Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-30, 00:01   #1
jla
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 95
Sharp$: 565
Standard

Liverpool-Chelsea 2/5 14:30


Min första rek här, som säkert är bristfällig och inte direkt något svårt spel att hitta. Men som jag hoppas kan tillföra någonting.



Liverpool-Chelsea 2 1.85 ( William Hill) 10/10u

På söndag tar som de flesta vet Liverpool emot Chelsea på Anfield.
Liverpool spelar för att knipa det sista halmstråt för att få lira Cl nästa år medans Chelsea har öppen gata fram för att ta hem en ligatitel.

Detta har de senaste åren varit ett väldigt spänt möte, inte minst grundar det sig i många stenhårda Champions League-matcher.

Nu vankas det dock ligamöte på Anfield, som de senaste åren (tyvärr) mest präglats av Liverpool framgångar. Chelsea vann senast i ligan på Anfield säsongen 05/06 i en fantastisk match som slutade 1-4. Säsongerna efter har det blivit två hemmasegrar och ett kryss. På söndag tror jag på ett trendbrott. Varför? Jag har tagit ut tre faktorer jag tror kan vara avgörande

1. Klass

Som lagen ser ut idag, med en skadad Torres i Liverpool ( som jag om jag förstått det rätt missar söndagens möte?), så är Chelsea helt enkelt bättre, även med en skadefri Torres är Chelsea bättre. I höstas på Stamford Bridge så körde man över Liverpool.
Liverpool gör även sin sämsta säsong på jag vet inte hur många år, och det är inte bara underprestation det handlar om, man är sämre nu än tidigare och andra lag har blivit bättre. Chelsea är ungefär jämnbra med hur de var förra året,
Skadeläget har ljusnat för de blå och man kan ställa upp med ett riktigt starkt lag. Boswinga, Essien, Carvahlo är alla fortfarande skadade, men Chelsea har tidigare bevisat att man klarar sig bra utan dessa spelare, dock så kan man inte förneka främst Essiens betydelse som helt klart tillför en extra dimension till vilket lag som helst i världen.
Förutom Torres saknas även Skrtl & Fabio Aurelio ( insua?) i Pool, helt klart två gångbara spelare även om det inte är några nyckelspelare.

Chelseas offensiv med spelare som Malouda, Drogba och Anelka, är totalt överlägsen Liverpools dito, med spelare som Kuyt, Babel och Benayoun.

Lampard har helt klart gjort en bättre säsong än Gerrard.

Om man ser till de så omtalade topp 4-matcherna så här Chelsea vunnit alla 5 man hittills spelat medan Liverpool vunnit en.


2. Vila

En annan viktigt faktor kan även vara vilan. Chelsea har i lugn och ro de senaste veckorna kunnat fokuserat på ligaspelet. De senaste 14 dagarna har man haft 2 matcher. Liverpool har de senaste 14 dagarna lirat 4. Varav en nu i torsdags som gick till övertid och där man åkte på en snöplig förlust i det som man såg som en av säsongens absolut viktigaste matcher. Nu gäller det att ladda om både psykiskt och fysiskt, klarar dom det mot ett av världens starkaste lag?

3. Motivation

Visst det snackas om Liverpools ovilja att hjälpa United till ännu en ligatitel, där de isåfall skulle bli ensamma om tronen som de mesta engelska mästarna, men de kommer säkerligen in med det starkaste laget Benitez anser att han förfogar över. Efter debaklet nu i EL så är det som sagt sista chansen att försöka rädda en dålig säsong. Samtidigt är det hårt att ställa om fokus efter en sådan hård förlust, som det blev mot Atletco. Förra året kändes det som Liverpools kanske största styrka var just inställningen, men den har lyst med sin frånvaro i stort sett hela säsongen. Chelsea har sedan i den minst sagt övertygande 7-0 segern mot Stoke i söndags bara behövt fokusera på den här matchen.

Jag tror Chelsea kommer komma ut på planen hungrigare, piggare och bättre. Jag måste säga att jag har svårt att se vad som skulle tala för Liverpool här.
0-2 känns onekligen rimligt, med en matchbild mycket likt den mellan Man U och Chelsea för några veckor sedan.

Jag hoppas mina tankar uppskattas
jla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 05:49   #2
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Kul att du börjar reka. Keep it up. Själv plockade juag denna jättetidigt till 2.02. Till 1.85 spelvärdet svikta dock. Under det skulle jag nog inte spela, hur ojämna Pool än varit i år. Lycka till!
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 10:08   #3
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 12
Sharp$: 49
Standard

Trot framför allt att förlusten i går sved som fasen, speciellt på deras trogna Anfield. Chelsea är tyngre trots skador i båda lagen, men tror Chelsea tar detta med 0-1 alternativt 0-2
razzey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 10:48   #4
 
Kurt-Egons avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 196
Sharp$: 63

PremierLeague
Stats: 16 - 18 - 2
ROI: 123.43%
Vinstprocent: 47.00%

Standard

Måste medge att en förlust för Pool är högst sannolik...
__________________
There´s only one United - the biscuit.
Kurt-Egon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 13:21   #5
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: norrköping
Inlägg: 2
Sharp$: 7
Standard

Varningens tecken för liverpool, trots allt razzey så va det faktiskt en vinst igår och chansen att knipa 4:e platsen är ju visserligen minimal men den finns där. Men visst svider den missade finalplatsen men mot ett lag som chelsea så hoppas jag dom ska hitta kämpaglöden.
vertigo05 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 13:31   #6
 
onsongs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 96
Sharp$: 416

2-6
Stats: 76 - 62 - 12
ROI: 104.41%
Vinstprocent: 55.07%

Standard

Tycker faktiskt helt klart att över dubbla pengarna på Liverpool 1X är spelvärt här, kanske framförallt om Man C tappar poäng mot Aston Villa på lördagen (vilket mycket väl skulle kunna hända). Liverpool har inte förlorat en hemmamatch i ligan sedan 13 december. Det är inte på Anfield man har problem, det är på bortaplan. Ligan är f.ö enormt hemmabetonad i år, Chelsea har också haft en del problem på bortaplan och har bara vunnit 50% av sina ligamatcher på bortaplan.

Nu saknas visserligen Torres och det är ett jätteavbräck såklart, men 2.05 (bet365, finns säkert högre) på att Liverpool tar poäng på Anfield är (nästan) alltid spelvärt i min mening.

Att Liverpool skulle lägga sig är befängt. Det kommer inte hända. Minus dock för att torsdagsmatchen här gick till en fysiskt jobbig förlängning som gav en psykiskt jobbig förlust.
onsong är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 13:48   #7
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

onsong:

håller med ditt resonemang men om de inte tar poäng så hänger ligan inte längre på dem själva utan på om man u misslyckas. Kalou m fl är i fin form och de borde ta detta. Imponerades inte alls av Pools spel hemma mot At. madrid igår. Avsaknaden av Torres är total.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 14:41   #8
PHX
 
PHXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 271
Standard

Tror Liverpool gav upp hoppet om en eventuell fjärdeplats redan efter "bara" 0-0 mot Fulham. Nu lär man väl bara spela av denna miserabla säsong och försöka glömma den illa kvickt. Vet att Chelsea underpresterat på bortaplan i år med kryss mot lag som West Ham etc, men samtidigt vinster mot både Man U och Arsenal (bra statistik mot the big 4). Tror man tar sig i kragen nu när det är så lite kvar av ligan och vinner stabilt med 0-2. (Drogba sätter för övrigt en kasse!)
Sen det där med att Liverpool inte vill ge ligaguldet till Man U går bara att spekulera i, men jag tror nog en som Gerrard (aka mr Liverpool) tänker på det mer än t ex Aquilani och El Zhar. Tror vi kommer se sviktande motivation trots att det är Premier League!

Hann fånga den vid 1,95 så bättre än inget iaf.
PHX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 14:55   #9
 
onsongs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 96
Sharp$: 416

2-6
Stats: 76 - 62 - 12
ROI: 104.41%
Vinstprocent: 55.07%

Standard

Som sagt, tror mycket ang. Liverpools motivation beror på resultatet i Man C- Aston Villa. Blir det ett kryss är ju Liverpool mer eller mindre kvar i kampen om fjärdeplatsen och då tror jag absolut att de kommer vara hundraprocentigt motiverade mot Chelsea och ha en bra chans på poäng. Då är över dubbla pengarna klart spelvärt på 1X i min mening.

E: Sedan måste Liverpool även säkra sjundeplatsen för att inte riskera att komma efter Everton, man har visserligen Hull borta i sista matchen och det bör kunna bli tre ganska enkla poäng men med Liverpools bortaspel hittills gör de nog bäst i att säkra sjundeplatsen och att definitivt hålla Everton bakom sig så snabbt som möjligt. Det är nog motivation nog för Gerrard...

Senast redigerad av onsong den 2010-04-30 klockan 15:04.
onsong är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 15:53   #10
 
johannesvs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 48
Sharp$: 119
Standard

När man spelar i Liverpool på Anfield så går man ut med full motivation och stolthet för klubben och fansen. Finns inget annat.

Jag vågar iaf aldrig räkna bort Liverpool. Dom brukar göra sina bästa matcher mot dom bättre lagen. Dom har ju slagit både United och Tottenham hemma i år t ex. Samtidigt som Chelsea som sagt kan spela riktigt dåligt på bortaplan vissa stunder.

Men den som lever får se. Bra rek ändå.
johannesv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 16:02   #11
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av johannesv Visa inlägg
När man spelar i Liverpool på Anfield så går man ut med full motivation och stolthet för klubben och fansen. Finns inget annat.

Jag vågar iaf aldrig räkna bort Liverpool. Dom brukar göra sina bästa matcher mot dom bättre lagen. Dom har ju slagit både United och Tottenham hemma i år t ex. Samtidigt som Chelsea som sagt kan spela riktigt dåligt på bortaplan vissa stunder.

Men den som lever får se. Bra rek ändå.
Det där kan jag inte riktigt hålla med om i årets liga. Att vinna EN match mot big four-kollegor på en säsong är INTE godkänt.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-02, 15:49   #12
jla
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 95
Sharp$: 565
Standard

Den satt stabilt och lyckades även pricka in det korrketa slutresultatet
jla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-02, 15:50   #13
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2180
Standard

Snygg förstarek
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-02, 15:53   #14
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Grattis till er som lirade Jag som Liverpoolare överskattade väl våra chanser idag!

Avstod att spela med både hjärna och hjärta, felaktigt sett till hjärnan. Rätt sett till hjärtat!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-02, 17:05   #15
 
Kesslers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Grattis till er som lirade Jag som Liverpoolare överskattade väl våra chanser idag!

Avstod att spela med både hjärna och hjärta, felaktigt sett till hjärnan. Rätt sett till hjärtat!
Korkat.
__________________
May the bets be with you!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kessler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td