Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-03-25, 09:30   #1
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3618
Standard

Oddset 25/3


Weston-Super-Mare vs East Thurrock kl. 16.00
National League South, England

Spel: över 2,5 mål
Odds: 1,60 bet365
Värdering: 5 av 5

* Målsnittet för bägge lagen dom senaste femton åren är 5,10 mål.

* Sex av sex senaste matcherna med Weston-Super-Mare är över 2,5 mål (totalt 19 mål = målsnitt 3,16 mål)

* Fem av sex senaste matcherna med East Thurrock är över 2,5 mål (totalt 21 mål = målsnitt 3,50 mål).

* En träffsäkerhet på 91,66% vilket motsvarar ett odds på 1,09...här får vi 1,60
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
solum (+3), cochise (+5), smak (+3), Lazlo (+3), BJokaL423 (+10), maximalvinst (+5)
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-25, 10:01   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Weston-Super-Mare vs East Thurrock kl. 16.00
National League South, England

Spel: över 2,5 mål
Odds: 1,60 bet365
Värdering: 5 av 5

* Målsnittet för bägge lagen dom senaste femton åren är 5,10 mål.

* Sex av sex senaste matcherna med Weston-Super-Mare är över 2,5 mål (totalt 19 mål = målsnitt 3,16 mål)

* Fem av sex senaste matcherna med East Thurrock är över 2,5 mål (totalt 21 mål = målsnitt 3,50 mål).

* En träffsäkerhet på 91,66% vilket motsvarar ett odds på 1,09...här får vi 1,60
Den testar vi
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-25, 11:59   #3
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Justyna Kowalczyk har vunnit den totala världscupen fyra av de senaste tio säsongerna.

Nu finns hon inte listad på varken 365 eller Unibet utan spelalternativet får alltså bli "någon annan längdåkare" till 51x pengarna.

En träffsäkerhet på 40% vilket motsvarar ett odds på 2,5. Här får vi 51x.

Med din logik är det bara att lasta.

Spoiler:
OBS!!! Sarkasm!!! Syftar till att åskådliggöra det fullständigt absurda i att basera rekar på statistik från långt tillbaka i tiden. Spela absolut inte!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Galeocerdo cuvier (+1)

Senast redigerad av Slurf den 2017-03-25 klockan 12:04.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-25, 12:21   #4
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 398
Sharp$: 14204
Standard

Det är väl ändå så att ju mer material du har ju bättre statistik.

Med statistik kan du bevisa det mesta.

Kom i håg talesättet. Lögn förbannad lögn och statistik
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-25, 15:46   #5
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av flaque Visa inlägg
Det är väl ändå så att ju mer material du har ju bättre statistik.

Med statistik kan du bevisa det mesta.

Kom i håg talesättet. Lögn förbannad lögn och statistik
Hur relevant är statistik över historiska resultat där troligtvis inte en enda spelare finns kvar i den nuvarande truppen? Det är rentav troligt att statistik från en föregående säsong blir relativt värdelös om det sker ett managerbyte som innebär stora förändringar, även om truppen förblir relativt oförändrad.

Det är snarare statistiken som ofta ljuger. Varje spelobjekt är unikt, jag kollar givetvis historik och de förutsättningar som rådde vid tidigare matcher/tävlingar men är nästan helt ointresserad av utförlig statistik när jag spelar. Statistik är inte mycket värt utan kontext.

För att göra ett väldigt tydligt exempel:
Säg att det gick att spela på vinstmarginal till damernas tremil. Att kolla historiska resultat kan förvisso ge en fingervisning men det går inte att räkna fram ett snitt över de senaste 15 loppen (vi leker med tanken att man kommer fram till 27s) och spela endast utifrån det, inte heller går det att titta på en lina på t ex 30.5s och sedan konstatera att överspelet hade suttit 9/15 gånger och sedan spela överspelet till 1.72 utan vidare. Huruvida Björgen eller Johaug kör eller inte - eller om ingen av dem kommer till start - har så pass stor påverkan på utfallet. Samplet av lopp där bara Björgen, Johaug eller båda/ingen startat blir så litet att det är oanvändbart och dessutom kommer den relativa styrkan på de åkarna som sannolikt kommer att placera sig på andra- och tredjeplatserna att ha varierat kraftigt vid de olika tillfällena.

Givetvis är statistik mer relevant när det handlar om t ex basket, där värdet av ett isolerat poänggörande blir så litet sett till matchen som helhet.

Senast redigerad av Slurf den 2017-03-25 klockan 16:02.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-25, 17:01   #6
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3618
Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Weston-Super-Mare vs East Thurrock kl. 16.00
National League South, England

Spel: över 2,5 mål
Odds: 1,60 bet365
Värdering: 5 av 5

* Målsnittet för bägge lagen dom senaste femton åren är 5,10 mål.

* Sex av sex senaste matcherna med Weston-Super-Mare är över 2,5 mål (totalt 19 mål = målsnitt 3,16 mål)

* Fem av sex senaste matcherna med East Thurrock är över 2,5 mål (totalt 21 mål = målsnitt 3,50 mål).

* En träffsäkerhet på 91,66% vilket motsvarar ett odds på 1,09...här får vi 1,60


Satt fint, grattis ni som ryggade
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maximalvinst (+5)
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-25, 18:04   #7
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Snyggt Migge!

Och till er andra som gnäller när någon bjuder på ett tips – håll snattran. Löjligt beteende.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maximalvinst (+5)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-25, 18:47   #8
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Snyggt Migge!

Och till er andra som gnäller när någon bjuder på ett tips – håll snattran. Löjligt beteende.
Det är allt du som skall hålla käften. Det är ett spelforum, om det inte passar att få idiotiska resonemang ifrågasatta så kan man gå över till twitter.

Jag blir seriöst förbannad, mitt inlägg är dessutom välformulerat och pedagogiskt och du har mage att kalla det för ett "löjligt beteende". Stick tillbaka till travavdelningen där känslomässiga och onyanserade utspel är mer regel än undantag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+5)

Senast redigerad av Slurf den 2017-03-25 klockan 18:53.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-25, 19:43   #9
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Det är allt du som skall hålla käften. Det är ett spelforum, om det inte passar att få idiotiska resonemang ifrågasatta så kan man gå över till twitter.

Jag blir seriöst förbannad, mitt inlägg är dessutom välformulerat och pedagogiskt och du har mage att kalla det för ett "löjligt beteende". Stick tillbaka till travavdelningen där känslomässiga och onyanserade utspel är mer regel än undantag.
Köper ditt inlägg & resonemang till fullo.

Men när bidrog du själv sist med ngt givande "drag"?

Personligen tycker jag det är kul när folk bidrar ist för att klaga, men det är jag.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-25, 20:10   #10
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Köper ditt inlägg & resonemang till fullo.

Men när bidrog du själv sist med ngt givande "drag"?

Personligen tycker jag det är kul när folk bidrar ist för att klaga, men det är jag.
På de marknader jag kan så finns det inte mycket kvar att dela med sig av, räcker oftast inte ens till de jag har närmast spelsamarbete med. Ofta dödar jag oddset utan att själv få in det jag vill ha. Tiden då det regelbundet kunde rekas kanonspel på öppna forum är tyvärr förbi. Jag har förövrigt inte lagt ett spel på en vecka och brukar ha uppehåll mellan slutet av mars och oktober bortsett från mästerskap och en del slutspelsmatcher.

Jag ser Sharps som ett forum för teoretiska debatter, roliga anekdoter och allmänt skitsnack. Jag läser ofta inte ens rekar men tycker det är kul att läsa trådarna om politik samt att delta i diskussioner rörande allt möjligt.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-26, 11:18   #11
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Slurf, du har en hånande ton mot en sån som Migge som tillhör de få som postar dels rekar och dels service plays här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5)

Senast redigerad av Staketkusken den 2017-03-26 klockan 11:21.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td