Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-03-23, 08:08   #1
 
marlings avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 290
Sharp$: 3105
Standard

Brynäs - Färjestad


Enligt marknaden (sett till avr. oddsen), vad är % chansen för respektive lag att gå till final?
Ser ut att vara FBK som är en liten favorite, men hur skulle det bli i %? 52/48?

Vad har ni för tro om denna matchserien?


marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-23, 09:18   #2
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 2
Sharp$: 45
Standard

Enligt marknadens avg-odds ser procenten ut som följande:

Brynäs: 45%

X:27%

Färjestad: 36%
Hemmila är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-23, 10:07   #3
 
Redbulls avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 2858
Standard

Hur kan det bli X när han frågar efter chansen för respektive lag att gå till final? Eller du kanske svarade fördelningen på första matchen?

Kollade snabbt på Bet365 och dom har exempelvis Brynäs som favorit. Enklaste uträkningen ger 52/48 att Brynäs går till final. (Odds just nu BIF/FBK: 1.80/1.95).

Har inte koll på avr. odds...

Senast redigerad av Redbull den 2012-03-23 klockan 10:19.
Redbull är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 00:29   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Jag tycker att det är en väldigt jämn matchserie.
Kanske liten, liten fördel för Färjestad.

Vissa bolag håller Färjestad som favorit och vissa håller Brynäs som favorit.
Snittoddsen ser ut såhär:

Brynäs: 1,882
Färjestad: 1,84

Vilket ger dessa procentsatser:
Brynäs: 49,436
Färjestad: 50,564

Och marknadshögsta ser ut såhär:
Brynäs: 2,00 (Unibet)
Färjestad: 1,95 (bet365)
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 07:37   #5
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11905
Standard

Som någon redan nämnt så bör detta, precis som oddsen indikerar bli en mycket jämn matchserie...


Brynäs har en sprudlande offensiv med unga Järnkrok,Silfverberg i spetsen men jag tror knappast att de kommer att ges det minsta gratis nu! Främst Frögren, men även Sevc och Lindström lär spela mycket tufft mot de här grabbarna...

Färjestad verkar nu ha rest sig efter en i övrigt mycket svag säsong sett med Färjestads-ögon. En 6:e-plats i tabellen var den sämsta placeringen på många år, men efter prakt-fiaskot i den näst sista grundserieomgången har det varit ett helt annat ljud i skällan!

Man bortabesegrade Frölunda i den sista grundserieomgången och sedan skickade man ju som alla vet ut HV 71 med 4-2 i matcher.

Brynäs med fart och fläkt och (den nya tidens hockey och allt vad det heter) mot "gamla" och betydligt mer rutinerade Färjestad:

Svårtippat men om jag skall ge mig på en "gissning" så får det bli att det slutar med Färjestad till final.

Varför?

* Christopher Nihlstorp!! Var stundtals rena väggen och stor hjälte i sista matchen mot HV där han spikade igen helt! Har varit bra mer eller mindre under hela säsongen och var också med och förde FBK till guld ifjol! Vare sig Svedberg eller "Honken" håller i mitt tycke samma klass som "Torpet...

* Vinnarkulturen. Kan låta löjligt, men när det drar ihop sig så brukar man se vilka som vet vad som krävs för att gå hela vägen! Merparten av spelarna i FBK har varit här förr och här vet ALLA precis vad som krävs!!


Det var en snabbanalys från min sida. Kul att höra vad andra tycker o tror!
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 10:07   #6
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Från FBK's hemsida:

Citat:
Färjestad var sist i Elitserien efter elva omgångar.
Sist. Utan seger.
Färjestad är näst bäst i Elitserien från omgång 12 till 55, bara två poäng efter det Luleå som alla pekat ut som Det Fantastiska Nya, men som nu är på skotersemester.
Så tror knappast att grundserieplaceringen har någon negativ påverkan på spelarna.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td