för en erfaren oddssättare. Helt enkelt för att det kan slå båda vägar, det kan lika gärna låsa sig för spelarna. Otaliga är motivationsrekarna men spelare har övervärderat den faktorn i alla tider...

Wagner 2014-06-26 16:55

Men herre gud det är VM!! Är man inte motiverad för 90 minuters fotboll då så tillhör man nog den stora skaran som inte är på plats och spelar. :)

clarund 2014-06-26 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 352336)
...
....
....

99% av alla skrivna rekar bygger ju på ett subjektivt tyckande snarare än analytiskt tänkande. Det är mer "om jag vore coach i Portugal så skulle jag...." än "Portugals coach tänkte så här förra gången läget var liknande".

Vi har alla stark tro på att vårt sätt att resonera är det rätta och bör helst inte ifrågasättas. Vi känner oss osårbara i ett vinststreak och som galltorskar när vi förlorar många spel i rad. Jag tror att när vi befinner oss i ett vinststreak så glömmer vi lätt den noggranna analysen och lägger spel som är baserat på hybris istället! När vi torskar blir det motsatt läge, vi lägger inte spel vi egentligen borde för att osäkerhetsfaktorn känns för stark!

...
...

Kan hålla med om rätt mycket.

Känslospelaren är sårbar rent mentalt och kommer kastas mellan hopp och förtvivlan när variansen visar sig.

Statistikbitaren kommer att sila mygg och svälja kameler, missa helt uppenbara saker som ställer statistiken om inte på kant så lite offside, för vad är det egentligen statistiken gäller...

Jag har jättesvårt att värdera matchen Portugal Ghana, av massor av skäl.

Är Ronaldo 100% eller ens 70% ?

Har verkligen Portugal moral och motviation med den målskillnad som Pepe ställde till ?

Att media basunerar ut problem med i Ghanas lag vet vi men har inte afrikaner en förmåga att prestera i kaos ? De kanske rent av gynnas av att man istället för att på svenskt manér hålla god min o sopa saker under mattan skicka hem i praktiken en spelare i denna match och rensar luften .

Det basunerades ju ut fullt kaos inför tysklandsmatchen och ingen tycker väl de gjorde en dålig insats då !?

Market har sagt sitt och tokgillar Portugal... hur det går ? Ja säg det. Jag gillar iaf de 5.00 jag spelat Ghana till även om förutsättningarna tycks ha ändrats en del sedan dess ;)

sirlarsson 2014-06-26 17:01

5 på Ghana är kanon så klart. Hade jag tagit alla dagar i veckan trots "problemen".

forbannat 2014-06-26 17:02

Provar Ghana att få flest kort till 2.30 på bet365. Det verkar vara lite kaos i truppen och jag tror att några spelare kan tappa huvudet om det inte går deras väg här!

Det borde vara ungefär 50% chans att Ghana får fler (trots att Pepe är tillbaka)

sirlarsson 2014-06-26 17:06

Inget kryss på den forbannat? Tvåvägs?

forbannat 2014-06-26 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 352371)
Inget kryss på den forbannat? Tvåvägs?

3 vägs

sirlarsson 2014-06-26 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av forbannat (Inlägg 352372)
3 vägs

Då var det inte lika intressant :)

abber 2014-06-26 17:30

Bet365 ö3 kort asian @2.05 i Ghana - Portugal tror att även portugal kan dela ut en del smällar om resultatet inte går deras väg.

pittaluga 2014-06-26 17:33

Portugals lag borgar för en hawaiimatch. Miguel Veloso spelar vänsterback, mittfältet består av unge Carvalho, Amorim och Moutinho.
Tänk bara defensivarbetet på en kant där Veloso spelar bakom CR7, det borde bli åka av.

patrik_g 2014-06-26 17:45

Med tanke på vädret i matchen USA-Tyskland så är underspel givet för mig till (2.02) hos BS. 4-Units

Sen måste kryss-spelet testas med i den matchen (3.10) Bet365

2-Units

Sen ska nog Portugal livas när oddset gått upp mer. Inte spelbart nu efter sänkningen.

patrik_g 2014-06-26 19:54

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 352380)
Med tanke på vädret i matchen USA-Tyskland så är underspel givet för mig till (2.02) hos BS. 4-Units

Sen måste kryss-spelet testas med i den matchen (3.10) Bet365

2-Units

Sen ska nog Portugal livas när oddset gått upp mer. Inte spelbart nu efter sänkningen.

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 352442)
Portugal fjärde målet (3.55) Svs

1-Units

Underspelet satt klockrent. Kryss spelet gick inte. Live-spelet var nära. En helt frisk Ronaldo hade inte ränt dom två jättelägena i slutet där.

Varnings spelet satt efter Portugals varning i 94-minuten tack för den abber

Izacfosho 2014-06-26 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av Izacfosho (Inlägg 352321)
Jag spelar Ronaldo Ö74.5% lyckade passningar @ 2.08 på Unibet.
Han ligger mellan 80-85 i CL och La liga, än så länge har han haft 78% i VM efter matcher mot USA och Tyskland, varav framförallt sistnämnde får ses som betydligt bättre än Ghana. Kan Portugiserna få äga bollen så kommer det återspeglas i passningssäkerheten hos spelarna. Inbördes problem i Ghanas lag hjälper naturligtvis också spelet, eftersom laget som helhet lär prestera sämre än annars.
Känns som om linan är orimligt låg här, så jag provar.

Inget gehör på spelet, så vet inte om någon följde, men enligt WhoScored slutade CR på 80%, vilket isåfall innebär att spelet sitter med marginal.

abber 2014-06-26 20:21

Citat:

Ursprungligen postat av Izacfosho (Inlägg 352465)
Inget gehör på spelet, så vet inte om någon följde, men enligt WhoScored slutade CR på 80%, vilket isåfall innebär att spelet sitter med marginal.

Säkert fler än jag som ryggat i tystnad, tack för denna :cheers:

forbannat 2014-06-26 20:44

Kan inte förstå att oddset på Belgien stiger som en raket!

Belgarna har inte varit särskilt bra hittills men med all den kvalité som finns så tror jag de gör allt de kan för att spela ihop sig ytterligare.

Sydkorea är fantastiskt dåliga, otrolig hönsgård i försvaret och målvakten ger väl "ett mindre stabilt intryck".

Kommer med all säkerhet ta ett hcp-spel på belgien här som finns till fina odds.

Vad tror ni själva om matchen?

motsi 2014-06-26 20:48

Spilte Belgia Ö 1.5 til 1.87 hos Betsson tidligere og var fornøyd med det.
Usikker på om den oddsen er høyere andre steder nå.

motsi 2014-06-26 20:51

Men ser nå at Belgia bytter ut mange spillere, så regner med det er grunnen til den stigende odds.

sirlarsson 2014-06-26 20:52

Hazard, Origi,Kompany, Witsel, Alderweireld spelar inte.

forbannat 2014-06-26 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 352482)
Hazard, Origi,Kompany, Witsel, Alderweireld spelar inte.

Var hittar du laguppställningarna :)?

Gimli 2014-06-26 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av forbannat (Inlägg 352484)
Var hittar du laguppställningarna :)?

http://www.flashscore.com/match/pjuJG0LM/#lineups;1

11433 2014-06-26 21:37

Sista omgången och Belgien har inget att spela för, jag finner värde i
Sydkorea @ 4.50
Sydkorea 1X @ 2.00
Sydkorea och u2.5 @ 8.50

TOBYTYKE 2014-06-26 21:43

Citat:

Ursprungligen postat av 11433 (Inlägg 352510)
Sydkorea @ 4.50
Sydkorea 1X @ 2.00
Sydkorea och u2.5 @ 8.50

Vadå inget spela för. Vinner algeriet o belgien torskar blir de frupptvåa o möter tyskland...

Izacfosho 2014-06-26 21:43

Citat:

Ursprungligen postat av 11433 (Inlägg 352510)
Sydkorea @ 4.50
Sydkorea 1X @ 2.00
Sydkorea och u2.5 @ 8.50

Finner du värde i den raka till 4.5 så finner du nog ännu mer värde hos de cirka 20 bolag som har högre odds :)

11433 2014-06-26 22:19

Jag förutsätter att Ryssland vinner och därmed tror jag inte på Belgien, formulerade mig dåligt i mitt tidigare inlägg

Ja, jag vet att det alltid finns odds någonstans som alltid är högre än vad som skrivs i detta forum. Nu, för några minuter sen eller om en liten stund

forbannat 2014-06-26 23:45

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 352137)
Känns som de stora är på G nu.
Både Brasilien och Argentina har höjt sig rejält.

Du kan langa mina 100 sharps när du har tid :)!

motsi 2014-06-27 00:09

Citat:

Ursprungligen postat av motsi (Inlägg 348105)
Gruppe B som den mest scorende gruppen liker jeg godt til 6 hos 365.
Australia har et helt forferdelig forsvar og slipper inn mye regner jeg med.
Chile har en offensiv mentalitet de fleste andre kan glemme. Scorer og slipper inn mye.
Spania liker best og ha ballen i laget og passe 70 ganger før de skyter, men skal jo være overlegne Australia og Chile kan fort tvinge de å spille mer angrepsvillig.
Også til slutt Nederland.

YaY :cheers:

Cc 2014-06-27 01:05

Colombia @ 2,10 plockade jag direkt, kan nog ta gift på att den hamnar en bit under dubbla pengarna innan kick-off. Bara det faktum att Suarez är borta kommer att få folk att lira Colombia...

Samma sak med Holland mot Mexico, den lär också trilla ned mot 2,00 innan matchstart! Köpte en hög för att trada där @2,20!

Comandini 2014-06-27 12:40

Ett special spel till i VM från betsson/Betsafe.

Blatter Kommer inte att överlåta VM-bucklan till vinnarna
JA: 15.50

Enligt diverse medier både i Brasilien och utomlands ska han inte lämna över den. Det ska istället gisele bundchen göra. Hur trovärdig den källan är kan diskuteras men borde ligga någon sanning i det.

Förra vm i Sydafrika tillfrågades Nelson Mandela som då tackade nej.

En länk som skriver om detta med gisele;
http://www.thekarachiite.com/2014/06...rld-champions/

Fritt fram att googla för mer info..

clarund 2014-06-27 12:48

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 352539)
Colombia @ 2,10 plockade jag direkt, kan nog ta gift på att den hamnar en bit under dubbla pengarna innan kick-off. Bara det faktum att Suarez är borta kommer att få folk att lira Colombia...

Samma sak med Holland mot Mexico, den lär också trilla ned mot 2,00 innan matchstart! Köpte en hög för att trada där @2,20!

Enig Colombia. Mexico tror jag däremot kommer gå ned från sina ~3.8, 2.2 H. är förstås lysande, världen är större än vi tror här uppe i norden... men vi får se.

Sen en kommentar till folk (inte du Cc) som citerar sina rekar eller i värsta fall enbart spelförslag, varför inte starta ett spreadsheet och komma igen efter några tusen spel !?

Som det är nu känns det som att en grupp är på väg att etablera ett beteende som går ut på att förseslå ett spel, gärna utan motivering, och slå sig på bröstet vid träff.

Over and Out

Seebbo 2014-06-27 14:20

Speldagbok är nog något som hade passat några här inne. Där kan ni skriva hur många meningslösa inlägg om era spel ni vill ;)

sirlarsson 2014-06-27 14:59

Håller med ovanstående gubbar.

motsi 2014-06-27 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av clarund (Inlägg 352574)
Enig Colombia. Mexico tror jag däremot kommer gå ned från sina ~3.8, 2.2 H. är förstås lysande, världen är större än vi tror här uppe i norden... men vi får se.

Sen en kommentar till folk (inte du Cc) som citerar sina rekar eller i värsta fall enbart spelförslag, varför inte starta ett spreadsheet och komma igen efter några tusen spel !?

Som det är nu känns det som att en grupp är på väg att etablera ett beteende som går ut på att förseslå ett spel, gärna utan motivering, och slå sig på bröstet vid träff.

Over and Out

Gjerne si hvem du sikter til, for som en naiv nordmann trur jeg at jeg er en av de du sikter til?
"Nå må noen ta seg sammen" blir for difust og de det gjelder får det ikke med seg.

clarund 2014-06-27 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av motsi (Inlägg 352618)
Gjerne si hvem du sikter til, for som en naiv nordmann trur jeg at jeg er en av de du sikter til?
"Nå må noen ta seg sammen" blir for difust og de det gjelder får det ikke med seg.

Nu är vi off topic igen .

Allt är inte svart eller vitt, och som jag sa var det en "kommentar".

Var tvungen att kolla igenom dina inlägg, du har iaf lite text som talar om hur du tänkt, men ärligt ser jag inte skärpan i inlägget som gör det värt att citera igen.

Grattis till ditt spel !

Gimli 2014-06-27 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av Comandini (Inlägg 352572)
Ett special spel till i VM från betsson/Betsafe.

Blatter Kommer inte att överlåta VM-bucklan till vinnarna
JA: 15.50

Enligt diverse medier både i Brasilien och utomlands ska han inte lämna över den. Det ska istället gisele bundchen göra. Hur trovärdig den källan är kan diskuteras men borde ligga någon sanning i det.

Förra vm i Sydafrika tillfrågades Nelson Mandela som då tackade nej.

En länk som skriver om detta med gisele;
http://www.thekarachiite.com/2014/06...rld-champions/

Fritt fram att googla för mer info..

Tog inte många timmar innan det spelet försvann. Tänkte ryggat det men det strulade med insättningen så jag hann aldrig :(

djungelhjul 2014-06-27 17:44

Ett år går så fort :)

motsi 2014-06-27 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av clarund (Inlägg 352625)
Nu är vi off topic igen .

Allt är inte svart eller vitt, och som jag sa var det en "kommentar".

Var tvungen att kolla igenom dina inlägg, du har iaf lite text som talar om hur du tänkt, men ärligt ser jag inte skärpan i inlägget som gör det värt att citera igen.

Grattis till ditt spel !

Flott at Sharps har deg til å passe på da. Skal for all del ikke vise noen glede igjen og beklager på det sterkeste.

clarund 2014-06-28 17:35

Ny speldag.

Noterar att Colombia inte gått ned utan till och med upp lite ikväll oddsmässigt.

Min tro är att Suarez är ett allvarligt avbräck för Uruguay men att de förvisso har ett lag även utan sin största stjärna. Tycker han står för massor i form av förmåga att avgöra och lägga upp lägen för sina kamrater.

Colombia har som de flesta vet imponerat både framåt och bakåt.

Skulle välja Colombia 1a på 1X2 spelet @2.15 Pinnacle för stunden. Minushandikapp känns magstarkt , gäller även att ducka oavgjort här.

---

Brasilien tycker jag höjde sig såpass mycket senast att jag kan tänka mig -1.5 eller Europeisk Hcp -1 @2.40 på Youwin trots att motståndet blir tuffare och även matcherna såhär en bit in i turneringen. Vad som får mig att prova är att Chile kan vara en smula överskattade på sin fina match mot ett uselt spelande Spanien.

En full analys skulle innehålla mycket mer men det jag nämnt ovan ser jag som tungan på vågen, "fotboll är oförutsägbart" som Hamrén sade och må domarna vara med oss !

putte64 2014-06-28 19:19

Pajasdomare
Linjemannen som står närmast ser bäst
Men Anders Frisk kopian vill stå i centrum