Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-08-03, 11:24   #31
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 356
Sharp$: 1472
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Jag!

Nädå jag har nog en störning men tycker faktiskt att formuleringar är viktigt. Alla har väl sin nivå. Vill man avancera i kunskapsnivå behövs ett korrekt språk, vilket inkluderar korrekt använding av termer.

Målgrupp är också väsentlig vid alla föredrag (har jag läst)! Detta blir ett problem i ett forum med varierande målgrupp.

En annan sanning är att man måste kunna ett ämne för att bedöma ett alster. Där blir det subjektivt om man ska ge sig in på att kommentera. Även så att det kan vara värt att lyssna, det är väl själva idén med ett forum?

Inget ont!
Vad vill du ha sagt då?
a_alexander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 11:28   #32
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Ett bra sätt att få ett forum att dö, är att ge sig på "dåliga rekar", det innebär på sikt att det inte fylls på med nytt blod och efter ett tag så tröttnar dom "duktiga" också(ingen annan bidrar ju med något)...men givetvis ska man få ha olika åsikt, har ju bara att göra med"tonen"...
Inget ont här heller!
Gott så mikaels, jag tycker inte heller att det är dåliga rekar här i tråden, tvärtom lovande, utan mer en fattig slentrianformulering (spel utan värdereferens) som återkommer hos många aktörer därute som jag helst inte ser i vårt fina forum

Edit som sagt, .. my two cents ...

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-08-03 klockan 11:32.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 11:34   #33
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av a_alexander Visa inlägg
Vad vill du ha sagt då?
Vad är oklart?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 11:40   #34
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 356
Sharp$: 1472
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Vad är oklart?
Du skrev vad jag ville få fram i posten innan, antar att dem skrevs samtidigt.

Men om du nu menar min rek, att det saknas "värdereferens" så har jag inte skrivit att det är något odds som saknar värde, iallafall inte i min rek (jag väljer bara matcher och spel där jag ser ett värde). Det enda jag skrev var att man sällan väljer att spela en singel till runt 1,20, inte att det inte fanns något värde och att man kan välja om man vill att spela i kombination.

Men nog om det, det som vill får rygga, de som finner andra spel med värde (bättre värde) får köra på det, och gärna dela med sig såklart.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
a_alexander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 11:54   #35
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Som lite kuriosa kan jag berätta att jag talades vid dagligen med holms på den tiden rekatochklart var ett litet forum med ett fåtal men ganska duktiga och initierade spelare. Han berättade om sin ide, som jag inte alls gillade. Smart som han var, så sjösatte han sitt bondfångeri ändå...rekatochklart är prototypen för ett forum för enbart gamblers, tyvärr förstör dom även för seriösa spelare, tiden mellan 1990 och 2010 kommer nog aldrig tillbaka, då behövde du inte ens vara speciellt duktig för att klara dig bra...Den fråga man kan ställa sig är hur stort eller litet ett seriöst sportspelsforum kan vara, utan att riskera att självdö...

Senast redigerad av mikaels den 2016-08-03 klockan 12:00.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 12:09   #36
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Ska jag svara på min egen fråga, så tål det många om inriktningen är mot stora marknader och väldigt få om den är mot små, förståss...hoppas att sportspelsfunderingarna kommer igång ordentligt här, ser ingen form av konkurrens mot travet utan bara ett komplement...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
a_alexander (+3)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 12:20   #37
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Har någon här räknat på "väntevärdet" av svenska medaljer?...guld har jag kommit fram till 1,5(2,80 på en och 2,60 på två hos svs), medaljer 7(6,50 på svs)...det senare tycker jag verkar intressant, då det nog kommer att hamna där någonstans...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 12:25   #38
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Har någon här räknat på "väntevärdet" av svenska medaljer?...guld har jag kommit fram till 1,5(2,80 på en och 2,60 på två hos svs), medaljer 7(6,50 på svs)...det senare tycker jag verkar intressant, då det nog kommer att hamna där någonstans...
Har ingen koll på just simning (är väl där chansen finns?) men ser ett hot i gendoping rent generellt detta OS, men kanske har jag en oproportionerlig rädsla för det.

Således, dels för att jag inte gillar jippomarknader (är inte antal medaljer en sådan, dvs med tveksam återbetalning?), dels för att jag befarar okända faktorer, så står jag över.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 12:33   #39
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Min analys är att sverige kommer hamna mellan 5 och 9, följer det en normalfördelningskurva så kommer 7 att ha högst sannolikhet(även om man sträcker ut det till 4 och 10)...dvs 6,50 borde vara ett taget odds...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 12:42   #40
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 356
Sharp$: 1472
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Min analys är att sverige kommer hamna mellan 5 och 9, följer det en normalfördelningskurva så kommer 7 att ha högst sannolikhet(även om man sträcker ut det till 4 och 10)...dvs 6,50 borde vara ett taget odds...
Kul analys, i vilka sporter anser du att dessa medaljer bör kunna tas?

Sjöström i simningen tror jag (lite taget från himlen) kan ta 2-3 då hon ställer upp i 4 individuella om jag läst rätt.
a_alexander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 13:03   #41
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Simning 2, Brottning 1, Golf 0,3, Lagsporter 0,4, Taekwondo 1, Segling 1, Kanot 0,7, cykel 0,3 oförutsedd 0,3..ser du, vart exakt 7...simning kanske kan höjas någon tiondel samma med oförutsedda... brottning, segling och taekwondo sänkas någon... men något såhär har jag resonerat...

Senast redigerad av mikaels den 2016-08-03 klockan 13:05.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 13:07   #42
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Håller mig mest till trav men slentrianspelar även på dessa marknader.
Uppskattar verkligen initiativet till en daglig diskussionstråd som den här likt travet!

Keep up the good work och fortsätt!
__________________
Twitter: @sharpsdoob
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 14:07   #43
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
rekatochklart är prototypen för ett forum för enbart gamblers, tyvärr förstör dom även för seriösa spelare
På vilket sätt menar du att "gamblers" skulle förstöra för seriösa spelare?
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 14:24   #44
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

På små marknader slashar dom oddsen snabbt.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 15:01   #45
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Ny fundering dök upp i mitt huvud, vinner Celtic så är chansen stor att det blir med ett antal mål, när Astana inte orkar stå emot nå mer...-1,25 till 2,48, eller -1,00 till 2,10 kanske inte är så tokigt...
Såg matchen Celtic spelade borta mot Astana. Celtic hade ett skott på mål (i mål) Astana borde avgjort den matchen tidigt. Celtic är bättre hemma men ja hade aldrig spelat till det oodset. Definitivt inte hcap. Celtic mötte Barcelona i helgen oxå. I första halvlek låg man under med ordinarie lag med 1-3. Messi o Suarez såg heltrötta ut. I andra bytte båda lagen in skräpspelare 0-0.
Målet celtic gjorde gjordes genom att Martinez gav griffith bollen att slå in i öppet mål
Sjukt överskattat lag. De kanske klarar sig ikväll men de lär åka ut me huvet före i nästa.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td