Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-08-03, 10:18   #16
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Ny fundering dök upp i mitt huvud, vinner Celtic så är chansen stor att det blir med ett antal mål, när Astana inte orkar stå emot nå mer...
Oxå inne på det, sedan måste man ju fråga sig på ett sådant "public"-spel vad det korrekta oddset är... inte alls säkert man kan få ett rimligt odds.

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Celtic kompenserar eventuell bristande defensiv med stormoffensiv framåt när det nu är hemmaplan, Celtic har en "riktig" hemmplansfördel, kan förstås vara vanskligt och kanske är över 2.5 mål i matchen det givna spelet @2.13, trots att det inte är full säsong för Celtic (på det jag såg kan det möjligen till och med vara en fördel med fullt fokus).
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
...

Kanske är 1.63 rena kapet och antagligen kan man även spela handicap -1.5 till det rätta oddset...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5)
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 10:22   #17
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Om du inte kan spela ett spel singel så ska du heller inte använda det som kombination.

Överskatta inte Celtic idag, motståndarna är inte mycket sämre.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 10:24   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Oxå inne på det, sedan måste man ju fråga sig på ett sådant "public"-spel vad det korrekta oddset är... inte alls säkert man kan få ett rimligt odds.
2,75 finns på -1,5...lite en smaksak mot dom jag nämnde tidigare...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 10:25   #19
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 356
Sharp$: 1472
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Tack.

Lite halvt off topic, men i min värld är ett odds antingen ok eller inte. Att kombinera ett tveksamt odds med ett annat gör det inte bättre.
Såg att du häromdagen ratade ett lågt odds men tyckte att kombon med "över 2.5 mål" var ok... nu kan det förvisso finnas sådana specialfall hos vissa bookies men troligtvis ska man inte kombinera det tveksamma oddset utan istället nöja sig med överspelet i det fallet!

Jag anar dock att det är ett spelbutiksbeteende eller kvällstidningsexpert dito och att något slags rättfärdigande finns i att det ska attrahera spelare med begränsad kassa (eller mer cyniskt spelberoende oavsett kassa) när man skapar ett högre odds genom att kombinera spel.

Tvärtom strävar väl alla "seriösa" spelare efter att minimera variansen och spela singlar om det är tillåtet!?

..my two cents..
Alltså enligt min mening kan ju ett odds vara för dåligt för att spela singel på , alltså att avkastningen är för dålig. Men det innebär ju inte att man inte tror att det skall hända. Därför kan ju två odds som är för dåliga för att spela singel på tillsammans ge ett acceptabelt odds i kombination. För att säga att ett odds är dåligt innebär ju inte att man inte tror på det.

Likaså igår, jag tyckte då att Örgryte skulle vinna, dock ansåg jag att oddset inte speglade chansen. Men jag ansåg också att chansen för mycket mål var uppenbar, därav blev spelet 1 + över 2,5 ett givet val. Inget konstigt med det.
a_alexander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 10:31   #20
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av a_alexander Visa inlägg
Alltså enligt min mening kan ju ett odds vara för dåligt för att spela singel på , alltså att avkastningen är för dålig. Men det innebär ju inte att man inte tror att det skall hända. Därför kan ju två odds som är för dåliga för att spela singel på tillsammans ge ett acceptabelt odds i kombination. För att säga att ett odds är dåligt innebär ju inte att man inte tror på det.

Likaså igår, jag tyckte då att Örgryte skulle vinna, dock ansåg jag att oddset inte speglade chansen. Men jag ansåg också att chansen för mycket mål var uppenbar, därav blev spelet 1 + över 2,5 ett givet val. Inget konstigt med det.
Du är tyvärr väldigt snett på det. Finns det inget värde som singel får du inte värde bara för du dubblar det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 10:35   #21
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av a_alexander Visa inlägg
Alltså enligt min mening kan ju ett odds vara för dåligt för att spela singel på , alltså att avkastningen är för dålig. Men det innebär ju inte att man inte tror att det skall hända. Därför kan ju två odds som är för dåliga för att spela singel på tillsammans ge ett acceptabelt odds i kombination. För att säga att ett odds är dåligt innebär ju inte att man inte tror på det.

Likaså igår, jag tyckte då att Örgryte skulle vinna, dock ansåg jag att oddset inte speglade chansen. Men jag ansåg också att chansen för mycket mål var uppenbar, därav blev spelet 1 + över 2,5 ett givet val. Inget konstigt med det.
Brukar också använda kombmaterial ibland, men det beror ju på att jag inte är beredd att riskera så mycket pengar till låga odds, för att få en vettig vinst...men givetvis är det vansinne att komba "bara" för att få upp oddset
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)

Senast redigerad av mikaels den 2016-08-03 klockan 10:36.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 10:41   #22
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 356
Sharp$: 1472
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Du är tyvärr väldigt snett på det. Finns det inget värde som singel får du inte värde bara för du dubblar det.
Okej, felformulerat av mig då, värde finns det såklart. Men en person som jag som inte lägger flertalet tusen på spel finner inget intresse av att spela singel till 1,20. För dock kan jag finna intresse av att använda det oddset i kombination med andra.
a_alexander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 10:42   #23
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Missförstå mig rätt, likaväl som mitt idiotsystem (4 helgarderade) på TT igår som gav fina pengar kan man spela sina nöjesspel i kombo om man nu inte är en seriös sportspelare, men då handlar det inte längre om "seriöst" sportspelande utan om "gambling".

Nu heter ju forumet "Sharps" och jag vet att vi är många wannabees här som är allergiska mot spelberoendespel-rekar (gambling), själv är jag mer liberal, mest på ont

Edit: Tycker ändå att det är upp till läsaren att kombinera spelförslag och gillar inte alls speltjänsternas och kvällstidningarnas kombomani/slentrian som bara fyller en funktion: marknadsföring i bruttokronor!

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-08-03 klockan 10:49.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 10:46   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Missförstå mig rätt, likaväl som mitt idiotsystem (4 helgarderade) på TT igår som gav fina pengar kan man spela sina nöjesspel i kombo om man nu inte är en seriös sportspelare, men då handlar det inte längre om "seriöst" sportspelande utan om "gambling".

Nu heter ju forumet "Sharps" och jag vet att vi är många wannabees här som är allergiska mot spelberoendespel-rekar (gambling), själv är jag mer liberal, mest på ont
Lämplig mix är nog 99% seriösa insatser och 1% nöjes dito
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 10:51   #25
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 356
Sharp$: 1472
Standard

Vem är vem att avgöra vad som är "gambling" rekar och "seriösa" rekar? Känns som att det är väldigt individuellt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5), ExtremtRik (+3)
a_alexander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 10:59   #26
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av a_alexander Visa inlägg
Vem är vem att avgöra vad som är "gambling" rekar och "seriösa" rekar? Känns som att det är väldigt individuellt.
Jepp, varje rek är ju ett"förslag" från någon, sen är det ju upp till en själv att göra en egen bedömning av spelvärdet i detta och skulle reken gå fel så har man ju ingen annan än sig själv att skylla
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
nissebuj (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 11:04   #27
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 356
Sharp$: 1472
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Jepp, varje rek är ju ett"förslag" från någon, sen är det ju upp till en själv att göra en egen bedömning av spelvärdet i detta och skulle reken gå fel så har man ju ingen annan än sig själv att skylla
Precis , som du säger , rekar är ju endast förslag och bedömningar , i början av denna post av mig tex. Läsaren får sedan om den anser rekat som bra, rygga på egen risk.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)

Senast redigerad av a_alexander den 2016-08-03 klockan 11:08.
a_alexander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 11:12   #28
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av a_alexander Visa inlägg
Vem är vem att avgöra vad som är "gambling" rekar och "seriösa" rekar? Känns som att det är väldigt individuellt.
Jag!

Nädå jag har nog en störning men tycker faktiskt att formuleringar är viktigt. Alla har väl sin nivå. Vill man avancera i kunskapsnivå behövs ett korrekt språk, vilket inkluderar korrekt använding av termer.

Målgrupp är också väsentlig vid alla föredrag (har jag läst)! Detta blir ett problem i ett forum med varierande målgrupp.

En annan sanning är att man måste kunna ett ämne för att bedöma ett alster. Där blir det subjektivt om man ska ge sig in på att kommentera. Även så att det kan vara värt att lyssna, det är väl själva idén med ett forum?

Inget ont!
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 11:19   #29
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 81
Sharp$: 2290
Standard

Steaua Bucuresti v Sparta Praha

Steaua Bucuresti (last season): 0. Popescu (0/0 m), Filip (0/0 d), Bourceanu (1/0 m)

Sparta Praha (last season): Cermak (1/0 m, probably in), Vacha (0/0 m, doubtful)

PAOK Salonica v AFC Ajax

PAOK Salonica (last season): no info

AFC Ajax (last season): Amin Younes (27/8 f), Vaclav Cerny (7/1 f), Davinson Sanchez (m, newcomer), Arek Milik (31/21 f, top scorer, left the club)

AS Monaco v Fenerbah^e SK

AS Monaco (last season): no info

Fenerbahce SK (last season): Potuk (27/4 m), Sen (25/5 m)(both suspended), Demirel (32/0 first goalkeeper), Koybasi (d, newcomer), Zeybek (1/0 m), Van Persie (31/16 f, top scorer)

Mina spel idag. Jag ryggar en kompis så fråga inte varför jag spelar dessa
H. Beer Sheva - Olympiakos Piraeus över 2,5 2,4 bet365
AS Monaco - Fenerbahce SK 1 1,8 bet365
mastarna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 11:22   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Ett bra sätt att få ett forum att dö, är att ge sig på "dåliga rekar", det innebär på sikt att det inte fylls på med nytt blod och efter ett tag så tröttnar dom "duktiga" också(ingen annan bidrar ju med något)...men givetvis ska man få ha olika åsikt, har ju bara att göra med"tonen"...
Inget ont här heller!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td