![]() |
Lördagspippi den ryggar jag. Gick dock in på Sharks ML 1.80 med tung insats.
|
Funderar också på Sharks, de har verkligen sett starka ut! Burns är borta ska dock tilläggas :)
|
2.35 nu San Jose
Men låter ju som ett bra spel på mina hajar. Antti Niemi Firm @ 12:00pm EDT 12:00pm \'Niemi starting and Thornton talks as if Hamilton is in for Burns #SJSharks\' (Kevin Kurz) ------------------------------------------------------------------------ Annars inne lite på dubbla degen på Pingvinerna |
Nattens målvakter
Niemi (Sharks) - Howard (Red Wings) Giguere (Avalanche) - Fleury (Penguins) Ramo (Flames) - Quick (Kings) |
Colorado Avalanche - Pittsburgh Ö 5.5
;Giguere (Colorado Avalanche) - Fleury (Pittsburgh Penguins) För vilken NHLfantast som helst är detta möte nästan ett måste att bevaka. Rent matchmässigt känns detta som en ren coinflip där laget med starkast vilja och motivation för kvällen tar hem det. Fördel för Penguins som har hemmais och som kammat senaste 4/5 möten. Visserligen har Avalanche visat grym form i höst och kammat hem en del segrar. Senaste över Sabres med 4-2. Innan dess rådde förlust mot Wings, ett lag som Penguins krossade med 5-1 vid sitt senaste möte. Statistiskt råder följande: Penguins antal mål @ hemmais senaste 5 matcherna: 19. I snitt 3.8. Avalanche antal mål @ bortais senaste 5 matcherna: 16. I snitt 3.2. I senaste fem inbördes möten har 3 gått över 5 mål och 2 exakt 5. Glödhet och tight match ikväll. Mina pengar läggs på Ö 5.5. |
Ryggar San Jose spelet
San Jose ML (1.80) Bet365 Insats: 4-Units |
Nån som ser San Jose?
0-0 än ser jag |
04:30 Los Angeles Kings vs Calgary Flames, Ö5,5@2,13 Pinnaclesports
1-1-1; 10-8 vs 1-1-2; 13-17 Två målglada lag som möts, där Kings snittar 3,33 resp 2,67 hemma och Flames snitt är 3,25 resp 4,25 borta. Tror det kan bli en öppen, fartfylld och målrik match där Los Angeles drar det längsta strået. Calgary som var uträknat tidigt inför säsongen har startat starkt och de gör många mål på bortais och släpper in ännu fler. Kings defensiv är inte lika stark som tidigare och de släpper in en del mål, offensivt är de som tidigare och producerar bra med mål hemma. Insats: 3u som vanligt. Tips: 4-3 Lycka Till Med Era Lir |
Citat:
Men typiskt det blev 0-0 då man hade 12 på PP kupongen med denna + Kings kvar. Ja, ja...... |
Citat:
|
|
Någon som har något bra tips på nattens matcher?
|
Citat:
Montreals trend är att spöa kanadensiska lag med tre måls skillnad samt att de går bra nu (förutom senaste matchen, förlust mot Preds). Edmonton är kalla (hehe vann dock senast mot Ottawa) men de har dessutom Hall och Eberle som missar matchen. Montreal hemmaplan, spelet är bank. Fast visst kan de båda lagens senaste vinst och förlust vara en trendbrytare.. Men jag chippade in en god summa pengar och håller tummarna :) |
Citat:
Nundre! tack för tipset. Jag hakar på men utan handicap (feg) ;) |
Citat:
|
Trött som f-n behöver sova men har en krånglande unge som håller en vaken.
Orkar inte motivera mina spel men jag sätter mina surt förvärvade stålar på två över 5,5 mål spel inatt. Montreal Canadiens vs Edmonton Oilers, Ö5,5 2,15@Pinnaclesports Phoenix Coyotes vs Calgary Flames, Ö5,5 2,12@Marathonbet Sätter 3u per spel Lycka Till Med Era Lir |
Citat:
|
02:00 Buffalo Sabres vs Boston Bruins, Bruins -1,5@2,92 Pinnaclesports
0-1-5; 6-17 vs 3-0-0; 11-3 Buffalo har ännu inte vunnit hemma i First Niagara Center och det har varit målsnåla tillställningar som de bjudit på. Målsnitten hemma är 1,00 GM & 2,83 IM vilket tyder på att de uddlösa offensivt men hyfsat starka i defensiven. Boston har ångat på med tre raka vinster borta och de är bra både offensivt och defensivt eftersom de producerar 3,67 GM i snitt och släpper till endast 1,00 IM i snitt. Bruins är tunga att möta och jag tror att deras segertåg på bortais kommer att fortsätta ikväll även om det inte blir en målorgie. Ser inte hur Sabres ska vända förlustsviten ikväll när de kommer att få jobba så hårt i försvaret för att freda målet att de inte kommer att ha mycket energi till att anfalla. Boston vinner tämligen komfortabelt med 3-0 inatt. Sätter 3u på liret som vanligt. Lycka Till Med Era Lir |
Citat:
|
Jag testar överspelet i Buffalo-Boston med tanke på Boston målvakt ikväll
Över 4 mål till (1.82) hos Svenska Spel känns som en bra lina 4-Units |
Citat:
Jag tror att Boston vinner matchen, men jag vågar nog inte spela på den.. |
Jag tycker att fokus på målvakten är alldeles för stort. Får man chansen att stå i en NHL match så har man gjort ett bra intryck på coachen. Jag har inte den infon som gör att jag vet bättre än lagets coach och den som han väljer att sätta in är garanterat i bra form.
Ofta man ser/hör: Ojoj målis M står och då kommer laget att bli krossade. När matchen väl är slut så har killen gjort en stormatch ;) Personligen bryr jag mig inte om vem som står. Vi får se om Chad Johnson klara pressen i natt. |
Citat:
Notera att jag endast talar allmänt nu och att jag inte försöker låta nässvis. Ska i vilket fall bli kul att se hur denna Johnson presterar i buren. :yes: |
Citat:
|
Citat:
Dock är det vanligt att folk övervärderar en målvakts påverkan, men att olika målvakter ger olika förutsättningar känns rätt självklart. |
Övertygande seger för Boston mot Buffalo 5-2. Sistnämnda lag gav ett
vekt intryck och får fortsatt problem... Out shot med 2-13 i sista perioden... :whistling: |
ta nya tag idag
|
Citat:
Spelet pågår t.o.m: 24 oktober Total insats: System: Singel Spelat via: Internet Total vinst: Oddset Match/Spelstopp Speltyp Spelalternativ Odds Resultat: A. Buffalo-Boston 23 oktober 2013 kl. 23:59 Över / Under Över 4 mål 1.82 Över 4 mål |
Intressant info från S-L på Sportbladet
Kikat runt lite i NHL och i krismötet mellan Rangers och Flyers så finns viktig keeper-information. Henke Lundqvist kommer inte till spel utan det blir istället Cameron Talbot som får vakta kassen (NHL-debut). Har 2,49 på fem spelade AHL-matcher den här säsongen. Men Flyers litar jag inte ofta på alltså |
Flyers ser jag som ett sämre lag men med Talbot i mål så vet man aldrig
|
Citat:
|
Citat:
Tror inte att Talbot gör bort sig nämnvärt, naturligtvis är han nervös innan matchstart men sen tror jag inte han tänker på att det är NHL debut. |
Många spelbolag har även tagit bort spelet: Philly ML. Just för att många kör att, fattar inte riktigt varför den matchen är så favorit men men
|
Citat:
|
Lutar helt klart mot överspel i Calgary - Stars. Inväntar bekräftelse om Lehtonen.
|
Citat:
|
Rangers saknar förutom Lundqvist även riktigt viktiga spelare som Callahan,Nash och Hagelin. Fast oddset på Philly känns lite väl lågt då de har spelat förjävligt, tror jag avstår från spel i den matchen.
|
Philadelphia Flyers vs New York Rangers, U4,5@2,34 Marathonbet
1-0-4; 7-13 vs 2-0-5; 11-29 Både Flyers och Rangers har problem med målskyttet och de snittar endast 1,40 GM hemma resp. 1,57 GM borta. Försvarsmässigt är Philadelphia bättre om man ser till snittet för IM som är 2,60 hemma och NYR's del är det 4,14 borta. Rangers dåliga snitt för insläppta mål kan förklarars med att de inledde säsongen katastrofalt när de åkte till västkusten. Första mathen borta mot Kings vinner de med 3-1 för att sedan bli utklassade med 2-9 mot Sharks och sedan följa upp det med en 0-6 förnedring mot Ducks. NYR's fick pisk med 0-4 senast borta mot Devils och jag tror inte att de har fått igång sitt målskytte till i natt. Philadelphia har tre raka förluster bakom sig och de har inte heller visat prov på bra målskytte. Tre av deras fem hemmamatcher har gått under 4,5 mål. Tror detta blir en målsnål match där slumpen avgör vem som vinner med uddamålet. Tips: 2-1 Lycka Till Med Era Lir |
Edmonton Oilers vs Washington Capitals, Ö6,5@2,56 Marathonbet
0-1-2; 10-13 vs 0-1-2; 10-12 En match mellan två riktigt målglada gäng som snittar 3,33 GM hemma resp. 3,33 GM borta, dessutom har de öppna försvar båda lagen. Snitten för insläppta mål ligger på 4,33 hemma resp.4,00 borta. Två av Oilers tre hemmamatcher har gått över 6,5 mål och det samma gäller för Capitals bortamatcher. Båda lagen är effektiva i offensiven och de har båda svängdörrar i försvaret vilket gör jag tror detta kan bli en riktig målorgie som slutar med att Edmonton tar första hemmavinsten när de vinner med 5-4. Sätter 3u Lycka Till Med Era Spel |
Cc: Philadelphia Flyers
http://imgs.xkcd.com/comics/open_letter.png |