Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-04-12, 09:17   #1
 
Lawios avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 561
Sharp$: 1771
Standard

UEFA Champions League | 12-13/4 - 2011




Dags för retur möten i CL.

12 Apr
Man Utd v Chelsea
Shakhtar Donetsk v Barcelona

13 Apr
Schalke v Inter
Tottenham v Real Madrid

Matcherna börjar som vanlingt, 20:45

--

Tankar och idéer?

Shoot!
Lawio är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-12, 09:25   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Inter förlorar inte imorgon.
Jag har spelat hcp +0 (dnb) inter. Då jag tror att de faktiskt vinner med 2-0/2-1 eller liknande.
Schalke vann borta med 5-2 som bekant och jag tror de nöjer sig även med en liten förlust även. De kommer inte att anfalla utan spela tätt försvarspel. Inter kommer att föra matchen framåt mot ett defensivt schalke. Att denna blir lika målrik tror jag inte ett dugg på. Ett defensivt lag mot ett offensivt lag bådar för en under 3.0 match imo.

Var även sugen på +0 united men oddset var för kasst.

Barcelona på bortaplan har aldrig imponerat i CL. Kika själva på soccerway.com. Dessutom har de ett el classico möte på lördag. Förvånar mig inte om Shakhtar plockar segern här.
Tottenham saknar Crouch i denna match. Målsnålt?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-12, 09:44   #3
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Det verkar som om många här tror på att Manchester United vinner CL (se den andra tråden angående ämnet) men jag går nog emot strömmen och tror att Chelsea vinner matchen under ordinarie matchtid. Det krävs dock minst två mål totalt för avancemang vilket kan bli svårt, men inte omöjligt.

United har ett tufft schema framför sig nu under våren och ska redan under helgen spela FA-cup semi mot Manchester City. Det kanske blir ett par ordinarie spelare som får vila.

Chelsea däremot har inget mer att spela för i ligan förutom en CL-plats vilket i dagsläget känns ganska lugnt. Chelsea har även vunnit de tre senaste ligamatcherna mot United, varav en på Old Trafford. Jag tror därför att de kommer satsa allt mot United ikväll och försöka vinna matchen. Enligt min bedömning är det mer än 30% (bolagens bedömning) chans att Chelsea vinner matchen.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-12, 10:03   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Chelsea däremot har inget mer att spela för i ligan förutom en CL-plats vilket i dagsläget känns ganska lugnt. Chelsea har även vunnit de tre senaste ligamatcherna mot United, varav en på Old Trafford. Jag tror därför att de kommer satsa allt mot United ikväll och försöka vinna matchen. Enligt min bedömning är det mer än 30% (bolagens bedömning) chans att Chelsea vinner matchen.
Såg på sporten att Chelseatränaren gått ut och sagt att de inte kommer köra hårt från början. Utan spela taktiskt och försöka vinna matchen. Allt det handlar om för Chelsea's del är 1 mål under ft. Att satsa hårt framåt bara för det målet och riskera att lämna lucka bakom är fel att tro på.
Jag tror de kommer spela med försiktighet men ha oturen att få in ett mål i baken iaf. Vilket kommer att sabba hela deras upplägg och måste då spela mer offensivt. Detta kommer att gynna United mer och skulle inte förvåna mig om United lyckas få in en stänkare till.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-12, 10:17   #5
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Såg på sporten att Chelseatränaren gått ut och sagt att de inte kommer köra hårt från början. Utan spela taktiskt och försöka vinna matchen. Allt det handlar om för Chelsea's del är 1 mål under ft. Att satsa hårt framåt bara för det målet och riskera att lämna lucka bakom är fel att tro på.
Jag tror de kommer spela med försiktighet men ha oturen att få in ett mål i baken iaf. Vilket kommer att sabba hela deras upplägg och måste då spela mer offensivt. Detta kommer att gynna United mer och skulle inte förvåna mig om United lyckas få in en stänkare till.
Det har du nog rätt i och jag tror nog att Chelsea kommer börja spela kontringsfotboll som Ancelotti förespråkar. Sedan vid slutet av matchen (om de inte fått hål på United), kommer de spela attackfotboll.

Faktum kvarstår att Chelsea kommer satsa stenhårt på en vinst då det är enda potentiella titeln de kan vinna den här säsongen. Samtidigt jagar United en trippel med ett betydligt tuffare schema.

Senast redigerad av Persa den 2011-04-12 klockan 10:18.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-12, 10:54   #6
 
anths avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Kristianstad
Inlägg: 53
Sharp$: 530
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Det verkar som om många här tror på att Manchester United vinner CL (se den andra tråden angående ämnet) men jag går nog emot strömmen och tror att Chelsea vinner matchen under ordinarie matchtid. Det krävs dock minst två mål totalt för avancemang vilket kan bli svårt, men inte omöjligt.

United har ett tufft schema framför sig nu under våren och ska redan under helgen spela FA-cup semi mot Manchester City. Det kanske blir ett par ordinarie spelare som får vila.

Chelsea däremot har inget mer att spela för i ligan förutom en CL-plats vilket i dagsläget känns ganska lugnt. Chelsea har även vunnit de tre senaste ligamatcherna mot United, varav en på Old Trafford. Jag tror därför att de kommer satsa allt mot United ikväll och försöka vinna matchen. Enligt min bedömning är det mer än 30% (bolagens bedömning) chans att Chelsea vinner matchen.
Förstår inte riktigt tanken på det fetmarkerade. Det är tisdag idag och matchen mot City är inte förrän på lördag vilket innebär ett par dagars vila. Tror nog även att SAF ser CL som viktigare och kommer inte direkt chansa genom att vila ett par spelare mot ett så pass bra lag som Chelsea endast för att dom ska vara piggare inför första mötet mot lillebror. Dessutom så vilade SAF ett gäng spelare i matchen mot Fulham vilket borde peka på att han kommer att spela starkast möjliga elva ikväll
anth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-12, 11:10   #7
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Visst är det ett par dagars vila, men fotboll på högsta nivå tar på krafterna och båda matcherna handlar om utslagning. Du har dock en poäng att de vilade flera spelare mot Fulham senast, det är en miss av mig.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-12, 12:08   #8
 
Marios avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 238
Standard

Shaktar har flera spelare borta, varav en av dom är srna, deras högerback och kapten. Liten chans att han kommer till spel. Rat är också borta, han har dragit på sig för många gula. Luiz Adriano, killen som hade ett par fri lägen på Camp nou är också tveksam till spel, och för att inte tala om chygrinski(?) som är skadad sen innan, precis som chyzof som inte heller kommer till spel. Pep kommer med full trupp, förutom Iniesta då, och är välmedveten om att dom inte har nått semi final ännu. Så Barcelona tror jag kommer ge järnet och jag tror Barcelona vinner kvällens match. Dock är jag mer skeptisk till att matchen slutar upp med 3 mål eller mer.
Mario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-12, 12:21   #9
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Håller inte med KP om att det blir målsnålt mellan Schalke/Inter och Spurs/Real.

Inter och Spurs kommer gasa för fullt, det finns inget annat alternativ. Visst, Schalke och Real kommer ha handbromsen när till hands men kvalitet nog finns för de lagen att sätta varsit mål och försvåra för sina motståndare och jag tror med alla säkerhet att alla 4 lag gör mål och att bägge trillar över 2.5.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-12, 13:02   #10
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Risken är dock att Real och Schalke gör första målet, då kanske anfallsgnistan kommer av sig för Spurs och Inter.

Tror dock att Tottenham vill avsluta sitt första CL snyggt på hemmaplan, och håller med om att tre mål kan trilla in på båda arenor.
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-12, 13:07   #11
 
anths avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Kristianstad
Inlägg: 53
Sharp$: 530
Standard

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle12866988.ab

Angående Barcelona och vilande spelare ikväll. Sen är det å andra sidan Aftonbladet och Frändén. Men va fan
anth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-12, 13:10   #12
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Skillnaden för Inter att vinna med 4-0 eller 5-1 är rätt liten när väl målen börjar falla. De vet att de måste måla och är vidare på 4-0 och 5-1 samt får förlängning vid 5-2. Jag tror inte ens de slutar anfalla om de får 2 snabba i baken eftersom läget är oförändrat; de måste måla för att gå vidare.

Spurs är vassa hemma och som du säger, de vill nog ha upprättelse efter matchen senast. Real är inte kända för sin defensiv även om Mou fått bättre ordning på den. 2-1 alla nöjda och glada?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-12, 13:43   #13
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anth Visa inlägg
Förstår inte riktigt tanken på det fetmarkerade. Det är tisdag idag och matchen mot City är inte förrän på lördag vilket innebär ett par dagars vila. Tror nog även att SAF ser CL som viktigare och kommer inte direkt chansa genom att vila ett par spelare mot ett så pass bra lag som Chelsea endast för att dom ska vara piggare inför första mötet mot lillebror. Dessutom så vilade SAF ett gäng spelare i matchen mot Fulham vilket borde peka på att han kommer att spela starkast möjliga elva ikväll
Kan ju bara instämma. Champions League är betydligt viktigare för SAF än fa-cup semin. Ser inte varför han skulle välja att vila spelare mot Chelsea imon, för att sedan ta med dem mot city i en fa-cup semi.

Tror tyvärr på en tråkig och stängd match. Får dock gärna bli ett tidigt mål åt något av lagen, så att det öppnar upp sig lite.

Vidare är jag precis som RobbanD inne på överspelen i Spurs/Real samt Schalke/Inter. Schalke - Inter kan jag inte se gå under 2.5.
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-12, 13:56   #14
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Skillnaden för Inter att vinna med 4-0 eller 5-1 är rätt liten när väl målen börjar falla. De vet att de måste måla och är vidare på 4-0 och 5-1 samt får förlängning vid 5-2. Jag tror inte ens de slutar anfalla om de får 2 snabba i baken eftersom läget är oförändrat; de måste måla för att gå vidare.

Spurs är vassa hemma och som du säger, de vill nog ha upprättelse efter matchen senast. Real är inte kända för sin defensiv även om Mou fått bättre ordning på den. 2-1 alla nöjda och glada?
Förutom Spurs och Inter-fansen..

Men den tar vi, sa...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+1)
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-12, 16:12   #15
 
Makandodeles avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 66
Sharp$: 288
Standard

Inter HT - 3.40 @ BS
Inter -1.5 HT - 11.54 @ BS
Inter över 1.5 mål - 2.30 @ NB


Som vi alla vet har Inter inget annat val än att ösa på framåt medan Schalke "bara" behöver försvara 5-2-ledning från bortamatchen. Inter måste alltså göra minst fyra mål oavsett (då 3-0 gör att man åker ur på bortamål) och måste börja offensivt direkt.
Kör HT och ö1.5 som huvudspel samt liten peng på -1.5 i HT.
Makandodele är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td