Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-13, 11:56   #1
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

13/4 Holland Eredivisie Heracles vs Waaljwjik S-STOPP 20:00


Holland Eridivisie
Heracles vs RKC Waaljwjik

Spelas lite Holländskt idag, en av mina absoluta favoritligor. Idag ska Heracles ta emot totaljumbon RKC Waaljwjik på hemmaplan och jag tror mig ha hittat ett riktigt fint överodds.

Heracles
Ligger idag på 6:e plats i ligan på 50 poäng och +4 i målskillnad.
Detta är en bra prestation av klubben som de senaste fyra säsongerna har hamnat någonstans kring 13-15 plats när säsongen är slut.

Heracles kommer vara duktigt motiverade nu i slutspurten av säsongen, det är nämligen så att lagen som landar mellan 5-8 plats får spela kvalspel för att vara med i Europa League. Detta är väldigt stort för klubben som de senaste 4 säsongen mer eller mindre har fått kämpa för att hålla sig kvar. Med den här informationen kan vi räkna ut att Heracles inte kommer att vika ner sig i första taget.
  • Heracles senaste fem matcher overall: 2-1-2 (W-L-D)
  • Heracles senaste fem hemmamatcher: 4-1-0
  • Heracles hemmastats för hela säsong: 9-5-1
  • Heracles senaste tio hemma mot lag längre ner i tabellen: 9-1-0

Heracles senaste fem (2-1-2) förklaras med två vinster hemma, kryss borta mot Sparta Rotterdam och Feyenoord samt förlust borta mot AZ. Krysset borta mot Feyenoord och förlusten mot AZ innebär inte dåliga prestationer av Heracles då de här lagen är placerade ovanför Heracles samt vid matchtillfälle haft fördel av hemmaplan. Den enda matchen som Heracles kanske borde vunnit var bortamatchen mot Sparta Rotterdam (1-1) men den var som sagt på bortaplan. Det betryggande i ovan redovisad statistik är att Heracles den här säsongen är svårslagna på hemmaplan.

Skadade/avstängda i Heracles inför den här bataljen är Resit Schuurman och Vojtech Schulmeister. Schuurman har spelat 2 matcher det här året och Schulmeister är en anfallare som gjort 9 inhopp. Det är med andra ord två avbräck som inte påverkar laget speciellt mycket. Samtliga ordinarie + förstavalen för inbyte finns tillgängliga.

RKC Waalwijk
Ja var ska man börja... RKC ligger hopplöst sist i ligan på 15 poäng och -42 i målskillnad. Under det tidiga 2000-talet var RKC ett lag som huserade strax över mittenstrecket i tabellen men på senare år har de pendlat mellan första och andra divisionen. De var nykomlingar för i år och hade nog på känn att de skulle få det tufft, men faktum är att de har blivit totalt massakerade. RKC har 8 poäng upp till kvalplatsen för att stanna kvar, det är inte en omöjlig uppgift men näst intill, det tror jag spelarna vet om också. Visst kan de vara taggade för att försöka få stanna kvar, men risken finns att de har börjat ge upp och vill ha säsongsuppehåll...
  • RKC senaste fem matcher overall: 1-4-0 (W-L-D)
  • RKC senate fem bortamatcher: 0-5-0
  • RKC senaste tio bortamatcher: 1-9-0
  • RKC bortastats för hela säsong: 1-14-0

Det krävs ingen hjärnkirurg för att lista ut att RKC suger sjukt hårt, och speciellt på bortaplan. RKC vann faktiskt sin förra match, det måste fått vissa spelare att hamna i chocktillstånd då det var de första poängen laget plockade på 13 omgångar!. Laget RKC slog var Vitesse (13de plats) och RKC hade i detta mötet hemmaplansfördel. Det skrämmer mig lite att RKC lyckades, men samtidigt så lyckades de mot ett lag som har 3-11-2 på bortaplan den här säsongen, en vinst är en vinst men det är lite som att slå på storebrors efterblivna kompis, det funkar men du får ingen respekt...

Skadade/avstängda i RKC är endast en spelare vid namn Wouter Gudde, han är ordinarie försvarare och det är ett stort avbräck för en redan läckande defensiv.

Sammanfattning
Förhoppningsvis har ni förstått att Heracles är årets överraskning som är i en bra form samtidigt som de har god motivation till att fortsätta plocka poäng eftersom de vill prova på att leka med de stora grabbarna i Europa League. RKC är hopplöst urusla och även om de har en vinst i ryggen och en liten liten möjlighet att nå en kvalplats så bör det vara nästintill omöjligt...

Samtliga RKC Waaljwjiks fem senaste bortamatcher har de legat under i halvtid för att sedan förlora matchen. Av de senaste 10 bortamatcherna har detta även klaffat i 8/10. Då har de i många av matcherna stött på lättare motstånd än vad de gör idag.

Då oddsen på rakt spel ger runt 1.30, och AH ligger på -2 så kommer jag att avstå detta. Vad jag däremot tycker är väldigt intressant är följande spel.

HERACLES HT+FT 1/1 @ 1.80 5/10 BETFAIR

Den här kommer att sänkas, kanske har sänkts nu medans jag skrev reken, men allt över 1.70 är imo helt spelbart.

GL om ni ryggar!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-04-13 klockan 12:26.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 12:00   #2
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Hmm skulle lagt in dagens datum i rubriken men hittar inte hur man ändrar?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 12:03   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 35
Sharp$: 20
Standard

Asch, bara 1.66 på Bet365 och har ingen annan bookie
eightynine är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 12:05   #4
 
ard!ss avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 34
Sharp$: 1097
Standard

tackar! bra rek.. hakar på denna
ard!s är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 12:06   #5
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eightynine Visa inlägg
Asch, bara 1.66 på Bet365 och har ingen annan bookie
Kanske i lägsta laget jämfört med de 1.80 jag fick men allt över 1.70 hade jag testat. Sänk insatsen lite om det känns obekvämt
Finns till fina 1.81 på Betfair nu
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-04-13 klockan 12:17.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 12:18   #6
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2166
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Methodwaste Visa inlägg
Hmm skulle lagt in dagens datum i rubriken men hittar inte hur man ändrar?
Redigera > Avancerat
Jag hakar på gick ju bra senaste gången jag ryggade ett holländskt spel från dig
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 12:42   #7
 
vonschweikerts avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 133
Sharp$: 37
Standard

Ryggat, 1,88 på Bwin.
vonschweikert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 12:46   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Snyggt rekat, 1.66 i HT/FT är inge vidare dock!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 12:59   #9
 
D3ans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1
Sharp$: 0
Standard

Tackar så mycket, fick till 1.70
D3an är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 13:03   #10
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Betway har annars Heracles HT till 1.70, dvs de "får" tappa efter paus då!
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 13:08   #11
 
snoozes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 582
Sharp$: 3415


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

vinst är en vinst men det är lite som att slå på storebrors efterblivna kompis, det funkar men du får ingen respekt... hahahahha roligatse jag hört idag
__________________
Jules: I want you to go in that bag, and find my wallet.
Pumpkin: Which one is it?
Jules: It's the one that says Bad Motherfucker
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 13:54   #12
 
Perfections avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 78
Sharp$: 67
Standard

Denna ryggas!
Perfection är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 16:07   #13
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Kul att folket hoppar på, lyncha mig inte om det blir förlust bara!

Betfair finns spelet kvar till bra odds.

HT+FT 1/1 @ 1.81
HT @ 1.69
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 16:28   #14
 
Blixth1958s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 798
Sharp$: 1376


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ryggat,Om det är hyfsat oss,
Blixth1958 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 16:52   #15
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Betway har annars Heracles HT till 1.70, dvs de "får" tappa efter paus då!
mmm, såg du att de erbjuder samma odds på ht/ft....
bara att hugga om man tror på den lagda reken, 1,81 hos betfair notsvarar 1,77 hos vanliga bookies.

snygg rek, jag tar dock ht @ 1,70, "köper" andra halvlek för 0,07.

Senast redigerad av comprende den 2010-04-13 klockan 16:57.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td