Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-08-17, 22:14   #1
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 79
Sharp$: 53
Standard

Champions League 19-20/8


Tisdag
20:45

Besiktas - Arsenal 5.00 3.65 1.68

FC Köpenhamn - Bayer Leverkusen 4.50 3.40 1.80

Napoli - Athletic Bilbao 1.75 3.55 4.45

Red Bull Salzburg - Malmö FF 1.25 5.50 10.00

Steaua Bucuresti - Ludogorets Razgrad 2.05 3.20 3.55

Onsdag
20:45


Aalborg BK - APOEL FC 2.28 3.15 3.10

Lille - FC Porto 2.45 3.10 2.85

NK Maribor - Celtic 2.85 3.20 2.40

Slovan Bratislava - BATE Borisov 2.30 3.15 3.05

Standard Liege - FC Zenit St. Petersburg 3.45 3.30 2.05

Odds hämtade från Nordicbet.


Någon som sitter på något intressant? =)
Ska Celtic verkligen vara favoriter i Slovenien?
Har FCK något att sätta emot Leverkusen?

(Hoppas det är en okej trådstart)
henkel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 04:19   #2
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Jag har väl så smått suttit och väntat på Slovan Bratislava - BATE Borisov (där NB är marknadslägst på Slovan Bratislava).

Bate är inte på långa vägar så bra som tidigare. De har haft ett sanslöst flyt så långt i CL-kvalet. De gick vidare på bortamål mot Albanska Skënderbeu Korçë i första omgången. Sen var de i princip utslagna mot Debrecen senast, torsk 1-0 borta och ett tidigt insläppt hemma i returmötet. Men de vände matchen mot ett defensivt Debrecen och lyckades få in en boll till 3-1 i 94:e! Slovan Bratislava är iofs inga hjältar men runt 44-45% skall de nog ha på hemmagräs tycker jag! Finns i skrivande stund 2,52 på Pinnacle!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 16:04   #3
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 28
Sharp$: 956
Standard

Kul tråd! Segt att jag såg den så sent, ska kolla lite snabbt och fundera lite.
steffosaurus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 16:22   #4
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 28
Sharp$: 956
Standard

Siffror från transfermarkt

Leverkusens marknadsvärde är £157m.
FCK ligger på £24m.

Leverkusen har haft en ganska bra försäsong. Man har spelat 13 matcher sedan den 1a juli (dock givetvis en del blåbärsmotstånd inräknat). Man har vunnit 10 av dessa 13. FCKs säsong är ju redan i rullning medan Leverkusens ligaspel kickas igång till helgen. FCK har inlett säsongen svagt och ligger 10a (av tolv lag), alltså farligt nära strecket fem matcher in i säsongen, hittills har man den svaga raden 1-2-2.

FCK har en målspruta som heter Andreas Cornelius och han verkar ha kommit igång ganska bra. 1.8 på Leverkusen känns kanske lite snålt tilltaget, jag avstår.
steffosaurus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 16:56   #5
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 28
Sharp$: 956
Standard

Maribor tog sig vidare från förra omgången genom att besegra Hapoel Tel Aviv från Israel med 3-2 totalt. Man vann första matchen hemma med 1-0 och lyckades få oavgjort i den andra matchen. Såg några få sekvenser från den och matchbilden kändes ganska böljande. En del chansartade mål blev det om jag inte missminner mig.

Man har inlett den inhemska ligasäsongen ganska bra, i nuläget har man fyra spelade matcher och tre vinster, en förlust. Förra säsongen vann man ligan.

Maribor har ett marknadsvärde på strax under £10m till skillnad från Celtic som ligger på £43m.

Celtic tog sig vidare på ett minst sagt ovanligt sätt då man egentligen förlorade den förra omgångens kvalspel med hela 6-1 totalt mot Legia Warzawa. Första matchen torskade man med hela 4-1 och då lyckades även motståndarna bränna två straffar. Efter förlusten med 2-0 i hemmamötet gick Celtic vidare då polackerna använt sig av en spelare som var avstängd. Det blev walk over och Celtic vann med 3-0 och gick vidare p.g.a. regeln om bortamål. Som kuriosa hade den svenske högerbacken Micke Lustig del i två av baklängesmålen vilket inte bådar gott inför kommande landslagsspel.


Efter att ha kollat in Celtics trupp tycker jag det känns som att det saknas rejäla anfallare. Samaras lämnade klubben i somras (och om han är bland de bästa anfallarna i klubben säger det väl en del om lagets kompetens när det kommer till att anfalla). Man har förvisso 9-1 i målskillnad efter två matcher i SPL.


Hmm. Struntar nog i den här också. Överlag känns CL-spel ganska svårt att bedöma.
steffosaurus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 20:31   #6
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 79
Sharp$: 53
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Jag har väl så smått suttit och väntat på Slovan Bratislava - BATE Borisov (där NB är marknadslägst på Slovan Bratislava).

Bate är inte på långa vägar så bra som tidigare. De har haft ett sanslöst flyt så långt i CL-kvalet. De gick vidare på bortamål mot Albanska Skënderbeu Korçë i första omgången. Sen var de i princip utslagna mot Debrecen senast, torsk 1-0 borta och ett tidigt insläppt hemma i returmötet. Men de vände matchen mot ett defensivt Debrecen och lyckades få in en boll till 3-1 i 94:e! Slovan Bratislava är iofs inga hjältar men runt 44-45% skall de nog ha på hemmagräs tycker jag! Finns i skrivande stund 2,52 på Pinnacle!
2.60 nu! Sugen på att ta rygg! Tiläggas bör att Debrecen åkte på en relativt billig utvisning i första halvlek i returmötet.


Citat:
Ursprungligen postat av steffosaurus Visa inlägg
Siffror från transfermarkt

Leverkusens marknadsvärde är £157m.
FCK ligger på £24m.

Leverkusen har haft en ganska bra försäsong. Man har spelat 13 matcher sedan den 1a juli (dock givetvis en del blåbärsmotstånd inräknat). Man har vunnit 10 av dessa 13. FCKs säsong är ju redan i rullning medan Leverkusens ligaspel kickas igång till helgen. FCK har inlett säsongen svagt och ligger 10a (av tolv lag), alltså farligt nära strecket fem matcher in i säsongen, hittills har man den svaga raden 1-2-2.

FCK har en målspruta som heter Andreas Cornelius och han verkar ha kommit igång ganska bra. 1.8 på Leverkusen känns kanske lite snålt tilltaget, jag avstår.
Ja, 1.80 i lägsta laget kanske... FC Köpenhamn har fällt giganter hemma på Parken förr(minns Allbäcks segermål på United för ett antal säsonger sedan, Cristiano Ronaldo sprang mest och tyckte det var kallt). Å andra sidan har de förlorat mot Hobro med 0-3 hemma på Parken den här säsongen och känns inte riktigt lika vassa som för någon säsong sedan. Dock upptar ju Champions League mycket av fokuset så här tidigt på säsongen, då det måste vara prioriterat.

Båda lagen att göra mål mellan Salzburg och Malmö känns intressant till dubbla degen. Det känns långsökt att Malmö ska stå emot Salzburgs offensiv, samtidigt som de, likt i Prag, blivit införstådda med att ett bortamål kan vara guld värt att ta med sig hem i bagaget. Malmö har väl tillräcklig offensiv kompetens för att kunna skapa ett par lägen och möjligtvis kunna sätta dit en balja?
henkel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 22:58   #7
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 1690
Standard

Celtic - en mardröm borta i CL/EC


Citat:
Ursprungligen postat av henkel Visa inlägg
Tisdag
20:45


NK Maribor - Celtic 2.85 3.20 2.40

Ska Celtic verkligen vara favoriter i Slovenien?
Att spela mot Celtic på bortaplan i EC/CL är pengar på banken. Har inte statistiken, men mina Bhoys är en mardröm på bortaplan. Vunnit typ 3x på >50 matcher i Europa sen 70-talet, så¨att spela vinnare på Celtic på bortaplan är lönlöst. Jag brukar spela på förlust och ser det som bonus - pengar eller poäng - win/win situation.

Om jag får fram stat's publicera jag senare
scunnert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 22:51   #8
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 79
Sharp$: 53
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av scunnert Visa inlägg
Att spela mot Celtic på bortaplan i EC/CL är pengar på banken. Har inte statistiken, men mina Bhoys är en mardröm på bortaplan. Vunnit typ 3x på >50 matcher i Europa sen 70-talet, så¨att spela vinnare på Celtic på bortaplan är lönlöst. Jag brukar spela på förlust och ser det som bonus - pengar eller poäng - win/win situation.

Om jag får fram stat's publicera jag senare
Intressant, scunnert!

Slovan och Maribor lockar imorgon. Får kolla upp senaste info imorgon
Att båda lagen gjorde mål i Salzburg-Malmö var ju gött! Rosenberg borde ju och skulle ha satt dit två mål till för Malmö, men Salzburg skapade ju mängder av chanser... 6-3 kanske hade varit mer rättvisande sett till hur många klara målchanser som skapades

Oerhört kul för Malmö med den sena reduceringen! Nu lever ju drömmen fortsatt !
henkel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td