![]() |
Citat:
|
Precis. Över 5 på svs är samma sak som över 5.5 på pinnacle. Skiljer dock 0.48 i odds. Ganska stor skillnad...
|
Citat:
|
Relativt lugn kväll, inga större bets. Lägger Ducks och Wings. Känner inte att Rangers utgör något större hot och har (trots deras tre raka) riktigt svårt att överlämna mitt förtroende på en etta här. Ducks släpper in Andersen till att vakta buren och hittills har han övertygat, 3-0-0, 1.50, .944, 0. Det finns en tydlig nivåskillnad här, och jag förväntar mig att den visar sig ikväll.
Wings är en aning tuffare att spela då jag känner att Jets inte står utan styrka nog att ta sig an tunga lag. Jets har förlorat 5/6 senaste mötena gentemot Wings som "endast" förlorat 3/6, vilket egentligen är ganska obetydliga siffror då Wings nu tycks ha brutit sig ur sin lilla svacka och sakta påbörjat vandringen framåt. Likväl så ställer jag mig frågande till Montoya att vakta Jets bur. Kort och gott så trivs jag med Wings ikväll. I sedvanlig ordning så orkar jag inte skriva särskilt långa och mer omfattande analyser här. All lycka ikväll comrades! |
Snart läggdags och jag hinner inte motivera mitt lir ikväll.
Sätter iaf 3u på Wings@2,20 Betway FT Lycka Till Med Era Lir |
Tror på jämn match mellan Rangers och Ducks - X vid ordinarie tid spelas
Dessutom vinst för wings. |
Satan i gatan vad stabila Anaheim är alltså. Sitter och ser dom mot Rangers.
1-0 Jets i paus för övrigt |
Intressanta matcher - Rangers - Anaheim nu 1-2 och 25-12 i skott - 1 period kvar
Detroit leder 2-1 --- men allt kan hända... |
Anaheim vinner igen 6 vinster av 7 raka bortamatcher nu är starka papper det.
Jets har vänt |
Dessutom har Ducks flyt - sista minuterna spelade Rangers 5-4 och 5-3 utan att
kunna kvittera... Bättre avstå spel mot eller halvmot lag som man gillar ---- då man tror svit kommer att brytas... Next time blir således spel på fav sharks och coyotes ! |
Starkt av Anahiem
|
;;;
|
9 Matcher bjuds det på ikväll;
Boston Bruins - Dallas Stars Columbus Blue Jackets - Ottawa Senators Washington Capitals - NY Islanders Carolina Hurricanes - Philadelphia Flyers Florida Panthers - Edmonton Oilers Montreal Canadiens - St Louis Blues Minnesota Wild - Calgary Flames Phoenix - Vancouver Canucks San José Sharks - Buffalo Sabres Harding är confirmed för Wild ikväll. He's killing it med 7-2-1, 1.10, .950, 2. Överoddset på Flames är även det rätt saftigt. Vad är era tankar? |
Bruins och Sharks känns som nattens "säkraste" men oddsen är väl därefter, knappt spelbart eller helt ospelbart :-)
|
Tycker inte att Boston ska vara så stora favoriter som dom är så ett spel på +1 för Dallas är taget. En del annat intressant i natt och siffrorna och spelen finns ju i min dagbok om man vill kolla där.
|
Kvällens odds med grymt värde: San José Sharks att vinna första perioden bjuder på hela 2.0 i odds! :KO:
|
Citat:
|
Citat:
|
Finns -0.5 till 2.10 på Pinnacle och Betway t.ex för första perioden. Bara att kolla på portalen.
|
Sneglar också åt att Dallas kan störa Boston
Kul unga svenske Robin Lehner får chansen ikväll i Ottawa kassen. Såg Vancouver i lördagsnatt blev imponerad av dom. Dock svår bortamatch mot hemmastarka Phoenix nu. |
Ett stort PP i bolag.
Vart spricker det? 1. Boston - Dallas 1 X 2. Columbus - Ottawa 1 2 3. Florida - Edmonton 1 2 4. Minnesota - Calgary 1 X 2 5. Montreal - St.Louis 1 X 2 6. Phoenix - Vancouver 1 X 2 7. San Jose - Buffalo 1 8. Washingt. - N.Y Islan 1 X 2 |
Min spontana gissning är ett X mellan Panthers och Oilers.
|
01:30 Carolina Hurricanes vs Philadelphia Flyers, U4,5@3,28 Pinnaclesports
1-3-3; 11-20 vs 2-0-3; 10-13 Båda lagen har förtvivlat svårt att göra mål samtidigt som de är täta bakåt. Luktar målsnålt tycker jag och slår jag till direkt :) Canes har inte rosat marknaden på sistånne när de har förlorat de två senaste hemma med 0-3 mot Tampa (2/11) och 1-3 mot Pens 29/10. Tre av Carolinas fem senaste hemmamatcher har gått under 4,5 mål och två av Flyers senaste har slutat under linan. Canes snittar hemma totalt 1,57 GM & 2,86 IM men på de fem senaste hemma snittar de 1,40 GM & 3,20 IM. För Philadelphia har vi ett bortasnitt på totalt 2,00 GM & 2,60 IM och för de fem senaste borta är snitten desamma faktiskt, de är konsekventa. Som sagt de har svårt att göra mål båda lagen och jag tror det kommer att bli en tät mittzons hockey där defensiven triumferar och Canes vinner med uddamålet. Insats: 3u Tips: 2-1 Lycka Till Med Era Lir |
Citat:
|
Vancouver (2.70) @ Betsson blir spelet inatt
3-Units |
Nattens matcher
01:30 New York Rangers - Pittsburgh Penguins 02:00 Chicago Blackhawks - Winnipeg Jets 03:30 Colorado Avalanche - Nashville Predators 04:00 Anaheim Ducks - Phoenix Coyotes Rangers får nog ett bra test på sin defensiv i natt. Kommer Avs att fortsätta att leverera? Är det troligt att Jets får revansch för senast? Hur reagerar Ducks på att återvända hem efter en mkt bra road trip? Vad tror/tycker ni? |
Citat:
|
Citat:
|
Bara 6-rätt på PP trots stort system. 12 i Florida-Edmonton och då gör så klart Florida 3-3 med sekunder kvar. Sen vinner ju inte favoriten San Jose. Så det blev över 7000 i odds. Fem kryss av åtta matcher på kupongen.
|
Citat:
I vilket fall känns det väldigt vagt. Personligen har jag erfarenheten att tunga underdogs sällan går ut som vinnare efter första 20, utan snarare lyckas vända matcher till deras fördel under de kommande 40. Om det stämmer eller inte har jag ingen koll på. |
Endast fyra matcher att avnjuta inatt:
Anaheim Ducks - Phoenix Coyotes Chicago Blackhawks - Winnipeg Jets Colorado Avalanche - Nashville Predators New York Rangers - Pittsburgh Penguins 2.10 på Pittsburgh FT känns ju lockande. Inväntar och ser om Fleury ställs i mål. Ducks - Coyotes avstår jag nog tills vidare. Hur resonerar ni? |
Ducks - Coyotes. Ducks rullar nu hem till Honda center efter en väldigt lyckad resa på fot. Båda sidor har imponerat väldigt och nu återstår det att se vem som stiger ytterligare. I mål ställs Smith (9-2-2, 2.79, .919, 0) mot Hiller (6-2-1, 2.52, .907, 1). Personligen ser jag endast värde på Coyotes till 2.40 ML. Lägger 2u och hoppas, mötet skriker coinflip i övrigt.
|
I natt tror jag på målsnåla matcher.
Rangers - Pittsburgh Förhoppningsvis så blir det Lundqvist mot Fleury i målet. Förväntar mig att Pens för spelet och inte låter Rangers svaga offensiv skapa mer än en handfull farliga chanser. Rangers har kommit igång lite på slutet efter den bedrövliga inledningen men tror fortfarande att dom inte ska ha alltför mkt att sätta emot Pens i denna matchup! Nash är fortfarande borta så Rangers offensiv blir inte direkt bättre av det heller... 4-1 Chicago - Jets Crawford mot Pavelec? Hoppas på det. Tror på en tight tillställning. Chicago gjorde en hyffsat svag insats senast på hemmaplan där man inte kunde få in pucken och förlorade mot Flames. Tror på liknande matchbild här som i Rangers match, där Chicago kommer föra matchen och förhoppningsvis har dom svårt att få in pucken idag med. Tror ändå Chicago kommer lösa detta till slut och vinner med 2-1! Colorado - Nashville Varlamov är confirmed, frågan är vem som står i Nashville? Hutton? Känns jämnare än oddsen säger. Tror på väldigt målsnålt och skulle inte förvånna mig om Nashville vinner detta. 2.6 ML Nashville kan vara något? 2-3 Nashville efter straffar kanske? Ducks - Coyotes Hiller mot Smith? Enda matchen jag känner det finns en relativt stor risk för att den går över 5.5 linan. Smith har ju varit galet bra i några av Coyotes senaste matcher och man kan bara hoppas han fortsätter så. Men även han måste ha en dålig match någon gång så finns risk att det blir här. Kan inte påstå att jag varit jätteimponerad av Ducks i de matcher jag sett dom spela men dom har alltid på något sett gjort jobbet och vunnit matcher och samma sak tror jag blir fallet i nattens match. Tror att Ducks tar det med 4-2... Kanske Coyotes ML trots allt, Smith kanske fortsätter storspela? 2.37 kan funka hmmm. Pens -1.5 till 3.3 och U22.5 mål totalt till 1.8 (Båda på pinnen) anser jag vara nattens bästa spel. :) Hur tror ni det blir? |
Chicago Blackhawks vs Winnipeg Jets, X@5,20 Marathonbet
5-3-1; 29-27 vs 1-2-3; 14-16 Chicago är inte helt övertygande hemma och när de vinner så är det med uddamålsvinst. Winnipeg har bara vunnit en match på bortais under ordinarie tid och jag tror inte de lyckas nu heller. Hawks är alldeles för stora favoriter och jag tror att Jets kan hålla ställningarna och gneta till sig minst enpoäng i natt. Tror det blir en målsnål tillställning där ngt av lagen vinner på straffar. Pinnen erbjuder 4,55 för de som inte kan spela på Marathonbet. Testar det fina oddset och sätter 3u. Lycka Till Med Era Lir |
Det blev Pittsburgh rak seger'
3-Units Sen rygg på kryss spelet med 1-Units |
Slänger upp nattens matcher:
01:00 Boston Bruins - Florida Panthers 01:00 Carolina Hurricanes - New York Islanders 01:00 Columbus Blue Jackets - New York Rangers 01:00 Ottawa Senators - Montreal Canadiens 01:00 Philadelphia Flyers - New Jersey Devils 01:00 Washington Capitals - Minnesota Wild 01:30 Detroit Red Wings - Dallas Stars 01:30 Tampa Bay Lightning - Edmonton Oilers 02:00 St.Louis Blues - Calgary Flames 04:30 Los Angeles Kings - Buffalo Sabres 04:30 San Jose Sharks - Vancouver Canucks Ös på med tankar och idéer! Själv ska jag gå och lägga mig efter en hård natts arbete :) |
Vi spelar alla olika - men gemensamt är NHL:s starka dragningskraft.
Är själv mest old fashion med spel på egna favoritlag (sedan ett antal år) och resultat inom ordinarie speltid. Dessutom kan ett par intressanta lag lyftas upp för spel av olika skäl. Favoritlag i ordning - det är dubbelt intressant spela på lag där även hjärtat är med. 1) San Jose Sharks - hajarna med sin virvlande offensiv - SF-ranking 7/30 2) Phoenix Coyotes - ökenlaget mot alla odds och intressanta historik - SF-ranking 17/30 3) Anaheim Ducks - ankorna kan man inte undgå att gilla - SF-ranking 11/30 Dessa lag tittar jag främst på när det gäller spel. Just nu andra väldigt intressanta lag med god potential är St Louis Blues - med bra nu - 20 poäng med 7-2 - dock bara 13 matcher spelade! - SF-ranking 5/30 Minnesota Wild - 21 poäng med 9-4 och tre raka vinster. Tippade bli ligans skräll. SF-ranking 12/30 Tips för natten Washington Capitals - Minnesota Wild 2 - odds 2.65 San Jose Sharks - Vancouver Canucks 1 - odds 1.97 St.Louis Blues - Calgary Flames 1 - spelas ej pga lågt odds |
Usel natt (-13u). Känner att det gått betydligt trögare nu på slutet. Något som jag i övrigt reagerat på är hur lätt det gått för favoriterna hittills denna säsong. Något som är på väg att förändras?
Gillar Caps och Islanders på förhand. Sharks kommer från tre förluster och lär vilja bryta sig ur den negativa trenden. Canucks är inte heller helt ofarliga.. Vad tänker ni? |
Jag såg två matcher igår natt.
Mitt spel på Pittsburgh var inget vidare alltså. Dom dominerade första tio minuterna och hade två stolpskott i första perioden. Men Henke var strålande bra igår. Sen satt Rangers sina chanser. Sett över hela matchen vann Rangers rättvist. Jag tror Rangers gjorde sin bästa match för säsongen igår och mot ett bra lag med. Så jag överväger att spela Rangers inatt. Men just nu suger jag i NHL så borde kanske spela i mot vad jag tror i NHL. Kan iaf säga att Rangers var underbara att se igår + Henke då. Sen såg jag Colorado-Nashville 4-5. Kan säga att Landeskog är verkligen bra. Han bör fram detta Colorado. Vid 4-5 tog han pucken av en Nashville back kom fri men sköt i stolpen med 5-kvar. Colorado var värda poäng i den matchen men Varmalov hade inte heller en av sina bästa dagar. Vart är hans tankar nu? |
Känner att jag är i behov av en plustrend nu, för rullen såväl som psyket.
Ikväll lirar jag: Boston Bruins - Florida Panthers: Bruins Period 1, 2.25. Provar än en gång att sätta den tunga favoriten att vinna första perioden. Bra med värde här. Washington Capitals - Minnesota Wild: Capitals Ö 2.5, 1.92. Bra med värde här med. Båda lagen går bra och Ovechkin är tillbaka vilket boostar en del. San José Sharks - Vancouver Canucks: Sharks FT, 1.90. Sharks har god statistik mot Canucks (vunnit 11 senaste) som i övrigt är starka. Tvekar på att Sharks låter deras förlustsvit byggas på ytterligare. |