Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-17, 10:28   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fotboll 17 juli


Europa League (Europa)

Dags att få igång lite fotbolls tugg nu när vm lagt sig och dem stora ligorna snart börja rulla igång. EL är intressant på många sätt, speciellt i kvalet där man får stifta nya bekantskaper (bra som dåliga) varje år. Här kommer några tankar om ett axplock matcher som jag gillar idag.

2014-07-17 14:00: FC Astana vs Hapoel Tel Aviv

Tuff situation för lagen ifrån Israel som p.g.a. strider ej kommer att få spela sina hemmamatcher i landet utan kommer att få resa långt även till hemma matcherna i EL. Det kanske inte påverkar spelarna så mycket, men det är en faktor. En annan är att Astana (som är ett habilt lag) är i full matchform, medans laget ifrån Israel inte ens träningskampat än (enligt flashscore.com iaf). Astana är dessutom mycket svårslagna på hemmaplan i år: 6-3-1. -0,25 betalar 2,08 på pinnacle, kan vara värt en slant.

2014-07-17 16:30: Dinamo Minsk vs MyPa
Här tycker jag mig finna dagens spel! Minsk leder den inhemska ligan i Vitryssland, före lag som BATE (som brukar ta sig långt i CL kvalen/ändå till cl), mycket tack vare sitt hemmaspel där man vunnit 8 av 8 med 19-2 i målskillnad! Man är absolut inga duvungar i dessa sammanhang, man har gått långt i kvalet flera gånger under 2000 - talet. Man är i excellent form med 8-1-1 dem 10 senaste där defensiven utmärker sig i positiv bemärkelse, endast 2 insläppta på 10 matcher.

MYPA ligger 5a i finska ligan (som jag rankar som ett par klasser sämre än den vitryska). I första omgången mötte man ett lag ifrån Färöarna, och tog sig med nöd och näppe vidare efter 1-0 hemma och en mållös bortamatch. Inte direkt imponerande. Bortaspelet i ligan har även det varit under all kritik och med alla matcher inräknade så har man 8 matcher i följd utan vinst borta, varav endast 2 av dem är kryss.
Minsk -1,5 har iofs gått ner under dagen men man kan hitta över 2.0 på sina håll och med tanke på att man är jagade i ligan vill man garanterat jobba för att ha en liten kudde till bortamatchen.

2014-07-17 19:30: Bursaspor vs Chikhura Sachkhere

Turkiska liga 8 an emot georgiska liga 5an. Ser inte hur Chikhura ska kunna störa Bursa i Turkiet, men denna matchen är mer känsla än info ifrån min sida (någon får gärna fylla på med mer information om så finnes), lutar åt -1,5 där då det inte finns nä värde i raka 1 an.

2014-07-17 19:30: Rijeka vs Ferencvaros

sist men inte minst har vi en intressant match i Kroatien där 2an ifrån förra året, tillika cup vinnarna, Rijeka, som med en mycket bra vårsäsong nästan kunde utmana Zagreb om guldet. Visade i förra veckan att formen är god då man slog just Zagreb i "supercupen" med 2-1. Ska ha fått behålla alla nyckelpiga och sägs vara redo att på allvar utmana stormakten i Kroatien Dinamo Zagreb (som för 2 år sedan spelade gruppspel i CL). Ferencvaros är ett ungerskt lag som förvisso har fått hem Zlatan Gera men i övrigt har man gjort ett klent transferfönster och tappat flera tongivande spelare utan att ersätta. Dessutom rykten kring mittbacken Besic som inte spelade första kvalomgången, förmodligen för att inte bli "cup-tied".

Ferencvaros hade en till synes mycket lätt lottning i första omgången då man mötte Silema ifrån Malta (5a i den ligan) men kom undan med blotta förskräckelsen efter ett sent kvitteringsmål borta (då hemmalaget även missade en straff) samt 2-1 hemma. Ingjuter inte direkt respekt i Rijeka med den insatsen, spelade -1 (ah) till runt 1,80 där men oddsen droppar fort i den matchen.

Era tankar?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lunkan (+3), Riise (+5), tequiero90 (+5), maykii (+10)

Senast redigerad av tompa87 den 2014-07-17 klockan 11:13.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-17, 14:09   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ska även påpeka att jag inte är analfabet, å jag tror inte heller han heter Zlatan Gera men det tror tydligen min telefon :-)
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+5)
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-17, 17:49   #3
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Tänkte bara på det du skrev; "lutar åt -1,5 där då det inte finns nä värde i raka 1 an."

Alltså, -1,5 oddset är bara en funktion av 1X2-oddset. En fast statisk formel helt enkelt. Finns det inget värde på 1X2 så skall det mycket till om det skall finnas värde i hcp-oddset.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-17, 18:37   #4
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Tänkte bara på det du skrev; "lutar åt -1,5 där då det inte finns nä värde i raka 1 an."

Alltså, -1,5 oddset är bara en funktion av 1X2-oddset. En fast statisk formel helt enkelt. Finns det inget värde på 1X2 så skall det mycket till om det skall finnas värde i hcp-oddset.
Men kan inte det bero på vilka bookies man kan spela på med? Kan man tex lira på Marathon, Ladbrokes och PaddyPower som kan erbjuda en hel del utstickande odds på AH marknaden så kan man väl finna värde där även fast man anser att 1X2 inte har nåt att erbjuda?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-17, 18:53   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Tänkte bara på det du skrev; "lutar åt -1,5 där då det inte finns nä värde i raka 1 an."

Alltså, -1,5 oddset är bara en funktion av 1X2-oddset. En fast statisk formel helt enkelt. Finns det inget värde på 1X2 så skall det mycket till om det skall finnas värde i hcp-oddset.
Mitt sätt att säga att man slipper lite juice (höjer risken men sänker insatsen) genom att ta 1,5 målskudde istället för att ge sig in på 1.33-odds som jag personligen aldrig vågar göra Men du har rätt att det kanske må vara motsägelsefullt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-17, 18:58   #6
 
bilens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 37
Sharp$: 1517
Standard

Ryggade minsk ***
bilen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td