Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-05-03, 22:14   #1
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Var är Big 9 Jackpotten från förra lördagen?


De kör sin Big Win men i reglerna står fortfarande att jackpot vid mindre än 15 kr såsom förra veckan på 7 rätt går till nästkommande omgång.

Omsättning 45k och 12k i 9 o7 rättspotten enligt ATGs Big 9 sida...

Lägger de in detta senare eller trollar ATG?

Oavsett blir det konstigt med Big Win och Jackpot.

Kör de något race eller vad?

https://www.atg.se/sport/big9/spela
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-05-04, 05:48   #2
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
De kör sin Big Win men i reglerna står fortfarande att jackpot vid mindre än 15 kr såsom förra veckan på 7 rätt går till nästkommande omgång.

Omsättning 45k och 12k i 9 o7 rättspotten enligt ATGs Big 9 sida...

Lägger de in detta senare eller trollar ATG?

Oavsett blir det konstigt med Big Win och Jackpot.

Kör de något race eller vad?

https://www.atg.se/sport/big9/spela
"Från 8 april till och med 20 maj 2023 sätter ATG undan 100 procent av
värdet på alla skapade Jackpots på Big 9 för att därefter tillföra beloppet
till 9-rättspotten söndag 28 maj 2023. "

Allt som i vanliga fall skulle ha blivit JP till nästkommande omgång placeras i 9-rättspotten söndag 28 maj 2023.


De kan inte gärna samla till 28e maj samtidigt som de skickar JP-pengarna till nästkommande omgång.


Framgår tämligen klart på https://www.atg.se/jackpot/start


Jag kan inte se något i de tillfälliga reglerna som säger att några JP-pengar går till nästkommande omgång.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)

Senast redigerad av Strappa71 den 2023-05-04 klockan 05:49.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-05-05, 19:19   #3
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
"Från 8 april till och med 20 maj 2023 sätter ATG undan 100 procent av
värdet på alla skapade Jackpots på Big 9 för att därefter tillföra beloppet
till 9-rättspotten söndag 28 maj 2023. "

Allt som i vanliga fall skulle ha blivit JP till nästkommande omgång placeras i 9-rättspotten söndag 28 maj 2023.


De kan inte gärna samla till 28e maj samtidigt som de skickar JP-pengarna till nästkommande omgång.


Framgår tämligen klart på https://www.atg.se/jackpot/start


Jag kan inte se något i de tillfälliga reglerna som säger att några JP-pengar går till nästkommande omgång.
Tack!

Jag kunde då inte ens när jag letade hitta denna info!

TACK!

(och så slipper jag spela Big 9 innan 28 maj )
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-05-05, 19:22   #4
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Kan för övrigt fortfarande inte hitta denna info, vore bättre om de skrev något på Big 9 sidan tycker jag.

Deras monstersajt suger!
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-05-05, 22:07   #5
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Jadu Strappa, scrolla ned på regelsidan så står där att jackpotten går till nästa omgång.

https://www.atg.se/sport/big9/ombig9

Jag hittar fortfarande inte den sidan du letat upp någonstans i någon vrå.

Men inget nytt på ATG....

Jävla tomtar!

Ska bli dödsskönt att inte spela före 28 maj
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-05-06, 05:53   #6
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Jadu Strappa, scrolla ned på regelsidan så står där att jackpotten går till nästa omgång.

https://www.atg.se/sport/big9/ombig9

Jag hittar fortfarande inte den sidan du letat upp någonstans i någon vrå.

Men inget nytt på ATG....

Jävla tomtar!

Ska bli dödsskönt att inte spela före 28 maj
Den finns inte i någon vrå. Gå ner till sidfoten. Där finns länkar till allt möjligt i informationsväg.

Dels har du Jackpott-sidan. Men du har även https://www.atg.se/hjalp/regler-och-villkor

På den undersidan har du alla regler för både hästspel och sportspel.

Big Win-perioden står beskriven även där.

www.atg.se/sport/big9/ombig9 står det direkt högst upp att man har särskilda regler för Big Win under den här perioden.

Det är bara om man VILL missförstå som man kan få för sig att de vanliga reglerna ( som ändå rimligen bör finnas med ) ska kunna gälla samtidigt som man har tillfälliga regler som säger något annat.


Däremot håller jag med dig om att det är helt rätt att vila fram tills målomgången går av stapeln.

Jag gör exakt likadant när det är multi-JP-insamlingar på V75/V86. ATG mer eller mindre tvingar tänkande spelare att optimera enligt de förutsättningar man ställs inför.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-05-07, 09:20   #7
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
...
...

Däremot håller jag med dig om att det är helt rätt att vila fram tills målomgången går av stapeln.

Jag gör exakt likadant när det är multi-JP-insamlingar på V75/V86. ATG mer eller mindre tvingar tänkande spelare att optimera enligt de förutsättningar man ställs inför.
LoL
(Tänkande) internationella partners läser jag.

Det är inte ens lönt den 28e maj.


Saxat från "Tillfälliga regler" på sidan https://www.atg.se/jackpot/start:
"
Vem kan ta del av Jackpoten när den betalas ut?
Alla spelare som får 9 rätt på Big 9, 28 maj 2023. Detta inkluderar alla typer av spel till ATG:s Big 9-pool inklusive spel lagda via internationella partners.

"

Inte att förglömma, "internationella partners".
Det är såpass viktigt att det särskilt informeras om .

Nästan så man tror att ATGs marknadsavdelning styrs av dessa partners.


Får de fortfarande rabatt ?

Jag bojkottar alla former av "Race".

Finns gott om jackpottar på Svenska Spels fotbollsspel.

Trist för jag gillade verkligen Big 9

R.I.P. Big 9

Senast redigerad av ExtremtRik den 2023-05-07 klockan 09:36.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-05-07, 11:05   #8
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

De klagar på minskad omsättning.

Efter att i flera år pumpat på med jackpot ( =stöld ) och metodiskt stulit ihop pengar från pensionärer mfl som spelar vanliga icke jackpot omgångar, mestadels spel i fyrarättspotten på V64, nu även från Big 9.

Som om det inte räcker med vanlig jackpot-stöld skall det nu samlas i stora batchar, "races" !??

Det är 2023, tror de att folk inte kan enkel matematik(syftar på spelavdrag)?
Oavsett om de kan det blir folk rånade då pengarna slussas till, vad var det du kallade dem Strappa? "tänkande spelare" ?

Det är inte helt omöjligt att jag lägger en femtilapp den 28e maj, däremot helt säkert att jag inte lägger ett öre innan dess.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2023-05-07 klockan 11:14.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-05-08, 07:56   #9
 
hakan11241s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 265
Sharp$: 3461
Standard

En liten fundering.
Jag vet ju att marknadsavdelningarna på spelbolagen gillar att lägga sina jackpotar vid lönehelger. Men biter sig inte ATG lite i svansen genom att lägga denna på sin absolut största travdag, Elitloppssöndagen?
Tror mest att de kommer kannibalisera på sin egen spelpool.
Kan även tänka mig vilket gnäll det blir på travfolket när Claes och Rikard dyker upp i varje paus och pushar för denna jacke.
Men men, man kanske kommer att sitta där och njuta av travet och jobba på en Big 9 kupong, för spelvärde lär det finnas!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-05-08, 17:46   #10
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
En liten fundering.
Jag vet ju att marknadsavdelningarna på spelbolagen gillar att lägga sina jackpotar vid lönehelger. Men biter sig inte ATG lite i svansen genom att lägga denna på sin absolut största travdag, Elitloppssöndagen?
Tror mest att de kommer kannibalisera på sin egen spelpool.
Kan även tänka mig vilket gnäll det blir på travfolket när Claes och Rikard dyker upp i varje paus och pushar för denna jacke.
Men men, man kanske kommer att sitta där och njuta av travet och jobba på en Big 9 kupong, för spelvärde lär det finnas!
De fattar inte bättre.

1) Det enda de klarar av att hitta på som attraherar spelare är JP.

2) Ihopsamlings-JP är enda sättet för ATG att styra när de ska ha en målomgång för JP. Förutom dessa Multi-JP / Big Win ( som inte är något annat än en multi-JP för Big 9 ) kan inte ATG alls styra jackpot mot t ex lönehelg.

3) Jag tror som dig att man slår krokben på sig själv när de valt det datum som de gjort.

4) Big 9 är ganska lätt att stå över ändå.

Det är bara Svenska Spel som har den möjligheten genom att aktivt välja när de ska betala ut JP-pengar från sin översvämmande "Ensam Vinnare"-fond. "Vanliga" JP kommer när de kommer även för Svenska Spel såklart. Ingen styrning där heller.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+10)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-05-25, 08:54   #11
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
En liten fundering.
Jag vet ju att marknadsavdelningarna på spelbolagen gillar att lägga sina jackpotar vid lönehelger. Men biter sig inte ATG lite i svansen genom att lägga denna på sin absolut största travdag, Elitloppssöndagen?
Tror mest att de kommer kannibalisera på sin egen spelpool.
Kan även tänka mig vilket gnäll det blir på travfolket när Claes och Rikard dyker upp i varje paus och pushar för denna jacke.
Men men, man kanske kommer att sitta där och njuta av travet och jobba på en Big 9 kupong, för spelvärde lär det finnas!
Kan bara tala för mig själv men jag undviker alla typer av race, förutom då den stora jackpotten.
Fotbollsspel spelar jag aldrig utan jackpot, det finns såpass många att speltillfällen räcker och blir över.

Samma på V75 men där kan jag spela om "rätt" hästar startar vid enstaka tillfälle.

Jag får snarast antipati när de systematiskt skapar dessa race och kan ärligt säga att det hjälpt mig sluta med dessa sällanvinstspel

Jackpotstölden blir så övertydlig, återbetalningen är dålig nog från början.
Spel är i grunden en straffskatt för folk som inte kan räkna, åtminstone med givna spelavdrag.


Vad gäller krocken med Elitloppet har jag lite samma tanke, hakan11241, men nej, kan inte säga om det är plus eller minus.
Jag förstår att där är ett problem att de stora ligorna slutar nu och att man till varje pris jagar lönedagen hellre än stor sport.
Hade gärna sett en stor jackpott i samband med Champions League men fattar att man måste ha 8 matcher till och att den går av stapeln mitt mellan lön.
Andra evenemang brukar avsluta med en bra känsla, huvudnumret, för att skicka hem folk med den känslan och på så sätt öka suget att återkomma.
ATG jagar folks pengar och sliter gärna åt sig deras kläder oxå.


Vad som är positivt för en som verkligen är inne i fotbollen vilket lär vara en minoritet, men ändå, är att denna gång startar samtliga matcher kl 17.30.
Å andra sidan är just upplägget med matcher under ett antal timmar det som gör Big 9 extra spännande att följa.
Vad gäller spänning är en lördagskväll med Big 9 oslagbart med start kl 16 och de sena matcherna kl 21 där man kanske sitter med en överspik på något spanskt eller italienskt topplag(Eller kryss under om man är lagd åt det hållet).

Den där spänningen blir snabbt överstökad, a la V86 Express, och den är nog inte positiv rent medicinskt heller.

***
Personligen väljer jag Big 9 före V75(söndagens omgång) för mina korvören, blir väl 2-300 kr på Big 9.
Det hade nog varit sämre med den ordinare tiden lördag 16.00 den här LÖNEHELGEN.
.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2023-05-25 klockan 09:22.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-05-25, 09:30   #12
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
De fattar inte bättre.

1) Det enda de klarar av att hitta på som attraherar spelare är JP.

... lönehelg.

...


Tack Strappa!

Eftersom jag ser rött varje gång jag blir medveten om ett Race (denna gång smög de med att det var ett Race, ja jag vet någonstans på siten fanns infon, de skyltade med en spelteoretiskt gynsam(för ATG) konstruktion med "Big Win" för ensam vinnare som om det vore någon slags jackpot varje vecka, likt Svenska Spels Fullträff där de startar på "generösa"(NOT) 50 miljoner för något som har en sannolikhet på 1 på MILJARDER för enskild rad (dessvärre sant ))) och inte kan tänka klart har jag inte förstått att det är deras sätt att styra jackpottens utfallsdatum till en lönehelg....

Jag var arg redan innan jag förstod att de vill styra stulna pengar till ett gynnsamt lönedatum. Nu är jag än argare och ångrar att jag öppnade omgången för mitt bolag...

Senast redigerad av ExtremtRik den 2023-05-25 klockan 10:14.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td