Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-14, 17:06   #1
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

14/4 Holland Eredivisie Willem vs Ajax S-STOPP 19:00


Här kommer reken som utlovat, de flesta kanske redan vet allt det här, Ajax har ju varit i högform en längre tid nu. Men då jag märkt att det kommit många nya medlemmar sista veckorna (SharpsMLB? ) så kör jag den in i detalj ändå... lets go!

Ajax
Ajax är en legendarisk klubb i Holland, grundad 1990 och har under sina 110 år producerat väldigt många spelare av världsklass. Även vår kära Zlatan var en runda i klubben och gjorde dundersuccé, Ajax har även en ungdomsakademi som anses vara en världens absolut bästa. Ajax har länge varit en av "de tre stora" i Holländska ligan (tillsammans med PSV och Feyenoord), de har sammanlagt lyckats plocka hem guldet typ 28 gånger, vilket får anses vara sjukt jäkla bra. Senaste guldet kom 03/04, vilket med Ajax-mått mätt får anses vara alldeles för länge sedan. Ni kan ge er fan på att Ajax är sugna på ta hem det i år!

För tillfället ligger Ajax på 2:a plats (76 poäng, +77 målskillnad), efter att ha haft en knackig period nu i vinter så har de under de senaste veckorna vaknat till liv och bjudit på helt makalösa målkalas. Ni kan ju även kolla in målskillnaden en extra gång, plus 77, helt sjukt, närmsta lag till det är PSV som har +41.

Laget som leder Eredivisie heter FC Twente och har idag 80 poäng, det som är till Ajax fördel är att Twente har en match mer spelad så om Ajax sköter sina kort rätt så hamnar de en poäng bakom Twente efter dagens match. Twente har två matcher kvar, vinner de båda blir de mästare, men de står inför en uppgift som kan bli svår då de ska möta Feyenoord hemma i nästa omgång. Det blev mycket text nu, men jag vill verkligen få fram att Ajax kommer gå till 100% ända fram tills den stund de inte har någon som helst möjlighet att vinna ligan längre, och som det ser ut nu, så har de faktiskt en chans även om den är relativt liten.
  • Ajax senaste fem matcher: 5-0-0
  • Ajax senaste tio matcher: 10-0-0
  • Ajax senaste fem borta: 4-0-1
    Ajax borta all season 09/10: 9-3-3

En nästintill perfekt streak!... idag kommer det bli asian handicap spel på Ajax, och ett rätt kraftigt sådant (för att vara fotboll). Linan jag kommer spela är -2, vilket innebär att Ajax måste vinna med tre mål. Vi ska kolla in statistiken för det spelet också...
  • Antal matcher senaste fem overall som Ajax vunnit med tre mål eller mer: 4/5
  • Antal bortamatcher senaste fem som Ajax vunnit med tre mål eller mer: 2/5 (samt en som blev 0-2, dvs PUSH)
    Antal hemmamatcher senaste fem som Ajax vunnit med tre mål eller mer: 5/5

Bortastatistiken talar inte 100% för att Ajax kommer fixa detta, men man får även se till motståndet de har mött. Två av matcherna har spelats mot bra motstånd (Feyenoord, Heerenveen), där kan man helt klart förstå varför Ajax inte klarade av tremålsvinst. En av matcherna spelades mot ADO Den Haag, som är ett lag långt ner i ligan men som har haft en överraskande form senaste tiden (se separat rek). De andra två matcherna (där de har fixat linan) har de spelat mot RKC Waaljwijk samt mot Sparta Rotterdam. De har lagen ligger på 16 respektive 18 plats, gissa vilket lag som ligger mittemellan!, just det; Willem!...

Ajax saknar inför dagens möte Urby Emanuelson, han är ordinarie anfallare och har spelat 29 matcher och gjort fem mål. Nu tänker ni direkt att det är jävligt illa med en anfallare borta när man spelar ett så här krafigt handikapp, men ni kan pusta ut, både Marko Pantelic och Louis Suarez är med. Pantelic har gjort 12 mål, vilket inte ens är i närheten av Louis Suarez som har nätat inte mindre än 32 gånger den här säsongen... 32, ja ni läste rätt!... det som är jävligt bra här, är att rekordet genom tiderna för en målskytt i Holland på en säsong är 35 mål så jag kan ju garantera er att Louis Suarez är jäääkligt sugen på att göra minst 4 mål på de återstående tre omgångarna... och vilket motstånd kan passa bättre än dagens bottenlag?. Både Suarez och Pantellic gjorde förövrigt vars ett hattrick i Ajax förra match mot VVV Venlo (7-0), så att killarna har målformen uppe behöver man inte tveka på...

Willem
Ett jävla massa tjat om Ajax, får prata lite om Willem också, även om det inte är lika kul ...

Willem ligger som sagt på 17:de plats (dvs näst sist) på 31 poäng och -28 i målskillnad. Laget har en extremt liten chans att slippa kvala, men då de med största säkerhet kommer få pisk idag kommer den chansen att bli ännu mindre. Men de kommer säkert att kämpa så gott de kan, så helt ska man inte räkna bort dem. Att ligga här och kriga för att slippa kvalspel är inget nytt för Willem, de brukar hamna på kvalplats eller strax över. Dock sällan de ligger så här taskigt till (sista kvalplatsen, en bit efter lagen ovanför). Så vi kan säkert säga att Willem gör en lite sämre säsong än vad de brukar den här säsongen.
  • Willems senaste fem matcher overall: 1-4-0
  • Willems senaste fem matcher hemma: 2-3-0
  • Willems senaste fem hemma mot lag från övre halvan: 0-5-0

Att Willem har 2-3-0 på hemmaplan senaste fem låter ju iaf OK för att vara nästan sist i ligan, men ännu en gång får vi titta på motståndet. De slog VVV Venlo med 2-1 (samma lag Ajax slog med 7-0 förra omgången), och efter det så har de slagit Sparta Rotterdam (16de plats) med 3-1 i en match där Willem fick en straff + ett självmål till sin fördel. Imponerande?, njae inte riktigt va....

Willem saknar inför dagen Gerson Sheotahul och Mehmet Akgun, Akgun är en rotationsspelare på mittfältet och Gerson är ordinarie anfallare, att Mehmet inte spelar har nog ingen betydelse men att Gerson är borta är givetvis ett anfallsmässigt avbräck vilket är bra då vi inte vill se några Willem-mål.

Sammanfattning
Jag skulle våga chansa på att Ajax för tillfället (sett till deras överlägsna resultat) är Europas formstarkaste lag, Willem har dippat något otroligt och möter idag Hollands för tillfället absolut bästa lag. Lagen möttes två gånger 2009 (på Ajax arena) och då slutade matchen med 4-0 respektive 7-0. Ajax har dock aldrig vunnit över Willem med tre mål på bortaplan (0-2 tre gånger är närmsta) men är det någon gång de ska göra det så är det verkligen nu.

Jag ser att följande saker talar FÖR att Ajax fixar detta...
  • Oerhört formstarka, faktiskt helt sjukt formstarka
  • Motiverade att göra ALLT, det finns fortfarande chans på guldet!
  • Ett så nära på fullt lag man kan komma
  • En Louis Suarez som VERKLIGEN VILL göra ett par mål till i ligan
  • Willems form senaste tiden...
  • Willems tidigare prestationer mot topplagen den här säsongen

Det som skrämmer lite är ju att Ajax bara vann med 0-1 mot ADO Den Haag sist, men och andra sidan verkar ADO vara ett lag på uppgång. Willem verkar däremot vara på väg neråt, och frågan är hur de känner inför dagens batalj när de fick stryk av Gröningen med 4-0 i förra matchen, visserligen på bortaplan, men Gröningen är ett lag med +1 i målskillnad, nu kommer ett lag med +77 i målskillnad och om det går som jag vill så kommer Willems målvakt gå hem efter första halvlek för han har så satans ont i låren för att han fått slänge sig efter alla skott utan att få tag på bollarna!

WILLEM vs AJAX -2 AH @ 1.82 5/10 PINNACLE

Jag högg denna igår, vet inte om den finns till samma odds men om den gör det så testa. Jag tror att detta är ett bra spel!

Good luck!

EDIT: Skrivet under stress så reserverar mig för ev. stavfel o liknande... in a rush... trevlig kväll på er!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-04-14 klockan 17:13.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 17:17   #2
 
smalkes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 199
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

SUVERÄN REK!! imponerande!!! enda jag kan klaga på är att urby emanueleson inte är anfallare utan används på vänster eller högerkanten (dock väldigt offensiv sådan) men som sagt grym rek, jag ryggade i morse!

Mer sådana här method
smalke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 17:23   #3
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Haha, fan är det verkligen 110 år sedan hockeyfrisyren var poppis?


Grym REK som vanligt, har du Asperger eller något som gör att du orkar skriva så innåt helvete mycket?
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 17:59   #4
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2166
Standard

Härlig rek Methodwaste, jag ryggar och än så länge har det gått bra!
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 21:40   #5
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av smalke Visa inlägg
SUVERÄN REK!! imponerande!!! enda jag kan klaga på är att urby emanueleson inte är anfallare utan används på vänster eller högerkanten (dock väldigt offensiv sådan) men som sagt grym rek, jag ryggade i morse!

Mer sådana här method
Det hade jag helt missat!

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Haha, fan är det verkligen 110 år sedan hockeyfrisyren var poppis?


Grym REK som vanligt, har du Asperger eller något som gör att du orkar skriva så innåt helvete mycket?
Hehe, har varken asbergers eller någon annan diagnos.
Men ska det göras ska det göras ordentligt




Synd det inte blev ett tredje mål, men vi tillbaka våra pengar i alla fall...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td