Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   NHL 13/14 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/17755-nhl-13-14-a/)

patrik_g 2013-10-25 22:22

2013-10-26 01:35NHLOttawa Senators vs Anaheim Ducks 1 FT 3 2.250

Ottawa stod för säsongens bästa insats senast då man bortabesegrade Detroit med 6-1. Helt okej form med raden: 2-1-2 på dom fem senaste. Har inga nya skador i laget.

Anaheim är obesegrade hemma, men på bortaplan går det sämre. Kommer från två raka bortaförluster mot Toronto 4-2 och igår 4-1 mot Montreal.

Idag debuterar dansken Frederik Andersen (tidigare i Frölunda) i NHL. Alltså Anaheim spelar sin tredje målvakt ikväll.

Dustin Penner och Sheldon Souray saknas i Anaheim.

Anaheim har 4-0-1 på Ottawa på dom fem senaste.

Jag har feeling för Ottawa här.

Anaheim spelade igår, svagare på bortais och kör med tredjemålvakten ikväll.

2.25 på hemmaseger känns helt okej och testas.

NiLu 2013-10-25 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 282922)
2013-10-26 01:35NHLOttawa Senators vs Anaheim Ducks 1 FT 3 2.250

Ottawa stod för säsongens bästa insats senast då man bortabesegrade Detroit med 6-1. Helt okej form med raden: 2-1-2 på dom fem senaste. Har inga nya skador i laget.

Anaheim är obesegrade hemma, men på bortaplan går det sämre. Kommer från två raka bortaförluster mot Toronto 4-2 och igår 4-1 mot Montreal.

Idag debuterar dansken Frederik Andersen (tidigare i Frölunda) i NHL. Alltså Anaheim spelar sin tredje målvakt ikväll.

Dustin Penner och Sheldon Souray saknas i Anaheim.

Anaheim har 4-0-1 på Ottawa på dom fem senaste.

Jag har feeling för Ottawa här.

Anaheim spelade igår, svagare på bortais och kör med tredjemålvakten ikväll.

2.25 på hemmaseger känns helt okej och testas.

Coach Bodreau tog av J Hiller efter första perioden efter att han släppt in tre puckar och satte in Fredrik Andersen i andra perioden hemma i Honda Center den 21/10 (Svensk tid). Han höll nollan när han stoppade de 24 skotten han fick emot sig.
Han var en av anledningarna till att Ducks lyckades vända ett 1-3 underläge till seger med 6-3. Han fick med andra ord en mycket bra debut i NHL :D

patrik_g 2013-10-25 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av NiLu (Inlägg 282926)
Coach Bodreau tog av J Hiller efter första perioden efter att han släppt in tre puckar och satte in Fredrik Andersen i andra perioden hemma i Honda Center den 21/10 (Svensk tid). Han höll nollan när han stoppade de 24 skotten han fick emot sig.
Han var en av anledningarna till att Ducks lyckades vända ett 1-3 underläge till seger med 6-3. Han fick med andra ord en mycket bra debut i NHL :D

Då blir det debut från start ikväll då i NHL för Frederik

WizardofAhhs 2013-10-25 23:45

Citat:

Ursprungligen postat av NiLu (Inlägg 282926)

Det är förvisso imponerande. Kan tänka mig att det är en "viss" omställning från SHL - NHL.

NiLu 2013-10-27 00:11

New York Islanders vs Philadelphia Flyers, Islanders -1,5@3,67 Pinnaclesports
2-3-1; 21-19 vs 0-0-3; 4-11

Islanders återvänder hem till Nassau Coliseum efter att ha besegrat självaste penguins på bortais. Nu tar de emot Flyers som har inlett säsongen uruselt och på bortais har de tre raka förluster. Philadelphia vann förvisso bottenmötet senast hemma mot NY Rangers men det räknas inte tycker jag. NYI har blandat och gett hemma men de gör många mål (3,50) och de släpper in många mål (3,17) men nu möter de ett Flyers som har riktigt svårt att göra mål borta (1,33) och sammtidigt släpper in många mål borta (3,67). Oförmågan att göra mål samtidigt som man släpper in många mål är en mycket dålig kombo. Även om Islanders släpper in många mål så tror jag att deras försvar kommer att klara sig mycket bra i natt. Dessutom kommer de att hänga minst fyra baljor i natt tror jag när de vinner med 4-2.

Sätter 3u.

Lycka Till Med Era Lir

Kyodai 2013-10-27 21:43

Fått för mig att Tampa Bay är slitet sedan senaste matchen mot Buffalo.
Det är ju inte många timmar emellan - och snart dags för ett bortamöte
mot ett poänghungrigt Florida. Spelstopp 22.00

Inget av lagen är särskilt bra men spelar på piggare ben hos Florida - 1:a till 2.50

patrik_g 2013-10-27 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av Kyodai (Inlägg 283652)
Fått för mig att Tampa Bay är slitet sedan senaste matchen mot Buffalo.
Det är ju inte många timmar emellan - och snart dags för ett bortamöte
mot ett poänghungrigt Florida. Spelstopp 22.00

Inget av lagen är särskilt bra men spelar på piggare ben hos Florida - 1:a till 2.50

Ryggar den håller med.

Lindbäck VS Marström målvakts duell

patrik_g 2013-10-27 21:56

Alex Stalock står i San Jose kassen ikväll. Vem är det? Har spikat San Jose på PP känns inte så bra nu.

Al Montoya i Jets kassen bra målvakt det? Har 1X i den.

Richard Bachman I Edmonton kassen. Bra målvakt det? Har spikat Kings

Kyodai 2013-10-27 22:00

Sharks är favoritlaget --- men just ikväll avstår jag spel på dem. Orsak - samma som
för Tampa Bay --- dvs det är väldigt kort mellan matcherna nu för Sharks - senaste 27/10 kl 1.00 och så nu spelstopp kl 22.00

patrik_g 2013-10-27 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av Kyodai (Inlägg 283656)
Sharks är favoritlaget --- men just ikväll avstår jag spel på dem. Orsak - samma som
för Tampa Bay --- dvs det är väldigt kort mellan matcherna nu för Sharks - senaste 27/10 kl 1.00 och så nu spelstopp kl 22.00

Mitt favorit lag med. Men gjorde ett litet PP system och då blev San Jose en av spikarna.

patrik_g 2013-10-27 22:12

Markström släpper in en puck direkt :sad:

2-0 på fem min suck

patrik_g 2013-10-27 22:39

Columbus Blue Jackets – Anaheim Ducks: 1 (2.40) Bwin

Ingen större motivering. Mest att jag tror hemmaplan avgör. Columbus har tre raka vinster hemma. Klara vinster också. Anaheim sämre borta men vann mot Ottawa senast borta 2-1. Andersen fortsätter i kassen då Fasth är skadad. Ny tung skada på Jakob Silfverberg skadad sig mot Ottawa (borta 4-6 veckor).

3-Units

WizardofAhhs 2013-10-27 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 283659)
Markström släpper in en puck direkt :sad:

2-0 på fem min suck

Varför inte Ö 5.5 till 1.86? :yes:

lassestefanz 2013-10-27 23:01

TB Lightning @ FLA Panthers TB först till 3 mål (2.25)

TB Lightning @ FLA Panthers 1 (2.50)

2-1 till TB i paus, hoppas Stamkos leverar en snabb i andra :)

NiLu 2013-10-27 23:53

Colorado Avalanche vs Winnipeg Jets, Jets -1,5@6,80 Pinnaclesports
4-0-1; 18-10 vs 1-2-1; 10-10

Colorado rivstartade säsongen hemma och vann med klara 6-1 mot Ducks i premiären. Fortsatte av bara farten och avfärdade Preds med 3-1 och Dallas med 3-2 på de tre första matcherna hemma. Enda förlusten hittills kom mot Wings den 18/10 när de losade med 2-4 men Avs reste sig snabbt och har tre segrar bakom sig varav två på bortais (Sabres 2-4 och Pens 0-1), den senaste hemmamatchen vann de mot Carolina med 4-2.
Jets har bara vunnit en, av de fyra bortamatcher som de spelat, och den kommi premiären borta mot Oilers som slutade 4-5. Efter det har de en uddamåls förlust, en förlust på ÖT och senast igår en vinst på straffar. Avalnche har inte vunnit hemma på de fem senaste mötena mellan lagen utan två har slutat oavgjort och tre har Winnipeg vunnit. Samtliga tre vinster för Jets har täckt handikappet och jag tror det är dags för Winnipeg att håva in sin blott andra seger på bortais.

Tips: 2-4
Insats: 3u

Los Angeles vs Edmonton Oilers, Ö5,5@2,15 Pinnaclesports
2-1-2 19-15 vs 2-1-5; 24-31

Två målglada gäng som snittar 3,80 vs 3,00 GM och 3,00 vs 3,88 IM. Kings vann senast hemma mot Phoenix med 7-4 och Oilers fick stryk borta mot Coyotes med 5-4. Kings defensiv är inte alls lika stabil som tidigare men offensivt producerar de och det samma gäller för Edmontons offensiv, däremot är deras försvar minst lika vidöppet som tidigare år ;) Tror det blir en fartfylld, öppen och målrik match i natt när de drabbar samman i Staples Center.

Tips: 4-3

Lycka Till Med Era Lir

NiLu 2013-10-28 00:00

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 283654)
Alex Stalock står i San Jose kassen ikväll. Vem är det? Har spikat San Jose på PP känns inte så bra nu.

Al Montoya i Jets kassen bra målvakt det? Har 1X i den.

Richard Bachman I Edmonton kassen. Bra målvakt det? Har spikat Kings

www.eliteprospects.com är en mycket bra sida om du vill kolla upp spelare.

WizardofAhhs 2013-10-28 03:11

Citat:

Ursprungligen postat av NiLu (Inlägg 283669)
Colorado Avalanche vs Winnipeg Jets, Jets -1,5@6,80 Pinnaclesports
4-0-1; 18-10 vs 1-2-1; 10-10

Colorado rivstartade säsongen hemma och vann med klara 6-1 mot Ducks i premiären. Fortsatte av bara farten och avfärdade Preds med 3-1 och Dallas med 3-2 på de tre första matcherna hemma. Enda förlusten hittills kom mot Wings den 18/10 när de losade med 2-4 men Avs reste sig snabbt och har tre segrar bakom sig varav två på bortais (Sabres 2-4 och Pens 0-1), den senaste hemmamatchen vann de mot Carolina med 4-2.
Jets har bara vunnit en, av de fyra bortamatcher som de spelat, och den kommi premiären borta mot Oilers som slutade 4-5. Efter det har de en uddamåls förlust, en förlust på ÖT och senast igår en vinst på straffar. Avalnche har inte vunnit hemma på de fem senaste mötena mellan lagen utan två har slutat oavgjort och tre har Winnipeg vunnit. Samtliga tre vinster för Jets har täckt handikappet och jag tror det är dags för Winnipeg att håva in sin blott andra seger på bortais.

Tips: 2-4

Los Angeles vs Edmonton Oilers, Ö5,5@2,15 Pinnaclesports
2-1-2 19-15 vs 2-1-5; 24-31

Två målglada gäng som snittar 3,80 vs 3,00 GM och 3,00 vs 3,88 IM. Kings vann senast hemma mot Phoenix med 7-4 och Oilers fick stryk borta mot Coyotes med 5-4. Kings defensiv är inte alls lika stabil som tidigare men offensivt producerar de och det samma gäller för Edmontons offensiv, däremot är deras försvar minst lika vidöppet som tidigare år ;) Tror det blir en fartfylld, öppen och målrik match i natt när de drabbar samman i Staples Center.

Tips: 4-3

Lycka Till Med Era Lir

Haha, vilket jävla odds du fick till på Jets! Själv hoppas man på Avalanche FT.

WizardofAhhs 2013-10-28 05:08

Självklart går Oilers - Kings till straffar. Över redan där antar jag?

Quick - Bachman

NiLu 2013-10-28 08:30

Citat:

Ursprungligen postat av WizardofAhhs (Inlägg 283676)
Haha, vilket jävla odds du fick till på Jets! Själv hoppas man på Avalanche FT.

Ja, de var inte direkt favoriter om man säger så :D
Grattis till degen :thumbup:

patrik_g 2013-10-28 11:11

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 283660)
Columbus Blue Jackets – Anaheim Ducks: 1 (2.40) Bwin

Ingen större motivering. Mest att jag tror hemmaplan avgör. Columbus har tre raka vinster hemma. Klara vinster också. Anaheim sämre borta men vann mot Ottawa senast borta 2-1. Andersen fortsätter i kassen då Fasth är skadad. Ny tung skada på Jakob Silfverberg skadad sig mot Ottawa (borta 4-6 veckor).

3-Units

3-4 till Ankorna och jag ska hålla mig ifrån dom ett tag nu tror jag. Andra raka förlustspelet då jag spelat i mot dom.

Kyodai 2013-10-28 11:23

Ja, där ser man vad "ologiskt" NHL kan vara.... Ibland tänker man
för mycket... Förmodligen bättre att gå på känsla...

WizardofAhhs 2013-10-28 11:24

Vad tror vi om kvällens drabbningar? Fem fartfyllda möten står på menyn.

Buffalo Sabres - Dallas Stars
Carolina Hurricanes - Pittsburgh Penguins
Minnesota Wild - Chicago Blackhawks
New York Rangers - Montreal Canadiens
Vancouver Canucks - Washington Capitals

Sabres - Stars känns rätt öppet. Vancouver lär väl ta en seger @ home mot Capitals? Överspel kanske? I övrigt tror jag på Canadiens och Penguins.

NiLu 2013-10-28 15:28

Undrar om Hawks får revansch?
Rangers första hemma i MSG, hoppas de kommer på ett vinnande spår nu.
Canes vs Pens, känns öppen med fördel för Hurricanes.
Buffalo kanske tar första viktorian hemma?!
Vancouver vs Capitals känns som ett givet överspel på förhand.

Får se om jag hittar ngt spelbart när jag kört igenom matcherna i mitt excel sheet ;)

Just my two cents

Pluskas 2013-10-28 21:24

Jag tror på ML vinst för Rangers, Stars och Capitals.
Hålla koll på dtmts.com/ innan man kilar till jobbet imorrn bitti!

Lycka till med gamblingen inatt nu!

nundre 2013-10-28 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av NiLu (Inlägg 283769)
Undrar om Hawks får revansch?

Jag tror inte att Chicago förlorar 3 matcher i rad hehe.. Men Minnesota har varit tighta sett kanske två veckor tillbaka. Det ska bli kul att se hur matchen slutar :).

Kyodai 2013-10-28 22:33

Koncentrerar spelet i natt till vinst för Vancouver odds 2.00

Abyss 2013-10-28 23:55

Jag tror att Pingvinerna kommer bryta förlust sviten i kväll mot Carolina.

Justin Peters kommer vakta Carolinas mål, 3.16 GAA och räddningsprocent på 89.1%, då både Ward (4 veckor) och Khudobin (3 veckor) saknas pga skador. Han har stått i de två senaste bortamatcherna Minnesota (3-1) samt Colorado (4-1) men nu vänder man hem till Carolina igen.

I Pittsburghs mål verkar Fleury hamna och efter tre förluster så har jag svårt att se att Pingvinerna förlorar en fjärde mot ett lag med tredjemålvakten i.

Pittsburgh har 6-1-0 mot Carolina och ska då tilläggas att Crosby inte varit med i fyra av dessa.

Tror Pingvinerna tar vara på detta och spelar därför -1.5 @ 2.70 hos William Hill

patrik_g 2013-10-29 20:46

2013-10-30 00:05NHLNew York Islanders vs New York Randers 2 ML 4 2.350

Hett New York derby!

Rangers fick äntligen spela i Madison Square Garden igår efter nio raka bortamatcher. Det blev förlust med 0-2 mot Montreal. Rangers har annars kommit igång lite efter en svag inledning av säsongen. Henrik Lundqvist spelade igår och vilas ikväll nog. Cam Talbot i kassen. Ett minus så klart.

Islanders blandar och ger också. Två vinster på dom fem senaste. Förlust med 2-5 hemma mot Flyers igår.

Rangers trivs bra mot Islanders sett till senaste mötena.

Ingen av lagen imponerar just nu. Men 2.35 ML på Rangers känns lite väl högt.

Kan vara en passade uppgift för Rangers detta att få igång målskyttet.

Trots att Rangers inte imponerat i början av säsongen måste jag testa dom till detta odds i ett öppet derby.

NiLu 2013-10-30 07:39

Nattens matcher 31/10

01:00 Calgary Flames - Toronto Maple Leafs
01:00 Pittsburgh Penguins - Boston Bruins
03:30 Los Angeles Kings - San Jose Sharks
03:30 Vancouver Canucks - Detroit Red Wings

Flera intressanta och svåra matcher att förutspå i natt, eller vad tror ni?

WizardofAhhs 2013-10-30 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av NiLu (Inlägg 284145)
Nattens matcher 31/10

01:00 Calgary Flames - Toronto Maple Leafs
01:00 Pittsburgh Penguins - Boston Bruins
03:30 Los Angeles Kings - San Jose Sharks
03:30 Vancouver Canucks - Detroit Red Wings

Flera intressanta och svåra matcher att förutspå i natt, eller vad tror ni?

Haha, nästan för svårtippade.

Pittsburgh Penguins - Boston Bruins

Fördel Penguins för hemmais. Tror dagsform och motivation avgör här ikväll. Ser mer värde i U-/Överspel här.

Calgary Flames - Toronto Maple Leafs

Tror på Toronto (trots att de endast vunnit 1 av 5 senaste mötena mot Flames) då formen känns stabil. Men vettetusan om jag ser värde här.

Vancouver Canucks - Detroit Red Wings

Öppet här med, egentligen. Fördel för Vancouver med en högre presterande målvakt. I övrigt tenderar dessa matcher att gå jämnt ut. Med andra ord - straffar har fått avgöra i 3/5 senaste mötena.

Los Angeles Kings - San Jose Sharks

Sharks bör kunna behärska Kings ganska stabilt.

Kan inte säga mycket om hur jag resonerar kring att lägga kvällens matcher. Tänker inte riskera något på matcher utan värde. Återkommer med spel senare. Hur resonerar ni andra? :yes:

Kyodai 2013-10-30 14:43

Blundar och kör på de egna favoritlagen - natt som gick var det Phoenix Coyotes

kommande natt San José Sharks borta mot Los Angeles Kings.

patrik_g 2013-10-30 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 284092)
2013-10-30 00:05NHLNew York Islanders vs New York Randers 2 ML 4 2.350

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 284092)

Hett New York derby!

Rangers fick äntligen spela i Madison Square Garden igår efter nio raka bortamatcher. Det blev förlust med 0-2 mot Montreal. Rangers har annars kommit igång lite efter en svag inledning av säsongen. Henrik Lundqvist spelade igår och vilas ikväll nog. Cam Talbot i kassen. Ett minus så klart.

Islanders blandar och ger också. Två vinster på dom fem senaste. Förlust med 2-5 hemma mot Flyers igår.

Rangers trivs bra mot Islanders sett till senaste mötena.

Ingen av lagen imponerar just nu. Men 2.35 ML på Rangers känns lite väl högt.

Kan vara en passade uppgift för Rangers detta att få igång målskyttet.

Trots att Rangers inte imponerat i början av säsongen måste jag testa dom till detta odds i ett öppet derby.

2-3 Rangers efter ett sent avgörande :)

Fozho 2013-10-30 15:38

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 284193)
[COLOR="Red"][COLOR="Lime"]

2-3 Rangers efter ett sent avgörande :)

jahapp

patrik_g 2013-10-30 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av Fozho (Inlägg 284200)
jahapp

Yes det är sant :clap:

patrik_g 2013-10-30 16:08

Pittsburgh-Boston är ju en riktigt go bit. Skulle kunna varit en SC-final.

Fördel Boston som har bättre form. Kanske ML Boston? Får se senare.

Lite inne på Vancouver också men litar inte fullt på dom. Kryssar ofta.

WizardofAhhs 2013-10-30 20:29

Lagt ML på Leafs och Sharks. Coinflipkänsla inför Penguins - Bruins så avstår spel. Canucks känns i övrigt som stabila, men oddset 1.67 för ML lockar inte.

All lycka comrades!

Pluskas 2013-10-30 22:10

ML Calgary och Kings. Bra spelvärden och så en U5,5 mellan CAL-TOR.

Happy Gambling!

patrik_g 2013-10-30 22:59

Blev rak på Calgary (2.60). Hoppas dom är utvilade och slår Toronto som spelade igår. Dock har Toronto bra form, men haft en del flyt i dom senaste segrarna.

3-Units

Sen Boston ML till 2.00. Trivs mot Pittsburgh och har fyra raka segrar borta.

1-Units

NiLu 2013-10-30 23:20

Är på jobbet så det blir ingen analys för mina lir.

Sätter 3u på:
Leafs@2,55 Marathonbet
Bruins@2,85 Marathonbet

Båda spelen gäller för FT

Lycka Till Med Era Lir

patrik_g 2013-10-30 23:42

Även 1-Units på Mackans spel -1.5 på Vancouver.

Mackan du har förkärlek till -1.5 spel i NHL ser jag. Kan betala sig bra odds.