Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-06-11, 16:23   #1
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 5
Sharp$: 49
Standard

Enkla frågor om regler


1. Om en spelare utvisas för en minor penalty en minut innan slutet av en period, fortsätter den utvisningen till en minut efter början av nästa period eller slutar den vid periodens slut?

2. Hur räknas PP-opportunities vanligtvis? Exempelvis:
När en spelare utvisas efter att två av hans lagkamrater redan utvisats så får då den tredje penaltyn vänta tills någon av de andra är klar. Räknas det då som att en ny PP-opportunity påbörjats eller?

Jag inser att det är analretentiv nivå på de här frågorna men jag har kammat igenom reglerna från svenska ishockeyförbundet för fråga 1 och de säger verkligen inget, och jag har inte kunnat hitta något relaterat till fråga 2
ggbrons är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-11, 16:27   #2
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

1. JA
2. Utvisning 3 börjar när utvisning 1 avslutats.

Så tror jag
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-11, 16:48   #3
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 5
Sharp$: 49
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av djungelhjul Visa inlägg
1. JA
2. Utvisning 3 börjar när utvisning 1 avslutats.

Så tror jag
Tack för svaret! Fråga 2 handlade mer hur man räknar power play opportunities i lagstatistik; räknas det som en eller flera PP-opportunities även om man har ett långt sammanhängande powerplay av flera utvisningar?
ggbrons är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-11, 23:37   #4
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 153
Sharp$: 2389
Standard

Så vitt jag vet så räknas varje två-minutare för sig, oavsett hur många som sträcker sig efter varandra. Likaså räknas en fem-minutare också som ett PP för det är en utvisning.
Pettzon2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td