Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-03-14, 06:32   #1
 
nauseas avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 368
Sharp$: 1043

Konståkning
Stats: 46 - 49 - 0
ROI: 105.74%
Vinstprocent: 48.42%

Standard

NHL 14/3


NHL (Internationell)
2012-03-15 00:35: Buffalo Sabres vs Colorado Avalanche
2012-03-15 00:35: Montreal Canadiens vs Ottawa Senators
2012-03-15 01:35: Winnipeg Jets vs Dallas Stars ML -Taget till 2.020
2012-03-15 03:05: Anaheim Ducks vs Detroit Red Wings
2012-03-15 03:05: Edmonton Oilers vs Columbus Blue Jackets
2012-03-15 03:05: Vancouver Canucks vs Phoenix Coyotes

För en gångs skull satt marginalerna på min sida. Dock svettigt när jag kikade på highlightsen i morse, då Hawks och Caps låg under med 1-3 och 0-3. Också givetvis kul att Frölunda vann, såklart

Dallas Stars (19-14-2 A) @ Winnipeg Jets (21-10-4 H)

Det blev en sjätte rak seger för Stars i natt, då man besegrade Wild med 1-0. Inte jätteövertygande, men en seger är en seger. Nu åker man vidare till Winnipeg, som har förlorat två raka. Kan Stars fortsätta trenden trots att man är hyffsat svaga utan vila?

Det börjar se riktigt mörkt ut för Jets att nå playoffs. Sex poäng har man upp till #8 Capitals, som nu vunnit fyra raka och ser starka ut. Men man måste förbi #9 Sabres som även dem spelar bra just nu. Hur mycket kommer detta att påverka psykologiskt? Eller skiter man i detta utan går ut på isen i natt och ger järnet?

I stort sätt två friska lag som möts. "Dallas forward Radek Dvorak and defenseman Sheldon Souray both missed Tuesday's game with lower-body injuries. … Jets defensemen Zach Bogosian and Dustin Byfuglien are dealing with lower-body injuries, though Noel says Byfuglien might be ready to face the Stars." nhl.com

Stars are 5-1 in the last 6 meetings in Winnipeg.
Stars are 11-2 in the last 13 meetings.
Stars are 6-0 in their last 6 road games.
Stars are 10-1 in their last 11 overall.
Stars are 15-40 in their last 55 games playing on 0 days rest.


Vet inte riktigt hur oddsen kommer att utvecklas under dagen, men jag slog till på en gång på Dallas ML @ 2.020. Tycker det känns riktigt bra för ett lag med sex raka segrar, sex raka bortavinster och bra siffror mot Jets (Thrashers) Men men. Det ska spelas en match på isen med och det är trots allt NHL.
nausea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 13:53   #2
 
Selan92s avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 1068
Standard

Håller med, satt och kikade lite på matcherna och dallas ml känns väldigt spelvärt. Lehtonen har 9-0-1 de senaste 10 matcherna och dallas tillsammans med pens är ju formstarkaste laget just nu. I övrigt tycker jag de andra matcherna känns mest som coinflips och hittar inte nått värde alls nästan. Lutar väl troligast att det blir ett enda spel på nattens matcher och det faller på Dallas ML.
Selan92 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 14:02   #3
Franzen Buttboy
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Tänk på att Dallas är 1-9 i B2B games.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
nausea (+2)
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 15:13   #4
 
Selan92s avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 1068
Standard

är dom? det lät inte som nå vidare trevliga siffor
Selan92 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 15:28   #5
 
nauseas avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 368
Sharp$: 1043

Konståkning
Stats: 46 - 49 - 0
ROI: 105.74%
Vinstprocent: 48.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av isbjorn Visa inlägg
Tänk på att Dallas är 1-9 i B2B games.
Jepp, illa. Men tror ändå på Stars. Mycket annan statistik som väger upp för de dåliga B2B-siffrorna.
nausea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 17:38   #6
 
nauseas avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 368
Sharp$: 1043

Konståkning
Stats: 46 - 49 - 0
ROI: 105.74%
Vinstprocent: 48.42%

Standard

Sen får man ju komma ihåg att deras senaste B2B blev en vinst, alltså den första under säsongen. Där bröt de den trenden! Men men, lagt bet ligger. Nu får jag bara hoppas de fixar vinsten.
nausea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 19:20   #7
kAs
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 44
Sharp$: 245
Standard

Inte orolig för trötta ben hos dallas idag ? Matchen inatt var väl en riktig kämpamatch vad jag kunde läsa av statistiken... Men självklart ett stort lycka till

Har en bra känsla för Ottawa inatt borta mot Montreal. Ottawa som har lirat helt ok på slutet, man producerar mycket mål framåt men släpper in lite för mycket ibland. Montreal som är ute på en bortaturné och spelar sin femte match på bort tid.. Med en tung förlust mot Buffalo senast tror jag man är bra möra i benen. ML ger 1.85 @ pinnen

yotes står förövrigt i 2.50 @ ml hos unibet, vad tror ni om det ?
kAs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 19:49   #8
 
nauseas avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 368
Sharp$: 1043

Konståkning
Stats: 46 - 49 - 0
ROI: 105.74%
Vinstprocent: 48.42%

Standard

Yotes är inte otänkbart alls. Kan se underspelet där, men Dallas blir mitt ända spel för kvällen. Lite nervös blir jag dock, när man missat att räkna med vissa saker. Får hoppas
nausea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 20:29   #9
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 157
Sharp$: 2238


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dallas 2.15 @ bet365
hejmike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 20:43   #10
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Älmhult
Inlägg: 46
Sharp$: 1213
Standard

Har funderingar på Yotes ML, Sens ML, Ö5.5 i Oilers- Jackets, Ö5.5 Habs- Sens och Ö5.5 Jets- Dallas.

Inga spel än! bara tankar, kommer nog spela ungefär detta, men ska kolla mer innan jag spelar.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

/Twitter @befriamig
befriamig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 21:20   #11
kAs
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 44
Sharp$: 245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av befriamig Visa inlägg
Har funderingar på Yotes ML, Sens ML, Ö5.5 i Oilers- Jackets, Ö5.5 Habs- Sens och Ö5.5 Jets- Dallas.

Inga spel än! bara tankar, kommer nog spela ungefär detta, men ska kolla mer innan jag spelar.
Spelar dallas som de gjorde inatt så tror jag det blir målsnålt!
kAs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 21:26   #12
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Älmhult
Inlägg: 46
Sharp$: 1213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kAs Visa inlägg
Spelar dallas som de gjorde inatt så tror jag det blir målsnålt!
Jo sant, men Dallas byter målvakt inatt och spelar Bachmann istället, tycker också att Jets har ett mycket bättre lag än Wild, som jag håller som ett av de fem sämre i hela ligan. Med det menar jag att Jets kommer spela bättre och kommer komma till fler lägen, tror att Jets kan pressa fram en del mål här.

Troliga matchbilden för mig är att Dallas börjar spela defensivt och att Jets gör första målet, kanske t.o.m de två första och då kan inte Dallas sitta tillbaka och titta på då de behöver så många poäng som möjligt, precis som Jets.

Men gör Dallas 1-0, så kommer de backa hem och deras kontringar är bra, då jag tycker att Jets har lite trögare backar om man jämför med Stars lite speedigare forwards, så då kan det öppna upp sig för kontringar.

Men klart spelet kan låsa sig, och då är överspelet kört. Men att Dallas har en match i benen en riktig krigarmatch tror jag också är positivt för överspelet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

/Twitter @befriamig
befriamig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 21:37   #13
kAs
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 44
Sharp$: 245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av befriamig Visa inlägg
Jo sant, men Dallas byter målvakt inatt och spelar Bachmann istället, tycker också att Jets har ett mycket bättre lag än Wild, som jag håller som ett av de fem sämre i hela ligan. Med det menar jag att Jets kommer spela bättre och kommer komma till fler lägen, tror att Jets kan pressa fram en del mål här.

Troliga matchbilden för mig är att Dallas börjar spela defensivt och att Jets gör första målet, kanske t.o.m de två första och då kan inte Dallas sitta tillbaka och titta på då de behöver så många poäng som möjligt, precis som Jets.

Men gör Dallas 1-0, så kommer de backa hem och deras kontringar är bra, då jag tycker att Jets har lite trögare backar om man jämför med Stars lite speedigare forwards, så då kan det öppna upp sig för kontringar.

Men klart spelet kan låsa sig, och då är överspelet kört. Men att Dallas har en match i benen en riktig krigarmatch tror jag också är positivt för överspelet.
Önskar dig lycka till!
kAs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 22:18   #14
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Älmhult
Inlägg: 46
Sharp$: 1213
Standard

Blev fem spel:

(U-skala 1-5)
Sens ML (3u)
Ö5.5 Habs- Sens (2u)
Ö5.5 Jets- Stars (2u)
Yotes ML (1u)
Ö2.5 Columbus Blue Jackets (3u)

Motiveringar:

Sens ML har betydligt mer att spela för, går vid vinst upp på samma poäng som Boston, men de ligger ändå kvar som 7a, pga mindre segrar. Habs har varit på en turné och kommer hem, första matchen hemma efter en längre turné bruka vara lite jobbig.
Lite stats som stödjer mina tankar:
Citat:
Senators are 5-1 in their last 6 road games.
Senators are 7-2 in their last 9 road games vs. a team with a home winning % of less than .400.
Senators are 6-2 in their last 8 vs. a team with a losing record.
Senators are 8-3 in their last 11 vs. Eastern Conference.
Senators are 6-2 in the last 8 meetings in Montreal.
Road team is 4-1 in the last 5 meetings.
Ö5.5 Habs- Sens tror på en ganska målrik match 6-7 mål ungefär. Där Sens förhoppningsvis drar längsta strået. Inbördes är det dock inga direkta målaffärer. Sens har dock varit inblandade i en del matcher senaste tiden med en del mål. Men tror på en match där Sens förstakedja kommer få spela mot Subban eller Kaberle, vilket kan ge en del Powerplay och i PP med Karlsson på blå är Sens farliga. Dock skall inte Habs offensiv underskattas, troliga resultat enligt mig 2-4, 3-4.

Ö5.5 Jets- Stars som jag har skrivit ovan så tror jag på en matchbild, där båda lagen vill mycket och det är nog viktigt att de sätter lägena, tycker inte Bachmann varit särskilt bra och med den form som Kane har just nu, så kan nog han oroa. Gillar även att båda lagen har snabba forwards vilket kan vara väl så giftigt vid omställningar. Tycker inte att inbördes möten skall prioriteras så högt i matchups mellan West och East då de inte spelar så mycket mot varandra.
Citat:
Over is 6-1-1 in Jets last 8 home games.
Over is 8-2-1 in Jets last 11 overall.
Over is 4-1 in Jets last 5 games as a home favorite.
Over is 18-7-1 in Stars last 26 Wednesday games.
Yotes ML Båda lagen befinner sig i en liten formsvacka, och jag anser att Yotes har den bättre formen av lagen. Nucks har tappat spelet totalt offensivt och utan Sedinarna så har det visat sig ganska tomt. Vilket är trist med svenska ögon. En svensk som dock har bättre form är Oliver Ekman Larsson som mycket möjligt kan stå för någon poäng ikväll/natt.
Det finns dock inte så mycket stats som stödjer detta spelet, bl a har Yotes bara 4 segrar på senaste 19 bortamatcherna mot Nucks. Men tycker oddset ligger lite för högt på Yotes för att inte testas dock med 1 u bara.

Ö2.5 Blue Jackets en match som inte betyder särskilt mycket för ena eller andra laget. Tror det kan bli lite svängig hockey här, var som sagt inne på överspelet i hela matchen. Men väljer att lira Jackets ö2.5 istället. Grundat på att Jackets har en bra förstakedja och att Oilers målvakt (Dubnyk) inte håller särskilt hög klass, däremot kan Sanford mycket väl häxa ett eventuellt överspel. Tycker det har blivit bättre i Jackets sedan Carter trejdades iväg. Johnson och Wisnewski är bra backar, så tror egentligen att Jackets tar segern här, men kan lika väl sluta 4-3 till Oilers som 3-1 till Jackets. Svår match, tycker ändå medel är vettig insats här, även att statsen är emot på ett bortaspel gör att jag väljer ö2.5 istället.

Har ni några frågor eller åsikter så skriva gärna något. Bara kul att diskutera spel.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

/Twitter @befriamig
befriamig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 05:52   #15
 
nauseas avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 368
Sharp$: 1043

Konståkning
Stats: 46 - 49 - 0
ROI: 105.74%
Vinstprocent: 48.42%

Standard

Det där gick inget vidare.
nausea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td