Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-06-16, 23:53   #1
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2
Sharp$: 25
Standard

2011-06-18 Schweiz - Vitryssland (UEFA)



Datum: 2011-06-18
Tid: 20.45
Sport: Fotboll
Land: U21-EM
Liga: UEFA
Match: Schweiz - Vitryssland
Period: ft

Spel: Vitryssland
Insats:
Odds: 5.8000000000000044
Bolag: Betfair

Motivering:
Dags att passa på...

Mitt favoritlag under U21-EM har varit Schweiz som jag vid båda de tidigare matcherna har vänt plånboken ut-och-in på, varit ute i god tid och fått ett gott odds innan bolagen har insett hur talangfullt lag de har.

Schweiz anländer till matchen som i princip klara för slutspel, man kan tom förlora mot Vitryssland och ta sig vidare ändå, även som etta. Man har en semifinal som hägrar mot antingen (förmodligen) England eller Spanien, en match man kommer tro sig kunna vinna. Detta Schweiziska landslag - förstaelvan - har också alla de verktyg för att besegra de bästa U21-lagen - då man är det mest samspelta laget. Tänk Tyskland - senast det begav sig för den europeiska fotbollens framtid - tänk Özil - som detta år kommer i form av Shaqiri (mål för A-landslaget mot England senast) - så förstår ni att detta är ett landslag som kan gå hela vägen.

Men alla mynt har ju som vi vet två sidor. Nu är det dags att ta en titt på den andra sidan. För i takt med att både bolag och allmänhet förstått hur många kompetenta spelare som finns i det schweisiska lag som representerar landets färger i Danmark, så har det bildats en övertro på laget sett till oddsen. Ett lag som till mångt o mycket grundar sitt spel - fart, homogenitet och sin fallenhet för att alltid glida in i rätt positioner där alla spelare sköter sina roller på ett optimalt sätt - på ren och skär motivation och kärlek till det ungdomslandslag man tillsammans länge representerat. Man kan inte, kommer inte, under några som helst omständigheter, spela samma typ av fotboll, eller en lika skicklig version av den sorts fotboll man står för, om man inte har lika mycket att spela för, lika mycket att vara stolta över.

Med tanke på att Schweiz i princip är klara, räknar med att vinna sin semi och siktar på att ta hem guldet, så kommer man vila spelare efter två urladdningar och en tuff säsong i ryggen. Man kommer göra det både av taktiska skäl, men också av mer... sosseskäl. Man kommer vilja lufta en del spelare för att behålla den goda stämningen i truppen, lite av en svensk mentalitet som genomsyrar detta schweziska landslag, som man för övrigt inte stöter på allt för ofta varken på de brittiska öarna eller i södra Europa.

På andra planhalvan ställs de mot det näst bästa laget. LAGET. Med stora bokstäver. Vitryssland har genomfört två, i mitt tycke, imponerande laginsatser och slog Islands genom tiderna mest talangfulla årgång för att sen följa upp med en match mot värdnationen och nästan knycka en poäng av dem också. I den matchen var det motivation mot motivation som ställdes mot varann och det liiiite skickligare laget individuellt drog då det längsta strået - supertalangen Christian Eriksen gjorde skillnaden - men Vitryssland visade, precis som i kvalet, att man har ett gäng riktigt duktiga, välskolade, baltiska brassar på gång.

Vitryssland har sen landet bröt sig loss från Sovjet nästan tillhört de fotbollsnationer som man refererar till som "blåbärsnationer". Man har inte haft så mycket att vara stolta över och innehar en minst sagt obetydlig roll inom både fotbollens Europa och det politiska Europa. En taskig självbild, usel ekonomi, ett dåligt fotbollslag och taksigt väder förföljer vitryssarna.

Den självbilden kan nu ändras. Man har nu som vitryss chansen att känna sig stolta över sitt land. Man har ett U21-fotbollslandslag som bråkar med de stora nationerna, ett lag som tryckte bort stormakter som Italien, Holland, Frankrike och Tyskland från att delta i det som borde vara den ungdomsturnering i världen med bäst kvalité. Man gjorde det, givetvis, inte alltid mot den bästa unga uppställning Tyskland eller Frankrike kunde ställa på benen, men man gjorde det. Och man gjorde det med motivation. För sitt liv spelade man fotboll, för sin stolthet, för sin stjärnstatus i hemlandet.

Nu har man ett gyllene tillfälle att ta sig till semifinal i EM och jag vågar lova att det inte är viktigare för något annat landslag i fotbolls-Europa just nu. Den inställning och motivation vi kommer att få se på lördag kommer överträffa det mesta vi sett, och vi får inte glömma att det är ett gäng komepetena spelare som är vana att vinna som vandrar ut på plan taggade till tänderna.

Man har 1 plusmål på Danmark, så man behöver bara vinna om danskarna inte gör det med fler än två, eller spela lika om de rövide gör detsamma.

Motivation slår alltid klass brukar det heta. Givetvis en sanning med modifikation, men långt ifrån dess motsats - en osanning. Tvivlar ni? Ta en titt på Englands match mot Ukraina för ett skolboksexempel. Ett lag fullt av storstjärnor, supertalanger som vill visa upp sig men som inte är motiverade som lag, utan bara individuellt, som hellre vill imponera på den generella Spurs- eller United-supportern än att sköta sin roll och position i laget, fila till den pusselbit man själv representerar, eller borde representera, i laget. Allt detta fallerar och resultatet blir tjockpannkaka.

Nu ställs ett halvmotiverat Schweiz med en halv B-uppställning mot ett kompetent, talangfullt Vitryssland som aldrig någonsin har varit mer motiverade att göra precis allt som står i sin makt för att vinna.

Oddset på vitrysk seger ligger i dagsläget på 5,6 på Betfair , 3,8 på kryss. Det är skyhöga siffror sett till tidigare odds, sett till kvalité och, framförallt, sett till förutsättningarna.

Passa på att spela nu - innan marknaden och bolagen vaknar.

Jag ser det som osannolikt att de oddsen ser ut på samma sätt innan matchstart, när det vibrerar av hunger på den vitryska planhalvan.

Jag safar och rekar X2 eftersom det är min första rek här.

Ps. postade denna rek även på en annan sida, men det verkar duktigt tunnsått på vettig feedback. Så delger även Sharps mina tankar och hoppas på lite diskussion :-)

Ps2. att jämföras med kan nämnas att Schweiz - Island stod i 2.20 ggr pengarna på de flesta bolag och på Bfair 2 dygn innan matchstart, Island som Vitryssland slog. Dessutom helt andra förutsättningar nu.
bibb21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-17, 00:03   #2
 
Fakes avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 404
Sharp$: 5126

Regnskap
Stats: 224 - 201 - 27
ROI: 102.42%
Vinstprocent: 52.71%

Standard

Denne ble visst lagt til mens jeg skrev min rek på den samme kampen. Derimot tror jeg nok en gang at Sveits vinner. Troppen til Sveits er såpass bra at selv om de skulle hvile noen så vil de stille med et sterkt lag. Har du info om hvem som skal spares?

Lykke til

Senast redigerad av Fake den 2011-06-17 klockan 00:04.
Fake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-17, 00:45   #3
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bibb21 Visa inlägg
Spel: Vitryssland
Insats:
Odds: 5.8000000000000044

Oddset på vitrysk seger ligger i dagsläget på 5,6 på Betfair , 3,8 på kryss. Det är skyhöga siffror sett till tidigare odds, sett till kvalité och, framförallt, sett till förutsättningarna.

Jag safar och rekar X2 eftersom det är min första rek här.
Om du rekar x2 bör det vara det oddset du skriver i däruppe, och oddset du anger där stämmer inte med det du nämner sen. Annars alltid kul med nytt folk som vågar skriva rejäla rekar, lycka till
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+1)
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-17, 08:14   #4
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2
Sharp$: 25
Standard

Kring vilka spelare som Schweiz kommer vila kan jag bara spekulera kring, även om det vore det troligaste sett till deras mentalitet och tidigare U21-mästerskap i allmänhet.

Min poäng är INTE att jag absolut inte tror att Schweiz kan vinna utan jag menar på att det finns, just nu, ett tydligt värde på den andra sidan - på den vitryska sidan. Helt enkelt för att oddset är för lågt baserat på förutsättningarna. Spanien gick upp till 1.85 i odds mot Tjeckien i en match som Spanien var mer eller mindre tvungna att vinna. Här ser förutsättningarna helt annorlunda ut, samtidigt som Spanien är ett betydligt mycket bättre lag än Schweiz i grunden.
bibb21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-17, 09:03   #5
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Reken ska läggas under Fotboll och inte Feedback
Tråd flyttad /MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td