![]() |
Nattens NHL-dubbel (2.49) Bet365
kort motivering, snart matchstart Islanders-Buffalo: 1 ML Buffalo en poäng på sju matcher. Spelade igår kan vara slitet. Miller tillbaka i målet. Islanders ska ha toppchans här. Kör ML. Toronto-Minnesota: 1 ML Toronto är svårslagna och Minnesota spelade igår, slitet? Som jag skrev förut i tråden tredje målvakten i kassen ikväll. 2-Units |
Två lag som gått rent hittills. Blues fyra raka segrar och målskillnaden: 19-7. Alla matcher hemma i Scottrade Center där man är erkänt starka dom senaste säsongerna. Rangers, Chicago, Nashville och Florida är lagen man slagit så det är inga dåliga lag, förutom Florida. Skadeläget är bra. San Jose har hunnit med fem matcher, varav en på bortaplan. 24-7 i målskillnad. Så det är två offensiva och starka defensiva lag som mötts. Raffi Torres och Martin Havlat är skadade. Dessutom väntar sen test för rookien Tomas Hertl. 4-0-1 har Blues inbördes på San Jose i fem senaste mötena. Jag har känslan att hemmaplan avgör här och 2.25 på hemmaseger känns fint |
Alfie spräckte nollan i målprotokollet ikväll, bra för han det
|
Toronto gör sitt jobb i dubbeln vinst 4-1
Men Islanders släpper in 3-3 med 2-min kvar och förlorar sen efter straffar. Tyvärr 45-33 vann annars Islanders skotten med och sett till skotten verkar Islander ha dominerat. |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Synd på dubbeln där Islanders borde vunnit. Blues spelet var jag helt fel ute på. San Jose krossade Blues (6-2 vinst) trots bortaplan. Hade 0-4 också i matchen. San Jose är grymma alltså. Men dom brukar ju vara bra i grundserien och tappa sen i slutspelet. Blues första hemmaförlust då. Montreal fortsätter spela stabilt. 3-0 vinst ikväll mot favoritmotståndaren. Price motar 35-skott i Montreal kassen. (2.50) på den var ett fint odds. Detroit vinner med 2-1 efter ännu en strålande insats av Monstret i kassen. 36-skott motar Jonas "Monstret" Gustavsson ikväll :claps: Kul att han får visa att han håller i NHL. Blir svårt att peta han nu. + 7.48 units :moneybag: inatt då i NHL |
Avs ser inte särskilt bra ut defensivt alltså. Man är obesegrade hittills men är överlag ett mycket svagare lag än maskinen San Jose Sharks. Avs defensiv släpper till tokmycket skott och det är Varly och Giguere som räddar matcherna.
|
Förbannat av Pittsburgh att inte kunna lirka in en puck till. Och Islanders. Vafan gör dom? Men VAN, TOR, MTL hjälpte till så vi slapp total katastrof. -4,6 u inatt...
|
Citat:
Jonas Hiller släppte t.ex. in ett mål i senaste matchen mot Ottawa (4-1) och räddade 30 och man har snittat 56 skott på senaste fyra hemmamatcher. Idag kommer de dock starta med Victor Fasth. Så vad pratar för en Anaheim vinst här då? Jag tycker att Calgarys försvar är riktig dåligt och det bevisas av tillåta-mål-tabellen där man ligger på 25e plats för att inte tala om deras döda-PP placering som är NHLs sämsta. Calgary är inte heller så där jätte bra på borta is och har bara vunnit 15 av 54 matcher. I mål startar de idag med Joey MacDonald (SvS % .897) som hjälpt Calgary att vinna två matcher (Montreal och New Jersey) där han fått börja men idag tror jag det kommer krävas MYCKET av laget för att stoppa Anaheim från att ta 3e raka hemmamatchen på deras 20års jubileum. Jag tror inte att Fasth kommer hålla nollan men tror inte heller att Calgary kommer tillåta lite mål heller. Då oddset är så pass dålig på Anaheim så kommer jag testa Anaheim -1.5 @ 2.45 (William Hill). Är lite sugen på ö5.5 med men ej bestämt mig än |
Viktor Fasth står ikväll i Ducks
|
Citat:
|
OT:
Vad menas med spelstilen 'Easy as 1-2-3' som några siter har på hockey? |
Fel ute eller 2.20 på svs bjudodds på 2:an i Philladelphia vs Pittsburgh imorgon natt?
|
Fick fina odds på Rangers - Caps Ö 5.5 & Flames ML, vilka blir mina lir inatt. Som vanligt orkar jag inte motivera. :yes:
|
Den nollande behövde Kung Henrik alltså
|
Citat:
Lastade in på pingvinerna nu |
Ja detta är ett kanon odds på pingvinerna. Svenska Spels (2.15) kan inget bolag på nätet match just nu. Betsson (2.00). Kommer sänkas fort. Jag lastar in direkt nu. Flyers är inte bra alls och jag har sett dom spela några gånger. Tränar bytet har inte gett effekt. Sex förluster på sju matcher. Vinsten mot svaga Florida. Scott Hartnell och Vincent Lecavalier varit borta några matcher nu, tunga avbräck. Pittsburgh stor favorit att vinna SC har börjat stråladen. Fem vinster på sex matcher. Crosby är i toppform också. James Neal och Kris Letang ser ut att saknas igen. Pittsburgh har två raka vinster i Wells Fargo Center. Nä, kan inte se annat än en Pittsburgh seger här efter ordinarie tid. Klasskillnad! Tung insats! Att Pittsburgs ända förlust kom mot just Florida som Flyers besegrat. Ser jag som en tillfällighet. |
Fanken så fint att Rangers lyckats få ihop dethär med lite matchlediga dagar! ÅÅh! Underbart!
Så satt ju inte den helt fel heller :) Ogiltigt spel-ID: 1764166 |
Gick 0-2 igår. Såg ingen av matcherna så har svårt att veta hur det gick. Rangers - Capitals resultat lämnar en lite frågande. Inga mål från Caps? Någon som kikade?
Ikväll har vi följande matcher att förtunna plånkan med: Buffalo - Vancouver Chicago - St.louis Colorado - Detroit Dallas - San Jose Florida - Boston Montreal - Columbus N.Y Islanders - Edmonton Nashville - Los Angeles Kings Ottawa - New Jersey Philadelphia - Pittsburgh Tampa Bay - Minnesota Toronto - Carolina |
Citat:
Summa sumarum så vann Rangers rättvist. Även om resultatet borde vart mera 2-3. Men Kungen är grym! |
Citat:
|
Citat:
Vinner rättvist men var 2-1 inför sista och Flyers fick iväg 13-skott i sista. Men så avgör en viss Crosby med sitt 3-1 mål 2-3 minuter kvar. Sen 4-1 i öppen kasse- Tack för det oddset staten :hattenav: (2.15) jag rekade till var nere i (1.95) under går dagen. Jättenöjd med detta spel. Kommer fortsätta spela i mot dåliga Flyers när oddset tilltar. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Hur spelar ni natten då? Själv kör jag på St Louis vinst samt mål Stee, backes, berglund.
|
Citat:
U5.5 Blues vs Jets Ducks ML O5.5 Ducks vs Coyotes :cheers: |
Spelar på vinst för St Louis Blues - Phoenix Coyotes är ett riktigt favoritlag
(tillsammans med Sharks) så hjärtat säger chans i Anaheim. Respekten för Ducks finns där --- så avstår spel i denna match. |
Citat:
|
Ogiltigt spel-ID: 1767048 Ogiltigt spel-ID: 1767047 Ogiltigt spel-ID: 1767045 Maxflyt just nu! Bara Berglund kunde stänka en nu. |
|
Jag kör på med målgörare. 2/3 satt igår natt.
Ogiltigt spel-ID: 1768921 Ogiltigt spel-ID: 1768918 Ogiltigt spel-ID: 1768915 Ogiltigt spel-ID: 1768913 Ogiltigt spel-ID: 1768910 Vad tror ni? |
Att spela på favoritlagen är alltid speciellt. Problemet i natt med spel på Sharks vs Flames,
var inte så mycket OM San Jose-gänget skulle vinna - utan att de sex raka vinsterna gjort att oddset sjunker. Alltså inte mycket att hänga i julgranen. Fick istället bli en komb med nästa favvo-lag - ökengänget från Phoenix hemma mot svensklaget från Detroit. Lite blandade känslor där också för man spelar ju gärna på svenskar - dessutom är Red Wings riktigt bra nu så..... Det blev dock spel med hjärtat och på vinst för Coyotes. Kombodds 4.46 och inga jättestora insatser. MEN vad härligt att se Sharks fortsätta sin snabba, kulspruteliknande hockey och lätt köra över Flames med 6-3. Phoenix Coyotes var en annan historia.... Denna match kom tätt inpå förra och Red Wings tog raskt ledningen med 0-2..... Ökengänget ger däremot aldrig upp - mobiliserade krafter från Sedona och fullständigt pulvriserade Red Wings i sista med periodvinst på 4-0 --- totalt 5-2 seger. Sista målet spektakulärt med ett långskott av målvakten från egen kasse - in i tomt nät med 0.1 sek kvar på klockan. Lycka....:clap: :clap: |
Var inne på spela Vancouver ikväll. Men nu verkar det som Läck ska stå. Mer tveksam nu.
Curtis McElhinney ska stå i Columbus ikväll Vad vet ni om den målvakten? |
Dagens målvakter
Eddie Lack (Vancouver) vs Curtis McElhinney (Columbus) Unconfirmed (Nashville) vs Ondrej Pavelec (Winnipeg) Unconfirmed (Dallas) vs Jonas Hiller (Anaheim) |
Anaheim Ducks vs Dallas Stars, Ducks -1,5 2,42@Pinnaclesports
3-1-0; 16-5 vs 1-0-3; 9-14 Hemmastarka Ducks tar emot Stars som inte vunnit borta sedan 12/10 och därefter har de tre raka förluster. Senast igår förlorade de med 2-5 mot Kings och de kommer nog att prioritera försvarsspelet för att försöka hålla nere siffrorna. Anaheim snittar 4,0 gjorda mål och endast 1,25 insläppta på de fyra som spelats hemma. Dallas snittar 2,25 gjorda och 3,5 insläppta på de fyra senaste borta. Jag tror det kan bli en fartfylld och målrik drabbning och det baserar jag på att Ducks är starka och målfarliga hemma. Dessutom tror jag att Stars offensiv lyckas sätta minst två puckar i nät även om de kommer att vara tillbaka tryckta i stora delar av matchen. Lägger två spel: Ducks -1,5@2,42 Pinnaclesports Ö5,5 mål@2,08 Pinnaclesports Som vanligt sätter jag 3u per spel. Lycka Till Med Era Lir |
För min del får det räcka med spel på Ducks i natt...
|
Columbus-Vancouver:
Columbus kommer från tre raka bortaförluster och är hemma nu igen. Har fyra raka förluster sammanalagt. Vancouver går rätt bra nu och såg dom på teve igår mot Pittsburgh. Gjorde en bra match i den svåra bortamatchen. Förlorade efter straffar. Var ju inne på att spela Vancouver och gör det med ML. Sen får jag känsla för överspelet också med tanke på dagens målvakter. ML Vancouver (1.80) Bet365 3-Units Över 5.5 mål (2.20) 2-Units Winnipeg-Nashville: 2 (2.25) ML Bet365 Jets blandar och ger har 2-0-3 på dom fem senaste. Nashville slog formstarka Montreal med 2-1 på bortaplan igår. Har 3-1-0 på dom fyra senaste. Carter Hutton i målet i Nashville ett minus. Men 2.25 på ML känns riktigt fint på Nashville trots bortaplan och att man spelade igår. Måste testa. 5-Units |
Citat:
Synd att inte Canucks inte vann. |
Citat:
Ja spela Vancouver då Läck står är ingen större hit. Dock såg jag inte matchen. Ja Nashville satt bra till bra odds. Lite + iaf. Nya tag inatt. |
Fortsätter segertåget för Sharks mot och i Redwings inatt???
* Sharks are 6-2 in the last 8 meetings. * Sharks are 11-23-1 in the last 35 meetings in Detroit. * NIKLAS KRONWALL: Is skating with the team today but has not been cleared for play.... * JONATHAN ERICSSON: Injured his shoulder in Saturday's game and may not be available for toni... http://www.leftwinglock.com/news #fantasyhockey * Howard confirmed. https://twitter.com/AnsarKhanMLive/s...03247609692160 * Dan Boyle borta Utan Kronwall/Ericsson +5 och +4 tror jag de Redwings får det svårt. Speciellt när dom har två backar som läcker som såll. Smith och Quincey, -7 och -6. Oddset på Sharks rak tvåa 2.45 nu @ expekt. Blir det Niemi som står tycker jag Sharks är klart spelvärda. Z och Mr D kan alltid dominera men med tanke på skadorna och leverans i form av en sinuskurva av de andra kedjorna hittills så... Hmm vad tros? |