Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-11-17, 22:23   #1
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 146
Sharp$: 12017
Standard

Fotbolls-VM 2022


Jag tycker att det är dags nu att sätta upp inför VM.
ggrrgg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-18, 14:04   #2
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Helt rätt.

Står det mellan Argentina och Brasilien som oddsen indikerar?
Båda länderna är ju riktigt vassa framåt, men jag kan tycka att Argentina känns lite "svaga" defensivt.

Själv hoppas jag Nederländerna kan ta sig en bit.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-20, 11:38   #3
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Så är det dags för den stora fotbollsfesten som inte alls känns lika het eftersom den spelas på fel årstid, VM ska ju vara en sommarfest, och så är det ju väldigt kritiserat att med allt runtomkring.

Bra fotboll lär det väl ändå bli trots allt.

Har en del intressanta spel som jag tog igår och kan dela med mig av. Möjligt att andra bolag har bättre odds.

Romelu Lukaku UNDER 1.5 mål @ 1.85 (Unibet)

Skadad och missar hela gruppspelet är prognosen. Han har heller inte speciellt het form. Tror Belgien kan få det tufft också.

Lautaro Martinez ÖVER 1.5 mål + 2.5 mål @ 1.55 (Unibet) 2.50 (Svenska spel)

Argentina tippas gå långt, rätt enkel grupp som bör vinnas. Mycket snack om Messi såklart men Martinez gjorde lika många mål som honom i kvalet. Betydligt lägre lina på Martinez som bör få mycket chanser.

Son Heung-Min ÖVER 0.5 mål + 1.5 mål @ 1.82 (Unibet) + 4.00 (Svenska spel)

Har varit osäker på grund av skada, men sägs nu kunna lira direkt. Bär Sydkorea offensivt och bör kunna hitta nätet på 3 gruppspelsmatcher. Med lite tur snubblar de sig vidare från gruppen, Uruguay är inte världsbäst.


Qatar slutar sist i Grupp A @ 1.80 (Unibet)

Både Ecuador och Senegal har betydligt högre kapacitet. Holland är klart bäst. Qatar hade aldrig varit med på eget kunnande.

Grupp B - Wales åker ut i gruppspelet @ 1.70 (Svenska spel) + Iran går vidare @ 4.20 (Unibet)

Känns rätt öppet bakom England. Wales är sällan bra, men har ofta tur. Kanske slut på tur nu när stjärnorna inte är lika vassa. USA tveksamma. Iran alltid stabila.

Costa Rica slutar sist i Grupp E @ 1.50 (Bet365)

Är nog sämst i VM. Inte roligt med Spanien och Tyskland i gruppen. Japan är alltid solida och står i 1.65 när de möter Costa Rica. Räcker troligen med 1 pinne där för Japan för att inte sluta sist.

Kroatien vinner Grupp F + slutar top 2 @ 3.25 + 1.48 (Unibet)

Lite tveksam till Belgien, backlinjen sisådär, offensiven saknar Lukaku. Kroatien alltid solida och brukar höja sig i mästerskap. Vann sin Nations League-grupp före Frankrike+Danmark.

Kamerun slutar sist i Grupp G @ 1.65 (Unibet)

Inte alls bland de bättre afrikanska länderna enligt mig. Gruppen med Brasilien, Schweiz och Serbien är brutal.

Portugal vinner VM + top 2 + top 3 + top 4 + top 8 + Över 7.5 mål + vinner grupp H @ 19 + 7 + 5 + 3.75 + 1.92 + 2.00 + 1.74 (Unibet)

Tycker Portugal känns lite bortglömda. Rankas som åtta enligt oddsen och håller inte med. Ronaldo lär vara riktigt sugen att visa vad han kan efter en tuff period i United. Leao har varit het i Milan. Halva Citys backlinje med Dias och Cancelo är vass. Fernandes, Silva och Felix är bra. Lätt grupp som bör vinnas, Schweiz/Serbien i åttondel bör de vara favoriter.


Någon annan som hittat nå roligt att tipsa om?
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-20, 12:27   #4
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Memphis Depay över 2,5 mål - 2.00 Bet365
Detta spelet lockar en aning, han är dock tveksam till spel i första rundan. Det absolut senaste nyheterna är dock att han har tillfrisknat från ljumskproblemen. Men Nederländarna vinner sin grupp och får troligen ganska behagligt motstånd efter gruppen. Depay lägger dessutom vanligen straffarna.

Raheem Sterling under 1,5 mål - 2.10 Bet365
Ingen vidare form på Sterling som bara gjort ett mål på de elva senaste matcherna med Chelsea. I landslaget gjorde han inget mål i Nations League, dessutom kommer han inte lägga några straffar förrens möjligen i straffläggning.

Två lir som jag tycker borde ligga lite lägre odds.

Jag tog också en fyrling att följande lag ska sluta sist i respektive grupp: Qatar, Costa Rica, Saudiarabien och Kamerun. 5,23 i odds hos Bet365.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)

Senast redigerad av viking90 den 2022-11-20 klockan 18:40.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-21, 16:02   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Undrar om dom tänkt mata på med "politik" hela mästerskapet(gäller svt, tv4 och cmore i vart fall)? Verkar inte tas någon hänsyn till att många är intresserade av själva fotbollen och att vi redan vet vad som sker i både Qatar och Iran.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-21, 16:29   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Höga hcp på Senegal mot Qatar i nästa omgång, S verkar ju riktigt bra och lär jaga mål, vad Q går för såg vi ju igår...oddsen är redan påväg ner...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-21, 23:50   #7
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Höga hcp på Senegal mot Qatar i nästa omgång, S verkar ju riktigt bra och lär jaga mål, vad Q går för såg vi ju igår...oddsen är redan påväg ner...
Tog Senegal mot Qatar medan man fick 2.32, nu 1.69.
Kan inte förstå vad som ändrats i förutsättningar, jo kanske att Kouyate bars ut på bår oklart varför, men nu har definitivt oddset ändrats.
Däremot fanns det innan turneringen förhoppningar om att Mane skulle varit med i sista matchen mot Equador. Sedermera kom beskedet innan premiären att Mane opererats och var helt avskriven.

Håller med om att Qatar ser kassa ut och tänker som du och lirar 0-3 i den matchen men så tänker alla nu...


Men men om man gillar Senegal, dessvärre utan Mane, kan man ju alltid spela att de tar sig en bit efter att ha blivit tvåa i gruppen, sannolikt är faktiskt andraplatsen där en bättre väg om man ska gå långt och det oddset har gått upp. Själv cashade jag ut de funderingarna när beskedet om Mane kom, vänligt nog till samma odds som innan.


Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-11-22 klockan 00:25.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-22, 10:13   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Holland-Ecuador finns till runt 3,65 på krysset(tidigare 4,00), ser det som en mycket god chans då bägge lagen är "nöjda" med en poäng. H säkrar i-princip gruppsegern och E får fördelen av att oavgjort räcker i sista avgörandet mot Senegal.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+250)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-22, 10:26   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Straffar, offside, tilläggsminuter, var, politik...det här VM:et har mycket att brottas med och nu verkar ju ribban lagd...mmm....
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-22, 10:46   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Testar en två-hunka på Saudiarabien till 6,40 mot Polen i nästa omgång, unibet och atg är högst i världen...en chansning givetvis, men S verkar rätt skapliga...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-22, 11:12   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

1-1 där och kliver in lite till...2-1 Saudi nu

Senast redigerad av mikaels den 2022-11-22 klockan 11:17.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-22, 14:45   #12
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Hehe

Apropå kappvänding (känner mig själv)...

vad tror ni om Saudi som gruppvinnare?
Vad säger oddsmarknaden?

https://www.flashscore.se/match/p42X...matchsummering

.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-11-22 klockan 14:46.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-22, 14:50   #13
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Straffar, offside, tilläggsminuter, var, politik...det här VM:et har mycket att brottas med och nu verkar ju ribban lagd...mmm....
Vad menar du?
(Nu låter kanske det jag skriver som ett påhopp, så var det inte menat men måste fylla i luckorna i det sparsamt uttryckta och för mig obegripliga som du skrev.
Jag lovar, jag uppskattar alla inlägg!)

Klockrent med tilläggsminuter för maskning, borde snarare dubbla sådan tid men såg inte denna match så får fråga vad du tänker därom?

Var är dock tveksamt i nuvarande utformning, borde införas ett system för coache's challenge istället för att hacka sönder matcherna totalt, fast visst "problemet" kommer kvarstå; att vi inte får massa offsidemål eller Guds händer fotbollen blir torr och "rättvis" det senare om man tror på sönderhackning.

Är det förbjudet för underdogs att vinna?

Ska alla spela på Brasilien?

Förklara vad du menar med ribban?

Kanske införa svenska modellen för debatt, att utesluta det man inte gillar, närma sig diktaturerna, åtminstone själsligt!?


mvh


Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-11-22 klockan 15:08.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-22, 16:35   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Straffar: Verkar här kunna dömas för "småsaker" mer eller mindre utanför spelet.
Offside: Spelet pågår länge efter, för att sedan vinkas av, trots att offsiden är klar.
Tilläggsminuter. Helt galna tillägg, bättre att isåfall spela med effektiv speltid.
VAR: Används för att "hitta saker" långt efter spelsekvensen eller inte i närheten av spelet ex. Argentinas straff.
Politik: Större delen av kringsnacket går åt till detta, som folk redan känner till.
En del här är ju inte så mycket nytt, men det har blivit ännu fler grejer i detta VM som inte gör fotbollen bättre eller roligare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+7)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-22, 16:49   #15
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

hmm. jo.

Och att det dröjer på offside beror ju på osäkerheten och att möjlighet till VAR finns.

Fast vad gäller tilläggstid fick de gärna lägga till en timme eller tre helt godtyckligt vid maskning imo.

Personligen tycker jag att det hade sin charm när Maradona förklarade sitt berömda regelbrott med "Guds Hand"
Med VAR får Gud hitta nya vägar.

**
Oavsett om det nu VAR något oegentligt vid Saudis vinst säger jag som Vinnie;

"Allah kan vinnah!"

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-11-22 klockan 17:02.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td