Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-09-16, 15:10   #1
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 89
Sharp$: 321
Standard

SHL 17/9


Tidigt spel på Örebro hemma mot Leksand. 2,20 Tempobet

Örebro är hemmastarka och kommer ifrån en meriterande seger borta mot FBK.
De har 3 raka mot just Leksand från förra säsongen. Senast hemma blev det klara 5-2.

Leksand har inte direkt imponerat under försäsongen och spelartruppen känns tunn med endast några få spetsspelare. I premiären mot Brynäs lyckade man bara skjuta 18 skott på mål och segern för bortalaget var odiskutabel.

Jag tror LIF kommer få det tungt i år om de inte stärker upp truppen ytterligare.

ÖHC har ett kanonläge att inleda säsongen med 2 raka vilket jag är övertygad om att de lyckas med. 2.20 är ett bra odds på en trolig vinnare.

Lycka till med era spel!
Zelena är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-16, 16:07   #2
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Är verkligen Örebro så hemmastarka?

Deras hemmafacit förra säsongen?
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-16, 16:19   #3
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Är verkligen Örebro så hemmastarka?

Deras hemmafacit förra säsongen?
26 12 3 1 10 70:54 43

Med det hamnade de på 9e plats i HA...

Så hemmastarka är de verkligen inte
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
cochise (+2)
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-16, 16:41   #4
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 553
Sharp$: 5259
Standard

dom senaste örebro - LIF har slutat 4 örebro 1 kryss och 5 LIF segrar (svs statistik)

första 5 minuterna mot Brynäs var Leksand bra!
efter 1-0 målet lade brynäs in en högre växel...då hängde leksand inte med.
drog på sig en massa utvisningar och...ja ni vet ju hur det gick.
jag vill tro att örebro inte besitter samma tempo som brynäs.
och jag tror inte att LIF är sämre än örebro.
ska leksand hänga kvar så är det dessa matcher dom ska vinna. (iofs tänker Örebro samma sak)
får dom bara ordning på PP (helt värdelöst mot brynäs) så tror jag leksand vinner!
eller e de bara som jag hoppas och vill
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-16, 17:41   #5
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Var & kikade på färjestad-örebro i lördags. Alla säger att Örebro fått den start de ville & bla bla. Jo självklart fick de det, 2 p borta mot Färjestad var nog inget man räknat med.

MEN, för att tala klarspråk. Örebro:s spel kommer inte hålla hela säsongen, men ska absolut inte skämmas för de inledande poängen, man slet kopiöst, men mycket till spel hade man inte.

Nu vankas det hemmaplan, vilket är en press. Publiken kommer kräva annat än att backa hem till egen blå linje (vilken man gjorde mot fbk).

Vad jag läst var Leksand riktigt dåliga mot Brynäs, så jag säger inte att Leksand vinner detta. Men matchen är viktig för båda lagen, man vet om att ska man hanka sej kvar i högsta serien är det dessa matcher som det ska plockas poäng i.

För mej en helt ospelbar match som man lika gärna kan kasta tärning i....men självklart önskar jag Zelena lycka till med sitt lir !
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-16, 18:53   #6
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 553
Sharp$: 5259
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Var & kikade på färjestad-örebro i lördags. Alla säger att Örebro fått den start de ville & bla bla. Jo självklart fick de det, 2 p borta mot Färjestad var nog inget man räknat med.

MEN, för att tala klarspråk. Örebro:s spel kommer inte hålla hela säsongen, men ska absolut inte skämmas för de inledande poängen, man slet kopiöst, men mycket till spel hade man inte.

Nu vankas det hemmaplan, vilket är en press. Publiken kommer kräva annat än att backa hem till egen blå linje (vilken man gjorde mot fbk).

Vad jag läst var Leksand riktigt dåliga mot Brynäs, så jag säger inte att Leksand vinner detta. Men matchen är viktig för båda lagen, man vet om att ska man hanka sej kvar i högsta serien är det dessa matcher som det ska plockas poäng i.

För mej en helt ospelbar match som man lika gärna kan kasta tärning i....men självklart önskar jag Zelena lycka till med sitt lir !
och om jag inte är helt ute och cyklar så brukar väl färjestad alltid vara lite trögstartade.
så man ska nog inte dra allt för stora växlar på örebro`s 2-poängare.
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-16, 19:14   #7
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 89
Sharp$: 321
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Är verkligen Örebro så hemmastarka?

Deras hemmafacit förra säsongen?
Tittar man historiskt över de senaste säsongerna har Örebro varit ett starkt hemmalag. I KS förra säsongen vann man alla de 4 hemmamatcherna som gällde något.

Jag vill också poängtera att i och med segern borta mot FBK har ÖHC inte någon jättepress på sig hemma vilket också skulle kunna vara en liten fördel. Det är bara min tankar..

Hur som helst - imorgon får vi se utfallet!
Zelena är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-16, 20:42   #8
MK
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 16
Sharp$: 156
Standard

Ser visst värde i Ö 5 till 2.12 på Pinnacle.

Örebro har en riktigt fin offensiv samtidigt som man fortfarande inte har löst sitt största problem sedan förra säsongen, målvaktsspelet. Möjligen har man fått bättre ordning på sitt spel defensivt. Samtidigt tycker jag inte att Leksand såg speciellt stabila ut defensivt i premiären.

Detta är en match Leksand inte vill förlora. Örebro har för vana att trycka gasen i botten på hemmaplan redan från start och mot ett Leksand som verkligen inte åka hem utan poäng bör det kunna skapas en hel del fina målchanser.

Värderar korrekt odds till strax över 2ggr pengarna.

Senast redigerad av MK den 2013-09-16 klockan 20:43.
MK är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-16, 20:46   #9
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 553
Sharp$: 5259
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MK Visa inlägg
Ser visst värde i Ö 5 till 2.12 på Pinnacle.

Örebro har en riktigt fin offensiv samtidigt som man fortfarande inte har löst sitt största problem sedan förra säsongen, målvaktsspelet. Möjligen har man fått bättre ordning på sitt spel defensivt. Samtidigt tycker jag inte att Leksand såg speciellt stabila ut defensivt i premiären.

Detta är en match Leksand inte vill förlora. Örebro har för vana att trycka gasen i botten på hemmaplan redan från start och mot ett Leksand som verkligen inte åka hem utan poäng bör det kunna skapas en hel del fina målchanser.

Värderar korrekt odds till strax över 2ggr pengarna.
du hitta 2.30 på svs
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-16, 21:04   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 314
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cochise Visa inlägg
du hitta 2.30 på svs
Stor skillnad på spelen dock, pinnacle har över 5 mål, dvs insatsen åter vid exakt 5 mål, medan svenska spel har ett "exakt 5 mål" alternativ, spelet förlorat vid exakt 5 mål då alltså.

klart bättre spel hos pinnen mao
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Alanya (+2)
StefanL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-16, 21:06   #11
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 553
Sharp$: 5259
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av StefanL Visa inlägg
Stor skillnad på spelen dock, pinnacle har över 5 mål, dvs insatsen åter vid exakt 5 mål, medan svenska spel har ett "exakt 5 mål" alternativ, spelet förlorat vid exakt 5 mål då alltså.

klart bättre spel hos pinnen mao
okay!
har ingen koll på pinnen
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-17, 09:55   #12
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zelena Visa inlägg
Tittar man historiskt över de senaste säsongerna har Örebro varit ett starkt hemmalag. I KS förra säsongen vann man alla de 4 hemmamatcherna som gällde något.

Jag vill också poängtera att i och med segern borta mot FBK har ÖHC inte någon jättepress på sig hemma vilket också skulle kunna vara en liten fördel. Det är bara min tankar..

Hur som helst - imorgon får vi se utfallet!

Vart har du facit på att Örebro varit hemmastarka de senaste säsongerna?


Ja dom kanske vann 4 hemmamatcher i KS förra säsongen men ett stark hemmalag är man över en längre tid/säsong.


Jag skulle säga själv att Örebro har en del press på sig från hemmapubliken i en premiärmatch på hemmaplan. Men det är ju vad jag tror det.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-17, 11:33   #13
 
Melvins avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 243
Sharp$: 1945


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1712832


Ogiltigt spel-ID: 1712836


Ogiltigt spel-ID: 1712838



Dessa herrar har spelat i samma kedja sedan dom två sista träningsmatcherna som var ett dubbelmöte mot SSK och sedan i premiären mot HV 71. Börjar med att skriva vad dom bidrog med i träningsmatcherna så vi skiljer på tränings och tävlingsmatch. I dom två träningsmatcherna samlade Ramtedt ihop 3+4, Janmark 2+2 och Melin 1+4. Redan innan den här kedjan komponerades ihop så har Melin sett riktigt stark och revanschlusten ut över fjolårets personliga "fiasko". Han vann den interna poängligan under försäsongen med 11 poäng. Sedan i matchen mot HV 71 så stod kedjan för ännu en stark insats, nu mot klart bättre motstånd också så vart poängskörden för respektive: Ramstedt 1+1, Janmark 3+1 och Melin 0+2 (satte också en straff under straffläggningen som dock inte blev matchavgörande). Vad jag vill komma till är att det är en målfarlig och kompetent kedja som kommer göra livet jobbigt för många försvarare under säsongen, alla tre vet vart nätet sitter och dom hittar varandra väldigt väl ute på isen. Så här såg målen ut mot HV 71 och det är inte direkt några slumpmål när någon vispar in en puck som tar på ett benskydd och sen i nät. http://play.shl.se/video/2672318389001/
Oddsen är något för höga för att inte testa, framförallt Melins 5.25.

Edit: Det räcker alltså med att en av dom gör mål för att gå plus.

Senast redigerad av Melvin den 2013-09-17 klockan 11:45.
Melvin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-17, 12:03   #14
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 2
Sharp$: 31


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Luleå spelar idag borta mot Frölunda. I sådana bortamatcher brukar Luleå spela oerhört disciplinerat, inte minst om de lyckas göra första målet vilket laget är riktigt duktigt på. Rautio i kassen har dessutom visat riktigt bra form. Jag själv kommer spela på under 4.5 och ett kryss då mycket talar för att den här matchen slutar i stil med 1-1 eller 2-2.
arelion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-17, 12:40   #15
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

HV71-Växjö: 2 ML (2.75) @ Bet365

HV har haft en stor spelomsättning inför denna säsong och är inget topplag nu mera. Förlust i premiären mot svaga AIK med 5-4 efter straffar. Johan Daviddson och Andreas Jämtin saknas skadade. Har haft svårt mot Växjö sedan dom gick upp i SHL. Bara tre vinster på tio matcher mot Växjö.

Växjö gör nu sin tredje säsongen i SHL och börjar etablera sig. Denna säsong är det bara slutspel som gäller och man har satsat en del på bra spelare inför denna säsong. Rhetti Rakhsani, Collby Armstrong, Semastian Erixon och Cory Murphy är bra nyförvärv. Fick med sig en poäng i premiären mot Modo (2-1 förlust i sudden).

Växjö har fin segerchans ikväll i Kinnarps Arena och (2.75) på Växjö (inklusive förlängning och straffar) är ett fint odds.


Insats: 4-Units
__________________
Varje dag är en ny speldag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
knasboll (+1)
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td