Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-05-01, 17:54   #1
 
mistersevens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Snart Änglarnas stad
Inlägg: 28
Sharp$: 4
Standard

(2/5) AIK-DIF


AIK - DIF 4.00 (Betsson)

Såg Djurgården mot Mjällby i torsdags och de såg bra ut. Inte perfekt men de rullade bra boll och det verkar lovande inför derbyt. Oremo har spelat bättre de senare matcherna och var bra när han blev inbytt i Mjällby matchen. Även difs nya snabba anfallare Kennedy Igboananike spelade bra och skappade oroligheter mot mjällby(plus att han målade). Kan även Jonsson spela så ökar spelvärdet.

Det som talar emot är Djurgårdens lite darriga försvar och att det är derby, vilket alltid blir en extra hård kamp.
Men AIK har en ny huvudtränare vilken är en nackdel..

Vid derbyn så ska man alltid varna för kryss, men till 4 gånger pengarna på betsson så är det enligt med värt en liten slant.

Sen får man lite extra spänning när man ser den på tv

Senast redigerad av misterseven den 2010-05-01 klockan 18:15.
misterseven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-01, 18:10   #2
 
Grizzlys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 210
Sharp$: 0
Standard

Om det är din egen rek så ska du inte använda "Gästrek" prefixet. Då kan du bara använda "Rek".
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grizzly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-01, 18:14   #3
 
mistersevens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Snart Änglarnas stad
Inlägg: 28
Sharp$: 4
Standard

Ok, mitt misstag
misterseven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-01, 18:22   #4
 
Kesslers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 0
Standard

Jag är själv Djurgårdare och känner mig inte direkt säker på seger, men 4xpengarna är det absolut värt (även om jag inte kommer spela själv, spelar aldrig med hjärtat)
__________________
May the bets be with you!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kessler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-01, 18:23   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kessler Visa inlägg
Jag är själv Djurgårdare och känner mig inte direkt säker på seger, men 4xpengarna är det absolut värt (även om jag inte kommer spela själv, spelar aldrig med hjärtat)
Du kan inte nämna "4xpengarna är det absolut värt" i samma mening som "spelar aldrig med hjärtat". Två totala motsatser.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-01, 18:27   #6
 
mistersevens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Snart Änglarnas stad
Inlägg: 28
Sharp$: 4
Standard

Hehe, är också djurgårdare och brukar inte spela med hjärtat heller :P men jag har sett 3 av difs 4 matcher på stadion och de har sett bättre ut varje gång, så nu spelar jag på dif i alla fall samtidigt har AIK inte sett bra ut alls.
(Mitt djurgårds hjärta väger inte in i denna rek )

Det som oroar mig lite är att derbyn ofta är oberäkneliga...
misterseven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-01, 18:54   #7
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

jonsson spelar inte enl. aftonbladet.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-01, 19:08   #8
 
Kesslers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Du kan inte nämna "4xpengarna är det absolut värt" i samma mening som "spelar aldrig med hjärtat". Två totala motsatser.
Om DIF skulle möta Åshöjdens BK och det var 99x pengarna på DIF skulle jag ändå inte spela. Varför? Det känns inte rätt, men det är å andra sidan det enda lag jag inte spelar på eller emot. Men för er som tänkt spela säger jag att 4xpengarna är ett bra odds.

Citat:
Ursprungligen postat av misterseven Visa inlägg
Det som oroar mig lite är att derbyn ofta är oberäkneliga...
Precis, en till anledning till att 4x är för högt på ett av lagen när det är derby.
__________________
May the bets be with you!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kessler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-01, 19:51   #9
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kessler Visa inlägg
Om DIF skulle möta Åshöjdens BK och det var 99x pengarna på DIF skulle jag ändå inte spela. Varför? Det känns inte rätt, men det är å andra sidan det enda lag jag inte spelar på eller emot. Men för er som tänkt spela säger jag att 4xpengarna är ett bra odds.


Precis, en till anledning till att 4x är för högt på ett av lagen när det är derby.
Oavsett vad du tycker och tänker om att spela på det lag du hejar på så kan du inte säga sådana saker som du sa utan att säga emot dig själv.

Tycker du att ett odds är spelvärt så spelar du med hjärnan och inte med hjärtat.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-01, 20:19   #10
 
Sl4mp4s avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 95
Sharp$: 87

sl4mp4 ryggar vidare
Stats: 136 - 193 - 9
ROI: 84.73%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

4.5 på bet365
Sl4mp4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-01, 20:21   #11
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

tycker inte det känns säkert när människor som inte ens vet vad Jonson heter spelar på ett lag, jag har däremot spelat Djurgården för det kommer spelas 4-4-2 och det är väl balanserat lag. Djurgården ska egentligen vinna den här matchen komfortabelt men allt beror på ytterbackarna och deras inlägg som har då och då varit horribelt dåligt.

Vi kommer antagligen få se en liknande startelva som senast mot Mjällby vilket borgar för ett rappt spel. Djurgården främjas dessutom rejält av planen på Råsunda, den är både bred och fin vilket get Djurgården möjlighet att spela det spelet dom behöver. Det som man har sett stundtals på konsgräs.

Jag har extremt svårt att se Djurgården förlora här och jag tror på vinst. Kennedy och Oremo är i bra slag och med kvalitet bakom sig kommer det smälla bra. Glöm inte heller att det här är matchen som Sharbel Touma har väntat på, han kommer ge 110% för att visa Djurgårdens färger och Touma är vad man nu än vill tycka om honom ren klass.


Dessutom har Prince börjat komma igång som vi aldrig har sett honom i Djurgårdens tröja, han behöver ett högt förtroende för att leverera och det har han just nu. Lägg sedan till Kasper Hämälainen(?) som verkligen kommer bli en attraktion i Allsvenskan det är jag helt säker på. Hans form har bara gått uppåt egentligen.

Litet frågetecken om ena mittbackpostionen, det kan störa lite men AIK är tandlösa och pressade till vinst. Vilket borgar för ett stressigt spel så även en habil backlinje ska klara det.


Spela på DJurgården, det är absolut spelvärt.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-01, 20:46   #12
 
mistersevens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Snart Änglarnas stad
Inlägg: 28
Sharp$: 4
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Dessutom har Prince börjat komma igång som vi aldrig har sett honom i Djurgårdens tröja, han behöver ett högt förtroende för att leverera och det har han just nu.
Tycker också Prince spelat bättre på senare tid.. med Mjällby-matchen som undantag. Jag tycker han var lite för ojämn den matchen. Han var för sölig med bollen och tappade bollar på mittplan.

Men jag tror han kan trivas mot AIK.
misterseven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-01, 20:50   #13
 
Kesslers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Oavsett vad du tycker och tänker om att spela på det lag du hejar på så kan du inte säga sådana saker som du sa utan att säga emot dig själv.

Tycker du att ett odds är spelvärt så spelar du med hjärnan och inte med hjärtat.
Jag skrev ju att jag inte spelar med hjärnan när DIF spelar Men det är ändå spelvärt tycker jag, spelar ju ingen roll om jag spelar på det eller inte....

Haha Prince, han tror att han är Messi eller nåt, för han verkar alltid tro att han är bättre än vad han är. Men han är inte dålig.
__________________
May the bets be with you!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kessler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-01, 20:54   #14
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kessler Visa inlägg
Jag skrev ju att jag inte spelar med hjärnan när DIF spelar Men det är ändå spelvärt tycker jag, spelar ju ingen roll om jag spelar på det eller inte....
Jo det är precis det det gör.

Om du tycker att det är spelvärt så är du korkad som inte spelar. Ett odds med EV+ ska spelas oavsett. Men det är ointressant.

Det jag sa var att ditt inlägg var motsägelsefullt, det är fakta och nu lämnar jag denna OT-diskussion
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-01, 21:08   #15
 
Pappazs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 10
Sharp$: 8
Standard

Är det någon som är intresserad så har
*AIK bara gjort ett mål på fyra hemmamatcher i år
medan
* DIF har gjort mål i samtliga bortamatcher (dock bara ett mål per match).

Detta betyder naturligtvis att resultatet kommer att bli AIK-DIF 0.25-1
Pappaz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td