![]() |
Philadelph - Phoenix : 2 (3.10) @ BS
Spelar med glädje i mot Flyers. Visst man vann senast men nya tränaren mot Florida med 2-1. Men vinna mot Florida säger inte så mycket. Phoenix ser intressanta ut. Fått en okej start med två vinter och två förluster. 4-2 vinsten mot Detroit borta senast imponerar. Står Greiss istället för Smith är det ju ett minus. Men över tre gånger på Coyotes vill jag testa mot skit laget Flyers. 2-Units Chicago-Islanders: 2 (3.80) @ Marathonbet Islanders pressade ju faktiskt Pittsburgh i play-off senast. Obesegrade efter 60-minuter efter tre matcher. Ser intressanta ut. Chicago kan ha baksmälla så här i början på en lång säsong. Kommer från två raka uddamålsförluster. Nikolai Khabibulin känns som om hans bäst före datum gått ut för ett tag sedan. Islanders kan mycket väl vinna här trots bortaplan. 3-Units Calgary-Devils: 1 (2.62) @ Marathonbet Calgary känns lite bättre än man tippat innan säsongen. Efter 60-minuters spel är man faktiskt obesegrade efter fyra matcher. Devils har fått en okej start men offensiven ser svag ut denna säsong. Vill testa ettan med en låg insats. 1-Units |
....
Bra natt igårr 10 av 11 spel sattes.
Kan de bli lika bra idag? :) Tror på Carolina mest, Har vart bra med i alla matcher och nu är det dags att det lossnar lite för dem inför hemma publiken. |
Trots vinst så överygade inte Kings sist medan Panthers sopade mattan med ett riktigt starkt Penguins. Lär bli ett jämnt möte. Markström i målet för Panthers, Scrivens för Kings.
Panthers kan överraska, speciellt på hemmais. Som underdogs efter en lång svacka lägger jag mina pengar på dem ikväll. 2 units. |
Lirade 53 singlar inatt, alla satt! Inne i världens flow så mig bör ni rygga, oavsett vad jag väljer att spela på.
Tre matcher bjuds det på ikväll. Mina tidiga tankar, utan vidare påläsning: Boston Bruins - Detroit Redwings Litet bet. Känns lite risky att betta stort här. Överspel är ett alternativ. Buffalo Sabres - Minnesota Wild - Washington Capitals - Edmonton Oilers Båda lagen går lite knackigt. Caps spel är en klass högre och känns närmast till hands. |
Sätta 53-singalar på en natt var ju imponerade. Bra gjort hitta 53 objekt igår natt.
|
Citat:
Du skriver inlägget innan att du spelar panthers och dom fick ju stryk så där rök 1 av 53 spel... |
Ni tror inte att han är aningen ironisk mot inlägget innan från ngn "nykomling" på sidan som börjar sin text här på sharps med att man satt 10 av 11 spel natten innan....
|
robfri: Ironi går inte alltid hem på nätet...:rolleyes:
|
Citat:
|
Vad har vi för tankar kring dagens matcher?
Jag prövar 5u på u5 MIN-BUF till 1,95 på bet365 Slängde in 2,5u på BUF u1,5 till 3,10 Unibet. Jag tror inte att Buffalo orkar med mer än ett mål i natt. Och jag tror inte heller det blir någon målexplosion åt andra hållet heller. Mitt tips 1-3 |
Jag ryggar Emanresus underspel i Boston-Detroit.
Under 5 mål till (2.00) Förmiddagsmatcher ofta målsnåla och så en viss Rask i Bostons mål. Tv 10 sänder matchen |
Själv har man valt Boston ML. Tyker Ö/U känns knepigt. Boston rullar på riktigt bra spelmässigt, likaså Wings som dessutom är i besittning av ett revanschsug. Samtidigt har jag lite coinflip-feeling över hela matchen. Bara att hoppas att den sitter!
Lirar Caps ML aswell, orkar inte riktigt motivera denna. Caps känns helt enkelt som det bättre laget här, trots svackan. |
Jonas Gustavsson i Detroit kassen inte bra för underspelet är min känsla nu
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Min Stanley Cup vinnare Detroit ser verkligen bra ut.
1-3 inför sista perioden i en bra match. Underspelet känns kört |
Boston att vinna tredje perioden till 2,60 ggr pengarna.
Missade första perioden men såg andra och den borde Bruins ha vunnit imo, fortsätter de trumma på så bör de närma sig i målprotokollet. |
Bajs att Boston gör 3-2 med 1:20 kvar för underspelet
|
Smaskar in 1000 zikiner på ovetchkin att göra mål till 2.45x degen
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Ingen bra start för Buffalo med sex raka förluster. Gjorde en rätt så bra match spelmässigt senast borta mot Chicago (förlust med 2-1). Offensiven som inte stämmer med bara sex mål. Jhonas Enroth i målet ikväll ingen Miller. Patrick Kaleta är avstängd. Minnesota kommer från två raka hemmavinster: 5-1 Dallas och 2-1 Winnipeg. Mike Rupp och målvakten Nicklas Bäckström saknas på grund av skador. Så Josh Harding vaktar målet. Såg han i slutetspelet i våras och enligt mig är han ingen bra målvakt. Med tanke på Buffalos dåliga offensiv kanske inte detta är ett så bra överspel. Men jag tror det kan lossna ikväll i mot denna typen av motståndare. Sen är inte detta dom bästa målvakterna, inget illa menat mot Enroth. Testar överspelt, där man får tillbaka pengarna vid fem mål |
Citat:
|
Loui + Ovi å måla inatt! Jävel va gött!
|
12 Matcher ikväll. Vad är era tankar?
Minnesota - Toronto Buffalo - NY Islanders Vancouver - Philadelphia Edmonton - Pittsburgh Chicago - Carolina Los Angeles - Tampa Bay Columbus - Detroit San Jose - St. Louis Florida - Nashville Montreal - Winnipeg Dallas - Colorado Ottawa - Phoenix Observera att bortalagen står skrivna först. |
Många intressanta matcher spelmässigt.
Just nu första anblicken: Islanders mot Buffalo som har åtta raka förluster nu. Vancouver kanske trots deras form. Detroit blev jag imponerad av i måndags mot Boston borta. St Louis-San Jose två obesegrade lag. Bra odds på hajarna. Montreal har fin form |
Citat:
Sharks, Leafs och Avalanche har jag kikat på hittills. :moneybag: |
L.A - Tampa tycker jag luktar överspel, tror det kommer bli full fart i denna match.
|
NYI borde vinna. Buffalo har inte en vinst hittils och dom ser tamejafan förjävliga ut stundtals. Dessutom b2b ikväll.
CHI ska kamma hem seger mot ett formsvagt Carolina med endel mindre skador. Så äre bara. COL känns som favoriten mot DAL som inte alls har överygat i samma utsträckning som COL. COL har däremot överträffat alla mina förväntningar hittils. Får vänta och se om det är Roy-effekten eller om dom verkligen är så starka. DAL har för övrigt Lehtonen skada sedan matchen mot WPG. Får la se vad det blir för lir till natten. |
Darcy Kuemper
Probable @ 12:55pm EDT - Oct 14th 12:55pm Oct 14th My gut says Darcy Kuemper starts Tues. at #mapleleafs. Don't think Harding plays back-to-back and I think too soon for Backstrom. (Michael Russo) In med tredje målvakten ikväll alltså troligen för Minnesota. En 23-pring som spelade 6 matcher förra säsongen 2.08 i statistik på dom matcherna. Bäckström kommer testas sent men troligen vilas. Minnesota spelade igår. 2.10-2.15 oddset cirka på Toronto |
|
Citat:
(2.40) hos Betsson finns på Montreal. |
Citat:
|
Jag såg Detroit igår kväll och blev mycket imponerade av dom. Firma Zetterberg/Datsiuk såg riktigt vassa ut. Vann tillslut rättvist med 3-1 på bortaplan mot Boston. Har nu två raka vinster efter en ganska knackig inledning på säsongen. Jonas "Monstret" Gustavsson gjorde sin första match för säsongen mot Boston och gjorde en mycket bra match. Nu spekuleras det att han får spela ikväll också. Men inget bestämt ännu. Det vanligaste när man spelar två matcher i rad är ju att man byter målvakt. Gustavsson eller Howard oavsett så ser det bra ut på målvaktssidan i Detroit. Columbus har varit ojämna i inledningen v säsongen. Senaste matchen var för tre dagar sedan mot just Boston. Förlust med 1-3 på hemmaplan. Nathan Horton saknas fortfarande. Dessutom finns det ett litet frågetecken om Marian Gaboriks medverkan. Columbus har fem vinster på dom sex senaste matcherna mot Detroit. Efter att ha sett Detroit mot Boston har man toppchans att utöka vinstraden på hemmaplan. Trots att man möter lag man hade svårt för förra säsongen. Var inne på raka ettan, men fegar lite och kör ML-ettan till godkänna (1.87) |
Citat:
(DRW vann förresten med 3-2 efter en sen reducering av Lucic.) Lycka till :) |
Ogiltigt spel-ID: 1762686 CBJ tar hem detta ikväll. Som sagt tidigare så är DET trötta efter en tuff match igår. Howard står över även denna matchen verkar det som med handskada och Monstret ställs i mål även ikväll. En andrekeeper med dålig erfarenhet för b2b ser nog CBJs ledning till att förmedla till sina spelare som kommer gå ut hårt och skjuta mycket med mycket folk på mål för skymning och returer. Är utvilade och ruggigt sugna efter bottennapp mot BOS senast. CBJ vinner med 4-1 |
|