Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-04-17, 03:55   #1
jla
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 95
Sharp$: 565
Standard

Dagens fotboll 17/4


Rätt skralt utbud dagen till ära tycker jag, men finns en del någolunda intressant.

Genoa tar emot Brescia i Serie A och jag funderar lite på Brescias chanser att ta med sig en seger hem, här är lite förutsättning:

Genoa ligger på en intetsägande 12:e plats på 39 poäng och är i praktiken i princip klara att stanna i Serie A men utan chans att avancera till europaspel, med andra ord så har man inget spela för och det har märkts på den senaste tidens resultat, på de fem senaste matcherna har det kommit en seger och den var då hemma mot det då krisande Palermo.

Brescia ligger på en 19de plats på 31 poäng och slåss för sin överlevnad, formen är dock inte på topp, på de fem senaste har det blivit en seger ( den möjligen uppgjorda matchen mot bologna) tre kryss och en förlust, dock har det förutom Bologna-matchen var idel svåra matcher, och man har kryssat borta mot Napoli och Calgiari och hemma mot Inter. Förlusten var borta mot Juventus. Startlaget verkar enligt svenskafans intakt sånär som på anfallaren Eder.


Genoa har som sagt ingenting att spela för och jag får intrycket att de kommer med en rätt sval attityd till matchen, vilket det känns som de haft under hela säsongen, det svängiga spel som vi bjöds på förra året har i princip varit som bortblåst. Dessutom finns det påtryckningar från fansen att man ska "lägga" sig för att sätta rivalerna Sampdoria än mer i klistret.

Brescia är dock inget superbt lag, man har bara en bortaseger under säsongen och den kom för länge sen mot Chievo, dock har man tagit poäng borta av Inter, Napoli och Roma. Man är i akut poängbehov, de lär i första hand gå för ett kryss men jag tror att de kommer ges chanser att vinna matchen och i de senaste fyra matcherna har man minst gjort ett mål, så det finns iallafall viss kapacitet, dock vet jag inte hur mkt den avstängde Eder har stått för.

Bortasegern ligger på det flesta sidor på 4,5, dock är jag mer ute efter dnb 2, och den hittar jag just nu bara på Betsson till 2,7 vilket känns intressant.

Får kolla upp det närmre när jag vaknar imorgon.

Annars är det lite synd att Udinese saknar både Sanchez och Di Natale i bortamötet mot Napoli, då det skulle bädda för en riktigt målrik match, nu startar man med Denis och Corradi som absolut kan göra mål men inte är alls lika speediga och bra på att utnyttja kontringar, dock har Udinese ett fint kantspel där man nog kan komma runt och spela på Corradis och Denis vassa huvudspel. Napoli har sin topptrio intakt och den här säsongen producerar laget i princip de mål som behövs göras, om motståndarna inte gör ngt så gör Napoli ett och om motståndarna gör 3 så gör Napoli 4 osv, ska titta närmre på den.

Vad har ni för kul?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+1)
jla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-17, 13:26   #2
HG
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Jönköping
Inlägg: 62
Sharp$: 556
Standard

Jag tycker att IFK Värnamo ska ha en riktigt bra chans i eftermiddag hemma mot Ljungskile. Ett tekniskt spelande hemmalag, mot ett mer fysiskt och tungfotat Ljungskile.

Jag såg IFK en hel del förra säsongen och det var just mot den här typen av motstånd som IFK hade det lättast.

IFK har imponerat hela försäsongen och spelade helt respektlöst borta mot Landskrona (1-1). Ljungskile har inte varit bra på slutet och förlorade också hemmapremiären mot Falkenberg (0-1).

Här tror jag att Ljungskile får förlita sig på fasta situationer, för i luftrummet kommer dom att ha ett övertag. Problemet är att IFK framåt inte låter bollen lämna mattan, så på egen planhalva kommer inte Ljungskile att ha någon fördel.
HG är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-17, 13:50   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 113
Sharp$: 84
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HG Visa inlägg
Jag tycker att IFK Värnamo ska ha en riktigt bra chans i eftermiddag hemma mot Ljungskile. Ett tekniskt spelande hemmalag, mot ett mer fysiskt och tungfotat Ljungskile.

Jag såg IFK en hel del förra säsongen och det var just mot den här typen av motstånd som IFK hade det lättast.

IFK har imponerat hela försäsongen och spelade helt respektlöst borta mot Landskrona (1-1). Ljungskile har inte varit bra på slutet och förlorade också hemmapremiären mot Falkenberg (0-1).

Här tror jag att Ljungskile får förlita sig på fasta situationer, för i luftrummet kommer dom att ha ett övertag. Problemet är att IFK framåt inte låter bollen lämna mattan, så på egen planhalva kommer inte Ljungskile att ha någon fördel.
Instämmer jag har också spelat på Värnamo idag, Såg dom ganska mycket ifjol och dom kommer överraska många lag med sitt härliga spel, Synd att de inte fick behålla Thern som garanterat hade kunnat göra succé i superettan istället för bänknötare i Helsingborg.

Ett minus i IFK får väl vara att duktiga Vlado Zlojutro f.d bajen bl.a. inte kommer till spel.

Senast redigerad av linusjkpg den 2011-04-17 klockan 13:51.
linusjkpg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td