Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-05-19, 14:18   #1
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 71
Sharp$: 1247
Standard

Ängelholm-Degerfors


Svenska Spel har nu höjt 2.03 till 2.07 i morse och ligger kvar. Samtidigt som bf och asiaterna som hade skåningarna som favoriter redan igår sjunker och sjunker.

Asiaterna har i skrivande stund 1.83 / 2.09 och på betfair vill folk spela till 1.88. Nån som vill bringa klarhet i denna affär. Jag sätter min högre arm på att det är en sånhär match där svenska spel skall dra in veckovinsten på lången. Normalt sett hade de blixtsänkt denna.

Någon som vill bringa klarhet i denna match eller kan vi lita på svenska spels utsände som vanligt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+20)
Pursey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 14:28   #2
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 153
Sharp$: 2389
Standard

Såg att Sportjänstens all in gick på Ängelholm idag.

Degerfors tvåa i serien med ett bättre bortafacit än hemma (H: 1-1-1, B:3-0-0) möter ett Ängelholm som placerar sig femma i serien (H:1-1-1, B:2-0-1). Både Degerfors och Ängelholm har överraskat mig i år men för mig är Degerfors snäppet bättre.

Någon som sitter på lite viktig info?
Pettzon2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 14:39   #3
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursey Visa inlägg
Svenska Spel har nu höjt 2.03 till 2.07 i morse och ligger kvar. Samtidigt som bf och asiaterna som hade skåningarna som favoriter redan igår sjunker och sjunker.

Asiaterna har i skrivande stund 1.83 / 2.09 och på betfair vill folk spela till 1.88. Nån som vill bringa klarhet i denna affär. Jag sätter min högre arm på att det är en sånhär match där svenska spel skall dra in veckovinsten på lången. Normalt sett hade de blixtsänkt denna.

Någon som vill bringa klarhet i denna match eller kan vi lita på svenska spels utsände som vanligt.
Dom öppnade på 2.20 hos SS. Om det det nu bringade någon klarhet.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 14:46   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 2420
Standard

Ängelholm saknar även idag sin kanske viktigaste spelare i mittbacken Marcus Lindberg (tidigare Kalmar FF), han blev utvisad mot Åtvid och då rasade Äff´s försvar ihop, 0-5. Han var avstängd mot Jönköping, där Äff´s försvar återigen var uselt, förlust 2-4. Lindberg fick ytterligare en matchs avstängning, och är därmed borta idag igen. Man har ingen naturlig ersättare då Jonas Nilsson är skadad.

Nog därför SS står kvar/höjt ÄFF.
larzzon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 14:49   #5
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Blev ju tvungen att ta 2.07 när asien har 2.09 på baksidan. Dom har ju åtminstone inte tittat i tabellen när dom spelat. Är inte Degerfors uppflyttade dessutom?

Men stor varning. Jag lyckade spela på bägge mina konton utan att dom rörde oddset och det har inte hänt på flera år.

Inte ens det verkar hjälpt då oddset verkar finnas kvar. Faan.

Som ni märker så försöker jag gnälla in den här i förskott.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 14:53   #6
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 71
Sharp$: 1247
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Men stor varning. Jag lyckade spela på bägge mina konton utan att dom rörde oddset och det har inte hänt på flera år.
Precis det som var de intressanta i denna matchen. Men mot bättre vetande sitter även jag laddad på halvdanskarna nu
Pursey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 14:57   #7
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 153
Sharp$: 2389
Standard

Med risk för att vara helt borta men är det "bara" det höga oddset som gör att ni spelar Ängelholm?
Pettzon2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 15:02   #8
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pettzon2 Visa inlägg
Med risk för att vara helt borta men är det "bara" det höga oddset som gör att ni spelar Ängelholm?
Jag kan bara svara för mig själv. Och jag har den där fula ovanan att låta oddsen styra spelen.

Nu har vi ju situationen med SS på 2.07 och asien med 2.09 på baksidan. Ja spelar man inte då, på något vis, ska man nog inte spela alls.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 15:05   #9
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 153
Sharp$: 2389
Standard

Baksida?
Pettzon2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 15:06   #10
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 71
Sharp$: 1247
Standard

Ja, lägga en enorm massa tid på att skaffa info analysera matcher det finns det andra som klarar av bättre...
Pursey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 15:15   #11
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 147
Sharp$: 987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har spelat på Degerfors + 0,5 till 2,00 på Bet365.
Jag kollade in den matchen igår kväll och tycker nog att Degerfors borde få med sig minst en poäng.

Ängelholm har som sagt Marcus Lindberg avstängd. Någon som vet vad han gjort för att bli avstängd i tre matcher?

Ängelholm spelade tydligen helt ok mot Jönköping men förlorade pga dåligt försvar. Mot åtvidaberg föll man ihop totalt efter en tidig utvisning.
0-0 hemma mot Qviding duger inte heller om man vill tillhöra toppen.
Degerfors har tre raka bortasegrar och inga störra avbräck i laget.
Corner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 15:28   #12
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pettzon2 Visa inlägg
Baksida?
X2 eller Degerfors + 0.5 om du så vill. Samma sak, olika namn.

Just i denna match finns det fler faktorer som styr. Spelen på Ängelholm är åtminstone inte baserat på tabelläget. Det gillar jag.

Sen har jag ju fått för mig att Degerfors är uppflyttade i år och då kan man vis av erfarenhet anta att tabellen ljuger lite så här i början. Men enbart oddsen på marknaden motiverar spel. Resten är känslomässig bonus.

Man får ju 2.07 på Ängelholm. Passar inte det så spela baksidan till 2.09 då låter man motparten spela hos sig till 1.92 och det borde ju passa bra om man själv inte fann anledning att spela samma lag till 2.07!

Ändå svårt att bestämma sig? Ja men spela både 2.07 och 2.09 då så får du åtminstone lite glasspengar. Finns bara en handling som inte lämpar sig och det är pass.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 15:33   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 2420
Standard

Degerfors är INTE uppflyttade i år. Man hamna två placeringar före ÄFF ifjol.
larzzon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 15:33   #14
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Sen har jag ju fått för mig att Degerfors är uppflyttade i år och då kan man vis av erfarenhet anta att tabellen ljuger lite så här i början.
Det stämmer dock inte.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 15:52   #15
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Det var året innan dom hoppade upp. Ganska nära ändå.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td