![]() |
Tack för era ideer. Satte en dubbel å en sexling.
|
Var på tiden med lite flyt i NHL alltså.
4-3 Rangers och 5-4 Chicago. Noterar annars att sju hemmasegrar varav en efter straffar. San Jose på väg ner nu? |
I ringa mängd häpnadsväckande, och framför allt glädjefattigt att se Sharks förlora än en gång.
I övrigt ingen natt med mycket rött, vilket känns bra! |
Bugar o bockar för gårdagens tips, blev några lax rikare.
Vad tror ni om bruins-tampa idag då gubbs? :) |
Citat:
Just my two cents |
Citat:
På målvaktssidan ser vi för tillfället (inget fastställt) Rask för Bruins med 9-4-1, 1.63, .944, 1 kontra Bishop för Tampa med hela 11-2-0, 2.12, .927, 1. Historiken mellan dessa lyder, 30-16-2, där Bruins vunnit 8 av 10 senaste inbördes. I övrigt har Bruins vunnit 3/6 senaste och Tampa 5/6 senaste. Bruins på hemmaplan är inget jag vill trotsa egentligen. Vassa offensiver här, men bra målvakter gör överspelet mindre attraktivt. Återkommer med spel, med andra ord! |
Citat:
"NHL är så lätt, alla favoriter vinner!" Natten mot onsdag blir intressant och förhoppningsvis inte lika Public :) |
Citat:
uddamålssegrar. Klokt iaf att inte spekulera i spel på -1.5 och så. Alla bäckar små.... |
Citat:
|
Jag tror fan på Tampa ikväll mot Bruins! Får den känslan. 3-1 till Tampa å Stamkos sätter 2.
|
Tankar inför Boston Tampa ikväll?
Last 10: Tampa Bay 8-2-0; Boston 6-3-1 varav Tampa vunnit 4 senaste. Sist lagen möttes slog Boston ut Tampa i stanley cup. Boston är såklart det lag dom är, men de matcher jag sett har de varit väldigt ojämna.. Rak 2a ger 3.50 odds. Överodds? |
Mnja, enligt mina siffror så ska du upp i 3.85 på Tampa för att vara ett överodds. Boston -0.5 till 1.94 är helt inline samt O5 och O5.5 har så liten marginal så hittar inget spelbart alls i denna matchen tyvärr.
|
Mitt system tycker att 1,94 på Bruins är för lågt, ska vara runt 2,04 ggr degen för att vara spelbart.
Men jag hittar inte heller ngt som är intressant att lägga pengarna på. Jag avvaktar till onsdagnatt istället. Lycka Till Med Era Lir |
Ogiltigt spel-ID: 1810953 Lindbäck startar, känns som ett självklart spel då! |
Citat:
|
Eftersom det kryllar av matcher under morgondagen så passar jag på att slänga upp alla nu direkt.
Buffalo Sabres - Los Angeles Kings Calgary Flames - San José Sharks Carolina Hurricanes - Colorado Avalanche Detroit Red Wings - Winnipeg Jets Florida Panthers - Anaheim Ducks Montreal Canadiens - Tampa Bay Lightning N.Y Islanders - Nashville Predators N.Y Rangers - N. Jersey Devils Ottawa - Philadelphia Flyers St. Louis Blues - Phoenix Coyotes Washington Capitals - Columbus Blue Jackets Låt tankarna flöda kamrater! |
Blir nog en trippel på Rangers, Colorado och Anaheim :)
|
Citat:
Intressanta enligt mig: Kings Sharks Avs Ducks Rangers Blues |
Gör en dubbel med ett par favoritlag - resultat ordinarie tid
Florida Panthers - Anaheim Ducks 2 St. Louis Blues - Phoenix Coyotes 1 Kombodds - tätt under 4.00 Såg Florida i senaste matchen och de imponerade inte. The Duck Walk continues... Phoenix Coyotes - ökenlaget har en plats i hjärtat... Tror dock att de får väldigt svårt borta mot Blues som har 9-2 nu. Inte så kul att spela mot fav-lag men skulle Coyotes skrälla tar jag förlusten med lätt hand... |
Ja de är ju 2 intressanta matcher som är helt klart speldugliga i komb till det oddset!:thumbup:
|
Nu är ni inne i ett bra flow.....Tack för Tampa.
|
Tips är att akta sig lite för Rangers ikväll. Rivaliteten mellan Devils o Rangers är grym och blir ofta tighta matcher med tighta resultat som kan tippa lite hur som. Med de i åtanke så är det bara att betta som man känner, tycker och vill. Jag hoppar nog den matchen ja.
|
Citat:
|
Är trött pga ungar som inte sover på nätterna och sen måste jag masa mig upp 06:00 för att få iväg äldsta grabben till skolan, puh :sweatdrop:
I natt spelar jag följande: 01:00 Carolina vs Colorado, X 1:a Perioden@2,55 Pinnaclesports 3-6-1; 6-5 vs 4-2-0; 6-0 01:30 Montreal vs Tampa, X 1:a Perioden@2,60 Pinnaclesports 6-2-2; 10-3 vs 1-6-1; 3-3 Detroit vs Winnipeg, X@4,45 Marathonbet 3-4-2; 19-25 vs 1-2-4; 15-20 02:00 St. Louis vs Phoenix, Blues -0,5 1:a Perioden@2,60 Pinnaclesports 3-4-2; 9-7 vs 3-2-4; 5-12 Calgary vs San Jose, Sharks -0,5 1:a Perioden@2,58 Pinnaclesports 2-1-3; 6-7 vs 6-3-0; 13-3 Det är 3u per spel som alltid. Lycka Till Med Era Lir |
Rangers-Devils: X (4.00) @ Betsson
Hett-derby! Båda lagen på gång just nu. Rangers tre raka vinster och Devils 2-1-0 tre senaste. Rangers odds för långt. Tror på en tät jämn match och krysset ligger nära tycker jag. Ska se denna match och fyra gånger pengarna på krysset får en tv-peng. 1-Units Detroit-Winnipeg: X (4.10) @ Bwin Detroit kommer från tre raka förluster, varav två senaste efter övertid. Winnipeg kommer från två raka meriterande segrar. 5-0 hemma mot Nashville och nu senast 5-4 vinst efter övertid mot San Jose. Winnipeg har 3-0-2 på Detroit fem senaste varav en av dom segrarna borta. Känslan är att Winnipeg kan störa Detroit här och varför inte kryss? 1-Units |
Islanders-Nashville: 2 (2.95) @ bet-at-home
Rygg på Mackan. Nashville två raka 5-0 förluster nu måste målen komma. Islanders fyra raka bortaförluster. Nashville 9 vinster 11 senaste mot Nashville. Marek Mazanec i målet i Nashville målet det jag är rädd för. 3-Units |
Oops... svårspelat i natt - hela 5/10 slutade X (just nu sharks återstår)
ordinarie tid Carolina - Colorado 2-1 New York I - Nashville 3-1 New York R - New Jersey Devils 2-3 Florida - Anaheim 3-2 Ottawa - Phildelphia 0-5 |
Citat:
Här är nattens matcher: Edmonton Oilers - Dallas Stars Pittsburgh Penguins - Philadelphia Flyers Minnesota Wild - Toronto Maple Leafs |
Pittsburgh Penguins - Philadelphia Flyers, Ö 5.5?
Flyers har en stark defensiv, vilket ironiskt nog talar emot deras record. Senaste två matcherna har man fått till offensiven likvisst, med 9 mål inalles. Penguins har lirat borta tre matcher nu, med 1-2 i resultatväg. På hemmaplan är man stark då man vunnit 7/9 senaste. I dessa har man totalt gjort 29 mål, varav snittet blir 3.22mål/match @ hemmais. Min matchbild säger mig att Penguins tar hem det. De har "vilat" eller slakat med offensiven senaste två förlusterna, och sannolikheten att Penguins återupprepar detta misstag är minimalt. Det intressanta med mötet är att Flyers kickat igång offensiven, och att vi förmodligen kommer få se en handfull mål. Penguins ML känns dock för lågt, överspel känns närmare till hands? Emery - 1-3-0, 3.25, .879, 1 (Confirmed) - Mason stod vid senaste två vinsterna. Fleury - 10-4-0, 2.07, .921, 1 (Confirmed) Två nyttiga tillägg: -The Flyers have lost 4 of the last 5 versus the Penguins. Ironically they’ve won 8 of the last 11 played in Pittsburgh. -"The Penguins have also gone 9-1 in their last 10-games versus an opponent that scored 5-goals or more in their previous game." |
- 0.9 units igår. Ett X satt men krysset i Rangers-Devils var inte långt borta heller. Nashville svek.
Ja Pittsburgh-Philadelphia är ett klassiskt möte inatt. |
Pittsburgh Penguins - Philadelphia Flyers: 2 (4.25) @ Betsson
Lite av en hatmatch. Gillar ju inte Flyers men på slutet har det sett bättre ut. Vinsterna mot Edmonton och Ottawa är ju inte dom bästa lagen. Men bra för självförtroendet. Pittsburgh kommer från två raka bortaförluster. Tycker 4.25 på Flyers är högt. Marathonbethar 4.95 men det bolaget har jag inte. Blir en tv-peng på Flyers 1-Units |
Har klurat på denna ett tag och oddset duger ju fint så nu blir det spel! Minnesota är bra och är svårslagna. Tagit poäng i nio av sina tio senaste matcher. Kommer hem igen efter två bortamatcher. Förlust efter straffar mot Washington där man borde vunnit och nu senast vinst efter straffar mot Carolina. Hemma är man starka och hade tre raka hemmavinster med målaskillnaden: 13-4. Offensiven är klart bättre på hemmais i Xcel Energy Center. Keith Ballard och Mike Rupp saknas. Dessutom väntar sen test på Clayton Stoner. Toronto har gått bättre i väntan i början av säsongen. Men på slutet har det sätt lite sämre ut. En vinst på dom tre senaste där vinsten kom efter straffar mot Devils. Bara två mål på dom tre senaste matcherna under ordinarie tid. Såg Toronto mot både Vancouver och Boston och man kan tacka bra målvaktsspel till att siffrorna inte blev större. Dave Bolland och Tyler Bozak saknas. Stort + att Niklas Backstrom är tillbaka i målet i Minnestota. Tror helt klart på hemmastarka Minnestora här mot ett dalande Toronto som inte sett bra ut på slutet. |
Håller med Patrig_g, hoppas att de får hål på Torontos magiska målvakter
Målrikt derby i Pennsylvania där Flyers fick igång målskyttet senast, och Pens har kapaciteten till att skotta in pucken. Alldeles för låga odds på överspel däremot. Dallas vinner mot ett problematiskt Oilers med skador och kaos på målvaktssidan. Skamliga 2-17 i målskillnad på hemmaplan senaste 4 matcherna? 2-2.65 på unibet känns lockande. |
Citat:
Harding däremot: GAA 1.22 (otroligt bra) och Sv% 94,7%. Bäckström är väl numera andremålis i Wilds?! Men oavsett så håller jag tummarna för ditt spel :) Toronto har, precis som du skriver, skador på offensiva spelare (Orr, Ashton, Bolland och Bozak) |
Citat:
Harding är ingen målvakt jag gillar alls. Men har den statistiken alltså? Inte illa. Ja Bäckström kanske är petad som andramålvakt nu, men jag håller han högt än. |
Lirar följande:
01:30 Minnesota vs Toronto, X 1:a Perioden@2,55 William Hill 4-4-2; 11-7; vs 2-2-5; 4-6 Två lag med täta försvar och första perioden blir troligtvis tillknäppt med mycket mittzons hockey med få målchanser och få/inga individuella misstag. Wild snittar 1,10 GMA och 0,70 GAA och Leafs snittar 0,44 GMA och 0,67 GAA i första perioden. Tycker att mycket talar för 0-0 eller1-1 period ett. Pittsburgh vs Philadelphia, X 1:a Perioden@2,72 Marathonbet 5-4-0; 9-2 vs 3-1-3; 5-4 Båda lagen har bra defensiv och släpper in få mål i period ett. Är bara Flyers försvar med på noterna de första 5-7 minuterna är chansen mycket stor att perioden slutar 0-0 eller 1-1. Pens snitt är 1,00 GMA och 0,22 GAA och motsvarande för Philly är 0,71 GMA och 0,57 GAA i 1:a. Även om Pittsburgh har en virvlande offensiv emellanåt så tror jag inte att de lyckas snurra upp Flyers försvar under de första 20 min. Krysset ligger nära till hands tycker jag. Lycka Till Med Era Lir Sätter 3u per spel |
Spelar endast en match i natt - vinst för Dallas borta mot Edmonton - ord tid
|
04:05 Edmonton vs Dallas, Stars -0,5 1:a Perioden@2,95 Pinnaclesports
0-2-4; 2-8 vs 4-2-4; 13-10 Oliers har det kämpigt på hemmais och första perioden är inget undantag och jag tror inte det blir lättare i natt. Snittet för Edmonton hemma är 0,33 GMA och 1,33 GAA och för Dallas borta är det 1,30 GMA och 1,00 GAA. Jag tror att Stars vinner den första perioden med 2-0 och Oliers förlustsvit i första perioden utökas lite till i natt. Insats: 3u 04:05 Edmonton vs Dallas, Stars -1,5@3,54 Pinnaclesports 0-1-5; 11-26 vs 2-3-5; 28-33 Edmonton har fyra raka förluster hemma bakom sig: 03/11 Oilers vs Wings 0-4 30/10 Oilers vs Leafs 0-5 25/10 Oilers vs Capitals 1-4 11/10 Oilers vs Canadiens 1-4 Som synes har de svårt att göra mål samtidigt som de släpper in en hel del mål. Dallas har en förlust och tre raka kryssmatcher borta bakom sig: 08/11 Wings vs Stars 3-4 OT 06/11 Bruins vs Stars 2-3 PS 03/11 Senators vs Stars 3-4 PS 30/10 Canadiens vs Stars 2-1 Dallas har inte vunnit på bortais på slutet men de har spelat jämnt mot bra hemmalag. Head-To-Head Edmonton Oilers vs Dallas Stars 2013.09.28 0-4 2013.02.13 1-4 2013.02.07 2-3 ET 2012.03.29 1-3 2012.03.03 1-3 Summa sumarum tycker jag att Stars har en bra chans att vinna med tvåmåls marginal i natt när de möter ett lag i "kris". Dallas har dessutom vunnit 4/5 senaste mötena i Rexall Place och samtliga vinster har sluta med minst tvåmåls marginal, se ovan. Insats: 3u Tips: 1-3 Lycka Till Med Era Lir |
0-0 första perioden Minnesota-Toronto
Tycker synd om Bäckström som bli på åkt han typ spela 12-min sen var han skadad igen. Stackare som var så bra med i början av matchen. Harding bra ersättare. Men tänk att en spelare åker på en målvakt han kan inte spela mer och spelare som gör det bara får en två minuter utvisning. Snacka om att han som åker på målvakten tjänar på det. Annars spelar Minnesota klart bäst men får ju inte in pucken sen är Bernier äckligt bra i målet i Toronto med. |
Citat:
Citat:
Citat:
Vilken besvikelse Minnesota var. Såg matchen hade chans på chans på chans. Men dröjde till 4 kvar av matchen innan 1-1 kom. Fanns bud på 2-1 efter 1-1 utan resultat. Att 0-1 var en tavla av Harding som kom in då Bäckström blev påkörd å skadad gör det inte bättre. Sen vinner Minnesota på straffar å är nöjda. Men inte jag. Flyers till högt odds satt fint och räddade natten. -0.75 Units |