Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-29, 19:34   #1
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 14
Sharp$: 37
Standard

Informationskällor


Hej! Vilka sidor ni vet där man kan hämta info om aktuella matcher, laguppställningar e.t.c.? Svenska fans är bra men står rätt kortfattat där ibland samt ofta bara ur ett lags perspektiv. Vart gör ni ert research? Vad tycker ni är viktigast att kolla upp inför fotbollsmatcher?
Lesbianlover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-29, 19:38   #2
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lesbianlover Visa inlägg
Hej! Vilka sidor ni vet där man kan hämta info om aktuella matcher, laguppställningar e.t.c.? Svenska fans är bra men står rätt kortfattat där ibland samt ofta bara ur ett lags perspektiv. Vart gör ni ert research? Vad tycker ni är viktigast att kolla upp inför fotbollsmatcher?
Beror rätt mycket på vilken liga det gäller!

fussball.wettpoint.com är hyfsat bra när det gäller skador och statistik på enskilda spelare.

När det gällde svenska lägre ligor så kikade jag oftast på lagens egna hemsidor för att se hur det såg ut inför matcherna!

Vad som är viktigast är väl startelvorna och ganska ofta "interna problem" som kan vara intressanta att kika på (t.ex. spelarna får inte lön, hur bra spelar dom då, eller liknande). Gäller också främst lägre ligor lite här och var.

Som ett exempel kan man ju ta Rangers i Skottland där fansen uppmanar till bojkott nu eftersom finanserna inte går ihop trots att det är rätt högt publiksnitt och borde vara hyfsade intäkter!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+5)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-29, 20:10   #3
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6010
Standard

För statistik så finns ju tex soccerway, whoscored, soccerstats osv. Sen har ju de flesta sidorna egna statistikbaser.

Annars är klubbarnas hemsidor användbara. Bara att ta hjälp av google translate om det är fel språk. Men twitter är kanske det allra mest användbara, iaf för mig. Då man kan får reda på nyheter sjukt snabbt om man följer rätt personer.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-29, 22:46   #4
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Lagsidor på twitter, hemsidor, tidningar främst mer av lokal anknytning oavsett vilken marknad du spelar på. Men det gör ju dig bara till Even-Steven med dina kombattanter och ger inget informationsövertag.

Info tar man reda på genom exklusiva kontakter. Vad gör info för nytta om alla redan har den? Se till att knyta dig kontakter, oavsett vilken marknad du försöker dig på att vinna.

Den riktiga edgen får du om du sitter med elvorna framför dig medan majoriteten av pengaflödet på marknaden skjuter blint. Detta går att få oavsett om det är engelska league 2, italienska ungdomsligor eller Allsvenskan.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-30, 08:31   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1429
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Lagsidor på twitter, hemsidor, tidningar främst mer av lokal anknytning oavsett vilken marknad du spelar på. Men det gör ju dig bara till Even-Steven med dina kombattanter och ger inget informationsövertag.

Info tar man reda på genom exklusiva kontakter. Vad gör info för nytta om alla redan har den? Se till att knyta dig kontakter, oavsett vilken marknad du försöker dig på att vinna.

Den riktiga edgen får du om du sitter med elvorna framför dig medan majoriteten av pengaflödet på marknaden skjuter blint. Detta går att få oavsett om det är engelska league 2, italienska ungdomsligor en väldigt bra eller Allsvenskan.
Ett litet varningens ord för exklusiva kontakter.
För några år sedan hade jag en personlig kontakt i högsta serien i innebandy.
Han var dessutom skyldig mig pengar (alltid bra med lite hållhakar).
Tänkte jag skulle få ett övertag på marknaden med insideinfo.
Felet jag gjorde var att jag inte värderade informationen korrekt utan jag tog även med spelarens åsikter och det ligger i en elitidrottsmans natur att ha ett gott självförtroende och konstant överskatta sina egna och lagets prestationer.
Den säsongen var mitt roi ingenting att visa upp kan jag säga.
Nu när jag enbart tradar fotboll skiter jag i all info och kalkylerar med att
relvant info är inprisat i oddsen. Sover lugnare nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Bettingamatoren (+5)
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-30, 20:17   #6
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Visst är det så, och det är jag fullt medveten om. Jag vill iaf inte ha info som säger "vi vinner idag, jag svär brorsan, inga problem". Infon ska vara: " Vi saknar två från startelvan, en cm och en mb, båda ses av de flesta som nyckelspelare". Sedan värderar jag infon själv.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-31, 16:50   #7
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 14
Sharp$: 37
Standard

okej intressant. tack för svaren-- hittade football-league.co.uk. Där de Engelska klubbarna själva lägger ut nyheter men som sagt de officiella saknar kanske spelvärde
Lesbianlover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td