Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-06-10, 20:57   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 35
Sharp$: 168
Standard

Dagens VM 12/6


Hittade ett spel som enligt mig känns väldigt intressant.
Sydkorea - Argentina fantasy match. Sydkorea möter ett Grekland som alltid brukar spela defensivt, medans Maradonas gäng kör med en 3-4-3 uppställning.

Vad tror ni andra?
blåbär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 21:11   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 247
Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Beror helt på oddsen faktiskt...
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 21:19   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 35
Sharp$: 168
Standard

Har bara kikat på en site där låg det på 1.45, inte speciellt svårt att kolla upp.
blåbär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 21:25   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av blåbär Visa inlägg
Har bara kikat på en site där låg det på 1.45, inte speciellt svårt att kolla upp.
Rätt meningslöst första inlägg.

Du vill skapa diskussion om något men orkar inte lägga fram materialet? Sedan hänvisar du intressenterna till att leta reda på det själv.

RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 21:29   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 35
Sharp$: 168
Standard

Tyckte inte det kändes speciellt relevant, då jag ville ha en diskussion om matchen. Tycker man inte alltid behöver kolla på oddset i första hand. Utan diskutera själva fotbollen och lagen för att sedan kika på oddset.
blåbär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 21:32   #6
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 14
Sharp$: 391


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Oddset 1,45 vad är det på? 1 x 2? Över/under? Vad?
rotbog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 21:40   #7
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rotbog Visa inlägg
Oddset 1,45 vad är det på? 1 x 2? Över/under? Vad?
Att Argentina gör mer mål an Sydkorea, så har jag fattat det iaf..
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 21:41   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 247
Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av blåbär Visa inlägg
Tyckte inte det kändes speciellt relevant, då jag ville ha en diskussion om matchen. Tycker man inte alltid behöver kolla på oddset i första hand. Utan diskutera själva fotbollen och lagen för att sedan kika på oddset.
Och ändå hade du tydligen kollat på oddsen själv? Vi hade då ingen längre diskussion ...

I mitt tycke är oddsen väldigt relevanta. Känns ju ganska onödigt att diskutera matcher till höger och vänster, för att sedan se oddsen och komma fram till att det aldrig fanns något värde. Ingen effektivitet i det.
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 21:41   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 35
Sharp$: 168
Standard

Det är på att argentina som vinnare alltså att dom ska göra mera mål mot nigeria än sydkorea ska göra mot grekland. Som sagt var inte tänkt som en rek tråd utan en tråd där man kunde diskutera=p
Givetvis är dom relevanta, men jag hade inte tagit fram en match från första början där det inte fanns något spelvärde alls.
Men om folk bara är intresserade av detta och inte diskutera fotbollen, så ska jag komma ihåg det. Och så ber jag om ursäkt för att jag tänker annorlunda
blåbär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 21:47   #10
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Alltså argentina möter lassegeria. Med andra ord kommer nog inte Argentina att få mycket gratis i offensiven. Med deff lasse i spetsen! 1-1 i VM 2002 med Sverige.
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 21:51   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 35
Sharp$: 168
Standard

Behöver Argentina verkligen något gratis för att lyckas framåt?
blåbär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 21:58   #12
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av blåbär Visa inlägg
Behöver Argentina verkligen något gratis för att lyckas framåt?

Alltså detta är fotboll på hög nivå, man måste prestera på topp för att slå ett lag som Nigeria. Naturligtvis så har Argentina bättre spelare men har dem ett bättre LAG?

Vad händer om deras offensiv låser sig?

har dem en blan B?
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 22:06   #13
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Att Argentina misslyckas med att slå Nigeria tror jag inte en sekund på. Men att de skulle ösa in mål på ett lag som leds av Lagerbäck, afrikanskt eller svenskt, är inte skrivit i sten.

Har inte sett oddsen på 1 och X i fantasymatchen, men jag tror att Sydkorea kan hänga två mål mot ett blekt Grekland.

Hur många gånger av 100 är svårt att svara på, hur många gånger av 100 gör Argentina fler än 2 mål mot Nigeria i en tävlingsmatch och i ett VM dessutom?

Jag kan inte tänka mig att Argentina gör fler mål mot Nigeria än vad Sydkorea gör mot Grekland i 70% av matcherna. Det är vad som krävs för att ha ett par %-enheter värde om jag räknat rätt.

Detta spel känns som det spelet bolagen vill ha.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 22:07   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 35
Sharp$: 168
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grovbenstomme Visa inlägg
Alltså detta är fotboll på hög nivå, man måste prestera på topp för att slå ett lag som Nigeria. Naturligtvis så har Argentina bättre spelare men har dem ett bättre LAG?

Vad händer om deras offensiv låser sig?

har dem en blan B?
Det kommer naturligtvis inte bli enkelt, men på papperet så har dom ju en relativt bred trupp offensivt så dom har ju rätt mycket att jobba med. Frågan är ju som du själv säger, kan maradona göra de förändringar som behövs om det nu skulle låsa sig. Det tror jag kanske inte att han kan, så det är ju något som talar emot. Men de är väl ett ständigt problem för många landslag att det är svårt att göra stora ändringar under pågående match.
blåbär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-10, 22:11   #15
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

1.45 = 69%

Med andra ord, inget bra spel. Varför inte spela Argentina rakt till högre odds? Inte mycket bättre men lite..
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td