![]() |
Finns det någon tillgänglig statistik på hur ofta ett lag vinner med 2 mål eller mer? Jag spelar ofta en del FT samt -1.5-spel, och det är verkligen skillnad på olika lag.
Utan tillgänglig statistik kan jag konstatera av erfarenhet att Detroit Red Wings är ett av de värsta lagen att spela -1.5 på då de i princip aldrig sätter mål i öppen bur. Andra lag är mer benägna att skjuta ut pucken, försöka träffa mål osv. Detroit lägger sig på pucken i egen zon längs sargen. Rangers är ett annat likadant exempel, har de inte en tvåmålsledning när det andra laget tar ut sin målvakt så är ett -1.5 oftast förlorat. St. Louis är ett exempel på ett lag som är bra på att sätta den i öppen bur. Penguins, Rangers, Bruins, Flyers är av någon anledning riktigt bra att spela FT-spel på, de kryssar väldigt lite. Eastern conference-lag kryssar överlag mindre än western conference-lag (ja, det har jag räknat). |
Citat:
|
Ottawa Senators - Columbus Blue Jackets 1 ord tid
Senators slog Boston hemma senast med 4-2. Tror de fortsätter klättringen uppåt i tabellen. Spelstopp 19.00 |
Citat:
I annat fall vet jag faktiskt inte. Sen kan jag i övrigt tycka målen i öppen bur sker genom tillfälligheter, alltså oftast endast rensande puckar som "råkar" glida in i motståndarnas bur - därav finns det inget lag som är "bättre". Men för att ge ett någorlunda vettigt svar så förknippas fenomenet säkerligen ofta med en aggressiv defensiv, som sätter ordentlig press i slutminuterna och som anfaller, snarare än "rensar" - vid erhållning av puck. :yes: |
Citat:
http://www.donbest.com/nhl/ats-stats/ |
Citat:
Bara ute efter lag som vinner med 2 mål eller mer. |
Sedan säsongen 98/99 så har hemmalagen vunnit 5002 matcher med två mål eller fler dvs 30% av matcherna och för bortalaget är det 3731 vinster med två eller fler mål vilket är 23%. Notera att detta inte innefattar nuvarande säsong, har inte kollat enskilda lag utan bara totalt.
|
Chicago-San Jose blir härlig match.
Corey Crawford tillbaka i målet i Chicago ikväll. Känsla för San Jose. |
spelet på ottawa var bara skitdåligt... 0-4 nu i tredje....
bättre titta om de härliga DD-loppen en gång till... |
Wild känns som kvällens givna
Sharks kör över Chicago efter deras tunga match igår? Dallas formstarka då de fått fart på nätandet i benn och seguin. Vancouver på väg neråt, bra odds! |
Jag sätter lite deg på:
NY Rangers vs Los Angeles, X 1:a Per@2,50 William Hill 3-3-1;5-3 vs 1-7-2; 4-6 Värdering(1-X-2): 28-52-20 tips: 0-0 Washington vs St. Louis, X@4,30 Marathonbet 3-4-3; 32-26 vs 2-3-1; 21-13 Värdering(1-X-2): 29-30-41 Tips: 2-2 Sätter 3u per spel Lycka Till Med Era Lir |
Chicago-San Jose: 2 ML (2.05)
Härligt möte mellan två offensiva lag. Kan bli en sevärdmatch detta. Chicago var inte alls bra igår men så stod också Chabibulin i målet. 40-år nu och sett sina bästa dagar. Tillbaka med Corey Crawford ikväll. San Jose vann äntligen efter ordinarietid senast mot Edmonton. Spelar en del oavgjorda matcher annars på slutet. Har tre raka bortavinster mot Chicago ser jag. Men 2.05 ML på San Jose känns helt okej faktiskt. Chicago lyfter sig nog från plattmatchen igår, men kan vara lite slitet med. San Jose var bra senast fram till halva matchen då man redan hade 3-0 på Edmonton, vann med 3-1. Testar Hajarna! Insats: 2-Units Washington-St. Louis: Över 5.5 mål (2.05) @ NB Två offensiva lag. Caps gått över linan i 3 av 5 senaste, två andra matcherna exakt fem mål. St. Louis Bara gått över linan 2 i 5 senaste, men senaste två matcherna gått över linan. 11 mål 2 senaste matcherna. Bra feeling för överspelet här. Insats: 4-Units |
Ytterligare ett spel jag tror starkt på.
Minnesota vs Winnipeg, Wild -0,5 1:a Per@2,60 Betway 5-5-2; 13-7 vs 0-6-2; 6-9 Värdering(1-X-2): 46-41-13 Tips: 1-0 Nu ska jag jobba vidare på mitt nattkneg :sweatdrop: Lycka Till Med Era Lir |
Nu blir det att se Caps-Blues kan bli en kul match det. Hoppas på 6 mål för mitt spel iaf.
|
Citat:
Ovechikin på G med två baljor, han kanske är på spelhumör den lynnige ryssen. |
Jävla bittert åka på det överspelet 4-1 halva matchen sen NADA. Saknades inte chanser b.la tog Caps målis 45-skott. Ja, ja så är det ibland med överspel. Vad ska man göra? Inte trodde man det skulle stanna vid fem mål efter 4-1 halva matchen. Arg.
|
Fortfarande ett rätt litet sample men du verkar duktig på period- samt krysspel NiLu. Sådana spel kan även vara lite jobbiga med tanke på de höga oddsen och den höga variansen som kan tära på en, samma sak som med -1.5-spel. :cheers:
|
Ottawa samt Blues-Caps svek i natt... Bara nya tag.
|
Citat:
Jodå variansen kommer som ett brev på posten, men jag har lärt mig att hantera den som tur är :D För tio år sedan hade det varit värre när förlusterna radar upp sig som ett pärlband. Ha De Gôtt |
Carolina vs Boston, X 1:a Per@2,55 William Hill
4-8-1; 1-7 vs 4-3-1; 6-2 Värdering(1-X-2): 17-54-28 Tips: 0-0 Carolina vs Boston, U 4,5@2,10 Marathonbet 3-7-3; 21-27 vs 4-1-3; 21-15 Värdering(O/U): 37/63 Tips: 1-2 Insatsen är 3u per spel Lycka Till Med Era Lir |
Carolina Hurricanes U 2.5 - Boston Bruins
Pittsburgh Penguins - Anaheim Ducks Ö 5.5 Många halvdana prestationer från båda sidor här. Detta faktum innebär i praktiken att vi mest troligt kommer att få se en tight match - båda sidor är fullt taggade att bryta sig ur dessa "negativa trender". Föredrar (i 9 av 10 fall) att undvika spel som dessa. Fasth confirmed för Ducks kan vara avgörande huruvida jag väljer att lägga något här. Om bilden som ovan beskrivs avspeglar matchen korrekt - kommer mötet antingen bli väldigt målrikt eller raka motsatsen. Med Fasth i mål provar jag Ö 5.5 till låg insats. Winnipeg Jets FT - Calgary Flames Har känsla för Flames här. Men Berra i mål gör inte spelet attraktivt nog. |
Pittsburgh förlorar lite väl mycket på slutet nu. En bra dag vinner man lätt. Svårt analysera dom just nu. Men känslan är dom vinner ikväll om Fasth står, inget ont om Fasth.
|
Citat:
|
Citat:
Schema Pens: http://penguins.nhl.com/club/schedule.htm |
Pittsburgh-Anaheim: 1 (2.07) @ NB
Anaheim är ju mitt boggi lag denna säsong. Men nu går det sämre tre raka torsk på rensade fot. Pittsburgh är inte precis i form. Men känslan säger att man är retade och riktigt spelsugna ikväll. Fasth står sin andra match denna säsong ikväll är det sagt. Blir mitt spel i natt i NHL. 3-Units |
Citat:
Såg två första vet inte hur sista var. |
Citat:
|
6 sec kvar. Riktigt surt va det.
|
Buffalo vs St. Louis, Blues -0,5 1:a Per@2,50 Betway
0-4-7; 2-12 vs 4-2-1; 7-6 Värdering(1-X-2): 5-35-65 Tips: 0-1 Philadelphia vs Ottawa, Flyers -0,5 1:a Per@2,96 Pinnaclesports 4-3-3; 9-5 vs 3-4-2; 11-10 Värdering(1-X-2): 44-32-24 Tips: 1-0 NY Rangers vs Boston, X 1:a Per@2,50 William Hill 3-4-1; 5-3 vs 5-2-1; 8-3 Värdering(1-X-2): 22-42-36 Tips: 0-0 Insats är 3u per spel Lycka Till Med Era Lir |
Buffalo vs St. Louis, Blues -1,5@2,60 William Hill
1-2-8; 20-35 vs 2-3-2; 22-17 Värdering(1-X-2): 16-21-63 Tips: 2-4 Toronto vs NY Islanders, Leafs -1,5@3,19 Pinnaclesports 4-3-2; 32-21 vs 1-2-6; 23-32 Värdering(1-X-2): 63-20-17 Tips: 4-1 Colorado vs Chicago, Avalanche@3,00 Bet365 8-0-3; 38-26 vs 2-3-3; 30-24 Värdering(1-X-2): 56-16-28 Tips: 3-2 Edmonton vs Columbus, Jackets@2,60 Titanbet 0-1-7; 12-32 vs 2-3-4; 23-26 Värdering(1-X-2): 23-19-57 Tips: 2-3 Insats per spel är 3u Lycka Till Med Era Lir |
Citat:
|
Citat:
Jag vet att Islanders har vunnit de tre senaste mötena i Air Canada Center men det är bara siffrorna i mitt system som styr mina spel. Jag spelar naturligtvis alla spel själv som jag lägger ut här. Ha De Gôtt |
Jag gillar St Louis -1.5, Colorado 1 och Columbus 2 (alla inom ord tid)
|
|
Detroit-Nashville: 2 ML (2.40) hos NB
Inget av lagen i form precis. Nashville vann inge senast med 7-2 mot Chicago. Noterar att Detroit har fem raka övertid/straff förluster. Är svårslagna men har svårt att vinna. Fint odds på kapabla Nashville. Det jag är orolig för är att Pekka Rinne är skadad än och Marek Mazanec vaktar målet igen. Men med Detroits facit på slutet i tanke vill jag testa ML-oddset här. 2-Units |
Citat:
RR = Runt ruggigt.... Grattis! |
Canucks förlorar på straffar. Enda spelet från jackpott. Men plus i kassan å bara ladda om inför nästa natt!
|
Citat:
|
-1.8 Units
Nashville vinner med 0-2 snyggt Men Chicago släpper in 3-0 i första sen var den körd. Förlorar med 5-1. Nya tag. |
Washington-Pittsburgh bra match kan det bli, inne på Pittsburgh.
Devils som Mackan har nog. Columbus kanske mot Calgary med tio matcher på raken undan vinst i ordinarie. |