Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-07-02, 16:42   #1
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 10
Sharp$: 21
Standard

U17-VM Japan - Brasilien


Japan - Brasilien kvartsfinal 7/04 - 01:00

Japan gick jag emot senast då jag inte riktigt trodde att de kunde upprepa det fina spelet som de hade i gruppspelet. Oj vad fel jag fick! Japanerna har nu visat att de klarar av vilka spelare, spelsätt och inte minst länder med denna årskull. Tränaren är stenhård och kräver allt av varje spelare. Eller vad sägs om att vissa spelare blev utskälda efter den snygga 3-1-segern mot Argentina i gruppspelet..?
Japan är det lag, tillsammans med Uzbekistan, som har överraskat OCH övertygat mest i detta VM. Lagets spelskicklighet är vassare än vilket annat lag som helst och det kan liknas vid en "light variant" av Barcelona.

Brasilien har inte alls sett så vassa ut i sina matcher. Alla vet att de besitter en riktigt hög högstanivå och att det finns klasspelare på varje position x2. En spelare som Leo skulle ha varit ledande i vilket lag som helst och något konstigt är det att han knappt har fått chansen i Brasilien. Han kom dock in i åttondelen mot Ecuador och då fick han nicka in en balja.
Brasilien har enormt mycket att bevisa och spelet hittills duger absolut inte om de ska ta sig vidare!

Analys: Japan körde fullständigt över Frankrike i gruppspelet. Frankrike som i sen tur avfärdade Elfenbenskusten i åttondelen. Samma elfenben vann "nästan" mot Brasilien i gruppspelet. Brassarna kviterade med matchens absolut sista spark. Ni förstår kanske vart jag vill komma? Japanerna har mött några riktiga tungviktare och gått segrande ur dessa med enorm hyllningar som följd. Deras åttondel mot Nya Zeeland ska vi inte ens prata om... okej då. Vilket utskåpning! 6-0 WOOoohoo
Japan har bevisat vad de kan men är absolut inte nöjda med det. De ska vinna hela turneringen och som laget spelar har de ganska goda chanser att lyckas.

Brasilien hade tur i deras inledande match mot Danmark där danskarna var bättre i första men brassarna fick ett snöpligt 1-0 innan paus. Sen mot Australien avgjorde laget sent (1-0) och efterföljande krysset mot Elfenbenskusten var röta. I kvartsfinalen stod Ecuador för motståndet och brassarna ska vara väldigt nöjda över att lyckats försvara sin 1-0-ledning. Motståndarna hade väldigt många och varliga chanser att kvittera. Istället lyckades inhopparen Leo avgöra på nick i slutet. Som ni hör har det inte varit någon enkel resa för brassarna som helt fått avstå klacksparkar och (nästan) målgester.

Inför dagens oddsättning var jag riktigt spänd. Jag förstod att det skulle dimpa ner överodds på Japan. Mycket riktigt blev det så! Nu pratar vi inte om några larviga överodds, utan snarare brutala!
Det har funnits odds på 6.00 på raka ettan men det försvann ganska snabbt. Nu ligger de högsta på 5.00 på singelettan. Det är ändå inte det bästa spelet! Utan det bästa spelet hittar du/ni på Sportingbet. Deras DNB-odds (draw-no-bet, pengarna tillbaka vid kryss) sticker ut ännu mer. Oddset är hela 3.75!! Om man lägger ihop deras etta (5.00) och kryss (3.40) blir oddset 3.539 på DNB. Nu har de missat och oddset är jämförbart med 5.00 på ettan och 4.00 på kryss. Dvs. Marknadshögt på både ettan OCH kryss.

Jag anser att det är 50/50 i matchen. Eller just nu väger det över till Japans fördel men jag räknar aldrig bort brassarna så därför ger jag Japan "bara" 50%.

Dunderspel! Japan - Brasilien DNB 1 @ 3.75 Sportingbet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fake (+1)
zoizo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-02, 16:45   #2
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 10
Sharp$: 21
Standard

Jag försökte skapa en rek istället men eftersom att jag inte lyckades så gjorde jag så här istället. Hoppas det duger.

Jag postade den här reken igår på en annan spelsite. Hoppas på mer respons här.
zoizo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-02, 17:04   #3
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kanns vettigt, tyvarr har jag inte Sportingbet. Tror dessutom Japan har mer av lagkansla..

Hoppas pa Japan.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-02, 17:18   #4
jg_
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 33
Sharp$: 991
Standard

Hoppas rekarna fortsätter "trilla in"
jg_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-02, 21:00   #5
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Du har helt klart funnit ett överodds. Oddset på japan fortsätter att droppa och ettan har ett average på 3.95 nu.
Japan U17 vann över Argentina med 3-1.

Vet du i vilket land matcherna spelas? Samt har du kollat elvorna om det är samma som startar som tidigare?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-02, 22:15   #6
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 10
Sharp$: 21
Standard

Det är Mexico som arrangerar detta mästerskap och den här kvartsfinalen spelas i Queretaro - ett plats där varken Brasilien eller Japan spelat på tidigare.

Angående startelvorna är inget klart än. Förutom att Lucas Piazon, en av de mest uppskrivna forwardsarna i Brasilien saknas pga. avstängning.
Noterbart är att Japan har roterat riktigt mycket bland sina spelare. De har en riktigt fin bredd och spelarna ska vara pigga efter en lätt åttondelsfinal. De har inte startat med samma uppställning i någon match därför att tränaren inte varit nöjd med lagets insats. :S Efter senaste matchen borde dock laget vara spikat. Jag väntar mig alltså samma startelva hos japanerna.

Även fast nu brassarna saknar sin viktiga Piazon har de Leo som avbytare. Han är lååångt ifrån dålig. Kanske inte lika bra som Piazon men fullt tillräcklig ersättare.
zoizo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-02, 22:38   #7
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Zoizo:

Snyggt rekat och uppsnappat! Har inte följt på spelet men mycket intressant att följa ändå...

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-02, 23:46   #8
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 100
Sharp$: 1779
Standard

Håller med, Japan har sett grymma ut, blir en annan match nu och Brassarna kan höja sig, men till dessa odds måste de liras
Luvan14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-03, 12:36   #9
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 10
Sharp$: 21
Standard

Oddsen är rätt slashade nu. Sportingbet har gått från 3.75 till 2.65 och även fast jag tycker att det fortfarande finns värde i det oddset så skulle det kännas piss att spela på det när man vet vilket odds som har funnits.

Jag rekommenderar att ni letar runt på andra sidor om ni är intresserade på att spela på den här matchen. Än så länge finns det ganska många sidor som fortfarande har ganska bra odds på Japan. Värdet kommer troligtvis att finnas på japanernas sida ända fram till matchstart...
zoizo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-03, 18:21   #10
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 10
Sharp$: 21
Standard

Lite festligt är det ändå hur fel ute bolagen har varit i den här matchen. Betclic började med 5.25 på Japan. Trots låg limit så har det kommit in så mycket spel på Japan att oddset nu är nere i 2.90.

Hoppas ni hann med på oddset och spelade hårt. Ni kommer kunna köpa tillbaka en stor den av insatsen och ändå sitta med ett riktigt bra spel!
zoizo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-04, 01:02   #11
 
gesons avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 82
Sharp$: 900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

0-1 i ht.Får hoppas att japan får in en snabb kvitteringsboll iandra och avgör på slutet.
geson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-04, 01:09   #12
 
gesons avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 82
Sharp$: 900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

0-2 direkt och matchen är nog rökt!
geson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-04, 02:07   #13
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 10
Sharp$: 21
Standard

Parodi på hög nivå att matchen spelades på den vattensjukaste planen ever. Japanerna fick aldrig igång något passningsspel på den bedrövliga planen och alla 50/50-bollar (det var många i leran) vann de starkare brassarna. Det här var otroligt synd! I slutet var vi ändå bara en stor (läs: enorm) fet tå ifrån ett 3-3-mål.

Sanningen är ändå att Brasilien var bättre i just den här matchen. Det var dåligt forskat av mig att jag inte hade kollat upp hur planen såg ut! Förlåt för det. Hade det varit en bättre plan hade det blivit en helt annan matchbild. Nu drog brassarna en enorm vinst då de kunde anpassa sig och sitt spel efter förutsättningarna. Japanerna kunde inte det och därför slutade matchen 3-2 till Brasilien.
zoizo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-04, 17:18   #14
 
Nordiks avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 102
Sharp$: 1330

La baguette - Football
Stats: 16 - 15 - 2
ROI: 100.45%
Vinstprocent: 51.61%

Standard

Synd, men Japanerna har lovande unga spelare och deras A-lag försätter förbättras. De var så nära att gå vidare till 1/4 final i VM i Syd Afrika.
Nordik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td