Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-18, 13:42   #1
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 3
Sharp$: 10
Standard

Diskussioner om vinnarspel Fotbolls-EM 2012


Odds från Betsafe

Spain
3,40

Germany
3,50

Netherlands
7,50

England
9,50

France
13,00

Italy
13,50

Portugal
15,00

Croatia
25,00

Russia
25,00

Ukraine
40,00

Poland
60,00

Denmark
60,00

Rep. of Ireland
65,00

Czech Republic
65,00

Greece
80,00

Sweden
100,00


Jag tycker att Portugal till 15x känns jävligt spelvärt, tror de har större chans än England, Italien och Frankrike, och med lite tur även Holland och Tyskland. Spanien kan bli en riktig pain in the ass.
Visserligen har Portugal inte imponerat som de kunnat gjort i kvalet, men de har spelarna, kvaliteten och framför allt spelet för att kunna gå långt. Jag tror dock att Spanien vinner hela skiten, och om/när Portugal lämnar turneringen utan guld säger min intuition mig att det är mot just Spanien i en finalmatch (även kvart eller semi).
Detta är ingen rek utan en diskussion, men vad säger ni om 15x på Portugalvinst? Det sämsta spelvärda oddset tycker jag är Tyskland som rimligtvis kunde ha runt 4,7-5 nånstans.
konspirationen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-18, 13:56   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Jag ser inget större fel i att Tyskarna rankas precis bakom Spanien, däremot skulle jag boka England @ 9.50 vilken dag i veckan. Maken till mer överskattat lag får man leta efter.

Portugal är i min bok inte bra nog, de saknar en striker i världsklass för att vinna. Ronaldo är lysande i Real, men sämre i landslaget precis som Messi. Men om han skulle få ut sin fulla potential så kan han ju såklart vinna mot i princip vilket lag själv. Sätter dock tveksamheter kring deras försvarsspel som sett svagt ut.

Anser för övrigt inte att varken Polen, Ukraina, Tjeckien, Irland eller Grekland ska vara så mycket bättre än Sverige som oddsen antyder. Med det sagt inget spelvärde i något av de lagen.

Både Ryssland och Kroatien till runt 25 är också skämtodds i min bok.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-18, 14:07   #3
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Jag skulle istället hålla Tyskland som huvudfavoriter,galet starkt landslag. Visst Spanien är starka men att vinna 3 raka mästerskap är tufft och håller nog Tyskarna snäppet högre just nu.

Sverige/Irland/Tjeckien helt chanslösa och oddsen på några andra dogs lockar inte men fler bookies lär släppa odds efter lottningen så får avvakta den.
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-18, 14:50   #4
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Skulle precis som Vlad ranka Tyskland som bästa landslag nu. Barcelona är på nedgång och likaså deras landslag.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-18, 15:28   #5
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 174
Sharp$: 86


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Skulle precis som Vlad ranka Tyskland som bästa landslag nu. Barcelona är på nedgång och likaså deras landslag.
Barcelona på nedgång?
Vad baserar du det på?

Det blir antingen Spanien eller Tyskland som vinner EM.
Spanien har ett landslag som presterar när det väl gäller, kolla på statistiken så kan du se att de inte går för fullt när det är vänskapsmatcher. När de väl har något att spela om så vinner de. Tyskland har byggt upp ett grymt lag och kommer inom några år vara ännu bättre.
Jakob10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-18, 20:08   #6
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Så här är det.

Alla lag på den listan är chanslösa emot Tyskland och Spanien, förutom Italien. Så vi har tre lag att gå på.

Well... Italien är enligt mig goda till det där oddset. Tycker de ser bra ut med Prandelli. Fixar de bara defensiven så bör de enligt mig vara tredje-favoriten här.

Portugal är skräp. Prata inte överodds här tack. Spela liten slant på dem och ha roligt med dem men de fixar inte ens gruppspel.
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-18, 20:16   #7
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av madjedo Visa inlägg
Så här är det.

Alla lag på den listan är chanslösa emot Tyskland och Spanien, förutom Italien. Så vi har tre lag att gå på.

Well... Italien är enligt mig goda till det där oddset. Tycker de ser bra ut med Prandelli. Fixar de bara defensiven så bör de enligt mig vara tredje-favoriten här.

Portugal är skräp. Prata inte överodds här tack. Spela liten slant på dem och ha roligt med dem men de fixar inte ens gruppspel.
Nu överdrev du både en och två gånger. Italien är inte tredjehandsfavorit. Holland är med all rätt rankade bättre än Italien. Serie A har tappat och Italien är ett av få länder som inte har några toppspelare utanför hemlandet.

Portugal gick vidare i VM och gjorde bra matcher i slutspelet, att de skulle missa avancemang från gruppen är högst osannolikt men innan lottningen är klar ska man ju inte säga för mycket.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-19, 10:31   #8
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 21
Sharp$: 468


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har sedan tidigare spelat en liten rolig dubbel med Tyskland vinna Em och Bayern vinner CL till 50ggr degen. Tror det blir "spansk" effekt efter att Bayern vunnit CL : )
bigsmooth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-22, 19:43   #9
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Ja, Tyskland är ruggigt starka och de kommer bara bli starkare de närmaste åren också efter föryngringen inom laget. varför Tyskland förlorat två raka mot Spanien i mästerskap ser jag som att de inte vågat spela ut, de har sett sina motståndare som stora jättar istället för det landslag de egentligen är. Tack och hej i gruppspelet.

Tyskland är även i min bok rankade först i EM, och även om jag kunde misstänkas vara partisk så har jag åtminstone många år med detta Tyskland. Senast var det bara en vänskapsmatch mot Holland men det var snarare som att Tyskland ställt ut 11 stora orangea koner på ena planhalvan och sen var det träning!
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td