Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-23, 09:05   #1
 
fireass avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 843
Sharp$: 1507
Standard

2011-11-23 Zenit St Petersburg - APOEL (Champions League)



Datum: 2011-11-23
Tid: 18:00
Sport: Fotboll
Land: Europa
Liga: Champions League
Match: Zenit St Petersburg - APOEL
Period: ft

Spel: Zenit St Petersburg HT
Insats: 6.00
Odds: 2.050
Bolag:

Motivering:
Överraskningslaget i grupp G, APOEL Nicosia, gästar Zenit denna CL-afton.

Zenit har sedan förlusten (2-1) mot Apoel i Cypern spelat sig i form och man har mycket bättre spel och självförtroende inför denna matchen. Senaste CL-matchen mot Porto slutade i vinst och Zenit har inte tappat poäng på hemmaplan i UEFA sammanhang sedan 27/8 - 2009 (mot CD Nacional 1-1).
Lägg också på att man bara förlorat 2 matcher på de senaste 53 hemmamatcherna i alla sammanhang, båda förlusterna mot CSKA Moskva.

Zenit kommer in till denna match från en mållös match mot Anzji i ligan där man hade målchans efter målchans och där man borde vunnit. Men man innehar fortfarande förstaplatsen i ligan, 3 poäng före CSKA Moskva.

Alexander Kerzhakov fortsatt skadad och Bukharov tar hans plats, Danny kommer också tillbaka (tränat med laget i full gång).

Apoel ligger 3a i sin liga och kommer från en vinst. De har varit en frisk fläkt med sin förstaplats i gruppen.

Dock så tror jag att Apoel tyvärr kommer att falla på mållinjen. Jag fortsätter att värdera de lågt och jag tycker att Cypriotiska lag baserar sin fotboll på försvar och med lite tur har detta fungerat väldigt bra för dem. Dock så har alla sagor sitt slut och jag kan inte se hemmastarka Zenit falla på hemmaplan.



Då vädret ikväll kommer att vara kallt med kanske minusgrader kan vi lätt konstatera att APOEL inte kommer att känna sig som hemma där värmen fortfarande råder ( i talande stund 19 grader Celsius).

Zenit är ett lag som skapar många chanser (de har flest skott på mål i hela turneringen!) medan faktiskt APOEL ligger på andra sidan med lägst skott på mål. Denna gången har man inte råd att missa sina chanser som man gjort förr och med ett stabilt försvar som man har tror att Zenit tar sin chans att fokusera sig på offensiven och dra in ett par mål.

Jag har haft väldigt svårt att välja vad denna REK ska handla om så skriver mina 2 förväntningar:


Zenit vinner HT @ 2.05 - 6/7.5 U ( 4% av BR) Oddshögsta: SBOBET @ 2.06

Zenit AH -1.0 @ 1.95 - 7.5/7.5 U ( 5% av BR) Oddshögsta: Bet365 @ 1.95

Ser också värde i Zenit vinst + hålla nollan för 2.2..

Tror på ett resultat som 2-0, 3-0.

Lycka till om Ni följer och som alltid, åsikter/kommentarer av alla slag är mer än välkomna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tompa87 (+5), Jinx (+5), Maijadona (+5), lillnilsson (+3)

Senast redigerad av fireas den 2011-11-23 klockan 09:12.
fireas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 10:46   #2
 
Jinxs avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Ankeborg
Inlägg: 796
Sharp$: 150
Standard

Solklar rygg! Ryska topplag på hemmaplan brukar vara ett bra spel men denna hade jag missat om det inte varit för denna REK. Tog även Zenit att vinna + hålla nollan @ 2.25 på Gamebookers. Tackar och bockar för en bra analys. Lycka till!

Senast redigerad av Jinx den 2011-11-23 klockan 11:04.
Jinx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 10:51   #3
 
ohlzons avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 110
Sharp$: 1075
Standard

Hittade sharps.se igår kväll när jag slösurfade. Den är redan min startsida tack vare såna här rekar. Ryggar direkt!
Lycka till!
ohlzon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 11:17   #4
 
Maijadonas avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Strömstad
Inlägg: 2 166
Sharp$: 1013

Maijadona sponsorpodden
Stats: 151 - 154 - 5
ROI: 131.70%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Bra rek!
Jag spelade matchen redan för två veckor sedan i några parlays. Vet inte riktigt om jag vågar spela handkappet. Vad gör Zenit när de tagit ledningen? Såg förra CL matchen mot S Donetsk och trots stor dominans så drog de sig tillbaka direkt efter att de gjort 1-0. Zenits tränare är ju dessutom Italienare, vilket ju tyvärr talar för att de kommer spela på/för 1-0 och sedan säkra bakåt.

Men ryggar dig på halvtidsspelet!
Maijadona är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 11:19   #5
 
zzzmans avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 68
Sharp$: 2513
Standard

Inte lika solklart att rygga för mig

Dels oddsen 1.40 för rak etta på Zenit gör att man får leta andra värden som HT odds. Detta är visserligen spelvärt om man tror att Zenit får ett tidigt mål. Men APOL har överaskat i match efter match, och jag tror inte att de överpresterat 4 matcher i rad. Utan man får börja respektera deras resultat. Då finns EV på andra sidan ex APOL +0.5 eller kanske rakt på X.

Visst det kalla vädret spelar roll - men det är kring 0 grader inte -10, så jag tror det har mindre inverkan

Själv tycker jag att luktar oavgjort främst för att det är ett resultat som båda lagen är halvnöjda med. De är topplagen i gruppen på 9 respektive 8 poäng. Och blir det oavgjort även mellan shakhart-porto så är det väl klart.

Men jag skall suga på det lite till
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+1)
zzzman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 12:45   #6
 
fireass avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 843
Sharp$: 1507
Standard

zzzzman och maijadona, Ni har såklart rätt i era kommentarer.

AH -1.0 är rätt vågat och kan hålla med om att HT bettet är nog det mest "säkra". Men deras förra match och vädret tror jag kommer göra mer skillnad än man tror. Sedan tycker jag inte att Apoel har ett så bra lag att man skulle kunna få de här 4 resultaten. De har försvarat sig väl men de har också haft tur.
fireas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 12:45   #7
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Likt zzzman tror jag att risken är stor för ett kryss eller uddamålsvinst för något av lagen, men håller med i din analys om att Zenit nog kommer att föra spelet i minst första halvan.

APOEL slog två hörnor på 90 min hemma mot Zenit nu senast, dessförinnan slog man tre st hemma mot Porto.
Spoiler:
I kvalet mäktade man med hela 11 hemma respektive 5 borta mot Krakow, men Zenit är som bekant ett annat gäng att möta på bortaplan.


Jag går istället in med en unit på att APOEL inte gör mer än 3 hörnor till 1.80 hos Bet365 (Antal Hörnor - Lag). Ett alternativ till detta om man tror att Zenit backar hem i andra är Apoel Nicosia Under 2 First Half Corners till 1.90 hos Paddypower.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 18:35   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

hade inte Bendtner Jr spelat på topp så hade det stått 4-0 Zenit vid det här laget.. sämre spelare får man leta efter tyvärr men du hade helt rätt i din analys och som sagt, Zenit ska vinna den här matchen med minst 2 mål.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 19:12   #9
 
fireass avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 843
Sharp$: 1507
Standard

tack tompa, det var frustrerande att titta på faktiskt.

Måste hitta en avslutare i detta lag som jag tycker spelar för bra för att inte kunna producera mål!
fireas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 19:19   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fireas Visa inlägg
tack tompa, det var frustrerande att titta på faktiskt.

Måste hitta en avslutare i detta lag som jag tycker spelar för bra för att inte kunna producera mål!
Idag var det parodi.. dessutom blev dem ju bestulna på en straff vid handsen och vettifan om det inte var det när dem blev fällda på övertid åxå.. men det var ett bra spel, omöjligt att veta innan att Zenit inte vill vinna.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 21:20   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 536
Sharp$: 1780


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

fireas: varför voidar du dina parlays som missar? La märke till det igår och idag har du ett 10u spel som torskade med zenit som även det står som void?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 21:30   #12
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 23
Sharp$: 1824
Standard

Freebets?
daanieel21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-24, 08:39   #13
 
fireass avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 843
Sharp$: 1507
Standard

I infon så står det varför

När det gäller 0-0 matcher ( i vissa fall) så får man tillbaka insatsen på bet365, därför blir de PUSH.

Men när det gäller parlays så gäller inte dessa alla.

När jag har en hög insats som 10u så är det troligtvis en freebet, det kan du läsa om i infon för spelet.

I detta fallet var det en freebet.

Hoppas du fick svar
fireas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td