Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-07-31, 07:22   #1
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 356
Sharp$: 1472
Standard

Dagens odds 31/7


Dåligt med fotbollsdiskussioner så tänkte dela med mig av mina tankar angående några bra odds idag.

AIK - Falkenberg
AIK till 1,30 (betsson) känns mycket tryggt då AIK visat sig bättre efter tränarbyret och håller en ganska jämn nivå. Har en bredtrupp som klarar av det tuffa schemat, enda orosmolnet är bristen på vassa forwards i nuläget. Dock har de som är tillgängliga klivit fram relativt bra på sistone.

Häcken - Helsingborg
Ytterligare en klar etta, Häcken till 1,49 (betsson) känns helt klockrent. Mycket starka hemma och hög högsta nivå mot en klasser sämre Helsingborg som också är mycket skadedrabbat. Ser inget annat än 3-0, 4-0 seger för häcken här.

Dessa två matcher borde kunna liras i en säker kombination. 4/5 units.

Lycka till med liren!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kungiran (+1), Migge (+1)
a_alexander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-31, 10:28   #2
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 80
Sharp$: 297
Standard

Tar rygg.
Xavier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-31, 10:32   #3
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Till hur stor chans värderar du att den sitter?
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-31, 10:59   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 292
Sharp$: 6500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Till hur stor chans värderar du att den sitter?
AIK ... känns mycket tryggt

Häcken ... känns helt klockrent

säker kombination. 4/5 units



Är det inte bara att läsa? Det är väl bara bra att det kommer ett speltips som inte är hästrelaterat!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
erek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-31, 11:43   #5
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

bjarne tänker på pocenten gissar jag.

Men jösses, är ju söndag Bjarne!
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-31, 12:41   #6
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
bjarne tänker på pocenten gissar jag.

Men jösses, är ju söndag Bjarne!
Procenten tänker jag på varje dag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)

Senast redigerad av bjarnea den 2016-07-31 klockan 12:45.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-31, 12:44   #7
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av erek Visa inlägg
AIK ... känns mycket tryggt

Häcken ... känns helt klockrent

säker kombination. 4/5 units



Är det inte bara att läsa? Det är väl bara bra att det kommer ett speltips som inte är hästrelaterat!
Det var inte menat som kritik utan bara en fråga.

Det är jättebra med tips på annat än hästar och det blir ännu bättre om man skriver ut sin egna värdering i procent eller odds.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-31, 13:18   #8
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 356
Sharp$: 1472
Standard

Tanken är ju att insatsen i units ska ge en indikation på hur mycket man tror på det , tex 1/5 = liten men möjlig chans och 5/5 = all in, i princip 100% så idag tror jag mycket på den dubbeln till ca 2ggr insatsen.

Ett annat spel som jag funderat på är pavel cibicki målskytt för Jönköping idag, dock skulle min insats ligga på 1/5 units , max 2/5 units

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), ExtremtRik (+1)

Senast redigerad av a_alexander den 2016-07-31 klockan 13:28.
a_alexander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-31, 19:01   #9
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av a_alexander Visa inlägg
Tanken är ju att insatsen i units ska ge en indikation på hur mycket man tror på det , tex 1/5 = liten men möjlig chans och 5/5 = all in, i princip 100% så idag tror jag mycket på den dubbeln till ca 2ggr insatsen.

Ett annat spel som jag funderat på är pavel cibicki målskytt för Jönköping idag, dock skulle min insats ligga på 1/5 units , max 2/5 units

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Ok

Fortfarande ingen allvarlig kritik:

Dock kan (och möjligtvis bör, med tanke på bankrullehantering) insatsen varieras av olika skäl. Hur folk spelar varierar, To Win, flatbet eller värdebaserat. bjarnea vill förstås åt en värdebedömning.

Nu har du klargjort hur du tänker. Jag tolkar det som en slags To Win, hänsyn tas till vinstchansen men inte explicit "värdet" även om det finns någonstans i bedömningen. Bra så.

Som sagt försöker vara konstruktiv och kanonbra med lite aktivitet i fotbollsdelen!
Försöker locka fram lite chansvärderingar eller i alla fall så utförliga tips som möjligt

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-07-31 klockan 19:13.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-31, 21:11   #10
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av a_alexander Visa inlägg
Tanken är ju att insatsen i units ska ge en indikation på hur mycket man tror på det , tex 1/5 = liten men möjlig chans och 5/5 = all in, i princip 100% så idag tror jag mycket på den dubbeln till ca 2ggr insatsen.

Ett annat spel som jag funderat på är pavel cibicki målskytt för Jönköping idag, dock skulle min insats ligga på 1/5 units , max 2/5 units

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Det har inget med att göra hur mycket man tror på det. Det har att göra med hur mycket oddset är högre än sin egen värdering. Kan vara något jag inte alls tror på som ändå kan vara maxspel. Låt säga en 40 oddsare som jag tycker ska stå i 7 gånger, det är alltså något som inte är jättetroligt (runt 14%) men bolaget har värderat den på 2,5%.

Sen så använder många 1/5 units bara för att det är ett högre odds (högre varians). Det största felet folk gör är att maxspela till låga odds som dom tror är "stenklara".
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
pittaluga (+10), ExtremtRik (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-01, 11:36   #11
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Det har inget med att göra hur mycket man tror på det. Det har att göra med hur mycket oddset är högre än sin egen värdering. Kan vara något jag inte alls tror på som ändå kan vara maxspel. Låt säga en 40 oddsare som jag tycker ska stå i 7 gånger, det är alltså något som inte är jättetroligt (runt 14%) men bolaget har värderat den på 2,5%.

Sen så använder många 1/5 units bara för att det är ett högre odds (högre varians). Det största felet folk gör är att maxspela till låga odds som dom tror är "stenklara".
Vi kan inte tvinga någon att göra "rätt", själv nöjer jag mig med en förklaring på vad som avses, det saknade jag i TS poster.


Jag har också levt i tron att "folk" konsekvent överspelar favoriter, men siffror från pinnacle visar att public ofta gillar dogs, i alla fall sett till antalet spel...

... så "folk" behöver definieras då det uppenbarligen finns folk som storspelar favoriter också.


från det ena till det andra, såg en intressant graf kunskap / expertis med oklar källa:

https://twitter.com/FarnodPirayehga/...60362828640261
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td