Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-09-24, 09:36   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 6
Sharp$: 6
Standard

Toppserien Norge (Damer)


Kan man få 2,65 på ett lag som leder en serie, är obesegrade, har 57-9 i målskillnad, möter ett lag man slog med 7-0 på hemmaplan och som varit på cupäventyr i ryssland i veckan. Ja det kan man. Stabaek damer ger 2,65 på Nordicbet borta mot Röa i den helt avgörande seriefinalen i norska toppserien imorgon 25/9 kl1300.
osgood är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 09:53   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

har du kollat varför du får det oddset då?

http://www.oddsportal.com/soccer/nor...tabaek-165753/

oddset stiger på Stabaek nämligen.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 10:13   #3
 
Abysss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 588
Sharp$: 318


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag var också sugen på denna osgood. Hade nämligen ögonen på den redan i Måndags, men jag var inne på X i matchen.

Fighten kommer vara mellan dessa två lag om vem som tar 1:a resp. 2:a platsen, har svårt att se att Kolbotn och Arna-Bjørnar ska kunna blanda sig in i topp-striden. Båda har riktig bra lag och inga skador va jag vet om, eller för den delen läst om.
Stabæk är inte så bra borta och har "bara" tagit 5 vinster på 8 borta matcher, de övriga 3 har slutat oavgjorda.
Røa är grymma hemma och på 9 hemmamatcher är man 100%.
Genomsnittsåldern i truppen är 25.43 (Røa) och 27.13 (Stabæk).

Det som får mig att tänka på X i matchen är:
- Stabæk "dåliga" bortaform
- Røa hemmaform
- Två bra lag som spelar mot varandra
- Åldern i truppen
- Revanchen för 7-0 förlusten

De sakerna gör att jag är mer sugen att kasta in lite pengar på X (4.00) i denna match än 1 eller 2, fast detta är ju damfotboll och allt kan hända.
Abyss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 10:14   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
har du kollat varför du får det oddset då?

ROA W - Stabaek W Betting Odds, Soccer - Toppserien Women

oddset stiger på Stabaek nämligen.
Du kan inte dra den slutsatsen bara för att 1 bolag har justerat med 0,05 enheter.

osgood kan mycket väl ha något på gång här
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 10:22   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Du kan inte dra den slutsatsen bara för att 1 bolag har justerat med 0,05 enheter.

osgood kan mycket väl ha något på gång här
Det sa jag väl inte att han inte hade?

Jag bara undrade om han hade kollat om det fanns en aneldning till att oddset var högre än han väntat. Med tanke på statistiken lät det orimligt, kanske finns en anledning att oddset är högt. Och när två bolag korrigerar oddset uppåt så lär det ju inte vara ett bra tecken även om det heller inte ska dras några större växlar av det.

Edit: Abyss stats försvarar ju oddssättningen en aning, tycker du inte?

Edit2: Nu har bet365 stängt matchen, får se vad de gör då. Men borde inte NB ha rätt bra koll på denna typ av match?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 10:24   #6
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Abyss
Det som får mig att tänka på X i matchen är:
- Stabæk "dåliga" bortaform
- Røa hemmaform
Jag vet ingenting om matchen och kan egentligen inte bedöma oddset, men det här är så nära ett derby man kan komma. Asker är en förort till Oslo och Röa ligger i samma del fast i Oslo kommun. Båda är rena medelklasställen också...tror inte att det finns speciellt mycket hemmaplansfördel.

Skall tillägga att min ex-sambo spelade fotboll på elitnivå i Norge(i två Oslo-lag), så jag tycker väl att jag inte borde vara helt ute och cykla.'

EDIT. La till ett inte som skulle ha varit med från början. Blev avbruten innan när jag skrev originalinlägget.
__________________
Finska killar sover de också!

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-09-24 klockan 11:27.
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 10:26   #7
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Det sa jag väl inte att han inte hade?

Jag bara undrade om han hade kollat om det fanns en aneldning till att oddset var högre än han väntat. Med tanke på statistiken lät det orimligt, kanske finns en anledning att oddset är högt. Och när två bolag korrigerar oddset uppåt så lär det ju inte vara ett bra tecken även om det heller inte ska dras några större växlar av det.
Ena bolaget justerade oddset faktiskt nedåt för att sedan återgå till ursprungsoddset. Andra bolaget justerade endast 0,05 och det behöver inte betyda någonting förutom att de kanske vill balansera sin marknad istället.
Så nej, "oddsen stiger" inte här, ännu iaf.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 10:31   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Ena bolaget justerade oddset faktiskt nedåt för att sedan återgå till ursprungsoddset. Andra bolaget justerade endast 0,05 och det behöver inte betyda någonting förutom att de kanske vill balansera sin marknad istället.
Så nej, "oddsen stiger" inte här, ännu iaf.
Ok, om du säger det så. Men om NB var fel i oddsättningen så borde de väl i vilket fall inte korrigera uppåt när de är medvetna om att de ligger 20 punkter över medeloddset?

Noterbart är att NB samtidigt som de korrigerat oddset på Stabaek även korrigerat 1X och X2 med några punkter samt höjt 12 några punkter.

De verkar känna sig säkra på att de ligger rätt i odds än så länge?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 10:31   #9
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 6
Sharp$: 6
Standard

Va inne och tittade på Norsk Tipping de har 2,00 på Stabaek och 2,10 på Röa. Tror självklart att det blir en jämn match. Röa vann ju serien förra året, men tappade massa tongivande spelare till denna säsong och har vad jag har förstått gått över förväntan i år. Verkar inte vara några skador i något av lagen. Tycker ändå 2,65 är klart spelvärt.
osgood är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 10:37   #10
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av osgood Visa inlägg
Va inne och tittade på Norsk Tipping de har 2,00 på Stabaek och 2,10 på Röa. Tror självklart att det blir en jämn match. Röa vann ju serien förra året, men tappade massa tongivande spelare till denna säsong och har vad jag har förstått gått över förväntan i år. Verkar inte vara några skador i något av lagen. Tycker ändå 2,65 är klart spelvärt.
Enligt Stabeak hemsida har Roas tränare gnällt just på att han har sämre lag i år, men statistiken visar att han har fel.

2.65 ser mer och mer ut som ett bra spel faktiskt, även om X inte är helt fel heller.

Kanske ska man konstruera sig en egen DnB på 2:an?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 10:38   #11
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Ok, om du säger det så. Men om NB var fel i oddsättningen så borde de väl i vilket fall inte korrigera uppåt när de är medvetna om att de ligger 20 punkter över medeloddset?

Noterbart är att NB samtidigt som de korrigerat oddset på Stabaek även korrigerat 1X och X2 med några punkter samt höjt 12 några punkter.

De verkar känna sig säkra på att de ligger rätt i odds än så länge?
Anledningen till att den steg med 0,05 på NB var för att de hade grundoddset på oavgjort för högt, nämligen 4,25. Det räcker med att två personer satsar 1000kr på oavgjort för att den ska ned till 4,00 där. Sjunker då oavgjort så stiger både ettan och tvåan vilket det gjorde i det här fallet.

Bet365 har inte tagit bort matchen nej.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 10:40   #12
 
Abysss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 588
Sharp$: 318


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Jag vet ingenting om matchen och kan egentligen inte bedöma oddset, men det här är så nära ett derby man kan komma. Asker är en förort till Oslo och Röa ligger i samma del fast i Oslo kommun. Båda är rena medelklasställen också...tror inte att det finns speciellt mycket hemmaplansfördel.

Skall tillägga att min ex-sambo spelade fotboll på elitnivå i Norge(i två Oslo-lag), så jag tycker väl att jag borde vara helt ute och cykla.
Ah oki, just derby grejen hade jag ingen aning om. Tack för den infon.
Då kanske jag ska skippa denna match helt, just in case.

Citat:
Ursprungligen postat av osgood Visa inlägg
Va inne och tittade på Norsk Tipping de har 2,00 på Stabaek och 2,10 på Röa. Tror självklart att det blir en jämn match. Röa vann ju serien förra året, men tappade massa tongivande spelare till denna säsong och har vad jag har förstått gått över förväntan i år. Verkar inte vara några skador i något av lagen. Tycker ändå 2,65 är klart spelvärt.
Jo det är klart bra odds med tanke på hemmalagets europavisit.




Neh jag har bestämt mig, jag skippar denna.
Abyss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 10:41   #13
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Anledningen till att den steg med 0,05 på NB var för att de hade grundoddset på oavgjort för högt, nämligen 4,25. Det räcker med att två personer satsar 1000kr på oavgjort för att den ska ned till 4,00 där. Sjunker då oavgjort så stiger både ettan och tvåan vilket det gjorde i det här fallet.

Bet365 har inte tagit bort matchen nej.
Okej, hur vet du sånt? Att det krävs sådan liten omsättning för att flytta oddset så mycket?

Portalen visade att bet365 hade stängt spelet, men det låg kvar som du säger.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 10:49   #14
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 6
Sharp$: 6
Standard

Det är sant att krysset kan ligga nära till hands. Förra året möttes lagen i en ren seriefinal i sista omgången då som nu med Röa på hemmaplan. Stabaek var tvungna att vinna för att gå om, men det blev 0-0. I år är förutsättningarna precis tvärtom. Stabaek är två poäng före och med tanke på motståndet de har i de fyra sista matcherna räcker ju ett kryss långt.
osgood är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 10:54   #15
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av osgood Visa inlägg
Det är sant att krysset kan ligga nära till hands. Förra året möttes lagen i en ren seriefinal i sista omgången då som nu med Röa på hemmaplan. Stabaek var tvungna att vinna för att gå om, men det blev 0-0. I år är förutsättningarna precis tvärtom. Stabaek är två poäng före och med tanke på motståndet de har i de fyra sista matcherna räcker ju ett kryss långt.
Dnb egenkonstruerat går att få till 1.96 på NB om jag inte räknar sopigt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td