Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-20, 07:23   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 52
Sharp$: 13
Standard

superderby/årets match..kalla de va ni vill.20/4


snackar givetvis om HIF-MFF..önskar att hela sverige hade kunnat vara i helsingborg denna dag/kväll för att uppleva tidernas derby..( anledningen till att jag lovordar denna match så tidigt är för att den har alla förutsättningar till att bli något alldeles extra, 1:an mot 2:an, helsingborg-malmö, två obesegrade lag i år och lagen som släppt in minst/ gjort flest mål möter varandra+ att mff fyller 100 år i år) ..de har snackats fotboll i 2 veckor i båda dessa städer o de är väldigt laddat med så mycket hat i luften så jag vet inte var man ska ta vägen..kommer själv gå på matchen..så hur tror ni de kommer gå..jag har ingen aning men jag hoppas på hif då mff saknar sina 2 mittbackar o hif är mer eller mindre skadefritt. kom med flrslag hur tror ni hur de går i matchen..? =)

själv så tror jag på många mål då båda lagen går för vinst o allt annat för något av lagen räknas som en förlust..malmö har inte vunnit på olympia med roland nilsson som tränare.

mitt tips..3-1, 2-2, 1-3 va tror ni?
Moggelito är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 07:56   #2
 
somerled74s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 66
Sharp$: 55
Standard

Spontant skulle jag nog vilja ha i alla fall runt 2,2 i odds på Ö 2,5.

1X2 sen är ju rena lottot. Underlaget väger väl över lite till HIF, men utan att ha sett något av lagen spela så har jag fått uppfattningen att MFF har inlett serien med bättre spel av de båda. Måste jag välja tar jag nog DnB på MFF, 2,25 just nu på bet365.

Edit: råkade lägga en 2:a bara för det. Får väl hoppas hehe.

Senast redigerad av somerled74 den 2010-04-20 klockan 08:02.
somerled74 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 08:33   #3
jla
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 95
Sharp$: 565
Standard

när jag såg att de skrev årets match så tänkte jag: aha hemmepremiären såklart men när du skrev superderby blev jag lite mer fundersam, Sundsvall ligger ju 40 mil norr om stockholm, hur blir det derby? Jag skulle inte kalla det derby.

Jaha tänker jag sen han menar att två lag från skåne ska mötas. Kul för dom.

Mer seriöst så la jag 2.5 u på överspelet till 2.00 på bet 365. Visst Helsingborg har ju visat upp ett väldigt fint försvarsspel men jag tror det är ett lätt hänt att de rinner iväg. Det lsutar på över 2 mål över 50% av fallen.
jla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 09:16   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 52
Sharp$: 13
Standard

har sett en del av malmös spel i år o dom spelar riktigt bra i mellan åt. derby snacket handlar i stortsätt mycket om lagen. det är MFF som har pressen på sig att prestera innan säsongen började sa roland nilsson att man kan räkna med att MFF kommer vara högt upp i allsvenskan i år..så lika alla experter säger att MFF kommer vara där uppe men som jag sa tidigare så har roland inte vunnit över HIF sen han tog över ledarskapet i malmö..3 förluster o en oavgjord och så saknar man sina två mittbackar..istället har dom daniel andersson och pontus jansson ( bara spelat 20 minuter i allsvenskan ).

däremot har jag sett alla hif:s matcher o dom har spelat mindre bra på bortaplan men ändå säkert styrt o vunnit 2/3 matcher på dåligt underlag. helsingborgs hemma matta är väldigt bra..den bjuder in till mycket kortpassningar vilket båda lagen är bra på... helsingborg har inga skador alls i truppen ( ingen avstängning )o kör med samma vinstgäng som innan där HIF har förmodligen sveriges bästa mittfält där alla kompleterar varandra väldigt bra..nackdelen är att det är lantz som ska hålla koll på figureido och går de dåligt där finns de en viss risk till att lantz blir utvisad ikväll då han har dåligt humör+ att han är en hård spelare på plan.
Moggelito är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 09:21   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 52
Sharp$: 13
Standard

just de..på hemmaplan så har HIF stundtals spelat ut IFK göteborg och Elfsborg helt och det är ju en lite kraftmätning hur bra HIF kommer vara i år..

sen så har HIF:s tränare gått ut o lagt pressen på MFF o säger att dom är ett lag att vara i toppen enbart för att tränarna o experterna har sagt att dom ska vara där..

medans HIF:s tränare har sagt att vi ska bli bättre än förra året ( då dom kom 8:a )..dom har en härlig harmoni i truppen o spelar avslappnat o tar inga onödiga risker..

slutligen vädret..idag är de ganska mulet omkring 8 grader varmt..o de sägs bli regn framåt kvällen.
Moggelito är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 12:55   #6
 
gazLOLs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 96
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moggelito Visa inlägg
just de..på hemmaplan så har HIF stundtals spelat ut IFK göteborg och Elfsborg helt och det är ju en lite kraftmätning hur bra HIF kommer vara i år..

sen så har HIF:s tränare gått ut o lagt pressen på MFF o säger att dom är ett lag att vara i toppen enbart för att tränarna o experterna har sagt att dom ska vara där..

medans HIF:s tränare har sagt att vi ska bli bättre än förra året ( då dom kom 8:a )..dom har en härlig harmoni i truppen o spelar avslappnat o tar inga onödiga risker..

slutligen vädret..idag är de ganska mulet omkring 8 grader varmt..o de sägs bli regn framåt kvällen.
Ser ut som om någon läst tidningen!
gazLOL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 13:05   #7
 
Tjalans avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 56
Standard

Lol, tidernas derby...
__________________
Yeah, I ain’t here to talk it out man, fuck a dialogue
I’m an enemy, you want a friend? Go and buy a dog
Tjalan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 13:12   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 52
Sharp$: 13
Standard

ingen tidning här inte..kollat runt på båda hemsidorna..lyssnat på va tränarna o spelarna har sagt....hur som helst..skoj kommer de att bli där jag tror att hif drar de längsta strået..

och tjalan..menar givetvis i sverige..
Moggelito är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 18:28   #9
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Över 2.5 till 2.125 satt ju efter 20 minuter iaf.. det var ju mysigt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 18:30   #10
 
Grizzlys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 210
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Över 2.5 till 2.125 satt ju efter 20 minuter iaf.. det var ju mysigt.
Det borde alltid vara såhär enkelt
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grizzly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 18:33   #11
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grizzly Visa inlägg
Det borde alltid vara såhär enkelt
+1 på det
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 19:33   #12
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Årets match

Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 21:42   #13
PHX
 
PHXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 271
Standard

Haha årets match kanske är lite krydd, men förhoppningsvis en väldigt tidig seriefinal
Nah "superderbyt" lär ju bli nästa år då HIF möter Ängelholm på Olympia, haha!
PHX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 22:38   #14
 
Tjalans avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 56
Standard

Moggelito, det är inte tidernas derby i Sverige heller. AIK-apa 24:e september 2007 kan ju nämnas bara det, var slutsålt i två-tre veckor och apa låg etta och Gnaget trea med nån poängs skillnad om jag inte minns fel.

Stockholmsderbyn är i allmänhet bra mycket större än Skåne-derbyn.

Men det här är väl inte rätt tråd för det.
__________________
Yeah, I ain’t here to talk it out man, fuck a dialogue
I’m an enemy, you want a friend? Go and buy a dog
Tjalan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td