Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-19, 12:17   #1
 
Pipans avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 68
Sharp$: 180

Fotboll
Stats: 2 - 5 - 1
ROI: 83.31%
Vinstprocent: 28.57%

Standard

Allsvenskan & Superettan 19-20 Juli


Ska just sätta mig och titta lite på helgens matcher. Någon som hittat något spelvärt?

Edit:
Lade precis in ett spel på Syrianska, rak tvåa @ 4,1. Tror det blir en målrik match som Syrianska har runt 30% chans att vinna.

Senast redigerad av Pipan den 2014-07-19 klockan 12:47.
Pipan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-19, 13:48   #2
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2014-07-19 15:00AllsvenskanGefle vs Halmstads UNDER U 2.5 FT 1 1.920

2014-07-19 15:00AllsvenskanGefle vs Halmstads UNDER U 0.5 HT 1 2.920


Tror på målsnålt mellan Gefle och Halmstad.

Gefle har varit under linan i 9 av 14 matcher i år, varav i 5 av 7 hemmamatcher (de 5 senaste). Halmstad har bara varit under 2 bortamatcher (de två senaste) men har å andra sidan mött lag som Häcken, Elfsborg och Malmö på bortaplan då man släppt in många mål. Bortastatistiken är under all kritik med endast en poäng på 7 matcher och bara 4 gjorda mål. Det är delat sämst i serien. Gefle har gjort totalt 7 mål på sina 7 hemmamatcher, även det delat sämst i serien.

Provar också att det är mållöst i halvtid. Gefle har bara släppt in mål i 1:a halvlek i 3 av 14 matcher, senaste gången var 28 april mot Kalmar. Halmstad har bara gjort mål i 1:a halvlek i en match i de senaste 8 matcherna.

Känns som det kan bli oavgjort i den här matchen, men jag gillar inte att spela singelkryss så det står jag över.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-19, 14:04   #3
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vad tror ni om Sirius-Ljungsskile? Förstår inte varför Sirius är (relativt) stora favoriter. Man har mittfältarna Thor och Mrabti skadade och man förlorade mot LSK innan uppehållet med 0-1.

Ser att underspelet är populärt här på Sharps och jag hänger på det tåget. Tror på en jämn match och LSK har visat att man kan försvara sig bra, även på platsgräs.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-19, 14:47   #4
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Jag lirade X2 LSK till 1,85 för några dagar sen. Tycker också att Sirius är för stora favoriter. Skador, ingen vidare stat på hemmaplan och LSK bra på bortaplan samt leder faktiskt serien och endast 2 förluster på hela säsongen.

Senast redigerad av Cazzius den 2014-07-19 klockan 14:54.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-19, 14:58   #5
 
nordnets avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Sverige
Inlägg: 108
Sharp$: 997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

MMM...
IK Sirius FK v Ljungskile SK
Då tuggar vi igång den andra halvan av säsongen i Superettan. En serie som är superjämn och där flera lag har chans på de tre första platserna i serien. Vi vänder, i vanlig ordning, blickarna mot vårt Uppsalagäng.

Sirius har gjort en hyfsat första halva. 22p och 7p från den Allsvenska kvalplatsen. Bra enligt många, mindre bra enligt mig. På tok för många onödiga poängförluster mot de mindre bra lagen. Återstår att se om den tydliga spelidén håller i det långa loppet. Jag tror fortfarande på topp 3.

Serien vänder och idag tar man emot Ljungskile. Serieledarna Ljungskile. De möttes senast och då vann Ljungskile med 1-0 efter ett mål fem minuter in på övertid. En rätt snål match med lite farligheter. Kan tänka mig en liknande matchbild idag på en blöt plan. Sägs att det ska regna hela eftermiddagen. Låter det kanske vara osagt.

Problem har Sirius inte haft så mycket av under säsongen. Skulle nog säga att denna match är väl den match som innehåller mest skadetrubbel. Mittfältsmotorerna Thor och Mrabti är out. Båda skadade. Träfot Arneng in. Sirius har gjort ett kanonförvärv i Ahonen. Han kom dock sjuk samt småskadade sig på en träning. Inga 90 minuter för honom idag. Sen tidigare är Runnemo borta samt Sirelius. Ett positivt besked är att Käck är tillbaka men är en bit ifrån fulla 90 minuter. Benyahia är också borta då han provtränar i Oman.

Hade varit kul att se ett friskt mittfält med en frisk Ahonen. Det får tyvärr vänta. Ogbu och Silva har ett stort ansvar idag för att kunna hota Ljungskile. Kan bli tufft då Ljungskile har seriens bästa försvar. Endast 13 insläppta på 15 matcher. Det är ett bra facit. Sirius är även de stabila bakåt med endast 18 insläppta. Målsnål match igen? Regn kombinerat med två försvarsstarka lag pekar mot en målsnål tillställning.
__________________
”Om man bara fortsätter som förut, förblir man den man alltid varit. Inget förändras, om du inte ändrar nåt.”
nordnet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-19, 16:57   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nordnet Visa inlägg
MMM...
IK Sirius FK v Ljungskile SK
Då tuggar vi igång den andra halvan av säsongen i Superettan. En serie som är superjämn och där flera lag har chans på de tre första platserna i serien. Vi vänder, i vanlig ordning, blickarna mot vårt Uppsalagäng.

Sirius har gjort en hyfsat första halva. 22p och 7p från den Allsvenska kvalplatsen. Bra enligt många, mindre bra enligt mig. På tok för många onödiga poängförluster mot de mindre bra lagen. Återstår att se om den tydliga spelidén håller i det långa loppet. Jag tror fortfarande på topp 3.

Serien vänder och idag tar man emot Ljungskile. Serieledarna Ljungskile. De möttes senast och då vann Ljungskile med 1-0 efter ett mål fem minuter in på övertid. En rätt snål match med lite farligheter. Kan tänka mig en liknande matchbild idag på en blöt plan. Sägs att det ska regna hela eftermiddagen. Låter det kanske vara osagt.

Problem har Sirius inte haft så mycket av under säsongen. Skulle nog säga att denna match är väl den match som innehåller mest skadetrubbel. Mittfältsmotorerna Thor och Mrabti är out. Båda skadade. Träfot Arneng in. Sirius har gjort ett kanonförvärv i Ahonen. Han kom dock sjuk samt småskadade sig på en träning. Inga 90 minuter för honom idag. Sen tidigare är Runnemo borta samt Sirelius. Ett positivt besked är att Käck är tillbaka men är en bit ifrån fulla 90 minuter. Benyahia är också borta då han provtränar i Oman.

Hade varit kul att se ett friskt mittfält med en frisk Ahonen. Det får tyvärr vänta. Ogbu och Silva har ett stort ansvar idag för att kunna hota Ljungskile. Kan bli tufft då Ljungskile har seriens bästa försvar. Endast 13 insläppta på 15 matcher. Det är ett bra facit. Sirius är även de stabila bakåt med endast 18 insläppta. Målsnål match igen? Regn kombinerat med två försvarsstarka lag pekar mot en målsnål tillställning.
- Direkt quote ifrån rekat. Du missade "...."
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cazzius (+1)
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td