|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Dagens fotboll 20/2
Hur spelar ni idag?
Trots att det är söndag idag har vi inte direkt något spelutbud att hurra för. Vi har ett par engelska matcher, annars är det i Italien och Spanien man får titta om man ska hitta något. Har ni några fina lir att bjuda på så ska ni inte tveka! BoL! / skOEld
~"Patience is an art" Senast redigerad av skOEld den 2011-02-20 klockan 00:40. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Är nog Söndag om jag inte missminner mig! Angående vad jag spelar får jag återkomma med
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ber om ursäkt! Vet inte riktigt hur jag tänkte där.
|
|
|
|
#4 |
|
Ogiltigt spel-ID: 290865 Napoli har hållit nollan i 8 raka hemma matcher om man bortser från Coppa Italia, alltså 6 raka i ligan samt två i Europa League. Imorgon spelar inte heller den avstängde Lavezzi som bidrar med väldigt mycket framåt. Tror inte Napoli märktar med att göra mer än absolut max 2 mål, om ens de. Mitt tips ligger på 1-0, men blir absolut inte förvånad om det blir en mållös historia. Cavani är det enda hotet mot detta spelet. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Sharpest
|
Ogiltigt spel-ID: 290324 http://www.soccerway.com/matches/201...c-club/980683/ Spelade jag igår redan. Tror barcelona kommer få det svårt. Atletic har verkligen gått bra på slutet. Endast 3 förluster de senaste 10 varav de täckt linan varenda gång. Senast de inte gjorde det var dock mot real madrid samt villareal på bortaplan. Laget ligger även på 5e plats i tabellen. Många fruktar efter en revanchlust från barcelonas efter arsenals fiasko, men jag tror inte den kommer här. Även matchen före arsenal, mot sporting slutade 1-1. 2-0/2-1 barcelona? Lite h2h stats Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Frankfurt - karlsruher spel frankfurt
Frankfurt ligger 9 möter karlsruher som ligger 3e sist Man är värdelösa på bortaplan och har förlorat de 5 senaste bortamatcherna. Idag är man utan ett gäng spelare. Varav matthias langkamp (back), sebastian langkamp (back), Gaétan Krebs mittfältare, samt matthias zimmerman (back) vars bror dog förra veckan är viktiga. Karlsruher missar alltså 3 ordnarie backar samt en ordinarie mittfältare. Citat:
Tufan Tosunoglu (trasiga ACL), Andreas Dahlén (trasiga ligament), Marc Gallego (ryggont), Kai-Fabian Schulze (adductor stam) och Benjamin Pintol (rehabilitering efter operation menisken). 2.1 på ettan testas
|
|
|
|
#7 | |
|
har även spelat Erzgebirge Aue mot Arminia Bielefeld
Erzgebirge Aue är det bästa hemmalaget i bundesliga 2 med 9 -1- 0 Bilefeld är tvärtom och har den sämsta bortastatistiken med 0-1-9 Erzgebirge Aue behöve rvinna imorn om dom ska ha chans att gå upp till bundesliga 1. Citat:
Erzgebirge Aue -1 spelas
|
|
|
|
#8 | |
|
Banned
Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551Rovfisken- nya regler-1102 Stats: 92 - 131 - 4 ROI: 99.28% Vinstprocent: 41.00% |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 587Jackee Totals 2-6 - Avslut Stats: 116 - 95 - 0 ROI: 115.35% Vinstprocent: 54.98% |
Är lite inne på samma sak, har dock inte hunnit kollat upp skador/troliga startelvor ännu. Just nu är jag mer inne på +3AH då jag tycker det är ett fantastiskt odds på så passhögt odds.
Annars är jag lite nyfiken på Almeria och Getafe. Men jag återkommer under dagen med vad jag kommer spela på. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
![]() Annars känner jag att Parma-Cesena är lite av dagens spel, 1,72 på Unibet, vad tycks? |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Lite småtrevlig dag tycker jag. Synd bara att PL-matchen och Old Firm är ungefär samtidigt :(
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Godmorgon! Har lagt tre spel såhär långt, eventuellt blir det fler senare...
Lecce – Juventus (-1AH) 2.10 @ Pinnacle Lecce har stora skadeproblem. Laget saknar Olivera, Giuliatto, Ofere, Tomovic, Gustavo, Jeda och Giacomazzi. Juventus får tillbaka Matri. Juventus defensiv har blivit stabilare i och med köpet av Barzagli. Juventus har väldigt lätt för Lecce och senast man förlorade var 25 april 2004, sedan dess har man åtta vinster och en oavgjord. Formen då? Juve har två raka vinster medan Lecce har två raka förluster. För att nå fjärdeplatsen vilket innebär Champions League så måste Juventus vinna dagens match. Fulham – Bolton (rak) 2.00 @ Betsafe Fulham har sedan tidigare Zamora och Senderos skadade men utöver detta så rapporteras inga nya skador. Skadeläget i Bolton, speciellt i försvaret, ser inte ljust ut. Nu har man fått Ricketts och Knight på skadelistan och sedan tidigare saknas även Steinsson och Samuel. Fulham gjorde det bra senast i derbyt mot Chelsea och mot Bolton har man inte förlorat sedan 2007 (Carling Cup efter straffar) dock har en hel del matcher slutat kryss. Bland dom sex senaste matcherna har fyra slutat oavgjort och två har slutat med Fulhamseger. Jag spelar ettan här främst p.g.a. Boltons defensiva skadeproblem. Mönchengladbach – Schalke 04 (rak) 2.10 @ Expekt Schalke fick med sig ett imponerande resultat borta mot Valencia i Champions League. Idag möter man Bundesligas sämsta lag – Mönchengladbach. Detta Mönchengladbach som endast har tagit tre poäng på hemmaplan, TRE POÄNG. Det är fruktansvärt dåligt och måste vara bland det sämsta av alla proffslag i Europa. Schalke 04 har på dom fem senaste matcherna i ligan två vinster, en oavgjort och två förluster. Mönchengladbach har två vinster och tre förluster. Schalke har inga större skadeproblem och i matchen mot Mönchengladbach saknas Pander, Moritz och Papadopoulos, varav dom två sistnämnda inte är startspelare. Annars kommer Schalke med fulltaligt lag vilket innebär Tysklands bästa målvakt Neuer där bak och Raul och Huntelaar på anfallet. Det som kan fälla Schalke idag är att Mönchengladbach precis bytt tränare och det kan ju innebära nya krafter…men tränarbyte behöver inte enbart innebära positiva effekter. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alexT (+5) Senast redigerad av Redbull den 2011-02-20 klockan 11:08. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har sedan tidigare West Bromwich till 1.97 och över 2.5 mål i Celtic - Rangers till 2.15. Viktig match i PL där Baggies ställs mot ett riktigt bortasvagt Wolves. Går inte in på tränarbytet eftersom det både kan ha positiva och negativa effekter. Hinner inte motivera mer.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Hann spela Fulham till 2.00 Betsafe jag med innan ännu mer nersänkning på dom till 1.95. Ladbokes har kvar 2.00.
7-Units på Fulham. En dubbel med Leverkusen + Fiorentina spelas också! 3-Units
Varje dag är en ny speldag Senast redigerad av patrik_g den 2011-02-20 klockan 11:31. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Motivering? Se det som kutym att du motiverar dina spel i dagens trådarna.
Själv satsar jag en mindre slant på att Schalke håller nollan idag till 3.30. Neuer är grym och Schalke kommer med ordinarie elva. Se Redbulls post ovan. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Leverkusen har kanon form och har inte råd att tappa poäng om man ska hålla kvar i andraplatsen. Stuttgart usla på bortaplan, svag form och många skador sedan tidigare. Fiorentina tog säsongens första bortavinst mot Palermo förra helgen vinst 4-2. Imponerade stort där. Mutu gör nu sin tredje match efter uppehållet och blir bara bättre och bättre. Mycket starka hemma i Florens. Sampdoria har rasat i tabellen efter alla tapp av spelare. Svaga borta med. Stark etta!
|
|
|
|
#18 |
|
Udinese-Brescia U 2.5 2.10 b365
Udinese har fortfarande en riktigt fin form och man ska vinna den här matchen hemma mot Brescia utan några större problem. Men som så ofta i fotbollens underbara värld så underskattar man motståndet och tar inte dom här extra löpmeterna för att lösa upp moståndarförsvaret. Udinese saknar i den här matchen Sanchez som är nyckeln till deras rörliga anfallsspel. Nu istället får Di Natale, Denis bredvid sig som är en typisk straffområdesspelare. Jag tror Udineses spel kommer bli lidande och inte lika rörligt här vilket kommer såklart gynna Brescia. Bortalaget gör sällan mål på bortaplan och jag tror man inte nätar idag heller. 0-0, 1-0, 2-0 tänkbara resultat, fint odds. Genoa-Roma 1a 2.50 b365 Roma har tappat all kraft i och med ägarfrågan och Tottis situation i klubben. Man fokuserar just nu på helt fel saker och det gynnar inte deras form som dalat stadigt sedan deras 2-0 seger borta mot Juventus för några omgångar sedan. Ett sönderköpt Genoa verkar sakta men säkert hitta spelet bättre och på Marassi är man ganska starka. Roma saknar till den här matchen Vucinic och man lär satsa på Totti-Menez på topp. Inte ett allt för löpvilligt anfallspar som säkert kommer sura om dom inte får några bollar att jobba med. Kan säkerligen bli så att Menez blir så trött på att vänta på bollar att han droppar ner själv och försöker styra igång spelet, kvar har man då en seg Totti på topp som inte lär sätta skräck i Genoa försvaret. Till 2.50 måste 1an testas! Leyton Orient-Arsenal 1a men +1.5, +2.0 AH 1.90 b365 Leyton Orient trampar på i League One och man gör det bra. Man jagar uppflyttningsplatserna och formkurvan är god. Man kommer sälja sig dyrt här på hemmaplan mot ett bättre motstånd. Arsenal å andra sidan lär vila några spelare då man har ligacup final nästa helg och Barcelona returen kort därpå. Man kommer säkert med ett ganska hyfsat lag men jag tror man får det svårt ändå. Ett vilt krigande Leyton Orient ser sin chans att få lysa lite framför TV-kamerorna för en gång skull och det är ju FA Cupen, allt kan hända. Dock fegar jag lite i och med att jag inte vad vad Arsenal kommer med för startelva och tar ett AH spel här som mer än nog borde täcka för mig. Utöver detta ryggar jag Schalke som jag läst om tidigare här i tråden, tackar för infon!! Senast redigerad av Riise den 2011-02-20 klockan 12:41. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Dagens Trippel
Juventus Milan schalke @ 6.29
|
|
|
|
#20 | |
|
Banned
Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551Rovfisken- nya regler-1102 Stats: 92 - 131 - 4 ROI: 99.28% Vinstprocent: 41.00% |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
ajajaj rött efter 12 min för juve ser mörkt ut nu :(
|
|
|
|
#22 |
|
Chievo - Milan , Milan Över 1,0 @ 1.40 Nordicbet.
Ngt jag lurar på kan vara bra kanske som dubbelvirke... Känns absolut som Ibra, Cassano och Robinho kommer lägga in ett par bollar i nät, tror iaf inte Milan går mållösa från Bentegodi idag, och vid ett mål blir det väl pengarna tillbaks åtminstone på över/under 1.0 mål ?! Får se om man använder den, en tanke så länge |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1178Who Is John Galt? Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Snart dags att backa Barca om linan fortsätter sjunka
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Sevilla att vinna utan att släppa in mål 2.50:
Ska börja med att säga att Sevilla inte direkt rosat marknaden på slutet, men man är ändå i grund och botten ett bra lag och det är stor kvalitets skillnad spelare för spelare. Mitt spel grunnar sig dock i det fantastiskt dåliga bortafacit som Hercules har, 1-3-8 och man har dessutom inte lyckats göra mer än 3 mål på 12 matcher, varav 2 var i samma vinstmatch emot Barcelona av alla lag.. på dem 10 senaste borta i ligan har man gått mållös i 9 av dem. Sevilla saknar möjligtvis Kanoute idag, vilket är ett avbräck, men det finns spelare att backa upp med där fram. Även Palop och Romaric verkar tveksamma enligt : http://www.betinf.com/spain_injured.htm Men dem fanns inte med på bet365s skadelista. Hercules har flera viktiga spelare tveksamma: Duktige Drenthe är klart borta (12 matcher) Tveksamma: F Nelson valdes (17 matcher 7 mål) M Fritzlr (20 matcher) B Pamarot (20 matcher) B Paco Pena (20 matcher) GL!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2011-02-20 klockan 16:08. Anledning: Edit. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Lol att domarn blåser straff åt Udinese för att sedan ångra sig, vilken jävla pajas....suck
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Citat:
Annars är jag åxå inne på samma sida, bara det att jag har svårt att trycka av mot Messilona då man vet att det finns den enorma kapaciteten.
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
Snarare kungligt, sen att det inte gynnar ditt tips skiter väl han i.. |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Banned
Sharp$: 2021Allsvenskan 2012 Stats: 2 - 1 - 0 ROI: 146.67% Vinstprocent: 66.67% |
Jag lirar Ath Bilbao idag +0.5 @ 5.75
Mest för att dom är Spaniens svar på TFF, jag tycker oddset är riktigt högt även om vi pratar om ett av världens bästa lag dom möter. Känns som att dom är rätt bekanta med vad som måste göras. |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 587Jackee Totals 2-6 - Avslut Stats: 116 - 95 - 0 ROI: 115.35% Vinstprocent: 54.98% |
Citat:
Funderar själv på +2AH eller +3AH, har inte riktigt bestämt mig hur modig jag är idag. Lite roligt är det iaf att A.Bilbao inte har förlorat med mer än 3 mål sedan 2001 borta mot Barcelona. Att det ska ske ikväll ser jag inte som speciellt troligt. Känns som Barcelona är lite ur balans just nu och de känner nog Real Madrid flåsa i nacken och hur fansen kräver en stor vinst. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2222KHL Playoff 2011 Stats: 26 - 35 - 6 ROI: 100.16% Vinstprocent: 43.00% |
Milan (Vinst 2-1)
Spurs (Spelade ej) Schalke (Förlust 1-2 mot jumbon) Valencia (0-0 hemma mot bottenlag) Arsenal (1-1 i Cupen mot Div 2 lag) Barcelona (Match ikväll) Roma (Förlust 4-3 mot Genoa) Sjakhtar (Spelade ej) Vad har vi lärt oss av den här dagen? Jo, att det verkar extremt svårt att ställa om från Champions League till ligaspel. Det är iofs inget nytt, det har pågått i flera år. En amatör som analyserar (jag) säger att det inte har att göra med trötta spelare, då mönstret inte riktigt går igen för lagen som spelat Europa League, utan att det är extremt svårt att psykologist ställa om från en C.L match med allt vad den innebär till en simpel liga/cupmatch. Jag är inte den första som säger det här. Inte det jag vill få fram. Men det är värt att tänka på, och den här helgen var den första jag konsekvent vägrat spela lag som lirat i C.L veckan innan, och jag ser ingen anledning att ändra på det receptet till nästa helg. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+2) |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Sen 2002 har Barcelona förlorat fler matcher än vad dom har vunnit, när Valdes inte har stått i mål .
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 654Fotboll Side plays "t Stats: 39 - 24 - 0 ROI: 136.71% Vinstprocent: 61.90% |
shoreline
Spoiler:
Tack för den vinkeln! Jag gick massa onödigt minus just på dom lagen idag,kommer inte göra om samma misstag igen! |
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
Schalke
|
||
|