Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-04-15, 21:25   #1
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vecka 15 - Svensk fotboll, Division 1 och neråt!


Hej hej!


Wiihoo, Äntligen har den roliga fotbollen börjat!!

Division 4a östra skåne:
Precis anlänt till lyan igen efter att ha kollat seriepreimiären i Division 4 östra skåne. Mittentippade Lund SK tog imot serie-favoriterna Brantevik/Rörum på ett soligt konstgräs a.lá smörlyckan inför en publik på ca. 200 personer, nyktra som fulla. Matchen började nervöst från båda sidorna och Brantevik höll i takt-pinnen första kvarten genom att tjonga och slita, Brantevik vann alla 2a och 3dje bollar första kvarten. De blåa lunda pågarna visste att de mötte seriefavoriterna och va hyfsat tafat, Framförallt i början.
0-1 Kom i 17de minuten då en Brantevik back slänger upp bollen på och på måfå lyckas en anfallare peta till sig bollen och lägga den i botre hörnet.
Spelet fortsatte dåligt från båda sidorna fram till 35 minuten. Sista 10 på 1a halvleken bestod av passningsspel, från Lunds sida! Brantevik fick knappt röra bollen och hade nog inte bollen under kontroll en ända gång på Lunds sida. 0-1 stog sig dock till halvlek.

Andra halvlek liknade slutet av första, Brantevik fick jaga boll, kriga boll, tjonga boll. Lundapågarna styrde heltochhållet spelet. Ändå så lyckades inte Lund få iväg några farliga skott p.g.a mkt kladd med bollen sista tredje delen. 80 minuten får brantevik utvisning och matchbilden blir bara tydligare och tydligare. Lund håller bollen, försöker spela på marken och brantevik tjongar boll och satsar på kontringar. Matchen slutade orättvist 0-1, ett X vore mkt mer rättvist.

Seriefavoriterna vann alltså mot mitten tippade lund till oddset 1.8.

Ï fortsättningen kommer jag testa slänga 1or på Lund SKs hemmamatcher, då de både tränar och spelar på konstgräs hela säsongen, ska bli spännande och se hur de går för dem på riktigt gräs!


Division 4 Halland
Kvibille BK, Division 4a lag i halmstad, kommer göra en toppen säsong! Fjolårets starka avslutning och värvningarna inför iår har gjort dem till solklara favoriter, Slog bland annat toppkonkurenterna leikin med 5-1 förra veckan. Kvibille har radat upp storvinster på försäsongen och ser väldigt svårslagna ut!
Premiären spelas borta mot harplinge var försäsong har blandat bra och dåliga resultat.
Harplinge -Kvibille spelades senaste 26/3 2011, där kvibille BK vann med klara 6-0!!

Att inte testa 2.25, nordicbet, på Kvibille BK vore en skam! Matchen spelas kl 14 på söndag!


Har ni koll på mer lag? Bara sätta igång och skriva isf!
Jag kommer följa Lund SK och kvibille BK hela säsongen och hoppas kunna ge fina tips och rekar!

Ska jag starta dagbok? ska jag hålla det i tråden här? Ni väljer!

Väl mött och äntligen har gris-serierna dragit igång!
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-04-15, 22:27   #2
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Jag kommer antagligen hänga en hel del på Vimmerby IF (Div II VG) och Gullringens GoIF (Div III NöG) matcher under våren/sommaren/hösten.

Imorgon blir det hemmapremiären för Gullringen klockan 15:00 som hägrar när de tar emot IF Haga på Gullemon. Vimmerby har bortamatch i premiären imorgon när de möter Kållered SK så det blir inte att åka och se de förrän nästa fredag som tidigast när de tar emot Västra Frölunda hemma på Vimarvallen klockan 14:00.

Några spel blir det emellertid icke i premiären, vill se hur de nya konstellationerna fungerar i truppen och på planen innan och få ett litet hum om övriga motstånd genom matchrapporter och liknande. Framöver så kan det nog droppa in ett och annat spel i ovanståendes lag matcher, vi får se helt enkelt.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-04-16, 00:00   #3
 
trilions avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 177
Sharp$: 760


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Swe. Division 3 - SV Götaland

Åstorp - Höganäs BK

jag håller stenhård koll på Höganäs för jag bor och har även spelat där från jag var 5 tills ett par år sedan.

Åstorp som hamnade mitten/botten senaste året åkte på stordäng med 5-0 mot Höganäs samt så vann Höganäs borta med endast 3-2.

Förra året kom Höganäs 3:a tack vare tvååkers vinst i sista matchen mot ettan Assyriska och Höganäs är favorittippade varje år att gå upp och med det lag man har tror jag man har chans även i år. Man har gjort en del värrvningar men inte så mycket då de spelarna är kvar sedan förra säsongen.

Höganäs har aldrig haft problem med Åstorp och oddset 1.75 på Höganäs är mycket värt att testa.
__________________
Det gäller att förutse, inte att se
En bra statistik kan lätt sköljas bort med dåligt väder
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chrille123 (+5)
trilion är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-04-16, 09:03   #4
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 207
Sharp$: 543
Standard

Bra tråd detta! Dom serier som intresserar mig mest och som jag kommer hålla lite extra koll på är : div 2 N Svealand,div 3 N Svealand samt div 4 Uppland!

Idag startar div 2 och 3 som bekant.

I div 2 har jag ett bra tips : BKV Norrtälje hemma mot Falu till 1,65.
Norrtälje har ångat på bra i cupen och slagit ut lag som Frej och Hammarby,man har alltid varit hemmastarka och därför tror jag på en klar premiärseger!

I matchen jag ska på GUSK-Strömsberg är det mer svårtippat.. GUSK har tappat många av sina bästa spelare,men har ändå ersatt dom hyfsat,Strömsberg saknar sin bästa mittback b.la och här skulle jag nog säga att X till 3,75 är mest spelvärt...
U-town är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-04-16, 09:56   #5
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 2
Sharp$: 159
Standard

Angående division 3 matchen mellan Åstorp-Höganäs. Ville bara påpeka att Åstorp är nykomlingar i 3an. Dom spelade i division 4 förra säsongen & gick upp tillsammans med Perstorp till div. 3.
Kriistoo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-04-16, 09:58   #6
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Norrtälje finns till 1.70 nu. Vet du varför det har stigit?
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-04-16, 10:13   #7
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 341
Sharp$: 936
Standard

han kollade inte NB, de hade 1.70 redan igår. Måste vara annat bolag som har 1.65
Bolt är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-04-16, 10:18   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Division 3 Norra Svealand

Karlbergs BK - Unik FK @ 1.70

Karlberg är storfavoriter att ta hem den här serien. Vinnaroddset låg på 2.0 på Karlberg som seriesegrare.

Att då få 1.70 i premiären mot nykomlingen Unik FK är för bra för att avstå.
I senaste träningsmatchen besegrade Karlberg ett något reservbetonat Hammarby med 2-1. Det är enormt starkt av ett div 3 gäng att slå ett superettalag, vare sig det handlar om ett par reserver eller ett fullt a-lag.
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-04-16, 10:20   #9
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Tack Bolt.
Vad anser du om oddset på Norrtälje? Är du insatt?
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-04-16, 10:30   #10
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 341
Sharp$: 936
Standard

Nej vet inte mer än ni vet, men tycker det är spelvärt iom deras fina cupvinster. Själv mött dem på sportfältet i Norrtälje och de är svåra att tas med.

Håller med om Karlberg, de har gått som tåget och har tydligen värvat in flera div 1 och 2 spelare enligt nån tränare läste jag nånstans. UNIK tränaren sa att laget behövde växa in sig i div 3 först och bad om tålamod. Ska vara en klar 1a.

Ett tips jag har är Enskede i div 2 Svealand nånting. Möter Värmdö idag som man redan slog 3-1 borta för nån vecka sen med reservbetonat lag dessutom. Idag ska de flesta vara med och man har värvat in spelare till denna säsong som håller div 1 klass.1.85 NB
Bolt är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-04-16, 10:39   #11
one
 
ones avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 694
Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

Någon som har koll på Värmbol?

Värmbol möter Kenty hemma i premiären. Kenty slutade 2:a i div 2 östra Götaland förra säsongen men har haft rejäl turbulens i truppen under vintern, många av förra årets startspelare har valt andra klubbar. Först senaste månaden har man haft en trupp stor nog att kunna spela träningsmatcher. Jag tror Kenty går en tung säsong till mötes och oddset, runt 1,90, på Värmbol känns mycket lockande.

Men som sagt, någon som vet hur det ser ut i Värmbollägret innan man trycker av??
one är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-04-16, 12:01   #12
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 207
Sharp$: 543
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piturek Visa inlägg
Division 3 Norra Svealand

Karlbergs BK - Unik FK @ 1.70

Karlberg är storfavoriter att ta hem den här serien. Vinnaroddset låg på 2.0 på Karlberg som seriesegrare.

Att då få 1.70 i premiären mot nykomlingen Unik FK är för bra för att avstå.
I senaste träningsmatchen besegrade Karlberg ett något reservbetonat Hammarby med 2-1. Det är enormt starkt av ett div 3 gäng att slå ett superettalag, vare sig det handlar om ett par reserver eller ett fullt a-lag.
Mycket bra här. Har själv sett UNIK ett antal gånger nu på försäsongen,har varit ineffektiva i dom flesta matcherna och förlitar sig mest på individen istället för ett ordnat lagspel. Karlberg är som sagt stora favoriter,och 1,70 är riktigt bra.
U-town är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-04-16, 12:12   #13
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Unik har haft problem flera försäsonger i rad. När serien väl börjat har de kommit igång, men det brukar alltid gå en bit in på vårsäsongen innan de levererar, enligt deras tränare.
Får hoppas Karlberg behåller lugnet, isf kommer de vinna.

Strax kick-off. Kanske tar mig dit och tittar..
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-04-16, 12:39   #14
 
Lawios avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 561
Sharp$: 1771
Standard

Citat:
Gideonsbergs IF - IFK Gävle

Spelstopp: Kl 15.00, lördag
Spelalternativ: 1 (vinst för Gideonsberg)
Odds: 1,70 (1,49+ spelvärt)
Spelbolag: Nordicbet
Insats: 693 kr (7,5%)

Kommentar: Okej. Jag kanske ger mig på något här som jag inte riktigt kan fullt ut. Det skall erkännas att jag inte har sett många matcher med Gideonsberg och än mindre med Gävle. Jag har gått på rena kontakter här och jag litar på dem fullt ut, precis som annars. Ni som fick 1,80 och har spelat ner till 1,70 - grattis. Men nu tänkte jag låta andra också ta del av kakan. Därför är detta överodds:

Gideonsberg - norrettans mest vältränade. Tränaren Erik Acar intervjuade jag så sent som i veckan. Han berättade en hel del intressant om sitt koncept. Det går till stor del ut på stenhård träning. De tillhör nationstoppen vad gäller träning och att det ger mer resultat på damsidan än herrsidan är fullt naturligt. Det tränas helt enkelt inte lika mycket på damsidan. Laget har tagit stora kliv bara på försäsongen och Gävle är alltså ett lag som Gideonsberg var klart bättre än i fjol och slog. Det skall vara ännu större skillnad nu då GIF har ökat träningsmängden och även kvaliteten sedan de möttes senast.
Från http://www.braxingen.se
Lawio är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-04-16, 15:09   #15
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 341
Sharp$: 936
Standard

Stort tack för Höganäs! 2-0
Bolt är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td